Publikováno Duben 20, 20223 r Ahoj, mám auto Škoda Fabia 2 facelift 1,2 HTP. Poslední cca 3 měsíce mi pískají občas brzdy při brždění, vibruje mi pokaždé volant při brždění (někdy málo, někdy trochu více) a 2x, když jsem brzdil trochu více když jsem jel 50km/h, tak to docela dost kopalo. Auto mám od února 2020 a najel jsem 17K km a nic se na něm krom oleje a filtrů neměnilo. Rozhodl jsem se tedy vyměnit kotouče a destičky, kouknul jsem se na destičky a připadá mi, že mají asi 50%? Jsem naprostý amatér, takže bych se chtěl zeptat, zda jsou destičky podle foto na výměnu. Předem moc díky za rady ! :D
Duben 20, 20223 r Ahoj Jestli jsi nedávno měnil kotouče a destičky tak to kopání do volantu bych připsal tomu, že kotouče nejsou šetrně zajeté a zvlnily se ti , to je bohužel asi zase na výměnu. To že nové brzdy pískají to se stává než si pořádně sednou.
Duben 20, 20223 r Autor Kotouče ani destičky jsem neměnil, nevím, kdy je měnil původní majitel. Auto mám 2 roky a najel jsem 17K km a foto je dnešní.
Duben 20, 20223 r v tom případě pískání může být nějakou nečistotou co se dostala mezi kotouč a destičku. Ohledně toho kopání, nám se to stávalo často na služebním roomsteru (což je vlastně taky fabie) vozili jsme v něm nelehkou výbavu a na to zřejmě byly dost poddimenzované brzdy + se v tom střidalo dost posádek s růynými styly jízdy, kteří se k autě ne vždycky chovali slušně ( tím samozřejmě nechci říct, že by ses k autu měl neslušně chovat ty). Výsledkem byla vždy výměna kotoučů. takže k tvojí prvotní otázce s destičkama si myslím nic špatného nebude. Pokud ale budeš měnit kotouče doporučuje se k tomu vyměnit i destičky: "Při montáži nového brzdové kotouče je vhodné dát zároveň nové brzdové destičky, protože staré brzdové destičky mohou být nepravidelně vybroušené od starého kotouče."
Duben 21, 20223 r Zkus párkrát prudce zabrzdit z vysoké rychlosti (někde kde je bezpečno), protože můžou být pouze "otisklý, připečený materiál" z destiček na kotouči. Většinou se to "připéká", když člověk dobrzdí k semaforu a pak stále stojí na brzdě. Upraveno Duben 21, 20223 r od Martinak34
Květen 1, 20223 r Autor Nepomohlo, ale nevadí, díky kluci. Brzdy tedy vyměním, ale měl bych pár otázek. 1. Nevíte, kdo dodává díly do brzd Škoda? Myslím to tak, že originální Škoda kotouč stojí např. 1359 Kč, ale přesně tento kotouč prodává např. ATE za 912 Kč a je to naprosto totožný kotouč, jen tam nemá např. logo Škoda. Je to tak, nebo se mýlím a Škoda si např. vyrábí vlastní kotouč a je lepší než ten např. od ATE? 2. Když si seženu brzdové destičky se signalizací opotřebení a mám auto bez této signalizace, vadí to něčemu? Lze je stejně použít? Předem díky :)
Květen 1, 20223 r Možná sem už slepej, ale na tý první fotce to vypadá, že téměř není žádný materiál destičky mimo kovové desky držící destičku v třmenu. Nehobluješ náhodou už ten kov ?
Květen 1, 20223 r @Sudetak Ne, je tam takový 7 mm, možná o trochu víc. Destičky ještě najezděj hodně (dle výrobce a dle stylu ježdění). 1. Díly obecně dodává ten, kdo dá nejnižší cenu. HTP je fousatý model, takže... co se týká kvality, prvovýrobní bývá nepřekonatelná. Druhovýroba "originál" už tak dobrá nebývá, co jsem se bavil s mechanikem, tak je někdy štěstí, když se natrefí na druhovýrobní (servisní) díl, který má odbroušené logo VAG. Pak je tam vysoká šance, že se jedná díl do výroby, jen přeprodaný jako servisní. Nebo je tam třeba malinko horší jakost. 2. Nevadí. Kotouče asi vyměnit, nebo líznout na soustruhu. Lidi to moc nedoporučujou, v tomto případě to může zachránit (málo) opotřebené kotouče. Jinak s tím zajížděním... největší riziko je, když se rozpálené brzdy nechají stát. Destička brání sálání desky, ta se může zkroutit. Takže pokud zajíždět prudkým brzděním, tak dochladit klidnou jízdou. Nikdy jsem moc nezajížděl, prvovýroba vydržela 88 tkm (a to se ten mechanik dost divil, že až tak), vydržela by 100tkm minimálně.
Květen 2, 20223 r Autor Ohledně 1. jasný, to chápu, ale jde mi o to, že Škoda originální kotouč stojí 1359 Kč a ATE kotouč stojí 912 Kč a moje otázka zní, zda se jedná o naprosto totožné kotouče, protože je třeba pro Škodu dodává ATE (a tím pádem by to byly 400 Kč zbytečně vyhozený) a nebo kotouč ATE je např. na 90% kvalitní a Škoda na 100% kvalitní?
Květen 2, 20223 r Netreba zabúdať na to, že ATE Škoda kotúč a ATE kotúč nikdy nebudú rovnaké. Škodovka si ho nechá vyrobiť podľa určitých parametrov, zmesi materiálov a ich kvality. Výrobca už nemôže pod svojou značkou vyrobiť ten istý výrobok iba sa ku nemu priblížiť alebo ho v kvalite prekonať avšak pri takej cene je predpoklad prekonania takmer nulový.
Květen 2, 20223 r vybírej podle označení OE, OEM ...... https://motorguru.cz/nejnovejsi-zpravy/kvalita-nahradnich-dilu-jak-cist-oznaceni-a-co-vybrat/daniel/
Květen 3, 20223 r S ATE určitě neuděláš chybu, kvalita totožná jak originál púvodní. Teď jsem také měnil kotouče a destičky za ATE a super, nic nepíská brzdí totožně. Za mě super. Upraveno Květen 3, 20223 r od voltys
Květen 4, 20223 r Autor Ok, diky. Jeste posledni dva dotazy, mam moznost mit desticky skoda economy s timto oznacenim: jzw-698-151 jedna se o desticky se signalizaci, dle kodu mi to hleda desticky pro 256 (to sedi) ale bez signalizace. Nevite nahodou, jak to s nima je? Jsou opravdu pro 256mm kotouce a nebo pro jiny? Je mozne poznat originalni kotouc diky tomu, ze je na nem originalni cislo dilu? Nema to takhle zadny jiny vyrobce (napr. Brembo, ATE…)? Upraveno Květen 4, 20223 r od CaprioPom
Květen 11, 20223 r A ty máš jakou velikost př. kotouče? 239mm nebo 256mm? Já osobně dávám na auta (několik bmw, škoda, vw) kotouče Brembo a desky Textar a nikdy problém. Brzdný účinek srovnatelný s origo kotouči.
Květen 18, 20223 r Autor 256mm Dnes mi prisly dva kotouce original, cisla cilu maji stejne ale jeden je jinak vyfrezovany jak druhy, je to normalni?
Květen 23, 20223 r To je snad jedno. Disky jsou obojetné, nerozlišují se na levý a pravý. Pochop to. To vyfrézování je pro odebrání materiálu, při vyvažování. Aby ti kolo neházelo. Každý disk je vyvažovaný samostatně. Když se vyvažují kola, tak se přidávají závaží, na discích se materiál odebírá.
Květen 24, 20223 r Zároveň to slouží jako indikace k výměně kotouče. Neměl bys přesáhnout opotřebením hloubku výbrusu. Obvykle jak se blížíš na hloubku výbrusu, tak kotouč už stejně vibruje do řízení...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.