Přejít na obsah

Bederní opěrka do sedaček RAPID


miklisek

Doporučené příspěvky

No dnes jsem si náhodou sednul do kolegovo služební Scaly v plné výbavě a te posed je někde jinde. Seděl jsem tam minutu a fakt paráda. Tam kde má u beder Rapid propadlou díru, tak tam má Scala vyloulenou sedačku a je to strašně příjemné. Sice moc dlouhé trasy nejezdím, ale teď vážně začínám uvažovat nad nějakým vylepšením. Jedna věc jsou finance, ale druhá je ta starost něco nepodělat. Auto mám do 10/2024 v záruce. Zajímalo by mě jestli to někdo nedělá jako službu. Dokoupit nějaký "polštář" zvenku se mi určitě nechce. Možná jenm něco napevno nacpat do toho sedadla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Degren15, řešil bych to výměnou předních sedadel za sedadla z 0III, nebo FIII (nejlépe montecarlo)

Ještě mě napadlo, nechceš sedačky na pokusy? Jsou jako nové, najeto cca 5000 km. Pravda bez airbagů, nemají výhřev, ani výškové nastavení. Proto jsem je taky vyměnil.  Za symbolichých 1500 jsou tvoje :)

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě krom chybějící bederní opěrky na Rapidu irituje to skokové polohování opěradala páčkou. Fabie 3 či Octavie 3 měly polohování normálně plynule růžicí, ne? Je otázkou, zda lze tento mechanizmus přenést do skeletu sedaček Rapida (abych zachoval dekor potahů, airbagy i jejich výhřev). Nebo naopak zda by šlo do sedačky řekněme z Octavie přenést případné chybějící věci (výhřev, airbagy...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2022 na 13:03, 15degren napsal:

Dáš, dokonce tam můžeš dát i cokoli jiného z koncernu v danném ročníku, třeba z audi nebo z VW. Koupíš i s funkční airbagem a je to bezpečné.

Taková A3 má mnohem kvalitnější sedačky než i O3.

@15degren Tvrdí co výše cituji a upřímně moc se mi to nezdá... @Dushek ty budeš mít své tvrzení  jistě ověřeno.  Pamatuji si tvou radu, když jsem se trápil s el. okny, to jsi měl do puntíku pravdu a moc jsi mi tehdy pomohl.

 

Mám pocit, že jedinou cestou je úprava stávajících sedadel Rapida.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Dushek napsal:

To by mě zajímalo, jak se tam sedačky z O3 nebo F3 vejdou, když Rapid má užší kolejnice sedadel, stejně jako rám sedadla téměř shodný s Citigem... u F3 kolem sedadla není skoro žádný prostor, ale u Rapida je mezi sedadlem a prahem dveří, nebo sloupkem spousta místa, právě díky těm užším kolejnicím.

 

Je to možné nevím u rapid jsem to nikdy neřešil je to plečka kolem města neznám nikoho kdo by tam sedadla řešil. Vycházel jsem z toho že ho řadí mezi FIII a OIII, nenapadlo by mě že tam použijí atypické kotvení kolejnice. To je pak samozřejmě solidně na hovno...

 

Zkusil bych se podívat jestli není ekvivalent od audi (u seautu to bude stejná bída a budou se špatně shánět), tam mají i ty nejnižší řady hodně pěkné sedačky o proti zbytku koncernu. Např. do O3 jdou nacpat sedačky z audin v ekvivalentu třídy a je to mnohem lepší posezení než většina továrních sedadel z OIII. Audiny mají delší podsedáky.

 

Nebo možná polo?

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 9. 2022 na 19:01, Deawon napsal:

Tak prodavaji se primo bederky do aut. Rozdil by byl dat ji pod potah. Je tam problem ze misto "boule" tam je u Rapida dira. Dnes v te scale to bylo hrozne prijemne. Asi neco vymyslim ale az na jare.

Také jsem teď předsedal z Rapida přímo do Scaly a zpět. Ten rozdíl je opravdu citelný. Původně jsem měl v plánu dodělat ty bederní opěrky v zimě, kdy člověk mívá vice času. Vyndat sedačky z auta a doma u kamen si s tim hrát...

 

@miklisek Dá se uvažovat o možnosti provést tuto úpravu bez demontáže sedadel z auta? Sám v navodu máš zpětné vystrojení opěradla s upnutím spodní lišty potahu už spolu se sedákem. V jednom z těch ruských návodů mekdo zmiňuje, že to také dělal přímo v autě. To musíš mít opěradlo nejak sklopené dopředu či dozadu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklis má pravdu! Jednou jsem byl nucen dát do sedačky  Airbag a nedovedu si to představit dělat v autě. A to to byla vlastně prkotina. Věřte, vyndat sedačku je to nejmenší. Jen si nezapněte klíček bez té sedačky, resp. s rozpojenÝm konektorem airbagu. Jinak budete muset nulovat chyby airbagu diagnostikou. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem udělal sedačku spolujezdce. Mikliskův návod spolu s těmi ruskými jsou skvělý, díky za ně. Nyní mohu bezprostředně porovnávat sedačku s opěrkou a bez ní. Rozdíl to je opravdu citelný a rozhodně stojí za to dát si s tím tu práci 👍. Pokud se sežene levně materiál, tak je to úplně super dodělávka.

20220912_102752.jpg

20220912_122954.jpg

20220912_150448.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že jsi zvolil verzi s úpravou roštu zkrácením a jeho zvednutím nahoru. Poloha zvedací části opěrky je ale plus mínus stejná, jako u mě. 

Jinak Rusové ještě zajišťují polohu pružin pomocí stahovacích pásek, aby nesjížděly dolů nebo nahoru. Originální umístění ok pružin je totiž v takovém tom prohnutí drátu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, nemá se kam co hnout. Svislé osnovy rámu visí nahoře, pružiny jsou kolmo na to, nic se vzájemně nehne 😉

 

Dnes dokončena sedačka řidiče. K obdobnému postupu jsemjen přidal samolepicí filc na vršek rámu opěradla, což eliminuje pazvuky v oblasti lopatek při opření do opěradla. Foto bohužel nemám, tak jsem aspoň poznacil červeně...

20220913_152118.jpg

20220912_122946~2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přesně tak. Ten plech i molitan mají takový trochu mastný a lepivý povrchy. Jak ten molitan, který má být na fest na rámu, trochu odstává, tak při opření a odlehčení zad se pokaždé jako odlepí a vydá to takový mlasknutí. Ten filc to v tomto místě eliminuje. Nicméně toto vzniká jen pokud se rošt otočí a zavěsí nahoru dle těch ruských navodů. Pro tyto dva dráty není ale v molitanu příslušné vybraní, proto to dělá...

 

Jinak připojím vlastní zkušenosti. Při demontáži vypojit konektor airbagu pod sedačkou, to je peklo. Oba dva jsem nakonec odpojil, ale vlastně nevim jak, ten černý jazyk vytáhnout nahoru, ale pak se ještě nějak odjišťují ty růžový jazýčky (foto bohužel nemám). Ostatní konektory sedačky jsou oproti tomu úplně easy. Ještě upozorňuji, že s odpojeným airbagem není dobré pouštět klíček, jinak auto bude hlásit chyby, co jdou smazat jen diagnostikou. Při vyndavání sedačky z auta i jejím vrácení doporučuji rozmyslet kudy a jak vyndat/nandat. Není od věci zakrýt okolní plasty a omotat si něčím měkkým konce ližin pojezdů ať se nic neporve. Nebrat při tom vůbec za madlo pojezdu, ať se vzájemně nerozjedou ližiny pojezdu! Já si je hned omotal papírovou páskou, aby se mi omylem nerozjely. Vlastní sundání i potom nandání čalounění, byť v návodu vypadá nejnáročněji, jde úplně v pohodě. Úpravu roštu jsem volil dle návodů rusáků. Zde jen upozorňuji, ty dráty jsou sakra tvrdý z kalený oceli. Na štípačky zapomeňte, ani pilka na železo s tím moc nezmůže. Teprv flexa na to platí 😁. Ty háky roštu pro zavěšení nahoře do rámu je třeba o cca 1,5cm zkrátit a upravit jejich ohnutí ve svěráku. Obalil jsem pak ty háky raději textilní páskou (TESA). Vršek rámu opěradla jsem polepil pruhem filcu, jak jsme rozebrali výše. Jinak postup dle nasdilených návodů.

 

Na konec drobnost. Aby se páčka bederky tolik nebořila do čalounění, tak jde o pár mm přibrat ta dírka pro její zajištění. Případně na dno páčky neco vlepit, aby se vymezila vůle mělčího nasunutí na hřídelku. Ještě odladím...

 

Výsledek, jak jsem už psal, za to ale opravdu stojí 👍.

20220913_122837.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...