Přejít na obsah

Rozdíl ve spotřebě a otáčkách u Superb III 110kw z roku 2018 a 2020


petr7365

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Máme ve firme 2 Superby III 110kw, DSG, Style. Jeden je z roku 2018, najezd 80000km, a druhy po faceliftu z 2020, najez 40000km. A je mezi nimi znatelny rozdíl v otáčkách a ve spotřebě. Obe auta střídají stejní lidé, takže rozdíl v řidiči je minimální.

Ten z 2020 se méně vytáčí a ma spotřebu do 6 litrů. Ten z roku 2018 má spotřebu těsně pod 8 litrů a při akceleraci se vytáčí do vyšších otáček.

Je toto možné (protože mají třeba jine motory a převodovky apod) a nebo je tam neco špatně?

V autorizovaném servisu Škoda říkali, že je vše úplně v pořádku. To se mi ale moc nezdá.

 

Netuší někdo čím by to mohlo být a nebo kde a koho se zeptat? 

Díky 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze odpoved je celkem zrejma. Jedna se o dva rozdilne motory s rozdilnymi emisnimi normami. Diky tomu je jinak naladena ridici jednotka DSG.

 

Predpokladam, ze MY2018 bude puvodni EA288 a MY2020 uz bude EA288 Evo. Staci se podivat na stitek ve dverich, u rezervy nebo na krytu rozvodu na motoru kde je uveden kod motoru.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Testujem asi mesiac zmenu kódovania reakcie plynového pedálu na DFGA 2018.

Z incremental na direct. 

Reakcia auta oveľa lepšia, spotreba ale v mojom prípade +1l/100km co mi príde veľmi veľa. 

Príde mi, že stačí trochu držať plyn a auto tlači viac nafty ako predtým?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dfga :  taky mi prislo, ze spotreba vylitla nahoru, ale postupne zase slezla dolu, kdyz jsem zacal byt na pedal citlivejsi ...

 

s tim podrazenim to bude, jak pises. predtim bys slapnul (z hlediska auta) na plyn mene a nedonutil ho podradit ... ted to podrazuje i pri mensim seslapnuti pedalu.

 

edit: ja myslel, ze jsem v jinem tematu ... smazat to nejde .. prazdne to nechavat nebudu ... omlouvam se za text mimo tema. dale reagovat v tomto vlaknu nebudu ...

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LukSag neber to zle, len aj pojem mesto vie byt velmi siroky. Ja jazdim v Bratislave a dlhodobu spotrebu na 110kw DSG7 pod 6.3-6.5L som nemal nikdy, aj ked zapocitam dialnice, pripadne velmi malo okresky.
Ked jazdimv ramci maleho mesta (navsteva rodiny) tak spotreba je 5.2l. Cize toto je ten rozdiel o kt pisem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v meste ešte treba rozlišovať jazdu v špičke, a mimo nej. Konkrétne vo vyššie spomenutej Bratislave to je tak, že v rannej špičke cestou do práce mám spotrebu aj 14 litrov (benzínu), večer keď idem domov, tak to dám aj so 7 litrovým priemerom. U nafty budú celkové čísla menšie, ale rozdiely podľa hustoty premávky podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci nehnevajte sa, ale takúto diskusiu by som asi bral u majiteľov Dacie, alebo Fabie, ale nie u majiteľov Superba. 

Nikdy som nejazdil so všetkými Superbami a inými autami na spotrebu. 

Keď si niekto kúpi opicu, tak musí mať aj na banány. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok Ondra... 

Tak aby som aj ja napísal k téme ako ostatní. 

Dnes 4 osoby v aute a plný kufor. 

Trasa 120km a priemerná spotreba 6l.

99% diaľnica. 

Motor 2.0 TDI 140kW DFHA. 

Kedysi 2.0 TDI 125kW  CBBB a tá istá cesta, približne ten istý náklad a spotreba bola väčšinou 6,3l.

Predtým Goodyear F1 Asymmetric 18". 

Teraz Dunlop Sport Maxx 19". 

Pravidelne pri tankovaní nalievané aj aditívum VIF. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 5. 2023 na 10:03, Martin_V napsal:

LukSag neber to zle, len aj pojem mesto vie byt velmi siroky. Ja jazdim v Bratislave a dlhodobu spotrebu na 110kw DSG7 pod 6.3-6.5L som nemal nikdy, aj ked zapocitam dialnice, pripadne velmi malo okresky.
Ked jazdimv ramci maleho mesta (navsteva rodiny) tak spotreba je 5.2l. Cize toto je ten rozdiel o kt pisem...

 

Hele uplne v pohode, jak pises jsou to celkem plynule couracky po meste, caste starty a cesta do 10km. Pak samozrejme pokud popojizdim v kolone coz v Nachode jde i 45 minut nez ujedu par km tak pak se dostavam k 6,5 jako ty 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

110kW DFGA dlhodoby môj priemer 5,8 hlavne mimo mesto, v meste tak 30%, diaľnica možno 10.

 

Posledna nadrz, dával som VW aditivum (kvôli tomu sviznejsie jazdenie), jazdil som veľa v meste krátke trasy (prerábam byt). Mimo mesta jazda otáčky, plný výkon, bomby. 

Priemer 7,9l.

 

Také kľudne jazdenie s 2 ročnou dcérou v aute mimo mesto skoro vždy okolo 4,5l.

 

Vela robi predvidanie a plachtenie DSG + jazda na 7 stupni. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak. Dnes rano som siel po velmi dlhej dobe v rannej spicke v BA (Einsteinova + Apollo + kosicka), celkovo 5km a spotreba 9.8l
Ale ked som u svokrovcov a jazdim mezdi z SO do MI a idem kludnou jazdou (50 a 90, ale nie brdza plyn), tak spotreba 4.9l - 5.2l.
Takze aby som to uzatvoril, pokial niekto jazdi mesto s hustou premavkou a castymi semaformi, spotreba bude podstatne vyssia.
Ja som mal predtym Kia Ceed 1.4T-GDi (103kW a 7AT) a spotreba rovnaka. Ale stale, kto si kupi Superb nebude pozerat na kazde deci, to si mohol rovno kupit nieco lacnejsie a usetrit aj tam...

Ale spat ku povodnemu prispevku, rozdiel 2litre na tej istej trase s tym istym soferom, len jeden motor je uz novsi EVO, tak to mi pride extremne divne...
Hlavne vela km bez nehod pani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...