Přejít na obsah

Dekarbonizace


arokysjerdno

Doporučené příspěvky

Samozřejmě blbost. Jediné co funguje je sundat sání a udělat to pomocí sody a skořápek. VW na to postupy, nicméně je lepší se domluvit s autorizovaným servisem od citroenu nebo peugeotu. Tam mají sadu na oprýskání snad v každém servisu.

 

Mimochodem podle toho videa ti to nechají venku běžet bez filtru 1h to fakt nechceš.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobnýho jsem viděl před více než 20 lety když jsem dělal ve VW servisu a nechával si to dělat propagačně vedoucí servisu na svým starým TDíčku. Jako něco do sebe to má, ale s ohledem na "kvalitu" stránek (ne že by to bylo všechno :-)  ) bych asi volil jiný servis. Nehledě na hodně agresivní reklamu a popis "nutnosti" dekarb provést.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dělal jsem to sám doma.Používal jsem přípravek Protech CarbonX K1+K2 , nastříkal jsem vždy do  jednoho sacího kanálu přípravek K1 nechal působit cca 30 min a pak stříkl přípravek K2 a ručně pomocí různých šperháků a kartáčků to šudlil, poté odsál rozpuštěný karbon a vyfoukal ventily kompresorem, dělal jsem to tak dlouho dokud to nebylo čisté.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je rozhodně nespoléhat na nějaké pochybné "dekarbonizační" a podezřele levné zázraky, co kolují různě po netu. Zvlášť pokud máš na autě částicový filtr (ten by také nějaký šarlatánský zázrak přežít, a to by bylo pak drahé). Autorizované servisy koncernu VW na to mají schválený oficiální postup a zařízení pro otryskání karbonu drtí ze skořápek ořechů.

 

Jako prevenci je dobré aditivovat palivo nebo tankovat vyšší oktanové číslo benzinu, zkrátit intervaly výměny oleje na cca 15.000km (nebo 1 rok) a nejezdit pořád jako důchodce. Když je motor ohřátý, tak se nebát třeba jednou týdně to prohnat chvíli ve vysokých otáčkách, čímž dojde k nárůstu teploty motoru a snazšímu vypálení úsad. Ani tak se tomu úplně zabránit nedá. Indikátorem je pravidelné měření emisí (především o tom může vypovídat vyšší hodnota nespálených HC) před STK, pokles výkonu a nárůst spotřeby. Pro úplný klid lze myslím v servise objednat nějakou preventivní vizuální kontrolu stavu sacích ventilů s vyžádáním pořízení nějakého videozáznamu se záběrem tvého VIN za sklem a stavu tvého sání. Já to plánuji nejdříve v nějakých cca 100 tis. km.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabka z fotek ročně najezdí přibližně 35 000 km, což je poměrně hodně, takže předpokládám, že jde spíše o delší trasy po dálnici.

Když jsem se díval na hodně využívané služební auto 1.2 TSi s 280 000 km najeto převážně na dálnici, ventily vypadaly podobně, spíš hůř.

Myslím si, že je jedno, jak motor točíš, ten uhlík se tam časem prostě usadí a nevěřím, že by tomu pomohla aditiva nebo lepší palivo a nevypálíš to ani točením a rychlou jízdou. Ta ovce s 1.2 jezdí v Německu s pedálem na podlaze.

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator - Však píšu, že jde jen o určitou prevenci, jak ty úsady trochu eliminovat. Zde jsou tedy fotky ventilů po cca 200 tis km, ty zmiňuješ auto s nájezdem ještě o třetinu vyšším. To už je opravdu nájezd, kdy je dobré dekarbonizaci udělat, pokud má auto dále dlouhodběji sloužit. V obou případech jsou auta patrně v provozním režimu, který je pro eliminaci úsad ten nejlepší. Kdo jezdí jako důchodce - kratší trasy, neohřeje se to, furt nízké otáčky, plus se k tomu předají longlife km proběhy u oleje atd. Tak u něj bude mít motor stejné úsady už po nějakých 80 tis. km, jako mají výše uvedená auta, co lítají a mají nájezd 200 tis km a i více.

 

Proto u svého vozu, který nemá jen dálniční režim, ale i nemalý podíl couraček po městě, plánuji ve 100 tis. se začít o zjištění stavu karbonových úsad zajímat. Auto co jezdí jen dálky a dostávají při tom patřičně za uši na tom budou trochu lépe a tam bych to viděl někde na 150 až 200 tis. km. Dokud vychází krásné hodnoty emisí, auto drží výkon a neroste spotřeba, nemá smysl s tím zbytečně jančit.

 

Jde čistě o můj názor. V servisním plánu pravidelných prohlídek toto není. Každý ať svému autu dává takovou péči, jakou uzná za vhodnou nejen technicky, ale i finančně, protože dekarbonizace skořápkami je údajně oprace na cca 10 hodin - takže cenu odhaduji na nějakých 10 až 15 tis. Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak fabii jsme koupili před rokem 5/2023 a měla najeto cca 190000km.Auto je s operativního leasingu a po celou dobu dodržovalo servisní intervaly podle škodovky,mám záznam s digitální servisní knížky.Olej tam byl  long-live v intervalu výměny cca 30000km,tak jak předepisuje výrobce škoda.My jsme za ten rok od koupě najeli cca těch 10000km a interval výměny oleje jsem si osobně nastavil po 10000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 5. 2024 na 16:47, ben06 napsal:

Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce.

Tyvogo a jak se s tím jezilo na dva válce?

Jednou i 2,0 mpi zdech jeden válec a na tři to bylo celkem nejetelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc dobře 🤣 Doskákal jsem poprvé do svého AS, kde mě řekli že nemám u pojízdného auta na nic nárok, vyměnili svíčky které jsem platil. A podruhé při první jízdě po "opravě" a 100 km od domu jsem už byl na lince ŠA neodbytný a nechal se naložit a odtáhnout 300 m do AS, kde auto na záruku do večera opravili a ráno jsem si ho vyzvedl a vrátil náhradní auto ŠA, ale z půjčovny. Jinak jízdu na 3 hrnky dobře znám i z 1.6 mpi před překroužkováním zakarbonovaného motoru kde už leju taky VIF a jezdí jak zamlada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...