Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

To dmiklos:

To pak ale jezdíš po městě na 2-3. převodový stupeň, mimo město na 3-4 a na 5 se snad nikdy nedostaneš :).

Na druhou stranu na tom něco je. Schválně jsem dnes zkoušel jezdit ve vyšších otáčkách (3-4000) a světe div se, spotřeba stoupla max. o 0,5 L/100. Samo při vyšší dynamice jízdy. Zrovna zajíždím, tak mě to zajímá. A to i proto, že známá má 125 najeto 150tis a motor přede jako kotě.

Jaké jsou vaše zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PMA: A potom že s HTP sa nedá jazdiť úsporne -_- Ja som šiel dnes svoju obvyklú trasu práca-nákup-domov a v garáži som cvične pozrel spotrebu a 4,7. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby to nebolo 100% mesto s križovatkami a semafórmi... Klíma vypnutá, mám nádchu :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvil sem hlavně o záběhu a tam platilo přesně to co si popsal. Nyní již využívám celé spektrum toček, ale jezdím tzv. na ucho - musím slyšet, že si s tím motor "hraje". Tedy může tam být třeba 2500, ale ne na plnej plyn na pětku do kopce, naopak proč ji tam nedat v klesání a mít jen položenou nohu, když potřebuju předjet nebo....mam ruku a šalt páku. Tolik asi k vysvětlení předchozího. Ale máš pravdu vyšší točky nijak závratně spotřebu nazvyšují - je to dáno tím, (dle zkušeností) že pokud ji držíš v točkách tak i do mírnýho kopce nemusíš téměř přidat, pokud je necháš spadnout, nebo je už dole máš, rveš to na plnej - žere to a huntuje motor. Jak už bylo řečeno 100x točit, točit, točit. A co se týče starejch škodováckejch motorů...ty nepotřebujou komentář. Motor, kterej "přežil" 30 let v několika generacích aut..... Měli sme rodinnou 105ku a ačkoli mi to nikdo nechce věřit měla při prodeji 160tis a to s původním motorem, převodovkou i spojkou (obložením i ložiskem)!! a to sem se na ní učil. Je fakt, že pseudo odborníky v servisu viděla tak akorát v záruce - pak už vše dodo - od oleje přes ventily, brzdy až po tlumiče. Tátovi zkušenosti sou k nezaplacení a byly použity i pro 1.2 12V a s úspěchem. Ještě k té spojce pro nevěřící Tomáše měli sme Favíka, než nám ho jeden deb... zrušil. Kupovali sme ho když měl 22tis a do cca 90tis byla spojka seřizována jen jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si taky přihřeju... spotřeba 5,5 s plně naloženym combem (250km, ale mimo dálnici) + něco přes 100 popojížděčky po Vysočinských stezičkách. A jelikož to byl návrat z dovolenky, tak sem se s tím nemazlil ale bylo to pomalejší než sem obvykle zvyklej - prostě jakš takš dodržení všech limitů (možná párkrát - přece nebudu na přehledný rovince brzdit). Suma sumárum 1.2 12 je super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je na Roooma s 1.2 hoooooooooodně dobrá spotřeba!!! :palec2:

Tak vas asi trosku nastvu, ale Praděd - Olomouc po značku 3.9 až k baráku 4.2. To byla opravdu nejnizsi spotreba co jsem dosahl a byla to trasa 70 km. Cesta tam 5.4.

Minuly tyden Hranice na Moravě - Pustevny az nahoru na parkoviste 5.5 cesta nazpet 4.4.

Dlouhodobou jsem mel 6.2 ted mam 5.9. Jo a bylo to s klimou.

Fabia 1 kombajn 47 KW chip Cimbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vas asi trosku nastvu, ale Praděd - Olomouc po značku 3.9 až k baráku 4.2. To byla opravdu nejnizsi spotreba co jsem dosahl a byla to trasa 70 km.

Jasně jel jsi víceméně z kopce a samo že je to vpořádku...

Jinak jsem si už několikrát ověřil, že když vyrážím na trasu cca 200km a začíná se víc do kopce, tak tu průměrku dostávám horkotěžko pod 6l. Ale jak jedu zezačátku víc dolů, tak není spotřeba pod 5,5 problém. Např ze Žďáru do Bíteše a dál po D1 do Brna Slatiny naprosto v poho za 5,5l. A to na dálnici 130-140... Je to z kopečka. Ale zpátky je to horší...

A také je asi teď v létě důležité, že se motor rychleji zahřívá a ŘJ mu nepřidává benzínu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, ono v A a na mnoha úsecích v I mají častá omezení na 100 km/h. A jak jsem viděl, i Ferari, Maserati, Porsche a jiná žihadla tam vzorně dodržovala tu stovku. Jak omezení povolilo, v klidu!!! a v pohodě mě gentlemansky předjeli. Jen např. při předjetí jsme zrychlil k 120 (130), pakliže jsme viděl, že bych někoho brzdil, ale to nebylo často. Přišlo mi, že se tam na dálnicích jezdí klidněji a i pomaleji, než v CZ.

Takže jsem volil plynulé tempo 100-115 a bylo to akorát, možná by to šlo jet i za míň (spotřeba) ;)

čím to, že i čecháčci, jak přejedou čáru, jedou obvykle taky klidně a s respektem (asi před "žandáry") :)

Sorry, ale to jsou nepodložené řeči. Jak do (IT), tak z (IT) jsem jel okolo 180 jak jen to šlo a díky tomu jsem narážel na dost hlavně (A) kteří se prdelili v levém a jejich soukmenovci je blikali. Cestou zpátky byl zajímavý zážitek, když mne ve 180 problikával "pohodový" (A) ve chvíli kdy tlačím před sebou transportera také (A) a nakonec nás podjel. Poté se transporter zařadil a ten podjížděcí blbec se mi motal dalších 7km 160 v levém, než konečně sjel. Takže pro některé z Vás je jediný rozdíl v tom, že v zahraničí se vezete hezky v pravém, pohodovou 100. Dělejte to tak i tady a budeme spokojeni všichni. ;)

P.S. A spotřeba mi taky půjde dolů, když furt nebudu muset brzdit a akcelerovat. :)

Editováno: , autor: Jetson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...