Jump to content

Octavia RS - zadní brzdy


lujetu

Recommended Posts

Zdravím klubáci,

dal jsem dnes auto do servisu na pravidelnou prohlídku po 2 letech a 60tkm (mám najeto cca 57 tkm). již před třemi měsíci na výměně oleje jsem je upozornil na vryp na zadním kotoučí (nejspíš šutr) - odpověděli, že se to stává a dnes mi sdělili, že je kotouč na výměnu, protože je "vypouklý". Jen za materiál chtěli 16 tisíc Kč, práci nemiňovali.

 

Nejenom, že mi to přijde absolutně přehnaná cena, ale zároveň i dost divné, že po tak krátké době a relativně malém nájezdu dojde k defektu kotouče. Upozorňuji, že na brzdy jsem až přehnaně šetrný, upřednostňuji plynulou jízdu, brždění motorem atd.

 

Jaké máte zkušenosti vy? V jakém stavu máte brzdy? Na námitku, jak se tohle může stát a jestli to nemůže být vada materiálu, mi odpověděli, že se tohle nijak reklamovat nedá. S RS mám první zkušenosti, ale dvě škodovky předtím (1.2 TSI a 1.5 TSI) mi brzdy (i destičky) vydržely původní a auto jsem prodával vždy kolem 80 tkm.

 

Díky za názory.

Link to comment
Share on other sites

Tak ta cena je teda brutální, není to material na cele auto? Protože když se koukám na škodadíly, tak zadní kotouče a desky jsou materiál okolo 6000 originály - cele auto 16000 cca

image.thumb.png.55dab0b1a56050ed0f19dcaeb35afeb2.png   image.thumb.png.b14a0e129fdfe5041323833ad0de45a5.png

Co se týče nájezdu 60K, tak na fb hodně vidím, že lidem kotouče (i přední) odchází relativně brzy v rozmění 35-70Kkm, což třeba oproti O2, kde jsme na 1,8TSI měnili brzdy po snad 120K je tristní, ale jak jsem psal, ne vyjímečné...

 

Až budou brzdy na výměnu u mě, určitě se budu chtít se servisem domluvit, že si donesu kotouče a desky vlastní. Ne kvůli tomu abych ušetřil, ale proto, že VW obecně nedělá kotouče lakované, což mi děsně pije krev a nesnáším ty zrezlé středy... Navíc aftermarket kotouče a desky v ceně 16000 budou v nejhorším srovnatelné, ale spíš bych počítal s lepším brzdným účinkem/vzhledem/nižší váhou.

 

A co se týče "opatrnosti", tak já jezdím s mým RSem podobným stylem a přijde mi, že tím ty brzdy spíš trpí... když někdy jedu ostřeji a brzda plyn, tak po jízdě jsou všechny kotouče krásné lesklé, když jezdím "normálně" tak hlavně zadní to dost odnáší, protože se až tak k brždění nedostanou a o to je to horší no... 

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Podle mě nic neobvyklého v dnešní době. Brzy jsou prostě spotřební materiál a doby, kdy vydržely 100 tis km jsou pryč. 

 

Jinak se domnívám, že tenhle názor "na brzdy jsem opatrný, jezdím plynule" a tím mají brzdy déle vydržet je mýtus. Přesně naopak, pokud jim člověk jednou za čas nedá pořádně zabrat, zůstává na nich prach, rez a jiný svinstvo, díky nimž kotouč zrezne daleko rychleji. Už i já jsem zažil na jednom z předchozích aut, že jsem destičky ve 30 tis rovnou s kotoučema. 

 

Máš RS TDI? 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Mám benzín, manuál. S tou opatrností na brzdy to berte s nadhledem. Mám ve zvyku jezdit plynule (90 - 95 % jízd) a pak se prostě projet. Auto jezdí denně, málokdy vidím lehce orezlé kotouče, spíš jsou krásně čisté až na ten jeden již odřený nějakým zaseklým kamínkem. Chápu, brzdy prd vydrží, ale ta cena je síla - přesně jako vy, koukal jsem na škoda díly a ceny úplně jinde.
Už jsem se domluvil u známého v jiném servise (neautorizovaný) a za materiál chce 6 500 Kč, což mi přijde srovnatelné s webem. Věřím, že brzdy nejsou součástí podmínek pro prodlouženou záruku a můžu si je měnit kde chci (narodzíl od předraženého oleje a svíček).

Mimochodem, garanční prohlídka po 2 letech a 60 tkm hotová. Bez oleje (dělán dřív) za ni chtějí 7 825 Kč - výměna brzdovky, svíček, výměna oleje ve VAQ. Taky mi přijde, že si dost mastí kapsu, ale uvidím, co bude na faktuře...

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 23 minutami, Rapid1.0 napsal:

Podle mě nic neobvyklého v dnešní době. Brzy jsou prostě spotřební materiál a doby, kdy vydržely 100 tis km jsou pryč...

Souhlasím, že to není nic neobvyklého, nicméně mám pocit, že ta výdrž je mizerná a že zničené kotouče je spíš chyba materiálu.

Nevím, čím je osazená OIV, ale u OIII to řešily kotouče a desky z RS245 (ventilované kotouče a desky Ferodo).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahojte. Používam Octaviu 4 RS 2.0 TSI. Už niekoľko týždňov sa stretávam s takýmto javom: Keď sa chcem pohnúť potom, ako auto stálo zaparkované, zadné brzdy sa akoby nechceli "odlepiť". Musím pridať otáčky a brzdy sa v sprievode hlasného buchnutia uvoľnia. Na kotúčoch býva hrdza, viem, že to nie je nič výnimočné a pri jazde sa hrdza zošúcha. Bol som s tým aj v servise, ale nezistili nijakú chybu. Robím to už tak, že ručnú brzdu uvoľním pred pohnutím, ale tie strmene ostávajú aj tak akoby zahryznuté/prilepené a potom to riadne buchne na každej brzde....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Já automaticky od podzimu do jara (vzhledem k vlhkosti a mrazům) vypínám automatickou ruční brzdu po vypnutí motoru a ručně tu ručku (když to jde samozřejmě) uvolňuju a stojím jen na rychlosti (manuál, jednička) - protože drstičky přimrzají a ten zvuk, kdy se odtrhnou, se mi vůbec nelíbí.
Samozřejmě, u automatu to asi takto řešit nejde.

Link to comment
Share on other sites

@lujetu Parkovat bez ruční brzdy jde samozřejmě i u automatu, pokud máš možnost parkovat na rovině.

 

Stačí zapnout zapalování bez nohy na brzdovém pedále, aby se auto nenastartovalo. Až pak zmačknout brzdu, povolit ruční brzdu, sundat nohu z pedálu a vypnout zapalování. Auto zůstane "na volno" bez ruční brzdy. Samozřejmě hrozí samovolné rozjetí, neboť není nijak zajištěno brzdou, ani rychlostí. Já parkuji ve vlastní garáži, takže mi do auta nikdo nestrčí. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Já si tím právě nebyl jistej - známý má Peugeota 508 a tam prý u automatu vždy po vypnutí motoru dojde k zabrždění ruční brzdy. Taky se mu jednou právě stalo, že to přimrzlo a nemohl odjet. Museli ho prý odtáhnout 😀

Jinak, postup mám stejný, před vypnutím motoru je třeba ručně vyrušit autohold (stát na brzdě a tlačítko ručky dolů), pak se to nezabrzdí. Jak říkáš, když je rovina, je to ideální, protože jinak mi přijde, že ty brzdy tímhle dostávaj zabrat.

Edited by lujetu
Link to comment
Share on other sites

A automat nemá mechanické zablokovanie prevodovky - neviem ako to správne pomenovať, nikdy som k automatom nemal pozitívny vzťah. Mám na mysli, niečo čo po vypnutí motora zablokuje mechanicky možnosť pohybu "koleček" v prevodovke? Som si istý že u iných značiek toto je a teda parkovanie aj na svahu bez ručnej brzdy je možné a bezpečné.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...