Přejít na obsah

Zadřený motor po vyndání ol.filtru 1.9 SDI


Doporučené příspěvky

Zdravím,vyndal jsem olejový filtr natočil motor a za 3 minuty se motor zadřel...zastavil...je možné že se zadřel jen proto že tam nebyla vložka olejového filtru?S motorem nyní nejde otočit ani ráčnou přes kliku.ani nejde roztlačit,když dám rychlost tak se to zabrzí ani otačky nevylítnou...díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar. No to je teda smolík, to by mě jeblo. No, je to zajímavý, nikdy by mě toto nenapadlo udělat a ani nevím, z jakého důvodu bych to měl dělat ???

Samotného mě zajímá, proč se to stalo a jediné logické vysvětlení je to, že u této konstrukce vložky olejového filtru (s tím trnem, kde je na konci okroužek), dojde při povolování a tím pádem povytahování vložky ven k tomu, že se v ten moment vypustí vnitřek tělesa filtru zpět do olejové vany - všichni to známe při výměně oleje v případě, že nejprv vypustíme olejovou vanu a až po té povolíme filtr, tak začne výpušťákem znova vytékat olej. Takže ten trn s okroužkem na konci má tu funkci, že uzavírá odtokový otvor, který tam je proto, aby při výměně filtru neblil olej po celém motoru a odtekl tímto otvorem do vany. Jak je to vyřešeno u filtrů, které ten trn nemají je otázkou, ale u mého benzínového C3 je obyčejná papírová vložka bez trnu a když to pololím, celý objem tělesa filtru vyteče a zableje mi celý motor. Pokud si vygoogluješ náhradní díl - těleso olejového filtru je tam vidět ta složitost a nejsou tam jen dva otvory jako v bloku u plechových filtrů.

Takže závěr je ten, že bez vložky filtru nebo s vložkou, ale bez toho okroužku, jde tlakový olej rovnou do toho odtoku a do vany, tudíž motor jde bez tlaku oleje.

Nejsmutnější je na tom to, že jsi tomu všemu mohl předejít tím, když jsi seděl v autě a startoval ho, tak bez toho tlaku musel být hlučnější a za chvilku musela svítit a řvát kontrolka mazání......

Každopádně je to dobrá zkušenost i pro ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

dokázal by mně prosím někdo poradit s rozvodama...mám vše nastavené myslím správně a motor při startování ani neslíbí...fakt nevím...koukal jsem na youtube a tam mají mezi řemenicí vačky a čerpadla mnohem kratší rozpetí žemene než mám já...ale přitom mám vše podle risek...

enginesdi.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak nevím, jestli to tedy patří do tohoto vlákna, ale odpovim asi takto. Pokud si pamatuju, nikde tento motor žádné rysky nemá, pouze na setrvačníku na HÚ. Jestli myslíš čárky, co jsi si namaloval tužkou, pro svojí potřebu, tak ten člověk na YT si je prostě namaloval jinde. Vačka se seřizuje podle pravítka z druhé strany po sražení rozvodového kola z kuželu vačkového hřídele a čerpadlo má aretační otvory na kolík. Ano, dá se to nahrubo na prasáka udělat na fixu, ale opravdu stačí nepatrně zpozdit nebo předejít časování vačky a komprese je v prdeli. Pokud to chceš precizně, tak podle dílenské příručky, teď na to koukám a je to tam popsaný. Ta příručka je zde na stránkách. A nezapomeň si tam dát olejový filtr :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim jestli už SDI má snímač polohy vačkové hřídele, popřípadě snímač otáček u setrváku, ale řekl bych že jeden z těch konektorů nemáš připojený, proto ti to nezačne plnit motor směsí. Tak to mě vypekl jeden snímač polohy setrváku u HDI při výměně těsnění pod hlavou. Hledal jsem to celý den...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...