Přejít na obsah

Výkon zásuvky 12V


shmaic

Doporučené příspěvky

před 15 minutami, Karel z HK napsal:

Největší problém je v zástrčce (to co je na kabelu) může být kvalitní ale topit to bude jako čert pokud čínská tak shoří. Uskřípnul byl zástrčku a dal tam kleště co jsou na startovacích kabelech. Stačí malý a zapojit  na baterii. 

Tohle bych nedělal, ne bez dodání tavné pojistky do obvodu. Případný zkrat znamená požár.

Btw, v jiném tématu jsem se ptal na příkon dodaný 2 piny v 13polové zásuvce tažného zařízení. Ten pin, co dodává proud při běžícím motoru, byl asi na 240W, už nevím. Ten druhý, co jde z akumulátoru, měl myslím míň. Originální el. zásuvka tažného zařízení je na to dimenzovaná (průřez vodiče, zvláštní konstrukce vodiče "bez spojů"). Ale uznávám, tahat kabel ze zásuvky do kufru je kočkopes. Líbí se mi, že vypnutý motor = odpojení spotřebiče, takže nehrozí vybití akumulátoru jako v případě vždy připojené zásuvky 12V (zapalovače).

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bouchy nesmíš to brát tak vážně. Jakej požár vždyť tu konvici u baterky musí mít pod dohledem a spíše by mu hořela zásuvka v autě. Vodu taky asi nebude vařit za jízdy. A zásuvka přívěsu taky asi nee. Tady je schéma do ŘJ vedou sice 2,5 mm kabely přes pojistku 25A ale do zásuvky jen 1mm. A jako že by mu někdo dával na kabel rychlovarné konvice 13tku zástrčku 🤔.

Screenshot_2021-04-27-19-30-04-487.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pak asi zásuvka TZ u Fabie porušuje normu ISO na 13p zásuvku, kterou tam cituji. Zásuvka 12V nemá co hořet, od toho je v zástrčce 5-8A tavná pojistka. Raději bych se na konvici vykašlal, svého času Škodovka nabízela espresso na 1 hrnek do záísuvky 12V, to by mělo být bezpečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak z legrace! U tý Oktávky má na 30"  kabel 2,5mm Fabia 1 mm. Zásuvka co má v sobě pojistku je to největší svinstvo protože je tlačená pružinkou přes kterou jde proud ten jí vyhřeje a hurá zásuvka hoří. A oni chtějí jet na roadtrip a pokud si budou chtít uvařit polívku tak jim nestačí hrnek na espresso. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, shmaic napsal:

Ten mám, chtěl jsem vyzkoušet změnu. 

Zajímavá debata. Osobně si myslím, že na udělání jedné polívky by to mohlo být fajn, ale řešit, že jsem si s sebou nevzal dost pojistek.. :D

No a jinak ve výšce 1000 nad mořem to mám dojem vře rychleji...

Ano, v 1000m.n.m. je tlak cca 94,2kPa (u hladiny moře cca 100kPa) a bod varu je zde nižší, cca 96°C. Tzn. v těch 1000m.n.m. to nebude tu vodu z 20°C na var ohřívat 18min 40s ale "jen" 17min a 45s :)

 

Spoiler

Ikdyby jsi byl v 10000mnm, tak bod varu je 79˚C a ta konvice bude těch 0.4l ohřívat stále docela dlouhých 14min. A to nepočítám ztráty které tam budou z důvodu odvádění tepla přes povrch konvice do okolí :)

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, shmaic napsal:

No a jinak ve výšce 1000 nad mořem to mám dojem vře rychleji...

Akorát ta voda pak není uvařená a v hodně vysokých nadm. výškách pak piješ trochu víc vlažnou vodu.

 

před 7 hodinami, Karel z HK napsal:

. Zásuvka co má v sobě pojistku je to největší svinstvo protože je tlačená pružinkou

Dá se pořešit. A jednu přepálenou pružinku mám za sebou. Nic nehořelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...