Přejít na obsah

Analýza olejů 0W20 508.00/509.00 Long Life IV


michal2009

Doporučené příspěvky

  • michal2009 změnil název na Analýza olejů 0W20 508.00/509.00 Long Life IV

Po týdenním porovnávání jsem vybral olej, který budu dávat do auta. Vybíral jsem dlouho, protože norma 508.00/509.00 je pro mě premiérou, než jsem si načetl technické listy a porovnal oleje mezi sebou. Zvažoval jsem olej Ravenol VSE 0W20 vs. Millers Oils XF PREMIUM C5 VW 0w20.

 

Volba padla nakonec na Ravenol, je vyroben z kvalitního PAO základového oleje, má vysokou hodnotu TBN, nízkou hodnotu odpařování (oproti originálu = "noack"), drží při zvýšené zátěži = Copper Corrosion Test 1a - oproti originálu nebo Mobilu 1 ESP atd.. Výsledek Mobilu pro mě bylo velkým překvapením, bohužel v tom negativním směru! Ravenol je oproti Millers-u levnější, i když ne o tolik.. mám dobrý nákup na Millers a rozdíl ceny byl cca 500Kč (Ravenol cca 1500Kč/6L vs. Millers 1933Kč/6L). Budu měnit jednou za rok tj. cca 10 000 km. A lepší je častější výměna "levnějšího" oleje než nechat dražší olej v motoru déle.

 

Výhodou je, že každé balení RAVENOLu obsahuje pod pečetí 20 číselný kód. Ten po vložení na my.ravenol.com vyhodnotí, jestli se jedná skutečně o originální balení = což je fajn, škoda, že to není standardem i u jiných výrobců oleje.

 

K zakoupení např. zde: https://www.motora.cz/oleje/ravenol/0w20-plne-synteticky-olej/vse-0w-20-5l-213117318.htm

Jedná se olej přímo od dovozce pro ČR, firma SD-Oil. Ti mají také svůj internetový e-shop, kde vychází dráž jak v uvedeném odkaze.

 

Oproti originálu cena dvojnásobná, ale dá se pořád zkousnout.

https://www.motora.cz/oleje/originalni-olej-vw/vag-vw-50800-50900-0w-20-5l-212512759.htm

 

Třeba to někomu pomůže při výběru a ušetří čas..

 

 

IMG_1125.jpegIMG_1126.jpegIMG_1134.jpegIMG_1144.jpegIMG_1145.PNG

  • Díky 3
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trocha mi chýba - možno tí čo tu sú dlhšie vedia - informácie o tom, do akého motora budeš ten olej dávať.

Je u súčasných VAG TSI téma LSPI alebo je to už minulosťou?

U môjho predošlého auta boli oleje tiež témou na diskuziu. Niekto odporúčal Millers na základe marketingových článkov výrobcu a nakoniec sa ukázalo že to bol snáď najhorší olej čo do ochrany pred LSPI.

Čo čítam nejaké porovnania, články a rozbory rozobratých motorov tak pre TSI motory je TBN možno skoro najdôležitejšia hodnota - takže keď píšeš že Ravenol ju má vyššiu než konkurencia je to zrejme dobrá volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@michal2009 velmi cenná informace, díky!!
 

Čekám na 2.0 TSI 4Gen a budu odkazany taky na normu VW 508.00. Osobně proti ní nechovám nějakou skepsi jako nekteří, ale chtěl bych takovému motoru dat to nejlepší (ne nutně nejdražší). Doted byl můj favorit Millers Oil, který zminujes. No kdybych měl kupovat teď, asi bych šel do toho Ravenolu. 💪

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Bikes napsal:

a ten Shell se ti zdál jak? Jinak když jsem kupoval olej na dolívání, tak mi v brně nabízeli krom jiného Ardeca. Že to jsou belgické (jestli si dobře pamatuju) oleje a prý nejsou špatné. https://www.e-oleje.cz/motorovy-olej-ardeca-synth-pro-0w20/

Shell a Castrol jsem neověřoval - už dlouho v tyto oleje nemám důvěru z důvodu pančování těchto olejů. Na Ravenolu se mi líbí, že si ověříš přímo konkrétní balení přes tak dlouhý kód, že ho nevymyslíš a tím máš zaručenu 100% originalitu a tím pádem vím, co jsem do motoru opravdu nalil. Chci prostě dát do motoru dobrý olej, který bud mít jasný původ. Shell, Castrol a Mobil 1 - na to nemám odvahu 😁

 

před 6 hodinami, OpelInsi napsal:

trocha mi chýba - možno tí čo tu sú dlhšie vedia - informácie o tom, do akého motora budeš ten olej dávať.

Je u súčasných VAG TSI téma LSPI alebo je to už minulosťou?

U môjho predošlého auta boli oleje tiež témou na diskuziu. Niekto odporúčal Millers na základe marketingových článkov výrobcu a nakoniec sa ukázalo že to bol snáď najhorší olej čo do ochrany pred LSPI.

Čo čítam nejaké porovnania, články a rozbory rozobratých motorov tak pre TSI motory je TBN možno skoro najdôležitejšia hodnota - takže keď píšeš že Ravenol ju má vyššiu než konkurencia je to zrejme dobrá volba.

Máš pravdu - je to 2.0 TDI EVO = tedy tam patří z výroby (nechal jsem si to i zjišťovat dle VIN) jen a pouze 508.00/509.00. Ptal jsem se na to mého kamaráda, mistra dílny ve Škoda Auto. Jinak pokud máš benzín a jezdíš kratší trasy tak by mě opravdu zajímala skoro nejvíc hodnota TBN 👍

 

před 3 hodinami, Rapid1.0 napsal:

@michal2009 co Yacco, neporovnával i i ten?

je taky PAO, ale nenašel jsem hodnotu TBN, HTHS a Noack tedy odparnost oleje. Celkově mají technický list odfláknutý..I teplotu vzplanutí má zásadně nejnižší ze všech olejů a je tam rozdíl i 30 st. C a tak nevím, jak tento olej zvládá zvýšené teplotní namáhání a s tím tak trochu souvisí ta odparnost.. Tak jsem volil olej, o kterém něco vím - i když se samozřejmě nemusí jednat o špatný olej 😊 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to ta 1.4 TSI co se dává do OIII a SIII tak bych určitě zůstal u 504/507.00 5W30 - ani já bych to sem nelil, kdyby motor nebyl konstruován na oleje se sníženou HTHS.. Pátral jsem, že někteří střelci dávají i do EVO LLIII, ale když výrobce doporučuje LLIV a ověřil jsem si to na 3 různých místech, tak to tam prostě dám.. i když bych raději zůstal u LLIII 504/507.00 (mám v garáži ještě 3x5L nového oleje).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ravenol nemá nič. 

V norme 507 je VMP bezkonkurenčný. 

Všetky tech. údaje sú zverejnené a ide aj overiť pravosť. 

Pri millers ide skôr o marketing. 

Žiadne údaje neudava.

Ja som po kúpe aura absolvoval 3 výmeny po 3000km, teraz budem meniť po 7000km. 

Vo svete (Rusko, USA) bežná vec, u nás scifi 30000 interval. 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, michal2009 napsal:

Máš pravdu - je to 2.0 TDI EVO = tedy tam patří z výroby (nechal jsem si to i zjišťovat dle VIN) jen a pouze 508.00/509.00.

 

Ked som zistoval v servise, aky olej doliat do 2,0 TDI EVO v S3, tak mi v servise bolo povedane, ze tam patri 504.00/507.00, s tym, ze 508.00/509.00 sa leje do benzinakov. Navod ako obvykle udava obe normy (LLIII a LLIV) bez blizsieho presnenia.

 

Tak som uz u toho jelen. Uvidim, co tam naleju pri najblizsej serviske.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@deto je potřeba zajet do škodovky a dát tam VIN, podle toho zjistí, jaký olej tam patří.. V manuálu je napsané, že nouzově lze dolít olej specifikace 504/507.00 nebo 508/509.00 a to maximálně půl litru nebo litr (už si to nepamatuji). Není tam napsané, jaký olej se má používat pro naplnění motoru, to právě řeknou dle VIN ve Škodovce. Pokud si nejsi jistý tím, jaký olej tam má přijít, zkus napsat přímo na škodovku a připoj k tomu dotazu VIN vozidla. Podle mě má do té 110kw varianty EVO přijít norma 508/509.00. Tedy alespoň do OIV s tímto motorem má přijít.

 

Mrkni i sem, jestli nenajdeš svůj kód motoru u té EA288 EVO. Tam by pak měla přijít 508.00/509.00.

6805951.jpg.webp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 7/16/2022 at 7:50 AM, dfga said:

 

Ja som po kúpe aura absolvoval 3 výmeny po 3000km, teraz budem meniť po 7000km. 

Vo svete (Rusko, USA) bežná vec, u nás scifi 30000 interval. 

Nestraš človeče! Nemôžeš porovnávať Rusko a USA na jednej strane a europske pomery na druhej strane. Prašných ciest a oblastí je v oboch veľmocenských štátoch mraky, u nás pokiaľ nejazdíš niekam na chalupu kilometre po poľnej ceste tak sa s tým nestretneš.

Neviem ako je to u škodovky, ale u iných značiek máš v príručke daný európsky plán servisu 30000km flexibilný a mimoeurópsky ktorý je pevný napríklad na 15000km. Takže vidíš, že špecifiká Ruska, USA a trebárs blízkeho východu sú zohľadnené.

Od roku 2003 som odjazdil mnoho áut - pravda inej značky- na všetkých vždy výmena 30000km - všetky dnes majú najazdené 200 až 300km bez jedinej opravy motora, bez spotreby kvapky oleja. Takže scifi sa nekoná, 30000km alebo rok na výmenu je dobrá realita.

 

Ešte otázka - tie 3 výmeny si si urobil sám alebo si bol osobne pri výmene oleja keď vytiekla posledná kvapka z motora?

 

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, aj ja viem o autách co najazdia na 30t interval pol milióna ale ja budem meniť po 5-7tis.

Olej dávam naj v norme, VMP. 

Bol som pri každej výmene pri aute, hodinu vytekal olej pri každej výmene, takže neostalo tam toho veľa. 

P. S. V Rusku je interval na našich autách 15t ale menia väčšinou po 7-10, USA je ale úplne inde, 5-7tis max. 

Je to zaužívané. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to určite každého vec. Navyše otázka koľko toho ty najazdíš. Ja by som strávil pri tvojom intervale výmeny oleja viac času v servisoch než v práci. Mám toto auto necelý mesiac - prevzal som ho 21.6. a podľa tvojho intervalu výmeny oleja by som musel tento týždeň do servisu.

A to som ešte 2000km od 22. do 24.6. prešiel starým autom, lebo som nechcel ísť takúto trasu s tromi ľuďmi od zákazníka s deň starým autom.

 

Apropo niekedy boli tiež zaužívané plynové lampy na uliciach a telefony mali kruhové ciferníky. Nech sa darí.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...