Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Mám VW Golf r.2014 16,tdi. Nechal jsem vyměnit rozvody a vodní pumpu. Po ujetí 10 km motor ztratí výkon. 

Vyměnil jsem ještě přední pomocnou pumpu a propláchl několikrát celý systém chlazení. Dnes to ujelo asi 40 km a znovu ztráta výkonu. Všiml jsem že výkon klesá při teplotě oleje 125 stupňů. Když teplota klesna na 110 zase to jede. Na diagnostice žádné hlášení... Netuší někdo co to je? 

Děkuji Lehman 

Vloženo (editace)

No pravděpodobně se ti to přehřívá, protože pokud se motor provozuje výrazně nad jeho provozní teplotu, hodně se roztahují písty/klika a pod. a vnitřní tření snižuje výkon motoru dost zásadně.

Hodí to nouzák ?

Při jaké rychlosti a zatížení máš 125 stupňů ?

Ne že by to byla u oleje tak vysoká teplota, vídám sem tam teplotu oleje nad 120 stupňů, ale drtím to po dálnici na plný céres...

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo
před 8 hodinami, 15degren napsal:

Ne že by to byla u oleje tak vysoká teplota, vídám sem tam teplotu oleje nad 120 stupňů, ale drtím to po dálnici na plný céres...

Na plný ceres asi nejezdím, to je fakt, ale u svého benzínu jsem neviděl na oleji víc než 112°C (tehdy trackday + klima), takže i u rozumně dimenzovaného dieselu (jakože 1,4 né jízda 160) bych nečekal ani těch 110°C.

@JiVi Může být, je otázka, co s tím, jestli každý motor má odvzdušnění jinde, resp. jestli ho vůbec má. Mně po výměně ch.k. servisák vždy doporučuje klidnou jízdu, pak namístě nechat roztočit větrák (známka, že se otevřel vnější okruh, který je údajně jinak při/zavřený, což se nemyslím) a dolít.

Vloženo
V 25. 5. 2022 na 7:58, kiterr napsal:

voda má 90 stupňů

Posuzuješ podle čeho? Podle teplmoěru vody? Ten je fake. Je třeba diagnostika. Jestli se hřeje jen olej, nepadá mě za a) vadné čidlo teploty oleje, b) problém s chladičem oleje (olej/voda), pokud je jím vozidlo vybaveno. Voda 90 a olej 125 je celkem nepravděpodobná kombinace.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj, obdobně to mám na O3 1.6tdi (77kw). Mám za sebou čištění chladícího okruhu, výměnu rozvodů, xy návštěv v autorizovaném a neautorizovaném servisu, ale nikdo mi není schopen říct, jak můžu mít na oleji dle palubního počítače 120 - 130 stupnů při 130 km/h na dálnici (voda drží rafičku uprostřed).  Jediný rozdíl je, že mě to nepadá do nouzáku (zatím) a výkon to (asi) taky neztrácí...  Kdybys přišel na řešení, budu rád, když se podělíš. Už jsem z toho dost neštastnej... 

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Podarilo sa to niekomu vyriesit? Mam ten isty problem O III 1.6 tdi 81kw. Zacalo mi to v kopcoch v lete, dal som vymenit rzovody a vodnu pumpu za original skoda. Chvilu mi prsilo ze to ide ok, no zase na dialnici pri 140km/h teplota oleja 120 a vody 100. Po spomaleni to prestane.

 

 

Editováno: , autor: Tkl
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...