Přejít na obsah

rozvody


Doubek

Doporučené příspěvky

Byl jsem v servisu (Auto Hegr Olomouc), ze si domluvim garancku (110 000km) promenlivy interval... Rozvody mam mit na 150 000km, jenze mi chlapek rekl, ze je to omezeny i na pet let (ted to bude pet let, co bylo auto kupovane). Myslite, ze je muzu bez obav dojezdit do tech 150 000km, nebo je radeji vymenit co nejdriv? Autoi mam po otci i serviskou atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem v servisu (Auto Hegr Olomouc), ze si domluvim garancku (110 000km) promenlivy interval... Rozvody mam mit na 150 000km, jenze mi chlapek rekl, ze je to omezeny i na pet let (ted to bude pet let, co bylo auto kupovane). Myslite, ze je muzu bez obav dojezdit do tech 150 000km, nebo je radeji vymenit co nejdriv? Autoi mam po otci i serviskou atd...

tak jestli si nejsi tim jisty, tak se mrkni na to, jak remen vypada na pohled. at ti servisak sunda kdyr, pokud to neumis a uvidis, jestli vypada dobre, nebo se objevuji "trhlinky". myslim, ze tech 150 000 muzes najezdit v klidu. nemelo by se to chovat jako olej treba... bud ho mas dlouho, nebo rychleji najezdich tech 15 000 treba..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hrazda

Kamos menil rozvody pred letnou dovolenkou v chorvatsku oc 1,9 tdi 81kw 97000km r.v 2000

jeho interval je na 90 000km auto ma od nova a menil ho po 9rokoch takze tych 5rokov sa bat nemusis ak je remen vizualne ok rok naviac tomu neublizi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovedi. Olej ted ven pujde, kdyz si to auto zada ;)

Slo mi o ten rozvodak, na remen jsem se dival a zdal se mi v klidu, ale kdyztak jeste reknu mechanikovi at na to mrkne, ten ktery mi to auto bude delat rikal, ze remen obvykle vydrzi i i vic nez pet let, ale ze se muze sesypat kladka, i kdyz ta by na tech 150 000km mela byt dimenzovana...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovedi. Olej ted ven pujde, kdyz si to auto zada ;)

Slo mi o ten rozvodak, na remen jsem se dival a zdal se mi v klidu, ale kdyztak jeste reknu mechanikovi at na to mrkne, ten ktery mi to auto bude delat rikal, ze remen obvykle vydrzi i i vic nez pet let, ale ze se muze sesypat kladka, i kdyz ta by na tech 150 000km mela byt dimenzovana...

hele, v motoru se ti muze sesypat cokoliv, ikdzy to mas treba mesic vymeneny... na tohle se nedivej:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptam se v tomto vlakne, koneckoncu tyka se to take rozvodu. U techto modernich motoru muze se pri protoceni vackove hridele potkat ventil s nekterym pistem v HU? Tak me to napadlo, kdyz napriklad pri vymene rozvodu pootocim vackou nebo kdyz si pri sundavani rozvod. remene nepohlidam rysky na jednotlivych roz. kolech, a pak bych honil na kazdem kole rysku zvlast.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

chtel bych se zeptat, kdy se maji menit rozvody a co vse by se melo vymenit? Vsude se pise vymena pri 120tis (to v service celkem dodrzeli 123tis), ale uz se nedozvim, kdy je dalsi vymena? Dalsich 120tis?, takze pri 240tis? Nebo pri 90tis, takze pri 210tis?

Mam O1, 1.9TDI, 66Kw, registraci 02 (vyrobu nvm, to asi bude ve velkym technicaku, ten u sebe momentalne nemam), ale mam ji uz origo po faceliftu a motor BE 66KW ALH, najeto 186tis, doufejme ze nepretoceno (alespon podle servisky ne).

A jeste dalsi vec, kdyz je studenej motor, tak po nastartovani v nem piska a po chvili to ustane jen v takove seveleni. V lete a v zime to ma jiny projev, s tim, ze v zime je to o dost horsi a rachta to i dele. Jeden sikula rikal, ze to muze byt neco v rozvodech a ze kdyz se to bude zhorsovat, tak by je vymenil hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

chtel bych se zeptat, kdy se maji menit rozvody a co vse by se melo vymenit? Vsude se pise vymena pri 120tis (to v service celkem dodrzeli 123tis), ale uz se nedozvim, kdy je dalsi vymena? Dalsich 120tis?, takze pri 240tis? Nebo pri 90tis, takze pri 210tis?

Mam O1, 1.9TDI, 66Kw, registraci 02 (vyrobu nvm, to asi bude ve velkym technicaku, ten u sebe momentalne nemam), ale mam ji uz origo po faceliftu a motor BE 66KW ALH, najeto 186tis, doufejme ze nepretoceno (alespon podle servisky ne).

A jeste dalsi vec, kdyz je studenej motor, tak po nastartovani v nem piska a po chvili to ustane jen v takove seveleni. V lete a v zime to ma jiny projev, s tim, ze v zime je to o dost horsi a rachta to i dele. Jeden sikula rikal, ze to muze byt neco v rozvodech a ze kdyz se to bude zhorsovat, tak by je vymenil hned.

- piskani: nemusi to byt v rozvodech, ale muze to byt remen na alternatoru

- dale, ohledne vymeny rozvodu se mrkni do prilozeneho souboru. je tam popsano, kdy by jsi mel rozvody menit, vcetne napinaci kladky, kterou nekdo meni pri kazde vymene rozvodu, nekdo to nechava pohle servisni knizky. osobne bych menil pri vymene rozvodu, coz taky budu. dale vymen i vodni pumpu.

vyzmena_ozubeneho_remene.doc

Editováno: , autor: nohic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ahoj,

chtel bych se zeptat, kdy se maji menit rozvody a co vse by se melo vymenit? Vsude se pise vymena pri 120tis (to v service celkem dodrzeli 123tis), ale uz se nedozvim, kdy je dalsi vymena? Dalsich 120tis?, takze pri 240tis? Nebo pri 90tis, takze pri 210tis?

Mam O1, 1.9TDI, 66Kw, registraci 02 (vyrobu nvm, to asi bude ve velkym technicaku, ten u sebe momentalne nemam), ale mam ji uz origo po faceliftu a motor BE 66KW ALH, najeto 186tis, doufejme ze nepretoceno (alespon podle servisky ne).

A jeste dalsi vec, kdyz je studenej motor, tak po nastartovani v nem piska a po chvili to ustane jen v takove seveleni. V lete a v zime to ma jiny projev, s tim, ze v zime je to o dost horsi a rachta to i dele. Jeden sikula rikal, ze to muze byt neco v rozvodech a ze kdyz se to bude zhorsovat, tak by je vymenil hned.

Já jsem poslechl mechanika při výměně rozvodů.Tvrdil mi, že stačí vyměnit kladku a řemen(mám 1.6i 75kw a bylo najeto 116000km) vodní pumpa že je v pohodě a ložisko v ní bez problémů.Prej to vydrží ob výměnu rozvodů.Už bych se teda nachytat nenechal.Po dalších 10tis.od výměny jsem jel na Slovensko o vánocích a nedojel.Ne že by šlo o ložisko vodní pumpy,ale rovnou o vrtulku čerpadla,která se vlivem ztvrdnutí plastových lopatek rozpadla.Auto rozsv

ítilo kontrolku přehřátí motoru a já skončil 20km za Vsetínem s rozpadlým čerpadlem a bez vidiny skvělého lyžařského zážitku,který jsem měl tento den v repertoáru.

Po demontáži jsem lopatky mohl lámat jak čokoládu na vaření.Dala se teda nová pumpa a znovu nový řemen(pro jistotu)Suma sumárum první výměna 7500kč bez pumpy,druhá po 10tis.km 5500kč kvůli pumpě.Dohromady 13000tis.Už nikdy skvělé ekonomické rady odborníků jestli jo nebo ne.Prostě komplet.Toť moje zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uz jsem se stastne vratil ze servisu, prej to piskani nezpusobuje pumpa, ale neco v rozvodech a ze to neni na skodu, ale ze na jare by to chtelo vymenit....

Jenze mi furt nikdo nebyl schopen rict, kdy mam delat rozvody, ale v tom servisu.

Jak to mam tedy poznat?

Nohic poslal peknou tabulku, ale tu jsem na netu uz cetl. Mam typ motoru ALH, ale rok vyroby nemuzu nikde najit, ani ve velkym technicaku. Kde teda najdu ten rok vyroby, abych vedel jestli mam pri 120 nebo pri 150 a zda-li i tu prevodni kladku? A Druha vymena je teda dvojnasobek? Takze kdyz mam prvni pri 120tis, tak druha bude pri 240, ale zas nvm jestli i tu kladku nebo ne.

Diky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Kuci, při kolika se měni rozvoďák u 2,0mpi (AQY) rv. 99 v 90tis?? bo 120?? za kolik se tak dá sehnat komplet?

Ptal jsem se ve škodovce autoplus litvínov a bylo mi řečeno že AQY ve 180tis./km.Ale jelikož auto nemám od novoty a někdo už dělal rozvody v 90tis.,budu v tomto intervalu pokračovat,dokud nás stk nerozdělí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám Octavia 1.6 75kW model 2002 motor AVU. V servise mě tlačili do výměny rozvodů, ačkoliv se ani nekoukli na řemen. Zdálo se mi to podezřelé, tak jsem zjišťoval jak to je u tohoto motoru a věc se má tak, jak píší níže ze Škodovky.

Mám najeto 90.000km, tak jsem se na na řemen mrknul a řemen měří 22,9mm (minimum je 22mm) a foto přikládám.

Typ řemene je DAY 06A 109 119B .

post-13280-1260016043_thumb.jpg

Nevím jak vypadá "špatný" řemen. Je tento řemen, který nemá žádné trhlinky ještě OK?

Prý je několik typů řemenů a pro ty je doporučená první pohledová kontrola. Pro kolik km je určená pohledová kontrola na řemen DAY 06A109119B ?

Ze Škodovky:

Vážený pane,

děkujeme za Váš email a důvěru, se kterou jste se obrátil na naši infolinku.

K Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že u motoru 1,6 75 kW není předepsán interval výměny rozvodového řemene. Výrobcem je předepsána pohledová kontrola při najetí 90 000 km a následně po 30 000 km, pokud nebyl řemen vyměněn.

S pozdravem

PST - Péče o zákazníka | Kundenbetreuung | Customer Care ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz | www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com Škoda - Simply clever.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Octavia 1.6 75kW model 2002 motor AVU. V servise mě tlačili do výměny rozvodů, ačkoliv se ani nekoukli na řemen. Zdálo se mi to podezřelé, tak jsem zjišťoval jak to je u tohoto motoru a věc se má tak, jak píší níže ze Škodovky.

Mám najeto 90.000km, tak jsem se na na řemen mrknul a řemen měří 22,9mm (minimum je 22mm) a foto přikládám.

Typ řemene je DAY 06A 109 119B .

post-13280-1260016043_thumb.jpg

Nevím jak vypadá "špatný" řemen. Je tento řemen, který nemá žádné trhlinky ještě OK?

Prý je několik typů řemenů a pro ty je doporučená první pohledová kontrola. Pro kolik km je určená pohledová kontrola na řemen DAY 06A109119B ?

Ze Škodovky:

Vážený pane,

děkujeme za Váš email a důvěru, se kterou jste se obrátil na naši infolinku.

K Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že u motoru 1,6 75 kW není předepsán interval výměny rozvodového řemene. Výrobcem je předepsána pohledová kontrola při najetí 90 000 km a následně po 30 000 km, pokud nebyl řemen vyměněn.

S pozdravem

PST - Péče o zákazníka | Kundenbetreuung | Customer Care ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz | www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com Škoda - Simply clever.

Nevim jak to má 1,6 ale u TDI záleží na roku výroby první je měly v 90 tis. pak po 120tis každopádně já osobně bych ho tam radši dal než pak kupovat u novou komplet hlavu kvuli tomu že se to potkalo a 22mm bylo psaný u dieselový Felicie ne u Octavií

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim jak to má 1,6 ale u TDI záleží na roku výroby první je měly v 90 tis. pak po 120tis každopádně já osobně bych ho tam radši dal než pak kupovat u novou komplet hlavu kvuli tomu že se to potkalo a 22mm bylo psaný u dieselový Felicie ne u Octavií

Nejsem ochoten nacpat servisu bezdůvodně 10.000Kč za výměnu rozvodů, proto zjišťuju co a jak.

U Octavie má být šířka opravdu minimálně 22mm a nový řemen má 23mm, čili můj řemen má úbytek po 90.000km pouhý 0,1mm.

Viditelné opotřebeníi není také žádné, proto mě zajímá nějaká fotka řemenu, který je opotřebený.

Ze Škodovky píšou kontrola v 90.000km a pokud je OK, tak další kontrola ve 120.000km a pokud OK, tak další kontrola ve 150.000km atd. po 30.000km a asi vědí, co jim motory vydrží. Prý je veliký rozdíl v životnosti rozvodů u nafty a benzínu. Benzín je údajně nesmrtelný :) a může být OK i celou životnost auta.

Myslím si, pokud je auto koupené nové a vím přesně, že nejsou stočené kilometry, tak že vše jak tvrdí Škodovka. Průsery asi budou u aut z bázu, protože tam klidně stočí kilometry i o 200.000km a pak se není čedmu divit, že někomu odejdou rozvody, protože se domnívá, že má míň najetých kilometrů. Už aby to stáčení kilometrů byl trestný čin stejně jako v Německu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...