Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 74 kW


lada

Doporučené příspěvky

Z viacerych zdrojov som pocul, ze v roku 2005 sa zacali davat do motora 1.4 16V 55kW ine rozvody. Viete mi niekto povedat, v com sa lisia? Ako som uz pisal, mam auto prave z tohoto roku, takze by tam teoreticky mohli byt oba typy.

Rozmyslal som nad sadou Contitech CT957K1. Podla udajov v jednom e-shope by mala byt tato sada vhodna pre auta s medzinarodnym identifikacnym cislom do 6Y-54421759. Kedze moj VIN konci 6Y854370675, predpokladam ze by tato sada do mojho motora mala pasovat. Viete mi to niekto potvrdit?

Mali by ste niekto tip na dobru vodnu pumpu za dobru cenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

o jiných rozvodech od roku 2005 slyším prvně. Typoval bych to na maximálně změnu dodavatele řemenů.

Dobrá pumpa by mohla být SKF, ale levná zrovna není. Mechanik, kterého navštěvuji, dává do aut Airtex, ty jsou docela levné a ještě žádná se mu nevrátila s problémem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa toho, čo som zatiaľ počul nie je rozdiel v dodávateľovi remeňov, ale v jednej kladke. Ale neviem, v čom presne je rozdiel. Každopádne, už som kontaktoval troch predajcov náhradných dielov a každý chcel odo mňa VIN, pretože na základe typu motora a roku výroby neboli schopní na 100% určiť, akú rozvodovú sadu potrebujem.

Inak, potešil si ma s tými pumpami Airtex. Mám teraz ponuku na sadu rozvodov INA 530 00 89 10 + vodná pumpa AIRTEX 1581, spolu za 125 Euro. Tak to asi vezmem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody se opravdu od 2005 změnili, já když jsem se na rozvody ptal, tak po mě chtěl taky VIN a říkal, že tam prý jednu kladku přidali nebo ubrali, teď už přesně nevím, myslím že se jedná o sadu buď se třema a nebo čtyřma kladkama. Co mi ale hodně doporučoval, že při rozvodech většinou dělají i gufera na vačkách a na klice, prý to bývá dosti často již orosené od oleje a nemá cenu to tam nechávat původní, když se dají nový rozvody a potom po čase tam začně na rozvody prolínat olej. CO mi dělal cenovou nabídku tak jenom ty gufera tam byly za 300,- Kč (na klikovku), za 700,- Kč (na vačky), takže docela mazec za takovou ptákovinu. Slyšeli jste někdo o výměně těhle gufer, nebo měnili jste je taky při výměně rozvodů??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne :-)

Rozvody jsou stále stejné a to ve všech autech, které tento motor používají. Jen v některých sadách (například origo sadě dodávané s logem Škoda VW) chybí ta malá vodící kladka. Ta se buď musí dokoupit, nebo ji tam někteří prodejci automaticky přidávají (samozřejmě za příplatek). Sada definovaná v Etce obsahuje vedle řemenů 2 x napínací kladka + 1 x vodící. Vodící kladky jsou ale na motoru dvě.

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, origo rozvody nemají jednu vodící kladku s držákem a musí se dokoupit. Neorigo sady (Contitech, Ina, SKF apod.) ji mají v sadě standartně. V jednom škoda servisu mě řekli, že ta jedna kladka se mění pouze na uvážení mechanika, ale doporučili ji vyměnit (když už, tak už). Jinak si myslím, že ty rozvody jsou na všech motorech 1.4 16V stejné!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody se opravdu od 2005 změnili, já když jsem se na rozvody ptal, tak po mě chtěl taky VIN a říkal, že tam prý jednu kladku přidali nebo ubrali, teď už přesně nevím, myslím že se jedná o sadu buď se třema a nebo čtyřma kladkama. Co mi ale hodně doporučoval, že při rozvodech většinou dělají i gufera na vačkách a na klice, prý to bývá dosti často již orosené od oleje a nemá cenu to tam nechávat původní, když se dají nový rozvody a potom po čase tam začně na rozvody prolínat olej. CO mi dělal cenovou nabídku tak jenom ty gufera tam byly za 300,- Kč (na klikovku), za 700,- Kč (na vačky), takže docela mazec za takovou ptákovinu. Slyšeli jste někdo o výměně těhle gufer, nebo měnili jste je taky při výměně rozvodů??

Já jsem si teď taky nechal dělat výměnu rozvodů (FI 1,4 16V - 59kW) po 108 tis. (auto je servisováno v autorizáku) a nic o nějakých guferech apod. mě něříkali. Prostě jsem přijel na výměnu oleje a celkovou kontrolu po 30 tis. a když jsem přebíral fakturu, tak mi doporučil výměnu rozvodů. Hned jsem se obědnal, nechal to vyměnit a zacáloval 9 tis. za komplet výměnu a práci. Na faktuře mám pouze položku výměna rozvodu + nějaký spotřební materiál a práce o nějakých guferech apod. nebyla zmínka, ani mi to nikdo nedoporučoval. Samozřejmě, že mi měnili i vodní pumpu. Servisák akorát říkal, že ty rozvody byly ještě docela dobré:)))Možná každý servis k tomu přistupuje jinak, anebo jsi tam mohl mít nějakou skrytou vadu. Těžko říct. Možná bych se ještě zeptal v jiném servise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem dneska měnil v servisu v Brně rozvody (Fabia combi, 1,4 16V, 55 kW, motor BBY, najeto 98.800 Km). Sehnal jsem si sadu rozvodů INA a novou vodní pumpu Saleri (SIL). Starý rozvody byly docela v pohodě, kladky úplně, hlavní řemen měl na sobě miniaturní prasklinky, ale asi by to ještě nějakou chvíli vydrželo. Původní vodní pumpa byla taky docela v pohodě, jenom bylo vidět že si parkrát ufoukla přes ucpávku. V motoru mám novou chladící kapalinu a když jsem měl odkrytý sání, tak jsem si zdemontoval klapku a pořádně ji vyčistil, potom samozřejmě diagnostikou provedeno základní nastavení klapky. CO se týče gufer na vačkách a klikovce, tak tam jsem žádný prolínání oleje nespatřil.

post-20834-0-23981000-1328305744_thumb.j

post-20834-0-74354700-1328305776_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar.

mam dotaz k rozvodům , kamarad je teď měnil , udělal k tomu hned i svíčky a taky vyčistil klapku. nejsem si ovšem jist jestli udělal pak základní nastavení. každopádně se auto chová jinak než před rozvodama. při normální jízdě do cca 3500 ot , nic není poznat. ale jak se začne motor vytáčet tak se mu přez 4200 ot moc nechce. může to bejt tou klapokou, nebo svíčkama? jo jeto tak 16V 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je právě to že to je trouba a nic neví , prostě došel do autokelly řekl svíce na tohle auto a nějaký mu dali....

krabičky vyhodil....

spíš jde o to jestli to těma svícema, nebo tou klapkou vůbec může bejt.

je pravda , že základní nastavení se provede i po odpojeni baterie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak at najde paragon, nebo proste tu svicku nejakou vymontuj a uvidis co je to za typ.

Nechci pomlouvat, ale parkrat jsem v aut. kelly narazil na velice spatne znaleho prodavace, ktery by me podstrcil do roku cokoliv, jen aby nevypadal ze nevi co chci..haha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a na kolik tak vyjde výměna rozvodů? když si třeba koupím ty z netu za 3100,- tak kolik tak nechám za práci? to by mě celkem zajímalo

Mě říkal mechanik tak kolem 1700 kc, ale počítejte, že se preventivně mění při rozvodech i vodní pumpa.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdar

tak píšu znova.jak jsem psal výš, kamarádova fabia 16v 55kw je po rozvodech, čištění klapky(nastavená přez vyndanou baterku), nové svíce. vše znova zkontrolované a vizuelně vše ok. auto prostě nejede jak jelo. do cca 3000 ot. ještě celkem jo, ikdyž se na ní musí víc šlapat ale nad 3500 už se neděje nic. dostat čtyřku do opravdu mírného kopečku přez 4500 ot. je za trest. o pětce nemluvím. v mírném kopci na dalnici ve stodvaceti přidá a sotva se to rozjede na stotřicet. já tam přidám a mám tam za chvíli v poho stošede.... kde může být zakopanej pes?

můžou to bejt opravdu svíce (podle označení tam patří) , že by měly nějakou vadu? nebo ta klapka? nebo něco jinýho??

myslíte že ukáže něco počítač?

nerad by to dával do škodovky aby mu tam něco nakecali a vytáhli z něj prachy....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jseš si jistý, že tam jsou opravdu správný svíce? Já jsem kupoval svíčky v jednom nejmenovaném obchodě a v katalogu měli zalistovaný špatný typ svíček pro daný motor. Zjistil jsem to hned na prodejně, jelikož jsem den předem hledal v katalogu NGK a našel jsem si ten správný typ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak diagnostika nehlásí nic, auto jede furt jako když táhne vozejk...... takže to dá kamarád do servisu a uvidíme, snad na to přijdou, dřív než vymění půlku auta.....

počítám , že kdyby byla špatně nastavená klapka nebo v kelu svíčky, tak to diagnostika ukáže , ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

nedávno si přitelkyně koupila Fabii 1.4 16V (74KW), najeto 190 000km. Před týdnem jela a najednou zhasnul motor, rožly se kontrolky (motoru + EPC) a už nešlo nastartovat (při opětovným startu to normalně točilo, ale jako by tomu chyběla jiskra). Oddtáhlo se to do servisu a mechanik koukl na rozvody, řemen na vačce měl malý praskliny, ale hlavně tam chybí pár zubů, místama 1, ale dál to vypadá, že ty zuby chybí tak 4 za sebou (navíc říkal, že ten řemen je ještě origo - že by to natočilo přes 190 000km na origo řemen...? :kol-48:). Takže se chci zeptat, jestli s tím někteří členové mají zkušenost, zajímá mě, jestli se to muselo na 100% potkat, nebo je šance, že se ventily stihly vrátit a jen to nejde nastartovat. Je mi jasné, že tady náhodou napíšou 3 lidi, že se jim to nepotkalo a přítelkyni změří kompresní tlaky, budou špatný, sundá hlavu a ejhle, havárie motoru (to se může stát). Ptám se spíš ze zvědavosti, komu se to stalo a jak to musel řešit.

Díky :kol-142:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...