Přejít na obsah

Zobrazení pruhů travel assist ve VC


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

 

jsem nově hrdým majitelem Octavie RS v edici 120 let MS. Vozidlo by mělo mít všechny asitenty dostupné pro Octavii. A jedna věc mi vrtá hlavou. Netuší někdo, proč můj vůz ukazuje v zobrazení travel assist na VC pouze jeden pruh a provoz pouze v něm. Na internetu jsem našel fotky, kde je jich více a dokonce někomu ukazují i provoz v ostatních pruzích. Nevíte prosím, jak toto zobrazení zapnout? Viz fotky (můj vůz je první). V návodu jsem nic nenašel. Moje auto bylo vyrobeno koncem srpna 2022.

 

Díky moc :)

1496EE08-D25B-4E7B-B028-F056027FD92C.jpeg

71847286-24AD-461F-BEDD-9867A9793CA6.png

D95B5690-6A11-4560-BD14-E02A37FF68FA.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli vidím dobře, tak nemáš zapnutý Travel Assist tlačítkem, ale aktivní jen ACC. Až po aktivaci Travel Assist to ukazuje ostatní pruhy.

Alespoň tak to mám teď v Golfu. Jakmile tam mám obě ikonky, tak to znamená, že mám aktivní jen ACC (ikonka zelené levá) a nad 65 km/h to sleduje pruhy (ikonka zelená pravá). Po aktivaci Travel Assist bude pohled vozu oddálen, že bude vidět celé a zároveň se zobrazí i další pruhy :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 10/8/2022 at 8:03 PM, Krosta said:

Jestli vidím dobře, tak nemáš zapnutý Travel Assist tlačítkem, ale aktivní jen ACC. Až po aktivaci Travel Assist to ukazuje ostatní pruhy.

Alespoň tak to mám teď v Golfu. Jakmile tam mám obě ikonky, tak to znamená, že mám aktivní jen ACC (ikonka zelené levá) a nad 65 km/h to sleduje pruhy (ikonka zelená pravá). Po aktivaci Travel Assist bude pohled vozu oddálen, že bude vidět celé a zároveň se zobrazí i další pruhy :) 

Presne na toto som sa tu pýtal pred nedávnom, diki za vysvetlenie. Ešte by ma zaujímalo či zobrazenie viacerých pruhov zafunguje aj v prípade ak by som na O4 nemal travel assist ale iba by som dokódoval adaptive lane assist. Predpokladám, že bez toho tlačidla to proste nepôjde, ty si to na golfe mal asi tiež od výroby s tlačidlom TA?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodělání Travel Assist teoreticky není problém, ale nejsem si teď úplně jistý, jestli to je jen o kódování nebo i o odemykání nějaké funkce, spíše asi ne. Každopádně bez fyzického tlačítka to není jak aktivovat, takže by se musel vyměnit i volant. Nakódovat to ale určitě lze :) 

EDIT: Chtěl jsem napsat, že píšu blbost a stačí vyměnit jen tlačítka, ale pak jsem si vzpomněl, že je nutné mít kapacitní volant, tzn. že by se musel měnit určitě. Píšu to pro jistotu, kdyby se někdo divil, proč kvůli tlačítku navíc je nutné měnit celý volant :D 

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci ještě mám dotaz k Travel Assistu. Jak je tam ta asistence změny jízdního pruhu, tak nějak nechápu, kdy je aktivní a kdy ne. Je tam asi nějaká podmínka, kterou neznám ale děje se mi to, že v 70% případů, když dám u zapnutého TA blinkry, tak ikdyž je ta změna pruhu zapnutá, tak pruhy pouze vyblednou a TA mi umožní přejet ručně. Ve 30% případů, když dám při TA blinkry, tak se ukáže šipka mezi pruhy auto odbočí samo. Taky Vám to funguje takto nespolehlivě a nebo je nějaká podmínka, o které nevím (např. rychlostní limit pro tuto funkci, atd.)? Dělá to i ve dne a při dobře viditelných pruzích, které TA registruje. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš používat "semi-automatické" změny pruhu, tak dokud se tam ta šipka dole neukáže, tak to neudělá automaticky a osobně jsem s tím ještě nejel, zprovozňovali jsme to u kamaráda a jemu se tam ty šipky ukážou až potom, co auto vidí před sebou už auto, které mu bude překážet, aby udržoval stanovenou rychlost a v mrtvém úhlu v pruhu, do kterého chce jet, musí mít prázdno

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@iphonik4 V návode píšu, že musíš ísť po dialnici viac ako 90. Celý ten popis v návode je taký zvláštny (aj na iných miestach), napr. horná časť textu nepíše o limite 90km. Keby som to čo píšu exaktne naprogramoval, tak auto havaruje do pár minút :D

Ja budem mať manuálnu prevodovku a v príručke sú k nej protichodné tvrdenia. Pri ACC píšu že vie zastaviť do 0 a nepíšu že treba ďalšie senzory, atď. V tejto časti o TA zase píšu že manuál vlastne nebude fungovať do 30km/h, ale keby som mal aj park assist tak dokáže zastaviť do 0.

 

 

image.thumb.png.e1014d491ce02fcfa7c665f05ccf655e.png

Editováno: , autor: Nesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo hele v tomto rozmezí rychlostním jsem. Ale co jsem vypozoroval, tak prostě je to asi tím, že fakt nesmí být v pruhu za mnou auto. Nejen v mrtvé vzdálenosti ale dejme tomu další 100-200 metrů no. Jinak to pojíždění v kolonách a zastavení do nuly je skvělá věc ale nějak si technicky nedovedu představit, jak to udělat na manuálu. I kdyby jen to zastavení. To by se musela sama přošlapávat spojka. A nebo prostě je to myšleno tak, že v nouzi auto zabrzdí do nuly a chcípne tím motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlastnej skúsenosti ACC s manuálom - zastavenie na nulu - vyradiť do neutrálu alebo podržať spojku, auto v spolupráci s Autohold zastaví s miernym odstupom za autom, na pohnutie treba zaradiť rýchlosť a zošliapnuť plyn a auto pokračuje s predchádzajúcou navolenou rýchlosťou, ale ten rozbeh je kostrbatý, prakticky to nevyužívam, len na dojazd k autu predo mnou, pred rozbehom ACC vypnem a aktivujem až keď som v pohybe. Inak pri ACC motor bez podradenia 'nezdochne', keď otačky klesnú príliš nízko ACC sa vypne, takže pri dojazde na červenú nepoužívam brzdu, ale spojku a neutrál 😉

Ešte jedna poznámka, mám len lane assist bez Travel Assist a kapacitný volant mám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A můžu se jen zeptat, jak víš, že máš kapacitní volant, když nemáš Travel Assist? :D 

 

Jen mě to opravdu zajímá, protože mi nepřijde logické dávat kapacitní volant do auta, kde není Travel Assist, proto jsem to ani nepředpokládal

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě nutně neznamená, že to je dotykový volant, protože děláš pohyb proti tomu, co dělá vozidlo. Pokud by to byl určitě dotykový volant, tak ho nesmíš chytit, ale jen přejet třeba po něm. Pak je to dotykový volant. Ještě jsem ale neviděl nikdy auto, které by bez tlačítka Travel Assist mělo dotykový volant.

Rád se ale nechám vyvést z omylu, proto se ptám :D Dle toho, co ale píšeš, tak bych osobně dle vlastní zkušenosti rozhodně netvrdil, že se jedná o dotykový volant

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie vždy musím robiť pohyb proti, ak sa Lane Assist chytí krajnice v zákrute tak vie oblúk pekne sledovať ale zároveň upozorňuje na prevzatie riadenia a to je ten moment, kedy sa len chytím volantu bez korekcie smeru. Samozrejme, mýliť sa môžem, vyskúšam na bezpečnom mieste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Nocturnal Skús ho namiesto chytenia pohladkať/pošúchať :D proste aby bolo jasné že nezmeníš smer ty len sa ho dotkneš. Viď názorná ukážka od 21. minúty

 

 

S tým manuálom som si to predstavoval tak nejak ako popisuješ - za jazdy to funguje, pred zastavením vyradím rýchlosť, auto zastaví samo. Ale potom sa už radšej rozbehnem bez ACC a aktivujem ACC opäť až v určitej rýchlosti. Každopádne super, že netreba k tomu aj TA.

 

Inak sorry OP, už sme asi trochu mimo pôvodnej témy :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím kapacitním volantem tedy nevím.  Mám travel assistant s automatem. A volantem musím semtam trochu cuknout. Když na něm mám jen ruku, tak začne po několika sekundách nadávat: Převezměte řízení! Takže kapacitní zjevně není. A to jsem zkoušel ten prst držet dole uprostřed na plastu i kovu, nebo na straně na plastu ... prostě položený prst nestačí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, kde a jak se ten volant drží. Zrovna dole uprostřed dotyk vůbec nefunguje, jestli si dobře vzpomínám. Mám teď naježděno pár tisíc km s tím volantem na dálnicích a často se mi stávalo, že když jsem ten volant držel téměř "konstantně" vlevo dole, tak i tak občas zahlásil. Stačilo ale jej "pohladit" někde jinde a dobrý. 

Kapacitní volant to být musí na 100%, pokud auto má Travel Assist (fyzické tlačítko od výroby), viz hromada lidí, co zde píše, jak jim vypadává Travel Assist kvůli chybě volantu (chyba senzoru dotyku 2).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ne. Zkusil jsem to právě teď. Prostě dotyk volantu nepomáhá. Ani na 4-5 hodinách zevnitř, ani levá, nebo pravá ruka, nic. Musím s ním prostě po pár vteřinách trochu cuknout. Výjimečně, když se ozve, tak stačí dotknout se i druhou rukou na jiném místě, ale oblafnout to prostě nejde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, boban1108 napsal:

S tím kapacitním volantem tedy nevím.  Mám travel assistant s automatem. A volantem musím semtam trochu cuknout. Když na něm mám jen ruku, tak začne po několika sekundách nadávat: Převezměte řízení! Takže kapacitní zjevně není. A to jsem zkoušel ten prst držet dole uprostřed na plastu i kovu, nebo na straně na plastu ... prostě položený prst nestačí. 

A nemáš náhodou tříramenný sportovní volant? Stejně jsem to vypozoroval i u sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...