Přejít na obsah

Projev nového 206kW+7DSG jako důvod odstoupení od kupní smlouvy?


Doporučené příspěvky

Na novém Superbu 2/2023 mámez výroby nastaveno řazení převodovky tak, že vozidlo v režimu převodovky D není schopno v přijatelném čase zrychlit z 50km/h na 90km/h. Tím myslím, jako že to trvá tak dlouho, že bych si stihnul přečíst smsky a to není přehánění. Při padesátce se motor dusí při 6. stupni někde na 1000 otáčkách a po sešlápnutí plynového pedálu neprovede přeřazení na pátý stupeň, ale nastane nekonečná agonie čekání na zrychlení, přičemž vozidlo zvyšuje akceleraci tím víc, čím se blíží rychlosti 90km/h. Jediné řešení je kick-down, nebo to trvale provozovat v režimu S, ale takhle se přece nedá normálně jezdit...

 

Toto naprosto nepřijatelné a z mého pohledu řidiče nebezpečné chování jsem nahlásil jako závadu, nicméně servis to zatím v neformálním pokecu označil za "nutné zlo kvůli emisiím". Chci se zeptat, zda máte někdo podobný problém, případně jak jste ho řešili. Když se chcete zařadit do provozu z připojovacího pruhu, děláte kickdown?

 

Jsem rozhodnut, pokud tento problém nebude řešitelný, vozidlo s poděkováním Škodovce vrátit a odstoupit od kupní smlouvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tym ta kazdy posle do P-cka s tym, ze je to "vlastnost" nie chyba a mal si to na skusobnej jazde vypozorovat ak ta to tak serie. Vaculik to spravanie prevodovky v nedavnom videu s testom noveho Supa 2.0tsi ako mas ty dost chvalil, ze je to lepsie ako predosla 6st DSG lebo uz tak nepodraduje a vyuziva krutak alebo nieco v tom zmysle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, co od DSG očekáváš. Já s tímto nijak zvlášť velký problém nemám - pokud nemám při jízdě navolen režim sport, počítám s tím, že ve chvíli nižších otáček a zařazeném vyšším převodovém stupni se po sešlápnutí plynového pedálu neděje nějaká raketová reakce. A ano když opravdu potřebuješ "vystřelit" je nutno použít kick-down, nebo manuálně podřadit.

Editováno: , autor: stanmar
Oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak je třeba se s tím naučit jezdit asi... pokud se chceš vyhnout té agónii, tak prostě sešlápni plyn trochu více, aby tam skočil 5RS, není v tom žádná věda... Nové DSGčka jsou nastavené z výroby celkem do ECO, takže buď jezdit v Sku, manuálně s při zrychlení podřazovat a nebo více sešlápnout plyn, to je podle mě nejjednodusší možné ovládání DSGčka, společně s tuknutím do mínusového pádla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bud si nastav nebo nechej nastavit (ne v autorizovanem service) odezvu plynu z "ovladani casem" na "prime ovladani" ...

pak to reaguje linearne .. ne az na vetsi seslapnuti. zacne se to chovat MNOHEM normlaneji ...

 

uz nevim, jak se to presne jmenuje, ale najdes to nebo bude vedet kazdy, kdo to dela ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teda jenom 6° DSG, ale toto chování (tlačení na vysoký stupeň) se mi právě líbí. Když jedu v klidu na rovince, tak mám 30 km/h 3. stupeň, 40 km/h 4. stupeň, 50-55 km/h 5. stupeň a 65 km/h klidně 6. stupeň a naprosto mi to nevadí. Když potřebuju, sešlápnu pedál třeba na 1/3 a auto krásně podřadí a jede... Je to taky o tom, se s tím naučit jezdit a potom to DSG poslouchá jak pes. Samozřejmě v D modu je to řazení línější a pomalejší a v S modu (klidně jenom na převodovce) je agresivnější a rychlejší. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hamoun
Mnohokrát vyvrácený mýtus, nedělá to s odezvou plynu vůbec nic... To co říkáš taky ani nokóduje v jednotce motoru.

Jediné co by mohlo mít vliv, je nakodovat profil plnu AUDI, ten se koduje v jednotce motoru. Zkoušel jsem to několik měsíců a nevyhovující mapu DSG to nijak stejně nevyřeší, jen je strmější křivka plynu a 100% dává ještě kus před podlahou.

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@midlan  nerikam nic o mape DSG.

nevim, co jsi zkousel mesice ... nastavil jsem a zmena prisla okamzite.

nebudu se hadat, kde se co koduje, meni. ani co se meni nebo jak se to jmenuje.

muzu napsat jen to, co jsem zkousel. sve auto znam. a opravdu jsem schopen posoudit, zda se neco zmenilo nebo ne a jak.

 

pocit je z toho takovy, jak jsem napsal, konecne jsem mel pocit, ze auto reaguje na to, co chci ja ...

odezva mi prisla prima na to, co delam s plynovym pedalem. zadne zpozdeni, adekvatni reakce.

 

prislo mi to jako stejny "problem", co popisoval tazatel.

 

delal jsem to zde (priloha)

 

co je na pozadi, nevim. 

Snímek obrazovky 2023-05-01 081637.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hamoun
Přepokládám, že je to tento kanál ve VCDS: https://www.youtube.com/watch?v=gA5slCmJlYU už jen to, že je to v jednotce 44 steering assist by mohlo bystřejším napovědět, že s plynem to neudělá vůbec nic. Zde je vysvětleno co tohle nastavení doopravdy dělá https://www.youtube.com/watch?v=8jxsqdbrBrY jak jsem už řekl, s plynem to nemá nic společného. Maximálně plynový pedál AUDI, ten se skutečně nastavuje v jednotce motoru. A znovu opakuji, to že se přenastaví mapa plynového pedálu na strmější, rozhodně nevyřeší emisně optimalizovanou mapu v DSG, na to je potřeba změnit samotnou mapu v DSG (chiptuning).

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hamouna @midlan ... podle mě řešíte naprosto dvě rozdílné věci.

Michal v prvním příspěvku popisuje naprosto debilní chování převodovky a motoru, když je třeba rychle zmizet...toto chování opravdu "řeší" přenastavení v jednotce 44, ovšem pokud někdo používá AutoHold, začne při tomto nastavení jednotky 44 pociťovat "hrubé" zacházení převodovky...cuká při řazení z 1na2 nebo z 2na3 (nevím teď přesně u kterého stupně to je).

Sice popisuje, že mu to nereaguje na plyn, ale s tím to opravdu nemá nic společného.

Přehození plynu na chování Audi už nemá žádného velkého vlivu na sešlápnutí plynu, protože převodovky jsou nastaveny z výroby absolutně katastrofálně...tedy ekologicky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale pocit z toho auta a jeho chování při akceleraci je úplně jinde, na tom videu sleduje dva parametry odpovídající volbě režimu toť vše.

Já to testoval a fungovalo to mnohem lépe...skoro bych řekl že se to projevem velmi blížilo mému starému SUPu 162kW.

Toto mění chování nástupu výkonu, prostě to nečeká s výkonem typu že se to táhne jak žvejka na botě. Nepřidá to žádné koně, to si myslí jen trouba. Změní to pouze projev chování nástupu výkonu.

Závěr: Pocitově mě to pomohlo, každý si může vyzkoušet a říci si k tomu závěr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...