Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

@one-z Problém je, že třeba já to nechci vytáčet, než je teplý olej, ale ten se zahřeje až po nějakých 20km a pokud jezdím do a z práce 10km, tak je to problém. Takže pro mě je šance jen na delších trasách ho protáhnout v otáčkách cca jednou za týden :) 

Vloženo

@JirikHL to je jasné, někdy to jde snáze, někdy hůře :)  Ze zkušenosti ze svého okolí vím, že v tomto má zpravidla každý svou pravdu a radit nechce. Se vším jezdím "stejně", někdy to dostane víc za uši, jindy vytočím jen dvojku a pak už udržuji rychlost. S motory jsem nikdy neměl problém, nájezdy ke 400 tkm a měl jsem je i čipované. Jinak zahřátí velmi řeším v prvních km, pak už to moc neprožívám, jak olej ukáže 50, tak už klidně na pilu tlačím. Ještě nedavno jsem jezdil v baworáku, kde jsem neměl ani teploměr vody, ani modrou kontrolku pro studený motor a taky to šlo...

 

V tomto konkrétním případě bych možná ještě zkusil tu italskou údržbu, s olejem který v sobě nebude mít moc benzínu (novým?), natankovat plnou, nalejt tam plechovku VIFu a jet tomu dát za uši. Spekuluju, třeba hůře rozprašuje vstřik, či je chycený trochu karbonem kroužek?? Ale spíš to vidím na závadu :(

Vloženo
před 1 hodinou, one-z napsal:

třeba hůře rozprašuje vstřik

Hůř než karburátor rozprašovat nebude a karburátorové motory s benzínem v oleji neměli problém. Fakt mně není jasný mechanismus průniku paliva do oleje přes spalovací prostor.

Vloženo

Toto je ale "problém" benzinových motorů od počátku věků. A řekl bych že se to týká jen několika minut (spíš vteřin) u promrzlého motoru. Vniřní povrvh válce a spalovacího prostoru se ohřeje rychle. Ještě by se dala zpochybnit formulace, že zkondenzovaný benzín setřou kroužky dolů do oleje. V první řadě kondenzát bude nad pístem, takže ho píst a kroužky nahrnou k horní horní úvrati ......

Vloženo (editace)
před 10 minutami, McMatej napsal:

 

pociatku vekov neboli kruzky s hrubkou ziletky ako su teraz. A kedze piest ide hore vzrasta tlak a olej s benzinom sa hromadi na kruzku, tym ze je ten olej riedky je tlakom stlacany okolo kruzku a putuje do vane nasledkom pohybu piestu dole je este rychlejsie stlaceny do vane. 

Editováno: , autor: atlan
Vloženo

Okolo duhej svetovej vojny prisiel Mercedes s priamym vstrekom u benzinu no kezde im to zakazdym riedilo olej aj ked bol asi hustejsi ako dnes nechali to tak.

A dnes v eeeeextra modernej dobe cca 70 rokov neskor zase to iste.Myslim si ze je to kombinacia vsetkeho co bolo spomenute.

Vloženo

Ďakujem za mnoho nápadov.

 

Momentálne budem jazdiť ako predtým , za 3 týždne pôjdem do servisu a uvidím či bude olej " pribúdať ".

 

Ak to je porucha , tak to je dobré lebo sa to opraví a bude po probléme.

 

Ak to je spôsobené krátkou jazdou , tak buď začnem auto viac vytáčať alebo popremýšľam o výmene auta.

 

Ľudia ma varovali pred týmto motorom , že sa to rozpadne po 100 000 km. Ja som si prečítal kadejaké fóra , kde tvrdili ako je tento motor už špičkový a všetky nedostatky TSI sú už dávno vyriešené.

 

Ale človek si nemá ž čoho vybrať. Kamarát kúpil novú Dáciu Logan MCV 1.0 turbo s plynom a motor museli vymeniť po 7000 km lebo niekde praskol blok a dostával sa olej do chladiacej kvapaliny. Od výmeny motora za nový sú s autom neustále problémy. Nechce to štartovať , cuká to , a spojka má divné stavy.

 

Ja som robil dlhý prieskum než som kúpil auto. Nechcel som starú Oktáviu 2.0 TDI s najazdenými 250 000 km za 12 000 eur , keď za tú cenu som si kúpil nové auto , síce v základnej výbave ale pre moje požiadavky je to dobré auto. Trocha ma hnevá vŕzganie interiéru ale to sa asi dalo očakávať v tejto cenovej hladine.

 

Spotreba je 6 litrov. Niekedy to spraví 4 litre na 12 km trati do mesta čiže to je super.

 

Auto bez turba je hrozne lenivé. Výkon to má pri vysokých otáčkach a spotreba ide niekde do nebies.

TDI nechcem ani náhodou a elektrické auto je strata peňazí lebo batéria nevydrží ani 4 roky intenzívneho nabíjania v rýchlonabíjačkách.

 

 

Vloženo

@Jan D chápem tvoje rozhorčenie, ale hádam je to ojedinelý problém, určite to nie je systémová chyba všetkých týchto TSI motorov. Treba dúfať, že to ŠA vyrieši k tvojej spokojnosti a auto bude fungovať ako má. Potom by si mal byť spokojný. Auto vo svojej podstate to nie je zlé, za mňa len možno trochu drahé. 

 

K tým ostatným autám, napadá ma len I30 s 1.5 DPI motorom, ktorý ma dokonca nepriamy vstrek. Ale je pravda, že dynamika je vykúpená otáčkami. Aj keď musím povedať, že točiť atmosféru k 7 tis. otáčkam má tiež svoje kúzlo :-) 

Vloženo (editace)
V 8. 5. 2022 na 17:15, ben06 napsal:

Dnes, když už nejezdím delší trasy (100+ km) bych místo 1.0TSi šel do 1.0MPi. TSi se mimo léta do 20 km moc nezahřeje, vlastní zkušenost a viz. cosby.

Tak, tak, a proto jsem prodal 1.2 Tsi a na důchod si pořídil 1.0 Mpi. Topí to hned, je to nepřímovstřik, takže žádné ředění oleje, motor jednoduchý jak facka. Vyblbnout s nadupanými motory nechávám již jiné a rozhodně si nepřipadám s tou malou atmosférou jako nějaká brzda provozu. 

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Daj to do servisu hned, uz je teplo, motor tolko nebezi studeny na bohatu zmnes(no bohatu...) 

 

Olej zredeny benzinom nemaze, a uz vobec nevydezi 30tkm. Nicis si motor.... 

Vloženo

Olej bol meneny pred 40 dňami a pred týždňom som mal servisnú prehliadku bez výmeny oleja kde mi povedali , že som mal zvýšenú hladinu oleja. Cez telefón mi povedala servisáčka , že hladina bola zvýšená o 2 cm. Nejak sa mi to nezdá aby po mesiaci bola takto zvýšená hladina. Ja som to osobne nevidel lebo som to nekontroloval. Čiže jazdím ako predtým a sledujem hladinu.

Vloženo

A po výmene oleja v servise, kde bola hladina na mierke? Bola medzi bodmi alebo bola cez? Mám skúsenosť, že tam rovno plesknú napr. 4 litre oleja bez kontroly a s kompletným vypúšťaním oleja si tiež nerobia starosti. Tak sa stane, že tam môže byť hneď na mierke viac.

Vloženo

Tak prešli 2 týždne od kontroly a olej sa drží stále 2 mm nad maximom. Presne ako bolo pri kúpe vozidla.

 

Čiže to nebude porucha ale motor je ešte nezabehnutý a zatiaľ nežerie olej. Kedže sa motor poriadne v zimnej prevádzke nezohreje a ja nejazdím dlhé trasy , tak sa tam hromadí nespálené palivo. Aj tak po zime mením olej , tak to snáť bude v pohode.

 

Predpokladám , že až bude motor dobre zabehnutý , tak to bude spotrebovávať olej a už sa nebude objavovať pribúdanie oleja.

 

 

Vloženo

Moj osobny nazor je, ze 2 mm nad maximom je zle. Nech si tvrdi kto chce, co chce. Podla mna je tam toho oleja viac, ako ma byt.

To, ze viac nepribuda je dobra sprava. Mozno tomu riedeniu paliva s olejom ozaj to teplejsie pocasie prospelo, skor sa motor ohreje a tym sa zamedzi nadmernemu riedeniu, resp. aj skorsiemu odpareniu benzinu z oleja. 

Jazdny styl si nejako zasadne nemenil ?

To s tym zabehom a naslednou spotrebou oleja, a ze toto bude dovod preco nebude pribudat olej... to povedali v servise ? Lebo asi to pravda moze byt, ale aby toto bolo riesenie je usmevne 😃

 

Vloženo (editace)

Všetko je po starom , rovnaká trasa , zaťaženie a aj jazdný štýl.

 

O tom zábehu motora si to myslím sám. Predpokladám po skúsenosti s posledným autom ( Citroen C3 1.1 L). Ten začal žrať olej už pri 50 000 km a postupom času sa to iba zhoršovalo a bolo potrebné zmeniť olej za hustejší ale ani to nepomohlo.

 

Neviem ako na tom bude Škoda. Poslednú som mal Felíciu 1.3 L ,50 kW a to bolo dobré auto. Na to si spomínam s úsmevom na tvári.

Samozrejme sa to už rozpadalo ale oproti Citroenu to bolo auto a nie "kosačka".

 

Za 2  týždne idem na kontrolu s olejom do servisu a sám som zvedavý čo mi povedia. Hlavne ako je možné aby pribudlo "údajne" 2 cm oleja nad maximum po mesiaci čo sa vymenil olej. Počul som od ľudí že či sa ma servis nesnažil nejako oklamať.

 

Sám neviem. Snáď to bola ojedinelá "mucha" čo sa už nezopakuje.

 

 

Editováno: , autor: Jan D
  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Tak dnes som bol v servise na prehliadku a bola zistená prítomnosť paliva v motorovom oleji. 

 

Podľa servisu je vadné vysokotlakové čerpadlo a bude vymenené v rámci záruky.

 

Uvidíme či sa výmenou čerpadla problém vyrieši.

 

Editováno: , autor: Jan D
Vloženo (editace)

Vysokotlakové čerpadlo je vymenené + bol vymenený motorový olej za čerstvý.

 

Všetko v rámci záruky.

 

5 ročná záruka sa vyplatila.

Editováno: , autor: Jan D
Vloženo

To určitě nedává, ale benzín prolíná přímo do motorového oleje ve skříni vačkového hřídele netěsností kolem pracovního pístu tohoto čerpadla, které je poháněno přímo vačkou.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...