mel1 Vloženo 12. Březen 2022 Sdílet Vloženo 12. Březen 2022 Zdravím Vás, Řeším problém s únikem paliva mezi vstřikem (04E.906.036.T) a rozdělovačem paliva. Závada se projevila tím, že zničeho nic došel benzín aniž by to odpovídalo standardní spotřebě. Auto přestalo jet a objevila se chyba EPC. Samozřejmně smrad benzínu. Bohužel je u této motorizace je dosti složité sundání (musí se odpojit mraky hadic atd) a tak dostat se vůbec k rozdělovači paliva je dosti problematické. Po sundání sání jsem byl překvapen, že jeden z horních šroubů, který drží rozdělovač paliva je povolen viz foto rozdelovac paliva_drzák. Tak jsem usoudil, že při výrobě nedošlo k utažení na požadovaný moment. Spodní šroub byl utržený. Po sundání rozdělovače paliva se ukázalo co problém způsobilo. Jeden zdržáku paliva je špatně ohnutý a při přiložení k bloku motoru se rozdělovač paliva kolíbe. Je smutné, že tento stav musel být již při kompletaci nového motoru, jelikož při tloušce materiálu se rozhodně sám neohne viz rozdelovac paliva foto 1 a2. Na fotkách je vidět jak je jeden držák jinak ohnutý než 3. zbývající. Výsledkem téhoto namontovaného zmetku je prasklé těsnění vstřiku a deformace distančního kroužku viz foto. Špatně ohnutý držak se pokusím narovnat do polohy jakou mají ostatní 3. A teď dilema, které řeším. Při sundávání rozdělovače paliva jsem dva prostřední vstřiky motoru vytáhl z motoru. V přiručce se píše že při vyndání ventilu by se měl vyměnit těsnící krouže spalovacího prostoru, který je nalisován na spodní části vstřiku. Snažil jsem se sehnad sadu na výměnu tohoto těsnení T10133. Tuto sadu jsem sehna,l ale kalibrační připravek, kterým se má kroužek na vstřik nalisovat má menší průměr. I když je na sedě napsáno že je to T10133 což sedí s dílenskou příručkou tak je to zřejmně pro strší vstřiky FSI apod. Mám nyní dvě možnosti. Buď zkusit vrátit zpět vstřiky s původním těsněním - nevypadá poškozeno a doufat že vstřiky budou těsnit nebo koupit nové vstřiky. Jaký postup mám zvolit? Předem děkuji za nějaké odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SoLaX85 Vloženo 12. Duben 2022 Sdílet Vloženo 12. Duben 2022 Ahoj, před týdnem se mi stalo to samé s O3 z 2016 - 1.2 TSI 81 kw - odpoledne z práce najednou delší startování, oranžová kontrolka EPC, po chvilce jízdy pokles výkonu, smrad benzínu v kabině a pod motorem všude benzín. Mechanik pak zjistil, že jeden horní šroub rozdělovače chyběl (asi se úplně vyklepal) a oba spodní dva ustřižené. Je fakt zvláštní, že se o tom u nás moc nepíše, ale na britském VW fóru je o tom větší téma a několik případů. Byla to údajně chyba při výrobě/montáži, ale je zvláštní, že to Škoda víc neřešila a neudělala na to svolávačku. Navíc co jsem tak četl, tak se k tomu v Británii snad ani moc vstřícně nepostavili. Zajímalo by mě co v ČR - to jsou ty případy fakt tak ojedinělé, že ani tady to nikdo neřeší/nekomentuje? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SoLaX85 Vloženo 13. Duben 2022 Sdílet Vloženo 13. Duben 2022 (editace) Tak jsem dohledal, že v říjnu 2020 na to dělali svolávačku, ale jen v USA. Tam motor EA211 mají jako 1.4 v Jette. Jak je sakra možný, že v Evropě nic, když tu takové případy taky jsou? Nešlo by s tím něco udělat, třeba to nějak mediálně rozmáznout? :) Článek na autonews.com Youtube Editováno: 13. Duben 2022, autor: SoLaX85 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 13. Duben 2022 Sdílet Vloženo 13. Duben 2022 (editace) No jelikož hrozí požár v motorovém prostoru, pak aby si to každý raději zkontroloval sám. V Evropě koncern nemá strach ze žalob jako v USA. P.S. fotky z prvního příspěvku se nějak ztratily Editováno: 13. Duben 2022, autor: Sudetak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SoLaX85 Vloženo 14. Duben 2022 Sdílet Vloženo 14. Duben 2022 Ono to bohužel není tak jednoduché zkontrolovat, protože je celkem komplikované se k těm šroubům dostat - musíš sundat komplet sácí potrubí atd.. Navíc není nikde vyloženě uvedeno, kterých konkrétních motorů, vyrobených v jakém období atd. se to týká.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 14. Duben 2022 Sdílet Vloženo 14. Duben 2022 Tak to je napikaču, musím se na to v motoru též podívat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martink421 Vloženo 20. Duben 2022 Sdílet Vloženo 20. Duben 2022 (editace) Octavia III 1.4 TSI 2016. Cesta na lyzovacku v januari skoncila v nemecku - benzinovy zapach, rozsvietena kontrolka EPC a strata vykonu. Odtah a oprava v najblizsom autorizaku - vymena rozdelovaca paliva + O kruzkov na vstrekoch + drzaky + kopec tesneni a novych skrutiek = cca. 750 eur a kopec stresu..... Odtahovak z ADAC tvrdil, ze je to bezny problem u koncernovych 1.4 TSI.... Editováno: 20. Duben 2022, autor: martink421 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 21. Duben 2022 Sdílet Vloženo 21. Duben 2022 Stává se to i u 1.2 TSi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 21. Duben 2022 Sdílet Vloženo 21. Duben 2022 A píše se někde o tom něco podrobnějšího ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SoLaX85 Vloženo 22. Duben 2022 Sdílet Vloženo 22. Duben 2022 V Evropě oficiálně nic nepíšou, jen dvě rozsáhlejší diskuse na britských volkswagenforum.co.uk a briskoda.net. Třeba na Mobil talku jsem nic nenašel. Ale mluvil jsem s kamarádem, co děla v engineeringu Škody a ten mi říkal, že o ničem takovém neví. Že to do souvislosti s USA nejde dávat, že se ten motor dělá v Mexiku a ne tam kde ty naše evropské. Že kdyby to byla systémová chyba, tak na těch milionech motorů se to projeví větším počtem. Jeho teorie je nekvalitní palivo, tedy následná nutnost regulace detonačního spalování a tedy nadměrné vibrace. P.S. pro zajímavost - návod s popisem a postupem montáže, co vyšel k té Americké svolávačce - zde. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gambller Vloženo 13. leden 2023 Sdílet Vloženo 13. leden 2023 Zdravím a oživuji toto téma. Moje ovtavia 2016 najeto 55tkm. Při jízdě cuknuti a rozsvicení kontrolky epc. Smard z benzínu. V autě 15mesicni dcera. Okamžité zastavení a otevření motoru. Rozprašování benzinu na prvním vstriku a to přímo na alternátor. Okamžitě Jsem vyndal dceru z vozu a připravil hasičák. Naštěstí vše v pohodě. Následné odtažení auto do garáže a dle tohoto fóra jsem rozebral motor. Podotýkám že jsem vyučený automechanik s 15letou praxí v jiném autorizovaném servisu. Opravdu jeden šroub prasklý a druhý naprosro volný. Rozdelovaci lišta se vyhla a tlak benzínu stříhl gumicku na 1 vstriku. Opraveno novou sadou na všechny vstriky,srovnána lišta a koupeny tvrdší šrouby. Vše jsem zdokumentoval a poslal do redakce auto.cz a garaz.cz i do černých ovcí. Nedokážu si představit problém kdy by auto chytlo a měl jsem rychle dostat malou ven. Přikládám foto. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 16. leden 2023 Sdílet Vloženo 16. leden 2023 Pročetl jsem výše uvedená fóra, takřka všechny postižená auta jsou 2016. Pouze jedno 2015, několik 2017, ale ty mohly být vyrobeny také 2016. Existuje informace, že mezi 2015 a 2017 proběhly 3 modifikace tohoto dílu, definitivní má být z 26.týdne 2018. Primárně se to týká škodovek, jen minimum vozu je vw nebo seat. Což je těžce pochopitelné, když se všechny motory dělají v MB. Ani jedno z postižených aut není 2012 -2014. Zajímavé je, že ve Světě motorů vyšla v rubrice Bazar a i jinde řada testů O3, F3 a dalších s motorem EA211 kdy čerpali ze zkušeností servisů a typických závad EA211 a toto nikdo nezmiňuje. Pro opravu je potřeba sundat sání, tedy vypustit vodu, což je problém. Nové nauštění a odvzdušnění je možné pouze s přípravkem a diagnostikou, protože je potřeba pouštět elektrická čerpadla a otevírat ventily, neb chladící okruh jsou 3 samostatné okruhy. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. leden 2023 Sdílet Vloženo 17. leden 2023 A které ventily se tam mají otevírat? Pokud vím, tak 1.4 TSI EA211 má dva klasické termostaty, ne ty šoupátka se servopohony, jako třeba u motorů EA888. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 17. leden 2023 Sdílet Vloženo 17. leden 2023 Chtěl jsem ve svém příspěvku jako majitel EA211 2013 hlavně nějak shrnout tuto novou záležitost s únikem benzínu jak pro sebe, tak pro ostatní, aby mohli zvažovat smysluplnost případné preventivní kontroly/modifikace ve vztahu k roku výroby. Popřípadě aby je to rychle trklo když to nastane a rychle na stříkající benzín na alternátor přišli, dřív než auto blafne.. Co se týče chladícího okruhu - chtěl jsem hlavně upozornit na další obtíž, pokud by se někdo pustil sám do opravy. Nestudoval jsem to úplně detailně co se týče ventilů - je možné že tam nejsou. Chtěl jsem zdůraznit, že naplnit a odvzdušnit EA211 je obtížné a bez přípravku a diagnostiky to není možné. V tom studijním materiálu od škodovky je, že jsou to 3 samostané okruhy, předpokládal jsem že jsou odděleny nějakými ventily (které při odvzdušnění otevřu diagnostikou, ale je možné že neotvírám ventily, ale pouštím čerpadla...). Za nepřesnost se omlouvám.. Četl jsem popis člověka na vw foru, který chladič vypustil a pak ho plnil bez přípravku a diagnostiky, Vešla se mu tam polovina vody, pak to jel projet a teploměr šel do červeného (kontrolka, siréna?). Ještě několikrát dolil, několikrát to šel projet a několikrát přehřál. Nakonec to odvzdušnil, ale za cenu že někde v hlavě, bloku a jiných tepelně namáhaných místech nemám vodu a přesto jezdím aby se mi nezaplavený termostat otevřel a pustil vodu mi přijde jako destrukce motoru která se může vymstít v budoucnu až se projeví zkroucení přehřátého dílu.. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 18. leden 2023 Sdílet Vloženo 18. leden 2023 Já to řešil tak že jsem sundal tenkou hadičku z nádobky, tu strčil do petky a do nádobky se zašroubovanou zátkou foukal vzduch. Tím jsem tu novou kapalinu do systému natlačil. Samozřejmě že jak byla nádobka prázdná, tak jsem dolil a tak dokola, než z hadičky do petky tekla kapalina. Pak projet a už se vlezlo jen necelý litr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 19. leden 2023 Sdílet Vloženo 19. leden 2023 V 16. 1. 2023 na 22:06, 1.8T napsal: Pročetl jsem výše uvedená fóra, takřka všechny postižená auta jsou 2016. Pouze jedno 2015, několik 2017, ale ty mohly být vyrobeny také 2016. Existuje informace, že mezi 2015 a 2017 proběhly 3 modifikace tohoto dílu, definitivní má být z 26.týdne 2018. a neni to tak, ze 26. tyden je pulka roku a od 2018 uz je od pulky roku v OIII misto 1.4TSi nove 1.5TSi ? Maximalne auta s CNG a Superby + OIV s PHEV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 24. leden 2023 Sdílet Vloženo 24. leden 2023 Vycházel jsem z toho, co psali autoři příspěvků - jak oni napsali rv. svého auta. Nebyly to jen škoda fora a octavie, i seat a vw fora... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buqi Vloženo 23. Únor 2023 Sdílet Vloženo 23. Únor 2023 (editace) Totožný problém Seat Leon 1.4 TSI ACT 110kW MR2018, RV10/2017 najeto kolem 53tis. Horní šroubek se vyklepal, spodní to nevydržel a ustřelila mu hlavička. Rozdělovač paliva se odtahl a kolem vstřiku na 4. válci to začalo utíkat. Projevy stejné, jako píšete - ztrata tahu a zapach benzinu. Jen dotaz - pri vytahovani rozdelovace mi povolily 2 prostredni vstriky. Koupim samozrejme opravnou sadu na vsechny 4, ale u tech 2 bych mel vymenit i tesneni i u spicky. Zvladnu to bez pripravku? Nebo bez kalibrace toho tesneni nemam narok tam vstrik vratit zpatky? Edit: Děkuji za sdílení zkušeností - mně to docela pomohlo. Ale vyrvat to sání ven byl docela porod. Editováno: 23. Únor 2023, autor: buqi Doplneni podekovani ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 24. Únor 2023 Sdílet Vloženo 24. Únor 2023 Já to dokázal i bez. Moc se mu tam nechtělo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buqi Vloženo 24. Únor 2023 Sdílet Vloženo 24. Únor 2023 Nasel jsem, ze se to za stahnout i ZIP paskou: https://www.thedrive.com/guides-and-gear/demystifying-direct-injector-seal-service takze zkusim si ty pripravky na ty 2 vstriky vytisknout na 3D tiskarne ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek_1.8T Vloženo 24. Únor 2023 Sdílet Vloženo 24. Únor 2023 Řešili jsme před týdnem v rodině stejnou poruchu. Yeti 2017 1.2 TSI 81kw, najeto 49tis.km, cesta z práce domů OK, za dvě hodiny start auta, svítí EPC, v kabině smrad z benzinu, pod autem kaluž benzínu. Auto odtaženo do Škoda servisu, kde byla provedena výměna rozdělovače paliva 04E133320D + těsnění, šrouby, podpěry, cena přes 11tis.Kč, podle kodu dílu jsou to věci co jste tady nafotili. Potvrdili, že se to u těchto motorů občas stává. Když jsem viděl ten popis jak je složité se k tomu dostat, tak chápu, že to nikdo nekontroluje při pravidelné prohlídce. Máme doma ještě další stejný motor, tak se mám na co těšit. Nevíce mě děsí představa, že na horkém motoru ten vylitý benzín chytne, v servise řekli, že vyloučit se to nedá. Pak se divím škodovce, že riskuje, že to někomu fakt blafne a nebo to fakt chytit nemůže a proto to neřeší ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buqi Vloženo 24. Únor 2023 Sdílet Vloženo 24. Únor 2023 Endoskopem z ciny se 2 kamerkami lze zjistit, jestli nahodou jeden sroub neni povoleny. Nemam ale tuseni, jak rychly proces to od povoleni sroubu po jeho vyklepani a nasledne ulomeni hlavicky druheho. Ja teda mel lehce priohlou jednu montazni "nohu" toho rozdelovace, tak jem ji ve sveraku dorovnal. Mozna Vas zbytecne natahli o 5k. Jinak tesneni na pretesneni vseho, co se sundalo a dle dilenske prirucky se pretesnit ma vychazi na skoda-dily kolem 2tis v prvovyrobe + nejaka chladici smes, takze 11k s praci neni zas tak mimo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SoLaX85 Vloženo 24. Únor 2023 Sdílet Vloženo 24. Únor 2023 No dle oficiálního postupu (sdílel jsem ho tu před rokem), pokud je jeden nebo více šroubů povolených, je předepsáno vyměnit i lištu rozdělovače, takže postupovali správně - neřekl bych tedy, že ho schválně natáhli - když se rozhodl pro autorizovaný servis, holt dodržují oficiální předpisy :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 7. Březen 2023 Sdílet Vloženo 7. Březen 2023 Chápu správně, že k uvolnění lišty dochází postupně? Může to jezdit nějaký čas pouze s uvolněním posledním vstřikovačem? Divím se že to nebylo znát na projevu motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek_1.8T Vloženo 5. Duben 2023 Sdílet Vloženo 5. Duben 2023 Někdo tady maže příspěvky ? Jako poslední zde psala nějaká paní, že má stejný problém na Fabii III 2016 a já se ji před par dny ptal, kolik má najeto. Oba příspěvky jsou pryč, proč ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.