arokysjerdno Vloženo 13. leden 2023 Sdílet Vloženo 13. leden 2023 Ahoj. Co si myslíte o službě dekarbonizace motoru ? Nebo stačí auto občas pořádně prohnat po dálnici ? Link níže: https://www.autocentrumkarvina.cz/autocentrum-karvina/dekarbonizace/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 16. leden 2023 Sdílet Vloženo 16. leden 2023 (editace) Samozřejmě blbost. Jediné co funguje je sundat sání a udělat to pomocí sody a skořápek. VW na to postupy, nicméně je lepší se domluvit s autorizovaným servisem od citroenu nebo peugeotu. Tam mají sadu na oprýskání snad v každém servisu. Mimochodem podle toho videa ti to nechají venku běžet bez filtru 1h to fakt nechceš. Editováno: 16. leden 2023, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 16. leden 2023 Sdílet Vloženo 16. leden 2023 Něco podobnýho jsem viděl před více než 20 lety když jsem dělal ve VW servisu a nechával si to dělat propagačně vedoucí servisu na svým starým TDíčku. Jako něco do sebe to má, ale s ohledem na "kvalitu" stránek (ne že by to bylo všechno :-) ) bych asi volil jiný servis. Nehledě na hodně agresivní reklamu a popis "nutnosti" dekarb provést. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 12. Května Sdílet Vloženo 12. Května Takhle vypadali sací ventily u naší fabie 1.0 TSI 81kw r.v 2018 s filtrem pevných částic po nájezdu 199700km. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
arokysjerdno Vloženo 14. Května Autor Sdílet Vloženo 14. Května sorry možná blbý dotaz @paulmoto ... ty obrázky ... to je jako že vypadají dobře nebo špatně ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 14. Května Sdílet Vloženo 14. Května Tieto sú súce na mechanické čistenie za mňa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 14. Května Sdílet Vloženo 14. Května Takhle vypadají ventily před čištěním. před 6 hodinami, arokysjerdno napsal: sorry možná blbý dotaz @paulmoto ... ty obrázky ... to je jako že vypadají dobře nebo špatně ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 14. Května Sdílet Vloženo 14. Května A takhle vypadají po vyčištění. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prof. Birkermaier Vloženo 14. Května Sdílet Vloženo 14. Května Kde sis to nechával dělat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 14. Května Sdílet Vloženo 14. Května Dělal jsem to sám doma.Používal jsem přípravek Protech CarbonX K1+K2 , nastříkal jsem vždy do jednoho sacího kanálu přípravek K1 nechal působit cca 30 min a pak stříkl přípravek K2 a ručně pomocí různých šperháků a kartáčků to šudlil, poté odsál rozpuštěný karbon a vyfoukal ventily kompresorem, dělal jsem to tak dlouho dokud to nebylo čisté. 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
arokysjerdno Vloženo 15. Května Autor Sdílet Vloženo 15. Května Sam to nedám. Takže se vracime k otázce "kde nechat dekarbonizovat"? 🤣 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května Můj názor je rozhodně nespoléhat na nějaké pochybné "dekarbonizační" a podezřele levné zázraky, co kolují různě po netu. Zvlášť pokud máš na autě částicový filtr (ten by také nějaký šarlatánský zázrak přežít, a to by bylo pak drahé). Autorizované servisy koncernu VW na to mají schválený oficiální postup a zařízení pro otryskání karbonu drtí ze skořápek ořechů. Jako prevenci je dobré aditivovat palivo nebo tankovat vyšší oktanové číslo benzinu, zkrátit intervaly výměny oleje na cca 15.000km (nebo 1 rok) a nejezdit pořád jako důchodce. Když je motor ohřátý, tak se nebát třeba jednou týdně to prohnat chvíli ve vysokých otáčkách, čímž dojde k nárůstu teploty motoru a snazšímu vypálení úsad. Ani tak se tomu úplně zabránit nedá. Indikátorem je pravidelné měření emisí (především o tom může vypovídat vyšší hodnota nespálených HC) před STK, pokles výkonu a nárůst spotřeby. Pro úplný klid lze myslím v servise objednat nějakou preventivní vizuální kontrolu stavu sacích ventilů s vyžádáním pořízení nějakého videozáznamu se záběrem tvého VIN za sklem a stavu tvého sání. Já to plánuji nejdříve v nějakých cca 100 tis. km. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května (editace) Fabka z fotek ročně najezdí přibližně 35 000 km, což je poměrně hodně, takže předpokládám, že jde spíše o delší trasy po dálnici. Když jsem se díval na hodně využívané služební auto 1.2 TSi s 280 000 km najeto převážně na dálnici, ventily vypadaly podobně, spíš hůř. Myslím si, že je jedno, jak motor točíš, ten uhlík se tam časem prostě usadí a nevěřím, že by tomu pomohla aditiva nebo lepší palivo a nevypálíš to ani točením a rychlou jízdou. Ta ovce s 1.2 jezdí v Německu s pedálem na podlaze. Editováno: 15. Května, autor: informator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května @informator - Však píšu, že jde jen o určitou prevenci, jak ty úsady trochu eliminovat. Zde jsou tedy fotky ventilů po cca 200 tis km, ty zmiňuješ auto s nájezdem ještě o třetinu vyšším. To už je opravdu nájezd, kdy je dobré dekarbonizaci udělat, pokud má auto dále dlouhodběji sloužit. V obou případech jsou auta patrně v provozním režimu, který je pro eliminaci úsad ten nejlepší. Kdo jezdí jako důchodce - kratší trasy, neohřeje se to, furt nízké otáčky, plus se k tomu předají longlife km proběhy u oleje atd. Tak u něj bude mít motor stejné úsady už po nějakých 80 tis. km, jako mají výše uvedená auta, co lítají a mají nájezd 200 tis km a i více. Proto u svého vozu, který nemá jen dálniční režim, ale i nemalý podíl couraček po městě, plánuji ve 100 tis. se začít o zjištění stavu karbonových úsad zajímat. Auto co jezdí jen dálky a dostávají při tom patřičně za uši na tom budou trochu lépe a tam bych to viděl někde na 150 až 200 tis. km. Dokud vychází krásné hodnoty emisí, auto drží výkon a neroste spotřeba, nemá smysl s tím zbytečně jančit. Jde čistě o můj názor. V servisním plánu pravidelných prohlídek toto není. Každý ať svému autu dává takovou péči, jakou uzná za vhodnou nejen technicky, ale i finančně, protože dekarbonizace skořápkami je údajně oprace na cca 10 hodin - takže cenu odhaduji na nějakých 10 až 15 tis. Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května Cena materiálu je kolem 3 tisíc a je to normované na 5 hodin servisní práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května No vida, takže to dost možná vyjde i levněji, než dle mých info 😉. Jedině dekarbonizace oficiálním postupem v autorizovaném servise je podle mého správná investice pro motor 👍. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 15. Května Sdílet Vloženo 15. Května Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 16. Května Sdílet Vloženo 16. Května Tady ještě posílám video jak vypadaly písty po 199700km. 20240427100655286.mp4 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 16. Května Sdílet Vloženo 16. Května Jinak fabii jsme koupili před rokem 5/2023 a měla najeto cca 190000km.Auto je s operativního leasingu a po celou dobu dodržovalo servisní intervaly podle škodovky,mám záznam s digitální servisní knížky.Olej tam byl long-live v intervalu výměny cca 30000km,tak jak předepisuje výrobce škoda.My jsme za ten rok od koupě najeli cca těch 10000km a interval výměny oleje jsem si osobně nastavil po 10000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 16. Května Sdílet Vloženo 16. Května @paulmoto Ty písty jsou také nějak čištěné, překvapuje mě jak jsou čisté. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paulmoto Vloženo 16. Května Sdílet Vloženo 16. Května Ne ne písty čištěné nejsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 20. Května Sdílet Vloženo 20. Května V 15. 5. 2024 na 16:47, ben06 napsal: Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce. Tyvogo a jak se s tím jezilo na dva válce? Jednou i 2,0 mpi zdech jeden válec a na tři to bylo celkem nejetelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 20. Května Sdílet Vloženo 20. Května Moc dobře 🤣 Doskákal jsem poprvé do svého AS, kde mě řekli že nemám u pojízdného auta na nic nárok, vyměnili svíčky které jsem platil. A podruhé při první jízdě po "opravě" a 100 km od domu jsem už byl na lince ŠA neodbytný a nechal se naložit a odtáhnout 300 m do AS, kde auto na záruku do večera opravili a ráno jsem si ho vyzvedl a vrátil náhradní auto ŠA, ale z půjčovny. Jinak jízdu na 3 hrnky dobře znám i z 1.6 mpi před překroužkováním zakarbonovaného motoru kde už leju taky VIF a jezdí jak zamlada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.