JirikHL Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 @one-z Problém je, že třeba já to nechci vytáčet, než je teplý olej, ale ten se zahřeje až po nějakých 20km a pokud jezdím do a z práce 10km, tak je to problém. Takže pro mě je šance jen na delších trasách ho protáhnout v otáčkách cca jednou za týden :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
one-z Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 @JirikHL to je jasné, někdy to jde snáze, někdy hůře :) Ze zkušenosti ze svého okolí vím, že v tomto má zpravidla každý svou pravdu a radit nechce. Se vším jezdím "stejně", někdy to dostane víc za uši, jindy vytočím jen dvojku a pak už udržuji rychlost. S motory jsem nikdy neměl problém, nájezdy ke 400 tkm a měl jsem je i čipované. Jinak zahřátí velmi řeším v prvních km, pak už to moc neprožívám, jak olej ukáže 50, tak už klidně na pilu tlačím. Ještě nedavno jsem jezdil v baworáku, kde jsem neměl ani teploměr vody, ani modrou kontrolku pro studený motor a taky to šlo... V tomto konkrétním případě bych možná ještě zkusil tu italskou údržbu, s olejem který v sobě nebude mít moc benzínu (novým?), natankovat plnou, nalejt tam plechovku VIFu a jet tomu dát za uši. Spekuluju, třeba hůře rozprašuje vstřik, či je chycený trochu karbonem kroužek?? Ale spíš to vidím na závadu :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 před 1 hodinou, one-z napsal: třeba hůře rozprašuje vstřik Hůř než karburátor rozprašovat nebude a karburátorové motory s benzínem v oleji neměli problém. Fakt mně není jasný mechanismus průniku paliva do oleje přes spalovací prostor. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirikHL Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 @McMatej No obecně je to popsáno například tady https://www.garaz.cz/clanek/motory-s-turbem-a-primym-vstrikovanim-21004502 - hlavně u studeného motoru ho setřou pístní kroužky do vany. V tomto konkrétním tomto případě asi každý jen hádá. Jestli si myslel jen ten to konkrétní případ tak promiň :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Toto je ale "problém" benzinových motorů od počátku věků. A řekl bych že se to týká jen několika minut (spíš vteřin) u promrzlého motoru. Vniřní povrvh válce a spalovacího prostoru se ohřeje rychle. Ještě by se dala zpochybnit formulace, že zkondenzovaný benzín setřou kroužky dolů do oleje. V první řadě kondenzát bude nad pístem, takže ho píst a kroužky nahrnou k horní horní úvrati ...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 (editace) před 10 minutami, McMatej napsal: pociatku vekov neboli kruzky s hrubkou ziletky ako su teraz. A kedze piest ide hore vzrasta tlak a olej s benzinom sa hromadi na kruzku, tym ze je ten olej riedky je tlakom stlacany okolo kruzku a putuje do vane nasledkom pohybu piestu dole je este rychlejsie stlaceny do vane. Editováno: 9. Květen 2022, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
das_auto Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Dnešní oleje jsou řídký že mažou hned a čekat dvacet kilometrů než můžu vytočit motor je taky pěkná blbost😄 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Okolo duhej svetovej vojny prisiel Mercedes s priamym vstrekom u benzinu no kezde im to zakazdym riedilo olej aj ked bol asi hustejsi ako dnes nechali to tak. A dnes v eeeeextra modernej dobe cca 70 rokov neskor zase to iste.Myslim si ze je to kombinacia vsetkeho co bolo spomenute. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 atlan: ty samé kroužky, ten samý tlak mají i nepřímovstřikové motory. A problémy s benzínem v oleji nemají. To je něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 mpatrikm: Ale pak by to musely dělat všechny přímovstřikové motory. A dělají to jen některé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 9. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Ďakujem za mnoho nápadov. Momentálne budem jazdiť ako predtým , za 3 týždne pôjdem do servisu a uvidím či bude olej " pribúdať ". Ak to je porucha , tak to je dobré lebo sa to opraví a bude po probléme. Ak to je spôsobené krátkou jazdou , tak buď začnem auto viac vytáčať alebo popremýšľam o výmene auta. Ľudia ma varovali pred týmto motorom , že sa to rozpadne po 100 000 km. Ja som si prečítal kadejaké fóra , kde tvrdili ako je tento motor už špičkový a všetky nedostatky TSI sú už dávno vyriešené. Ale človek si nemá ž čoho vybrať. Kamarát kúpil novú Dáciu Logan MCV 1.0 turbo s plynom a motor museli vymeniť po 7000 km lebo niekde praskol blok a dostával sa olej do chladiacej kvapaliny. Od výmeny motora za nový sú s autom neustále problémy. Nechce to štartovať , cuká to , a spojka má divné stavy. Ja som robil dlhý prieskum než som kúpil auto. Nechcel som starú Oktáviu 2.0 TDI s najazdenými 250 000 km za 12 000 eur , keď za tú cenu som si kúpil nové auto , síce v základnej výbave ale pre moje požiadavky je to dobré auto. Trocha ma hnevá vŕzganie interiéru ale to sa asi dalo očakávať v tejto cenovej hladine. Spotreba je 6 litrov. Niekedy to spraví 4 litre na 12 km trati do mesta čiže to je super. Auto bez turba je hrozne lenivé. Výkon to má pri vysokých otáčkach a spotreba ide niekde do nebies. TDI nechcem ani náhodou a elektrické auto je strata peňazí lebo batéria nevydrží ani 4 roky intenzívneho nabíjania v rýchlonabíjačkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 @Jan D chápem tvoje rozhorčenie, ale hádam je to ojedinelý problém, určite to nie je systémová chyba všetkých týchto TSI motorov. Treba dúfať, že to ŠA vyrieši k tvojej spokojnosti a auto bude fungovať ako má. Potom by si mal byť spokojný. Auto vo svojej podstate to nie je zlé, za mňa len možno trochu drahé. K tým ostatným autám, napadá ma len I30 s 1.5 DPI motorom, ktorý ma dokonca nepriamy vstrek. Ale je pravda, že dynamika je vykúpená otáčkami. Aj keď musím povedať, že točiť atmosféru k 7 tis. otáčkam má tiež svoje kúzlo :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 (editace) V 8. 5. 2022 na 17:15, ben06 napsal: Dnes, když už nejezdím delší trasy (100+ km) bych místo 1.0TSi šel do 1.0MPi. TSi se mimo léta do 20 km moc nezahřeje, vlastní zkušenost a viz. cosby. Tak, tak, a proto jsem prodal 1.2 Tsi a na důchod si pořídil 1.0 Mpi. Topí to hned, je to nepřímovstřik, takže žádné ředění oleje, motor jednoduchý jak facka. Vyblbnout s nadupanými motory nechávám již jiné a rozhodně si nepřipadám s tou malou atmosférou jako nějaká brzda provozu. Editováno: 9. Květen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Daj to do servisu hned, uz je teplo, motor tolko nebezi studeny na bohatu zmnes(no bohatu...) Olej zredeny benzinom nemaze, a uz vobec nevydezi 30tkm. Nicis si motor.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 9. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Olej bol meneny pred 40 dňami a pred týždňom som mal servisnú prehliadku bez výmeny oleja kde mi povedali , že som mal zvýšenú hladinu oleja. Cez telefón mi povedala servisáčka , že hladina bola zvýšená o 2 cm. Nejak sa mi to nezdá aby po mesiaci bola takto zvýšená hladina. Ja som to osobne nevidel lebo som to nekontroloval. Čiže jazdím ako predtým a sledujem hladinu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 A po výmene oleja v servise, kde bola hladina na mierke? Bola medzi bodmi alebo bola cez? Mám skúsenosť, že tam rovno plesknú napr. 4 litre oleja bez kontroly a s kompletným vypúšťaním oleja si tiež nerobia starosti. Tak sa stane, že tam môže byť hneď na mierke viac. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Květen 2022 Sdílet Vloženo 9. Květen 2022 Řešilo se to i tady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 16. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 16. Květen 2022 Tak prešli 2 týždne od kontroly a olej sa drží stále 2 mm nad maximom. Presne ako bolo pri kúpe vozidla. Čiže to nebude porucha ale motor je ešte nezabehnutý a zatiaľ nežerie olej. Kedže sa motor poriadne v zimnej prevádzke nezohreje a ja nejazdím dlhé trasy , tak sa tam hromadí nespálené palivo. Aj tak po zime mením olej , tak to snáť bude v pohode. Predpokladám , že až bude motor dobre zabehnutý , tak to bude spotrebovávať olej a už sa nebude objavovať pribúdanie oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubo22 Vloženo 16. Květen 2022 Sdílet Vloženo 16. Květen 2022 Moj osobny nazor je, ze 2 mm nad maximom je zle. Nech si tvrdi kto chce, co chce. Podla mna je tam toho oleja viac, ako ma byt. To, ze viac nepribuda je dobra sprava. Mozno tomu riedeniu paliva s olejom ozaj to teplejsie pocasie prospelo, skor sa motor ohreje a tym sa zamedzi nadmernemu riedeniu, resp. aj skorsiemu odpareniu benzinu z oleja. Jazdny styl si nejako zasadne nemenil ? To s tym zabehom a naslednou spotrebou oleja, a ze toto bude dovod preco nebude pribudat olej... to povedali v servise ? Lebo asi to pravda moze byt, ale aby toto bolo riesenie je usmevne 😃 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 17. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 17. Květen 2022 (editace) Všetko je po starom , rovnaká trasa , zaťaženie a aj jazdný štýl. O tom zábehu motora si to myslím sám. Predpokladám po skúsenosti s posledným autom ( Citroen C3 1.1 L). Ten začal žrať olej už pri 50 000 km a postupom času sa to iba zhoršovalo a bolo potrebné zmeniť olej za hustejší ale ani to nepomohlo. Neviem ako na tom bude Škoda. Poslednú som mal Felíciu 1.3 L ,50 kW a to bolo dobré auto. Na to si spomínam s úsmevom na tvári. Samozrejme sa to už rozpadalo ale oproti Citroenu to bolo auto a nie "kosačka". Za 2 týždne idem na kontrolu s olejom do servisu a sám som zvedavý čo mi povedia. Hlavne ako je možné aby pribudlo "údajne" 2 cm oleja nad maximum po mesiaci čo sa vymenil olej. Počul som od ľudí že či sa ma servis nesnažil nejako oklamať. Sám neviem. Snáď to bola ojedinelá "mucha" čo sa už nezopakuje. Editováno: 17. Květen 2022, autor: Jan D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Květen 2022 Sdílet Vloženo 17. Květen 2022 A co váhová zkouška? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 2. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 2. Červen 2022 (editace) Tak dnes som bol v servise na prehliadku a bola zistená prítomnosť paliva v motorovom oleji. Podľa servisu je vadné vysokotlakové čerpadlo a bude vymenené v rámci záruky. Uvidíme či sa výmenou čerpadla problém vyrieši. Editováno: 3. Červen 2022, autor: Jan D 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan D Vloženo 3. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 3. Červen 2022 (editace) Vysokotlakové čerpadlo je vymenené + bol vymenený motorový olej za čerstvý. Všetko v rámci záruky. 5 ročná záruka sa vyplatila. Editováno: 3. Červen 2022, autor: Jan D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 3. Červen 2022 Sdílet Vloženo 3. Červen 2022 To akože čerpadlo dáva viac paliva do valcov? A ako sa dostane do olejovej vane? Som neznalý až tak konštrukcie motorov tak sa nesmejte, len ma to zaujíma. :) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Červen 2022 Sdílet Vloženo 3. Červen 2022 To určitě nedává, ale benzín prolíná přímo do motorového oleje ve skříni vačkového hřídele netěsností kolem pracovního pístu tohoto čerpadla, které je poháněno přímo vačkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.