Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jestli neni skrat tak zmer ty diody a uprav max proud odporem...

  • Autor

Asi vím kde je zakopaný pes… podle nejmenovaného fóra se to má řešit lineárním  regulátorem napěti:

Píší  tohle:a dva regulátory napětí 12v až 5v, protože b7 LED indikátory v zrcátkách jsou napájeny 5v a 5Q0 radary posílá 12v do led indikátorů.
 Číslo stabilizátoru: LM7805 5V 1,5A x 2 ks.

 

přidávám foto

E2CE5D91-A58F-4D34-9194-FFD325146748.jpeg

Upraveno od Leonekkk

S tím sériově vřazeným odporem mě to napadlo taky, ale řešení se stabilizátorem napětí na 5V bych mohl vyzkoušet. Škoda, že neexistuje nějaké SW kodování/adaptace.

pokial dobre vidim, chybu pise iba pravy ukazovatel, teda lavy by mal byt OK. mozes ich skusit medzi sebou prehodit a ked sa chyba presunie na lavu stranu, chyba je v LED-ke

Dělají to oba, měl jsem je zapojené, dokonce jsem je prohodil. Ve výpise je jen pravý, protože levý indikátor jsem měl ve skle.

S tim stabilizatorem je to reseni elegantni... Dej vedet jak to dopadlo... :)

Jen bacha při vyšším odběru se rád přehřívá a po čase odejde takovým způsobem že začne propouštět těch 12 V

Tak mi to nedalo a proměřil jsem parametry LED ve sklíčku a LED v novém indikátoru  3V0949145.

Při aktivaci asistenta mrtvého úhlu s jednotkou 5Q0 proběhne jakýsi test, kdy se LED ve sklíčku rozsvítí na plný jas při napětí až 12 V, tomu odpovídá odběr proudu 30 mA. 

Nový modul LED odebírá při tomto napětí až 150-200mA, což původní jednotka 5Q0 vyhodnotí jako zkrat na kostru s chybovým hlášením a deaktivaci mrtvého úhlu. Pokud jsou mé závěry správné, nový modul by měl být napájen takovým napětím, při kterém proudový odběr nepřesáhne těch 30 mA. Tomu odpovídá napětí 6 až 7V. Při napětí 5V totiž indikátory vůbec nesvítí, proudový odběr je 0 mA.

Vím, že je to řešení, kdy se pravou rukou škrábu za levým uchem, ale tímto postupem by se snad dala ošálit původní jednotka 5Q0, aby nehlásila poruchu "zkrat na kostru".

Jednotky 2Q0 umí regulovat jas změnou napětí,  prozatím nechci jít do výměny jednotek. 

Není to tedy až tak jednoduché, jak uváděl Krosta ("je to jen LEDka"). Zajímalo by mě, jestli se s tou závadou "zkrat na kostru" (short to ground) již setkal, když ji ve svém příspěvku zmiňoval.

 

Upraveno od KarelM

Já jsem předělal radary na 2Q0 a diodu ve skle jsem nechával původní a vše funguje normálně i s tím jak psal Krosta, že jde regulovat jas diody.

Je divné že to obráceně nefunguje. 

Kodoval mi to Ferda tak se zkus zeptat jeho jestli tam opravdu není nějaké softwarové řešení. 

 

Upraveno od japok

Zpřesnil jsem svůj poslední příspěvek, pokud máš kontakt na Ferdu, přeptej se. Možná existuje elegantnější řešení se starými jednotkami 5Q0 a novým modulem LED. 

před 5 hodinami, KarelM napsal:

Tak mi to nedalo a proměřil jsem parametry LED ve sklíčku a LED v novém indikátoru  3V0949145.

Při aktivaci asistenta mrtvého úhlu s jednotkou 5Q0 proběhne jakýsi test, kdy se LED ve sklíčku rozsvítí na plný jas při napětí až 12 V, tomu odpovídá odběr proudu 30 mA. 

Nový modul LED odebírá při tomto napětí až 150-200mA, což původní jednotka 5Q0 vyhodnotí jako zkrat na kostru s chybovým hlášením a deaktivaci mrtvého úhlu. Pokud jsou mé závěry správné, nový modul by měl být napájen takovým napětím, při kterém proudový odběr nepřesáhne těch 30 mA. Tomu odpovídá napětí 6 až 7V. Při napětí 5V totiž indikátory vůbec nesvítí, proudový odběr je 0 mA.

Vím, že je to řešení, kdy se pravou rukou škrábu za levým uchem, ale tímto postupem by se snad dala ošálit původní jednotka 5Q0, aby nehlásila poruchu "zkrat na kostru".

Jednotky 2Q0 umí regulovat jas změnou napětí,  prozatím nechci jít do výměny jednotek. 

Není to tedy až tak jednoduché, jak uváděl Krosta ("je to jen LEDka"). Zajímalo by mě, jestli se s tou závadou "zkrat na kostru" (short to ground) již setkal, když ji ve svém příspěvku zmiňoval.

 

Tak tam dej odpor, aby to při těch 12V bralo 30mA.

  • Autor

Takže když bude jednotka 2Q0 tak ty indikátory půjdou bez problému?

rozhoduji se totiž jaké vzít

Japok tvrdí, že ano, pokud jsi myslel původní LED ve skle a nové jednotky 2Q0.

Stará jednotka 5Q0 s novým LED zásuvným modulem na boční straně krytu zrcátka nikoliv - viz můj předchozí příspěvek.

Nicméně jsem to nakonec vyřešil sériově vřazeným odporem tak, abych omezil max. proud na 30 mA (dle rady Petra L.) Chyby to nehlásí, testovat za jízdy budu zítra a v pondělí na dálnici.

  • Autor

Myslel jsem nové jednotky s novýma ledkama indikátory

Tak to by mělo být samozřejmé, s nějakou úpravou kabeláže, více o tom píše Krosta právě v tomto vláknu.

  • Autor

Tak se do toho budu chystat akorát může mi někdo zjistit čislo dilů na uchycení jednotky 2Q0?

Je rozdíl mezi sedan a combi.

3V5 sedan

3V9 combi

Screenshot_20221107-190959_Chrome.jpg

  • 2 týdny později...
On 05/11/2022 at 16:15, KarelM wrote:

Japok claims that yes, if you meant the original LEDs in the glass and the new 2Q0 units.

The old 5Q0 unit with the new LED plug-in module on the side of the mirror cover does not - see my previous post.

However, I finally solved it by serially inserted resistor so as to limit the max. current to 30 mA (according to the advice of Peter L.) Errors do not report, I will test while driving tomorrow and Monday on the highway.

 

Ahoj, používám google překladač, tak omluvte můj pravopis. Jaký odpor jsi přesně zkoušel a jaký byl výsledek? Pozdravy

Upraveno od naskox

Simple answer: Left mirror 330 Ohm, right 150 Ohm. I wanted a higher brightness for the right mirror, because it is a little outside the driver's main field of vision. Everything works perfectly, without any error messages.

zapojil si je paralerne??

před 2 hodinami, KarelM napsal:

Simple answer: Left mirror 330 Ohm, right 150 Ohm. I wanted a higher brightness for the right mirror, because it is a little outside the driver's main field of vision. Everything works perfectly, without any error messages.

Děkuji, How many Watts? 

0.2 W is enough

před 20 hodinami, p2p napsal:

zapojil si je paralerne??

Nikoliv, je třeba zapojit do série. Paralelní zapojení by naopak zvětšilo proudový odběr.

jj to dava smysl...

  • 1 měsíc později...

Tieto kryty niekto skusal? 

€ 149,10  5%OFF | Mirror Case Covers & Blind Spot LANE CHANGE Side Assist Light FOR MQB Skoda  Superb MK3
https://a.aliexpress.com/_mPLhxVo

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.