lujetu Vloženo 10. leden 2023 Vloženo 10. leden 2023 Zdravím klubáci, dal jsem dnes auto do servisu na pravidelnou prohlídku po 2 letech a 60tkm (mám najeto cca 57 tkm). již před třemi měsíci na výměně oleje jsem je upozornil na vryp na zadním kotoučí (nejspíš šutr) - odpověděli, že se to stává a dnes mi sdělili, že je kotouč na výměnu, protože je "vypouklý". Jen za materiál chtěli 16 tisíc Kč, práci nemiňovali. Nejenom, že mi to přijde absolutně přehnaná cena, ale zároveň i dost divné, že po tak krátké době a relativně malém nájezdu dojde k defektu kotouče. Upozorňuji, že na brzdy jsem až přehnaně šetrný, upřednostňuji plynulou jízdu, brždění motorem atd. Jaké máte zkušenosti vy? V jakém stavu máte brzdy? Na námitku, jak se tohle může stát a jestli to nemůže být vada materiálu, mi odpověděli, že se tohle nijak reklamovat nedá. S RS mám první zkušenosti, ale dvě škodovky předtím (1.2 TSI a 1.5 TSI) mi brzdy (i destičky) vydržely původní a auto jsem prodával vždy kolem 80 tkm. Díky za názory. Citovat
JirikHL Vloženo 10. leden 2023 Vloženo 10. leden 2023 Tak ta cena je teda brutální, není to material na cele auto? Protože když se koukám na škodadíly, tak zadní kotouče a desky jsou materiál okolo 6000 originály - cele auto 16000 cca Co se týče nájezdu 60K, tak na fb hodně vidím, že lidem kotouče (i přední) odchází relativně brzy v rozmění 35-70Kkm, což třeba oproti O2, kde jsme na 1,8TSI měnili brzdy po snad 120K je tristní, ale jak jsem psal, ne vyjímečné... Až budou brzdy na výměnu u mě, určitě se budu chtít se servisem domluvit, že si donesu kotouče a desky vlastní. Ne kvůli tomu abych ušetřil, ale proto, že VW obecně nedělá kotouče lakované, což mi děsně pije krev a nesnáším ty zrezlé středy... Navíc aftermarket kotouče a desky v ceně 16000 budou v nejhorším srovnatelné, ale spíš bych počítal s lepším brzdným účinkem/vzhledem/nižší váhou. A co se týče "opatrnosti", tak já jezdím s mým RSem podobným stylem a přijde mi, že tím ty brzdy spíš trpí... když někdy jedu ostřeji a brzda plyn, tak po jízdě jsou všechny kotouče krásné lesklé, když jezdím "normálně" tak hlavně zadní to dost odnáší, protože se až tak k brždění nedostanou a o to je to horší no... 2 Citovat
Rapid1.0 Vloženo 10. leden 2023 Vloženo 10. leden 2023 Podle mě nic neobvyklého v dnešní době. Brzy jsou prostě spotřební materiál a doby, kdy vydržely 100 tis km jsou pryč. Jinak se domnívám, že tenhle názor "na brzdy jsem opatrný, jezdím plynule" a tím mají brzdy déle vydržet je mýtus. Přesně naopak, pokud jim člověk jednou za čas nedá pořádně zabrat, zůstává na nich prach, rez a jiný svinstvo, díky nimž kotouč zrezne daleko rychleji. Už i já jsem zažil na jednom z předchozích aut, že jsem destičky ve 30 tis rovnou s kotoučema. Máš RS TDI? 1 Citovat
lujetu Vloženo 10. leden 2023 Autor Vloženo 10. leden 2023 Mám benzín, manuál. S tou opatrností na brzdy to berte s nadhledem. Mám ve zvyku jezdit plynule (90 - 95 % jízd) a pak se prostě projet. Auto jezdí denně, málokdy vidím lehce orezlé kotouče, spíš jsou krásně čisté až na ten jeden již odřený nějakým zaseklým kamínkem. Chápu, brzdy prd vydrží, ale ta cena je síla - přesně jako vy, koukal jsem na škoda díly a ceny úplně jinde. Už jsem se domluvil u známého v jiném servise (neautorizovaný) a za materiál chce 6 500 Kč, což mi přijde srovnatelné s webem. Věřím, že brzdy nejsou součástí podmínek pro prodlouženou záruku a můžu si je měnit kde chci (narodzíl od předraženého oleje a svíček). Mimochodem, garanční prohlídka po 2 letech a 60 tkm hotová. Bez oleje (dělán dřív) za ni chtějí 7 825 Kč - výměna brzdovky, svíček, výměna oleje ve VAQ. Taky mi přijde, že si dost mastí kapsu, ale uvidím, co bude na faktuře... 1 1 Citovat
virtual Vloženo 10. leden 2023 Vloženo 10. leden 2023 před 23 minutami, Rapid1.0 napsal: Podle mě nic neobvyklého v dnešní době. Brzy jsou prostě spotřební materiál a doby, kdy vydržely 100 tis km jsou pryč... Souhlasím, že to není nic neobvyklého, nicméně mám pocit, že ta výdrž je mizerná a že zničené kotouče je spíš chyba materiálu. Nevím, čím je osazená OIV, ale u OIII to řešily kotouče a desky z RS245 (ventilované kotouče a desky Ferodo). Citovat
Pet55 Vloženo 29. leden 2024 Vloženo 29. leden 2024 Ahojte. Používam Octaviu 4 RS 2.0 TSI. Už niekoľko týždňov sa stretávam s takýmto javom: Keď sa chcem pohnúť potom, ako auto stálo zaparkované, zadné brzdy sa akoby nechceli "odlepiť". Musím pridať otáčky a brzdy sa v sprievode hlasného buchnutia uvoľnia. Na kotúčoch býva hrdza, viem, že to nie je nič výnimočné a pri jazde sa hrdza zošúcha. Bol som s tým aj v servise, ale nezistili nijakú chybu. Robím to už tak, že ručnú brzdu uvoľním pred pohnutím, ale tie strmene ostávajú aj tak akoby zahryznuté/prilepené a potom to riadne buchne na každej brzde.... Citovat
Pawouk Vloženo 29. leden 2024 Vloženo 29. leden 2024 Myslíš, že jsou zakouslé třmeny (strmene)? To asi ne. Já bych řekl, že máš v tomto počasí (vlhko, sůl...) "přirezlé" destičky ke kotouči. 1 2 Citovat
Pet55 Vloženo 29. leden 2024 Vloženo 29. leden 2024 Asi máš pravdu, dáva to logiku. Len to tak celkom blbo pôsobí, že nové auto a keď sa chcem pohnúť, tak otáčky hore a "bum", "bum" 🙂 Citovat
lujetu Vloženo 12. Únor 2024 Autor Vloženo 12. Únor 2024 Já automaticky od podzimu do jara (vzhledem k vlhkosti a mrazům) vypínám automatickou ruční brzdu po vypnutí motoru a ručně tu ručku (když to jde samozřejmě) uvolňuju a stojím jen na rychlosti (manuál, jednička) - protože drstičky přimrzají a ten zvuk, kdy se odtrhnou, se mi vůbec nelíbí. Samozřejmě, u automatu to asi takto řešit nejde. Citovat
Rapid1.0 Vloženo 12. Únor 2024 Vloženo 12. Únor 2024 @lujetu Parkovat bez ruční brzdy jde samozřejmě i u automatu, pokud máš možnost parkovat na rovině. Stačí zapnout zapalování bez nohy na brzdovém pedále, aby se auto nenastartovalo. Až pak zmačknout brzdu, povolit ruční brzdu, sundat nohu z pedálu a vypnout zapalování. Auto zůstane "na volno" bez ruční brzdy. Samozřejmě hrozí samovolné rozjetí, neboť není nijak zajištěno brzdou, ani rychlostí. Já parkuji ve vlastní garáži, takže mi do auta nikdo nestrčí. Citovat
lujetu Vloženo 12. Únor 2024 Autor Vloženo 12. Únor 2024 (editace) Já si tím právě nebyl jistej - známý má Peugeota 508 a tam prý u automatu vždy po vypnutí motoru dojde k zabrždění ruční brzdy. Taky se mu jednou právě stalo, že to přimrzlo a nemohl odjet. Museli ho prý odtáhnout 😀 Jinak, postup mám stejný, před vypnutím motoru je třeba ručně vyrušit autohold (stát na brzdě a tlačítko ručky dolů), pak se to nezabrzdí. Jak říkáš, když je rovina, je to ideální, protože jinak mi přijde, že ty brzdy tímhle dostávaj zabrat. Editováno: 12. Únor 2024, autor: lujetu Citovat
Rapid1.0 Vloženo 12. Únor 2024 Vloženo 12. Únor 2024 @lujetu Ano dostávají. Na předchozí O4 RS (manuál) jsem to neřešil a ty zadní brzdy byly příšerný. Rýhy, "vyražené" destičky do kotouče atd. U aktuálního auta si na to dávám pozor a zadní brzdy jsou o dost lepší. Citovat
OpelIns1 Vloženo 12. Únor 2024 Vloženo 12. Únor 2024 A automat nemá mechanické zablokovanie prevodovky - neviem ako to správne pomenovať, nikdy som k automatom nemal pozitívny vzťah. Mám na mysli, niečo čo po vypnutí motora zablokuje mechanicky možnosť pohybu "koleček" v prevodovke? Som si istý že u iných značiek toto je a teda parkovanie aj na svahu bez ručnej brzdy je možné a bezpečné. Citovat
Ondra16V Vloženo 12. Únor 2024 Vloženo 12. Únor 2024 A teď se vrátíme k původnímu zadání tématu. Citovat
Ort Vloženo 17. Červenec 2024 Vloženo 17. Červenec 2024 Mám zkroucené zadní brzdy a tak nastal čas na jejich výměnu. Měnil už někdo zadní 310 mm brzdy a měl by doporučení na výrobce kotoučů a destiček? Citovat
cjoctavian2 Vloženo 15. Března Vloženo 15. Března (editace) Mam 3 mesacnu Octaviu RS. Lavy zadny kotuc je pekne leskly (aj ked uz ma ryhy), no pravy zadny kotuc je hrdzavy a ani silnym brzdenim sa to neda odstranit (chapem, ze takmer vsetko ubrzdia predne brzdy)... Auto jazdi takmer denne a ma najazdene zatial len 2400 km. Editováno: 15. Března, autor: cjoctavian2 Citovat
Pet55 Vloženo 15. Března Vloženo 15. Března Ja mam najazdene uz 66.000, kazdy den, dlhe trasy a zadne brzdy stale hrdzaveju a "lepia" sa, ked je vlhko. Uz 3x som sa na to pytal v servise a ze vraj je to normalne... Citovat
lujetu Vloženo 15. Března Autor Vloženo 15. Března Mám najeto už 105 tkm, přední i zadní destičky i kotouče měněnný. Zadný už od výměny (cca 20 tkm zpět) hlučné, vrzavé a přijde mi jako by moc nebrzdily. Přední jsou OK, čisté a lesklé kotouče, ale ty zadní vyloženě utrápené a nevím, čím je to způsobené. 1 Citovat
cjoctavian2 Vloženo 23. Března Vloženo 23. Března Ja tomu nerozumiem, na starej Octavii som nieco take nikdy nemal, vsetky 4 kotuce vzdy krasne leskle... Citovat
lujetu Vloženo 23. Března Autor Vloženo 23. Března Můj známý mechanik tvrdil, že to je taprvé elektronickou brzdou (v zimě to trpí, zamrzá) a navíc, že prý ten zadek prakticky nebrzdí a tím se neobrušuje ta rez a zase se to ničí. Navíc, slabé brždění (nevyužívání brzd) tomu všemu jen pomáhá. Přední jsou většinou vcajku, lesklé a neopotřebované, ale zadní tragédie Citovat
Sudetak Vloženo 23. Března Vloženo 23. Března Myslím, že to tu Suri již zmiňoval, škodovka prostě dává z hlediska materiálu do brzd totální hnůj. Toť celá záhada. Citovat
DoubleG Vloženo 24. Března Vloženo 24. Března Nieje to len problém škodovky, obdobne je na tom aj Kia. V našich firemných Ceedoch sú zadné brzdy úplne blato. Podľa mňa to bude nejakou eko normou, alebo sa tie brzdy samorecyklujú už v počas svojej životnosti. Citovat
ČudlR Vloženo 24. Března Vloženo 24. Března No hlavne to zpusobuje ekojizda. Tim ze kazdej chce jezdit za co nejmin a dojizdi ke krizovatce bez brzd jen s brzdenim motorem. Protoze pro ty co jezdej na spotrebu je slovo brzda pomalu sproste slovo 😀 . Je to opravdu tim ze lidi malo brzdej a tim se "neobrusuje" kotouc. Jelikoz jsem se superbem jezdil prevazne mesto tak jsem s tim nemel nikdy problem... Citovat
Rapid1.0 Vloženo 25. Března Vloženo 25. Března Klasický problém platformy MQB, kdy většinu brzdného výkonu obstarávají přední brzdy. Mám to samé, ani ne 2 roky staré auto, najeto 19 tisíc a zadní jsou totál hnus. A parkovací brzdou to není - parkuji na rovině bez ručky (ano, jde to). Velký efekt na stav zadních brzd má využívání adaptivního tempomatu, který při jemném brždění brzdí zejména zadními brzdami, a tak se ten bordel z nich dostane. Kdo tempomat nepoužívá, tomu se zadní brzdy takhle zkazí o to dřív. 1 Citovat
cjoctavian2 Vloženo 26. Března Vloženo 26. Března Presne to tvrdili aj na DE fore. Acc vobec nepouzivam... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.