Publikováno Leden 12, 20232 r Zdravím, v březnu to bude rok co mám F4 70 KW, najeto necelých 4500 km. Od začátku tohoto týdne pozoruji, že mi PP doporučuje jízdu ve vyšších otáčkách než tomu bylo dříve. Jedu např. 30 km/h a je mi doporučováno mít zařazenou dvojku. Když jedu 50 km/h tak mi to říká ať zařadím trojku. Nedej bože, kdybych spadnul na trojku pod rychlost 45 km/h, to mi doporučuje jet na dvojku. Příjde mi, že motor je o něco hlučnější. Napadlo mě, zda-li to nějak nesouvisí s filtrem pevných částic a jeho regenerací? Nebo čím by to mohllo být? Upraveno Leden 12, 20232 r od mbrazdil
Leden 12, 20232 r Autor Jezdím podle "sluchu" :) Na ukazatel se dívám jen orientačně. Řadím podle toho jak to cítím. Dříve mi to ukazovalo zhruba okolo 2000 ot/min přeřazovat o stupen výš. Teď tam mám klidne i 3000 ot/min a nevadí mu to. Navíc mám pocit že motor je hlučnější ... Nemůže to souviset nějak s tím filtrem pevných částic?
Leden 12, 20232 r Může to souviset se vším, nájezd máš hodně nízký, to je na krátkých trasách? Zkusil bych to projet, aby se olej dostal přes 90°C po delší dobu, ujet třeba 100 + 100 km za den a občas to vytočit k omezovači snad taky neuškodí. (Snad píšu jen kvůli tomu, že zmiňuješ že se ti to zdá hlučnější a kdo ví, v jakém stavu máš olej). Pokud nepomůže, tak servis. Mám stejný motor ve Scale, na rádce řazení nekoukám, tak ani nevím, jestli teď v zimě radí něco jiného. Snažím se pod 2000 rpm nejezdit a při zrychlování tomu často naložím plnej do 6000 rpm nebo 4500 rpm, záleží na jaký kvalt zrychluju z obce nebo zatáčky, zda dvojku nebo trojku. Čtyřka a pětka jsou při tomhle malém výkonu spíše jen udržovací převody.
Leden 12, 20232 r Zanesený filtr by měl panel přístrojů indikovat, návod na vyčištění je pak v manuálu. Každopádně nic nezkazíš občasným výletem někam dál a vyhnáním pavouků z motoru.
Leden 13, 20232 r Autor Nedalo mi to, a napsal jsem do AS a bylo mi řečeno, že žádná kontrolka se neukazuje při tom, že by se měl čistit filtr pevných částic. Něco jiného by pak bylo kdyby se to dlouhodobě neřešilo, tak by se mohla objevit jako závada, to už by napalubce něco svítilo, ale při regeneraci nesvití nic. Takto mi to bylo řečeno. A bylo mi víceměně potvrzeno, že by to mohlo být tu regenerací, kdy auto doporučuje vytáčet více motor dle ukazatele žazení. Ale upřímně, tuto informaci by palubka mohla zobrazovat, aby řidič věděl co se děje ... Upraveno Leden 13, 20232 r od mbrazdil
Leden 13, 20232 r To se na všech forech řeší asi 10 let. Ale ne, vše je podřízeno "ekologii" a posedlostí neinformovat řidiče/uživatele auta o nestandardních stavech včas. Zmizely teploměry vody, ty, co zůstaly, indikují při 110°C vody 90°C. Indikace regenerace DPF je další takový příklad. Teď jen tu na foru zjistit, jak se auto projevuje, když probíhá regenerace. U sebe to mám tak, že po vystoupení silně hučí ventilátor (až 8 minut) - známka nedoběhlé regenerace. Další jízda musí proběhnout asi 20 minut se skutečně zahřátým motorem (takže sledovat např. teplotu oleje) a ujet nějakou vzdálenost, ideálně mimo město. Nádrž nesmí být v rezervě, jinak se regenerace nespustí. V návodu k vozidlu, nebo zde, bude nějaký kompletnější seznam podmínek pro spuštění regenerace.
Leden 13, 20232 r @bouchy Neplést regeneraci u DPF a GPF, jsou to docela výrazně rozdílné systémy a regenerace u nich probíhá jinak. U GPF probíhá většinou regenerace při brždění motorem. @mbrazdil Neodpověděl jsi na info o jízdách, jak jsou dlouhé a pod. Co mám vysledováno, když je motor studený, radí to řadit později, což v tomto počasí můžou být i desítky km než se ohřeje olej... Kontrolka regenerace GPF není, ale když by byl zanesený a regenerace neúspěšná, auto na to upozorní.
Leden 13, 20232 r Autor No to řazení mi ukazuje od pondělka, předtím to nedělalo. Když bylo před vanocemi zima, tak to nedělalo nebo jsem si toho nevšiml :) Jezdím krátké vzdálenosti v podstatě po městě, ale není to tak dávno cca. měsic co jsem na jeden zatah jel 600 km. Díval jsem se do manuálu, ale tam je uvedeno, že by se měla rozvítit kontrolka. Což v mém případě není ... Upraveno Leden 13, 20232 r od mbrazdil
Leden 13, 20232 r V manuálu je: Nic o tom, že by běžná regenerace byla signalizována. Pokud probíhá vynucená regenerace, StartStop nevyhne motor (v infotaimentu to zobrazuje něco jako “nutný běh motoru”).
Leden 13, 20232 r Jestli jezdíš takovýhle crcačky po městě, tak si kontroluj olej, jestli ti nepříbývá a neředí se s benzínem. Motor nemá možnost provádět čistění filtru atd atd. Takže bych se nedivil, že tě to bude nutit jezdit jiným stylem než jsi jezdit do teď. Jestli olej smrdí po benzínu tak řešit dříve než později. Tím by asi mohlo být proč je motor hlučnější... Ale od stolu se to těžko pozná. Upraveno Leden 13, 20232 r od lucky.jack
Leden 13, 20232 r před 3 hodinami, Martab napsal: U GPF probíhá většinou regenerace při brždění motorem. To se mi moc nelíbí. Aktivní regeneraci filtru beru jako proces, který trvá víc jak pár sekund... no ale je pravda, že implikuju z chování regen. DPF.
Leden 13, 20232 r Autor před 4 hodinami, Martab napsal: V manuálu je: Nic o tom, že by běžná regenerace byla signalizována. Pokud probíhá vynucená regenerace, StartStop nevyhne motor (v infotaimentu to zobrazuje něco jako “nutný běh motoru”). Nějak jsem tedy nepochopil, kdy se ta kontrolka má rosvítit ... Upraveno Leden 13, 20232 r od mbrazdil
Leden 13, 20232 r Když je filtr zanesený, například pokud se jezdí stále jen krátké trasy a nedokončí se nucená regenerace. Je to prostě nastavené tak, že pasivní regenerace (je nutná každých cca 100-200km), pokud je někde problém a systém není schopný filtr regenerovat dostatečně rychle, potom to indikuje uživateli oranžovou kontrolkou na přístrojovém štítu. @bouchy je třeba si uvědomit, že tato regenerace ale probíhá mnohokrát za jízdu. Pokud toto nestačí, přistoupí auto k režimu nucené regenerace kdy řídící jednotka zpozdí zážeh a nastaví směšovací poměr na chudou směs (přebytek vzduchu). Taky objem GPF je řádově menší než u DPF. edit: Jinak teplota pro regeneraci (cca 600°C) je u GPF dosažená při běžné jízde někde kolem 100km/h při -20°C při lambda=1 (https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/pdf/2021/44/e3sconf_vesep2020_01001.pdf) Upraveno Leden 13, 20232 r od Martab
Leden 13, 20232 r Prečo si si kúpil TSi keď jazdíš veľa krátkych jázd. Ja som vypozoroval u svojho MPi že kým sa zohreje olej na hodnotu cez 80 stupňov je potreba takmer 20km jazda. Celý týždeň jazdím ani nie 1km tam a späť, teda stále za studena. Takto by som TSi zanedlho odpálil do večných lovíšť. Za 30, 40 tisíc km ventile od karbónu čistiť a takéto hlúposti s tým robiť. Peniaze zbytočne vlievať, navyšovať zbytočne servisné úkony. Nie, Nie. Každý rok chodím meniť olej a už po výmene cítiť ako bol znehodnotený .Plus mínus najazdím 10tisíc km za rok. A to mám MPi. Neviem si predstaviť že by ma TSi nútilo chodiť vypaľovať filter. Sadnem druhý deň do auta za umýslom krátkej jazdy a nútilo ma jazdiť niekde 10 km za mesto len tak zbytočne, len aby som nezničil GPF. Čistá psychóza takéto niečo. Potom rozmýšľať kedy sa zapchá EGR, zakarbónujú sacie ventily, riedenie oleja benzínom. NIE, NIE. Ďalšie auto bude znova MPi. Upraveno Únor 1, 20241 r od RichardSA
Leden 16, 20232 r Autor Tak toto není můj případ. Já jezdím delší vzdálenosti a když jedu domu, tak to beru delší trasou, aby se auto vždy zahřálo, na do dbám a s tím problém nemám. V pátek se mistala taková věc. Chtěl jsem odjet domů, po nastarování se rosvítilo EPC a omezovač rychlosti. Auto nešlo vytočit přes 2000 ot/min. Naštěstí bylo cca 16 hodin a AS jsem měl za rohem. Tam mi to hodili na diagnostiku a přej je nečo se škrtící klapkou sání. Takže jsem auto nechal v servisu s tím, že mi dnes budou volat co s tím. Takže to nakonec nebylo GPF, ale škrtící klapkou ... jsem zvědavej co z toho vyleze, protože mi bylo řečeno, že se to často nestává ...
Leden 16, 20232 r Tak zrovna u 1.0 motorů byly škrtící klapky poměrně často vadný (prasklá pružinka). Ale ještě jsem neslyšel o tom, že by to hlásilo, že se má motoru držet v otáčkách.
Leden 17, 20232 r Autor Tak nic jiného se neobjevilo krom oné škrtící klapky dle servisu. Tu by dnes měli vyměnit a uvidím, zdali to bude už OK.
Leden 18, 20232 r Autor Tak mám auto zpět. "Vytáčení" motoru, ale přetrvává. Mám obavu, zda-li tomu nebylo i dříve, ale já jsem se většinou řídíl "hlučností motoru". Mám totiž ještě rapida s DSG a ten přeřazuje v nižších otáčkách. Dnes jsem zkoušel vyporozovat v jakých otáčkách to radí přeřazovat a z 2 na 3 to chce při cca 2800 ot/min. Dělá to i vám (u pětikvaltu)? Druhá možnost co mě napadla, zdali nedošlo k nějaké aktualizaci SW RJ (ikdyž to zřejmě dělá jen servis) nebo se nezměnila při určitém nájezdu nebo způsobu jízdy parametry rádce řazení. Možná o tom moc přemýšlím a raději bych měl jezdit a neřešit tyto věci :) Upraveno Leden 18, 20232 r od mbrazdil
Leden 18, 20232 r A to ti nebyli k týhle hlášce nic říci? EDIT: teď když to čtu znovu, tak to hlásí hlášku, nebo ti to indikuje ukazatel doporučeného řazení?? Jestli je to indikace šipkou, tak jezdi podle citu a slechu a neřeš nějaký šipky. Upraveno Leden 18, 20232 r od lucky.jack
Leden 18, 20232 r Autor Je to jen o tom ukazateli nic víc. Nevybíhá žádná hláška. Jen ukazatel / rádce vhodného převodobého stupně se mi posunul, že více vytáčím motor, kdybych podle něj jel. Sice už to teď nedokáži říct na 100%, ale mám pocit že mi to dříve radilo řadit vyšší stupěň již okolo 2000 ot/min. Teď je to zhruba cca 2800 ot/min.
Leden 18, 20232 r No to je docela o dost, ale asi tomu není pomoci. Případně to přelep černou elektrikářskou izolačkou :-)
Leden 18, 20232 r Ten radca zvykne reagovat aj na stlacenie plynoveho pedalu. Cim menej stlacis pedal, tym rychlejsie radi kvaltovat hore. Ak stlacia viac, bude radit kvaltovat vo vyssich otackach. Upraveno Leden 18, 20232 r od deto
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.