Přejít na obsah

Zvyseni tlaku v pneu po zahrati jizdou


MirekM

Doporučené příspěvky

I když plníš dusíkem, tak se pneu zahřejí a tlak se zvýší - jen tam není ta vzdušná vlhkost, která se na tlaku projevuje nejvíc.

Nikdy jsem to neměřil, ale řekl bych tak 2 až 3 desetiny atmosféry. Řekl bych, že už jsem to od někoho slyšel - takže to ber s rezervou.

Jinak, co se týká dusíku, tak jsem plnil tak o dvě desetiny víc, než chce výrobce a jízdní vlastnosti byly lepší. Předtím se to jevilo jako podhuštěný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych rekl... asi taaaaaaaaaakhle... ;) Proc to resis?

Abych vedel o kolik mam hustit pneu vice nez udava vyrobce, kdyz se nekde zastavim na benzince a mam "teple" pneu. Doma mam jen "kompresor" z motoru mraznicky a ten "pliva olej", takze nemam odvahu s nim hustit bezdusove pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Dodrz vyrobcem dane husteni a mas rozhodne nejlepsi vlastnosti pneu...

To bych se i hádal, že budou mít nejlepší vlastnosti - letní continentály foukám vždycky víc a zimní semperity zase míň. Prostě to chvíli ladím, aby mi přišlo, že to auto perfektně sedí.

Ale vcelku vzato +/-2 desetiny zase až tak nepoznám a ani neřeším, to bych musel ladit tlak před každou cestou (ráno a pak zase odpoledne). Takovej blázen zase nejsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používej dusík a nemusíš nic měřit -_-

Otázka dusíku je dost diskutabilní, konec konců vzduch obsahuje cca 70% dusíku, dusík je jen reklama na vaše peníze, byl tu někde i odkaz na článek - odborný článek profesora chemika.

Obecně platí, výrobce udává, tolik by se mělo hustit za studena, zkušenosti mám, že širší gumy 205 a více) je potřeba hustit více

zimní na fabce zase hustím méně,

konkrétně letní 195 - 2,1 všechny

zimní 185 - 2,0 všechny

letní 235 (ne na Fábce) 2,9

zimní 235 2,7

-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používej dusík a nemusíš nic měřit -_-

Otázka dusíku je dost diskutabilní, konec konců vzduch obsahuje cca 70% dusíku, dusík je jen reklama na vaše peníze, byl tu někde i odkaz na článek - odborný článek profesora chemika.

Obecně platí, výrobce udává, tolik by se mělo hustit za studena, zkušenosti mám, že širší gumy 205 a více) je potřeba hustit více

zimní na fabce zase hustím méně,

konkrétně letní 195 - 2,1 všechny

zimní 185 - 2,0 všechny

letní 235 (ne na Fábce) 2,9

zimní 235 2,7

-_-

Na 185/60R14 hustim 2.2 na kazde kolo. Kolik hustit 205/45R16? Fabia 1.2/12V

Editováno: , autor: Jeff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik napr. "prehusis" nebo "podhustis"?

...

Pry fakt unika mene. Ale zbyle super vlastnosti (mene agresivni vuci pneu, diskum, vylepseni vlastnosti pneu, atd.) jsou podle me prehnane a fakt jen pro to, aby se lepe prodaval a aby v motoristickem svete byla opet nejaka inovace!

Ty letní foukám ve předu na 2,4 a vzadu na 2,2 a zimní P/Z na 1,9/1,8

Škodovka u feldy předepisuje při polovičním zatížení 2atm na všechny. Jezdím zpravidla sám.

Otázka je taky přesnost tlakoměrů, takže taky kontroluju na jedný benzině, aby byla stejná chyba. ;)

Dusík jsem zkusil poprvé letos a řekl bych, že přece jen je v pneumatikách stálejší tlak oproti vzduchu (ráno patnáct, odpoledne 30 st.C auto na slunci). Když to porovnám s loňským rokem, byl tam pozitivní rozdíl. Takže dusík můžu doporučit, pokud to peněženka dovoluje. :palec2:

Vzduch je prostě směsí různejch plynů a nejvíc rozkolísá tlak vodní pára - a na to všichni odborníci, především mediální, zapomínají. Zajímalo by mě, kolik servisů má za kompresorem sušičku vzduchu.

Editováno: , autor: inya
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Nechci zakládat nové téma. Mám dotaz na udržení tlaku v pneu. Mám F1 r.v.2006 1.2 12V a origo ALU 14" kola (gumy matador 185/60). Už delší dobu se mi zdá, že v pravém předním kole pomaličku a nenápadně ubývá vzduch. Před 2 týdny jsem všechna 4 kola dofukoval, přední na 2,2 bar (220 kPa) a po dnešním změření všechna ostatní kola mají ten dofouknutý tlak kromě toho PP kola, to má jen 1.3 (130 kPa) ! Bude to vadným diskem nebo vozím pořád něco zapíchlé v pneu ?

Prázdné zatím úplně nebylo, ale už mě to docela štve. Měl někdo stejný problém ? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jedna cesta do pneuservisu to vyřeší. Buďto ti dají jiný ventilek nebo opraví defekt na pneumatice :palec2: Předpokládám tedy, že nemáš někdě bouchnutý ráfek

Do toho pneuservisu samozřejmě zajedu. Auto mám od října 2008, jestli to předchozí majitel někde "odřel" to nevím - ale to bych snad na tom disku poznal. Já si na disky při parkování dávám pořádně bacha, takže své zavinění bych vyloučil. Jak vlastně bouchnutý disk (ráfek) poznám, byl by někde vyhnutý, hodně odřený, promáčklý apod.? Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vlastně bouchnutý disk (ráfek) poznám, byl by někde vyhnutý, hodně odřený, promáčklý apod.? Děkuju

Nemusíš to vidět. Já si dávám taky bacha a přesto na zadním kole byl naraženej disk. A dokonce z vnitřní strany.

Projeď lem prstem a poznáš jestli je kulatej nebo zmáčklej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem konečně navštívil pneuservis. Sundané komplet kolo se ponořilo do vody, pneumatika z obou stran OK, disk z vnější strany taky OK, ale u vnitřní v jednom místě utíkaly úplně miniaturní bublinky. Takže mechanik ten disk rozebral a vyčistil. Prý tam byl v tom místě nějaký bordel (smítko) a vznikla tam malinká mezera mezi pneu a diskem ! To sem teda kulil oči. Teď už by to mělo být v pohodě, doufám. Díky všem ! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 roky foukám plyn od Barumu a spokojenost. Přefoukávám jenom při přehazování kol. Ze začátku jsem několikrát zajel do barumky přeměřit tlak pro kontrolu, ale zbytečně. Není to reklama, je to zkušenost -_-

http://www.contitrade.cz/nabidka/sluzby/husteni-plynem.html

Editováno: , autor: martikk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...