Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Mam taky problem, ze pred nejakymi 2 tyzdnami som si vsimol ze auto ma vacsiu spotrebu z nicoho nic. Pritom som pneu zatial nemenil na zimne. Palubny pocitac nemam takze vam presnu spotrebu povedat neviem, ale odhadom viem ze ma vacsiu spotrebu. Jazdim kratsie vzdialenosti denne 50km. Neviete cim by to moholo byt?

Otázkou je, co je podle tvých propočtů zvýšená spotřeba - je to 0,5l nebo 5l??? Navíc je třeba si uvědomit, že teploty oproti letním měsícům šly rapidně dolů, takže teď tomu motoru déle trvá než se dostane do optimální pracovní teploty. Taky pozoruju, že se mi spotřeba lehce zvýšila - mám přezuto na zimní, ale to si myslím, že zase takový zásadní vliv nemá. Spíše si myslím, že je to v tom, že rána jsou chladná, fouká více vítr atp. a to vše má vliv na výslednou spotřebu. Napiš sem o kolik se ti ta spotřeba zadá vyšší, ať je možno posoudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak 5L to urcite nebude, skor do tych +0,6 litra. Podla starsich vypoctov cez leto som mal okolo tych 6l/100km. Teraz podla predbeznych je to skor 6,5l. Aj ja som tipoval na chladnejsie, ale moc sa mi tomu nechcelo verit ze sa spotreba az tak zvacsi. Neviem no, kazdy tu pise ze ma spotrebu od 5,5l - 5,8l/100km, ale ja sa ledva zmestim do tych 6l/100km aj ked idem s autom ako stary dedko. Proste tomu nechapem. Az sa mi vyprazdi nadrz, zase natankujem a vypocitam priemernu spotrebu, potom ju sem napisem.

Editováno: , autor: siscox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

siscox aby som ta ukludnil tak ja mam priemernu spotrebu okolo 7l ;) ... jazdim prevazne mesto, do prace to mam okolo 5km, cize motor sa ani nestihne ohriat. V zime by mi mala spotreba klesnut, kedze prezuvam z 15" letnych na 14" zimne (na jar stupla, ked som prezul na letne)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady většinou lidé napíšou svou skvělou dosaženou spotřebu, ale už chybí údaje za jakých podmínek (obsazenost auta, hmotnost nákladu, průměrná rychlost, terén ve kterém se auto pohybuje atp.). Vidím to na sobě měl jsem už spotřebu 4,6l a hned jsem se s ní tady pochlubil. Když jsem byl na dovolené a auto jezdilo delší trasy, né zcela naložené, vycházela mi průměrka cca k 6,1l. Teď zase jezdím převážně město a mimoměsto hned jsem někde cca u 6,8l. Je to těžké, myslím si taky, že ne vždy natankuješ přesně stejné množství benzinu a nejezdíš za naprosto stejných klimatických a dopravních podmínek. Jestli ti vycházi 6 nebo 6,5 to bych moc nerešil. Někde více přišlápneš plyn, pojedeš více kratších vzdáleností a hned se ti ten půllitr na celkové spotřebě projeví. Pokud motor jede tak, jak jezdil před tím, neprojevuje se viditelně nějakými změnami, pak bych to moc neřešil. Už vůbec bych se neřidil informacemi, že tady "pan Petr" na fóru jezdí za 5,8l. Např včera jsem jel asi 25 km úsek s průměrkou 5,1l do chvíle než jsem musel dvakrát předjet a hned se mi to zvedlo na 5,6l a pak to kleslo na výsledných 5,4l, takže spotřeba je hodně relativní, ale samozřejmě ji taky sleduju, protože přece jenom chci znát za kolik jezdím:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martius to pekne vystihol. Ked som sa rozhodoval ci fabku alebo nie tak som pozeral aj tento topic a tesil som sa ze aha on jazdi za 5.5 a dalsi zase za 5l. Sklamanie prislo hned prvy mesiac :feve::D ... ale je to presne o tom ake trasy jazdis. Ked som isiel pobehat dedinky okolo mesta, tak som dosahoval aj 5.1 ale akonahle som sa zaradil do mestskej zapchy tak sa to splhalo k 6 a vyssie. Zratal som si, kolko ma stoji benzin rocne a o kolko je drahsi naftak a hned ma presla chut to vymenit :) (pri tych km co najazdim sa mi to neoplati).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme to asi všichni dost podobné(taky by bylo divné, kdyby ne). Meziměsta a dědiny jsem 6,2 ale každodenní ježdění 2km tam a 2km zpět mě hnedle šupnou na 7,8. Tomu taky dodá dálnice, kterou mám při dodržování 140 tacho 8l+.. Spíše jsem zkoušel opak - kde to skončí a s potěšením musím říct, že přes 8l(průměr 2) jsem se nedostal, takže hodnotím kladně (roomster 1.4 16v 63kW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

dnes jsem byl v Praze,tak jsem udělal zkoušku spotřeby.Jel jsem trasu jesenice-Kroměříž pořád skoro na tempomat 122km/hod(GPS)Při předjíždění jsem zrychlil i na 158km/hod,ale po zhlédnutí dvou passatů,co dusily pár řidičů jsem nešel přes 140km/hod.Po dojezdu jsem měl spotřebu 6,9l/100km.Tam,asi náklad 250kg byl průměr 7,3.Joo HTP nejede a ještě pro neználky,v žádným kopci jsem nemusel podřazovat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

dnes jsem přivezl Roomstra se servisu, od kamaráda. Projel se v tom, a nestačil žasnout. Problém s odvodem výfukových plynů. Něco tam měnil, koukal na jednotku...prostě to tam měl dva dny.

Výsledek ??? Auto se při rozjezdu nemá tendenci dusit, jede svižně, ochotně jde do otáček. Klesla spotřeba. Říkal něco o nějaké, čidlu,.... . Konečně to jede.

Ve Škodovce bylo prý vše OK. A nejelo to.

Přeji pěkný den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročítal jsem si nedávno různé diskuze o Fábiích a Roomstrech a v jednom příspěvku pisatel psal, že byl na pravidelné servisní prohlídce a nechal si zjistit průměrnou spotřebu za celých 30 tis. km. Zde mám asi hrubou neznalost, ale přiznám se, že jsem o tom ještě nikdy neslyšel. Ptám se, je toto možné, anebo je to nějaký blud. Ukládá si nějak ŘJ data o dlouhodobé spotřebě a ta sa dá nějak vyčíst? Setkal nebo zjišťoval si to už někdo? :blbec:

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ake mate skusenosti so zmenou spotreby pri prechode z letnych na zimne? Ja momentalne pozitivne. Po zmene z letnych 15 (Antares) na zimne 14 plechove mi klesla spotreba asi o 0.7 litra a zlepsila sa vyrazne dynamika auta (rozbiehanie, akceleracia). Na jar prehodim zase na 15 tky a ak sa mi to nebude pacit, tak kupim 14 tky letne :wacko::)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak já jsem na tom stejně - mám stejné rozměry kol a že bych nějakou výraznější změnu zaznamenal to teda říct nemůžu. Citlivěji to vnímám při změně teplot, ale to asi každý. V podstatě můžu říct, že spotřeba se mi stále pohybuje okolo 6 litrů mimo město:)Ovšem já nejezdím stejnou trasu každý den za stejných podmínek - jednou mám auto více naložené, jednou méně, někdy musím předjet, jindy jsou cesty prázdné a podle toho mi ta spotřeba kolísá, klidně i o těch 0,5l. Navíc mě se ty letní kola líbí a rozměr je tak akorát, právě, že ty zimáky se mě zdají už malé:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před necelým týdnem jsem převzal objednaného roomstera TSI 63kW. Už cestou z prodejny jsem se nestačil divit spotřebě. Je fakt, že to mám domů cca 7 km a jel jsem Prahou, ale průměrná spotřeba 15,5 l mě fakt zaskočila. Následně o víkendu eko jízda 18km z domova do Globusu Černý Most, téměř pořád po Jižní spojce, absolutně prázdné. Ať jsem se snažil sebevíc, neklesla spotřeba pod 6,8 litrů. Mám najeto nyní 110km. Je tato spotřeba normální?? Nepředpokládám, že by po zajetí klesla spotřeba tak, aby se dostala na deklarovanou spotřebu podle výrobce.

Taky jsem si všimnul, že topení v poloze na 22 stupňů téměř vůbec netopí. Může toto spolu souviset v důsledku chyby v nastavení ŘJ ? Setkali jste se s tím někdo?

Pro zajímavost: měl jsem 7 let fabii 1,2, 40 kW HTP. Kupoval jsem ji taktéž novou. Za celou dobu jsem neřeřil JEDINOU závadu. Prostě jsem jen otáčel klíčkem a jezdil. Dokonce ani baterii jsem neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majbo: Ke spotřebě - motor nemáš zajetý, já mám v práci FII TSI 63 kW. Spotřeba ze začátku byla taky dost vysoká. Jezdíme většinou po okrajových částech Prahy a měsíční průměr byl přes 8 litrů, dnes máme najeto přes 10 000 km a měsíční průměrná spotřeba se ustálila na rovných 7 litrech. Ovšem to je průměr, někdy jezdíme za 10 ,jindy za 5,5 (např. po Jižní spojce, nebo Strakonické za menšího provozu). Podle mě to chce najet alespoň několik tisíc km, aby byl motor zajetý.
K topení - máš Climatic? Když máš nastaveno 22 st., tak to udržuje tuto teplotu v interiéru. Tzn., že z výdechů může proudit chvíli teplejší anebo taky studenější vzduch. To je normální.
K HTPéčku - kolik jsi na něm najel km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to pawouk: na htp jsem najel přesně 47.300 km, což je hodně málo a spousta lidí jí chtělo ode mně koupit. Pak přišly kroupy, výplata totálního pojistného a objednání nového R TSI .

No já v práci jezdím s měsíc starou Octavií 1,6 75 kW MPi a ta topí Climatikem na 22 luxusně. Takže klidně v kraťasech a v tričku a pantoflích absolutně žádný problém jezdit. Jinak mám-li porovnat motor 1,2 TSI 63kW a motor 1,6 77 kW MPi, tak subjektivně vnímám TSI jako výkonnější. Nechápu u toho empeička kde je těch 105 koní. Ale zase je tišší. TSI je v Roomsteru hlučný jako dobře zajetý diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ake mate skusenosti so zmenou spotreby pri prechode z letnych na zimne? Ja momentalne pozitivne. Po zmene z letnych 15 (Antares) na zimne 14 plechove mi klesla spotreba asi o 0.7 litra a zlepsila sa vyrazne dynamika auta (rozbiehanie, akceleracia). Na jar prehodim zase na 15 tky a ak sa mi to nebude pacit, tak kupim 14 tky letne :wacko::)

Jestli to bereš podle palubního počítače, tak je to trochu zkreslené. Já jsem také přezul z 15" (195/55) letních na 14" (185/60) zimní. Je pravda, že ta šířka 1 cm na každém kole může něco dělat. Ale důležité je si uvědomit, že zmenšením obvodu (průměru) kola se trochu zvyšují naměřené kilometry. Mě to do práce a zpět na 15" kolech měří 118,1 km a na 14" kolech jsem naměřil 123,4 km. A podle toho se tedy i jinak vypočítá spotřeba.

Důležitější tedy je porování nákladů na tutéž cestu. Jaká byla na letních kolech a jaká na zimních. Mě teď také palubní počítač ukazuje asi o 4 desetiny méně na zimních, než předtím na letních. Po nějaké době však provnám ty náklady. A to bude přesnější srování jízdy na letních a zimních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majby: Zdar. :) Já jsem si koupil Roomstříka před cca 14ti dny. :) Když jsem odjížděl ze salónu měl jsem spotřebu cca 13 l. Pak jsem zjistil, že bych mohl poslouchat na palubce, kdy mám řadit. Řadím cca na 2100 otáčkách a mám spotřebu od 5,3 do 6,2 víc ne. Město dálky 40:60 jinak u nás je to dost kopcovité. Teplotu držím cca na 22 stupních a a absolutně dostačující. Ale je to dost subjektivní. Mám studený odchov. :) Jelikož motor stále zajíždím tak ho nedrásám. :) Ale provoz rozhodně nebrzím.

Jinak jsem předtím měl Ford Escort 1.6 16V 66kW a mám rovněž pocit, že 1.2 TSI mnohem více táhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já mám za prvých 1700 km priemer 7.0 l, z toho 40% mesto, 30% do 15 km krátke trasy do práce a zvyšok asi 30 %mimo mesto na dllhšie trasy. Pokiaľ ale idem niekde na dlhšiiu trasu (okolo 100km), tak za zmestím v priemere do 6.0 l, no jazdím ozaj na spotrebu, tak uvidím, či to časom klesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Trošku to tu opráším... Včera jsem se vrátil ze Slovenska, jel jsem v noci z B.Bystrice Do Mostu průměrem 95km/h Tempomat na 111 km/h občas jsem někoho předjel rychleji.... dva lidi , plnej kufr a 2 kola na střeše.... podle maxidotu průměr 5.7l a ptám se máte někdo nějakou zkušenost s zvýšenou spotřebou při jízdě s kolama na střeše ??? když jsem přejížděl z jihu Slovenska do BB po normální silnici rychlostí okolo 90 podle předpisů byl jsem na 4.6 ale ta cesta musela být na spotřebu daleko horší než dálnice.... vesnice občas nějakej náklaďák..... Vím že odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti, či tak nějak, ale jak se rychlost přehoupla přes kilo a dal jsem nohu z plynu bylo to hned jak když mě někdo chytil za nárazník :aggressive:

Jo a trošku OT za tu D1 bych nechal někoho zavřít, poměrně dlouho jsem po ní osobákem nejel, ale lituju lidi kteří po ní jezděj denně :aggressive::aggressive:

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...