Přejít na obsah

Zvýšené volnoběžné otáčky 1.6 TDI


Honza O.

Doporučené příspěvky

Dieselu trvá déle, než se ohřeje na provozní teplotu (a tedy zvládne vyhřívat interiér vozu). Proto jsou ve vzduchotechnice topná tělíska, přes která se ohřívá vzduch proudící do kabiny. Vzhledem k tomu, že výroba tepla je náročnější na odběr, tak auto si přidá otáčky, aby neždímal akumulátor :-) Ničeho se neboj, dělá mi to též.

Nezávislé topení je něco jiného zase :-)

Editováno: , autor: Velda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Také řeším zvýšené volnoběžné otáčky u 1,6TDI, 85kW, 05/2020...

Po zapnutí vyhřívání sedaček (stačí řidičova, zapíná se mi i volant) se zvednou volnoběžné otáčky na 1100 ot./min. 
Tomu rozumím, zvýšený odběr...

Ale problém je, že ty otáčky takto zůstanou i po vypnutí vyhřívání sedačky, zůstanou takto až do vypnutí zapalování. Klidně desítky km...  
Mám odpojený konektor u záporného pólu baterie (takže baterie by měla být nabitá), ale tím to není - chová se to stejně i při zapojeném konektoru. 
Neřešil jste to už někdo? 
 

A na diagnostice se objevil chyba 1048835

Editováno: , autor: mati-cb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodis system odpojenim konektoru na baterke (neboj , viem asi lepsie ako Ty co ten konektor robi) a cakas ze sa to bude spravat ako za mlada ?

Predpokladam ze ti to pise nejaku zavadu ako vysoka spotreba energie alebo podobne , alebo si bol tak dobry ze si si to dal zrusit aj softom , ale niekde sa to proste prejavy.

Zacal by som navstevovu servisu , nech mi zapoja konektor a mozno nakoduju baterku - system uz netusi v akom stave je aku ....

Ak by to aj so zapojenim konektrom robilo problemy , az potom by som riesil co sa deje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte, 

 

Mám jeden problém pri chladnejšom počasí pri naštartovaní mám zvysene voľnobežné otáčky čo je bežný jav pri každom vozidle kým sa cely systém nezahreje na optimálnu prevádzkovú teplotu. Moj problém je že tieto otáčky cca 1100 alebo 900 podľa vonkajšie teploty čím je chladnejšie tým sú výšsie  mi ostanú aj po prejdení napr. 100km vôbec mi nefunguje regulácia otáčok vôbec neklesajú po zahriatí autá na optimálne čo je asi 800rpm. Regeneráciu DPF mi nerobí ! Akonáhle auto vypnem a znova nastartujem otáčky klesnú na voľnobežné tých cca 800. Nevie čo môže byt problém ? Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Zvýšené volnoběžné otáčky 1.6TDI 81kW

Ahoj, už aj keď je auto zohriate na optimálnu teplotu po tých 100 km skúšal som vypnúť všetky spotrebiče kúrenie svetla nič nepomohlo. Akonáhle vypnem auto nastartujem tak už sú otáčky optimálne. Potom som prezmenu skúšal zapnúť všetky spotrebiče klímu vyhrievanie sedačiek všetko na plno a otáčky sa prezmenu vôbec nezvýšia 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Zvýšené volnoběžné otáčky 1.6 TDI

Probíhá regenerace DPFka. Když vypneš zapalování, logicky ho přerušíš. Nudeš to dělat tak dlouho dokud e auto nenasere a nerozsvítí ti kontrolku dpf. Když to budeš ignorovat přidá kontrolku motoru a padne do nouzáku. Pak už jen statická regenerace přes diagnostiku. 

Příznaky regenerace: zvýšené otáčky i po delší jízdě, zvýšená spotřeba, běžící sahary...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Lucky,

 

nie regenerácia DPF neprebieha ! Keď prebieha regenerácia DPF sú otáčky presne 1000 a spustené ventilátory na chladenie + cítim to aj na aute, že je živšie nakoľko tam vstrekuje viac nafty. Regeneráciu vždy zodpovedne dokončím dávam si na to pozor nikdy neodstavim auto keď prebieha regenerácia ale dik :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 28. 12. 2018 na 15:43, Honza O. napsal:

Zdravím,

Mám takový dotaz dneska jsem si poprvé všiml zvýšených otáček na volnoběh po nastartování. Je to běžné když je venku zima (4°C) a motor není zahřátý ? (Otáčky 1000ot./min)

Filter pevných častíc sa vypaľuje !!! robíš krátke trasy a keď  regeneráciu nedokončíš opakovane, nakoniec sa ti bude spúšťať zakaždým !!! ...............  ak môžeš, tak ho vytiahni na poriadnu cestu, záleží od vonkajšej teploty, terénu (kopcov).... a mnoho ďalších vecí, ale môj názor - minimálne 30 km...ideálne diaľnica !!!....daj si 4rku, drž 2500 otáčiek, choď sto....(takto sa píše v manuáli, na 5 či 6 pri 130 sa ti motor chladí, ty ho ale potrebuješ zohriať !!!..............pekne si dokonč regeneráciu tej blbej zelenej zátky na výfuku, ušetri 2 gramy CO2 a dotankuj si 5 litrov.....potom ti vypne sahara, otáčky spadnú na 800 a všetko bude v poriadku....na týždeň cca....potom opakuj od: daj si 4rku, drž 2500 tisíc otáčky, urob aspoň 30 km.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 10. 2023 na 7:29, Sharko3 napsal:

Ahoj Lucky,

 

nie regenerácia DPF neprebieha ! Keď prebieha regenerácia DPF sú otáčky presne 1000 a spustené ventilátory na chladenie + cítim to aj na aute, že je živšie nakoľko tam vstrekuje viac nafty. Regeneráciu vždy zodpovedne dokončím dávam si na to pozor nikdy neodstavim auto keď prebieha regenerácia ale dik :) 

ako dokončíš regeneráciu ??? .... stúpneš mu po krku, alebo ho necháš bežať na dvore/parkovisku 5 minút ?....lebo nechať pobežať neznamená dokončiť regeneráciu....to už len do toho bulharského softwéru doplnili plugin, aby si uvedomil že teraz sa ti "zachraňovať planétu nechce". Neviem inak....stačí že beží vyhrievanie späťákov a to bulhari naprogramovali tak, že sa ti zapne sytič jak na tatre 815 biturbo....kým dofajčím cigaretu, tak mi ráno dielik zožere ! (preháňam, ale niekedy fakt mám taký pocit)......stalo sa aj mne že mi držalo vyššie otáčky "bezdôvodne".....ale nie čšato, nie pravidelne......vraj už Kazachstanci urobili patch na ten bulharský softwér....ja sa chystám prevŕtať, prepáliť.....že vraj nie je problém ani z Bulharskou Technickou kontrolou už......no boh vie....ale spotreba nižšia, výkon vyšší na 100 %....takže vyhodiť a to bez debát !!! .... v amerike na pumpách sa dá tankovať iba fullka....a pojem "spotreba na 100 kilometrov" nepoznajú...ti povie že 2 galony na hodinu...........takže nakašľať na hybridy, nakašľať na toyoty, nakašľať na filtre.....DIESEL...na ruskú naftu....TO JE VOZ !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, regeneráciu dokončím vždy jazdou vozidla v otáčkach 2000/2500 ot/m v režime prevodovky S. Auto proste keď je chladne počasie a naštartuje sa ide ako keby na sitič podotýkam keď nevypaluje DPF!!  vždy drží rovnaké zvysene otacky a je jedno či prejdem 5 alebo 100km vždy tie otáčky ostávajú rovné neklesnú ani pri vypnutí všetkých spotrebičov (kúrenie, svetla, výhre …) Ako keby systém nevedel regulovať voľnobežné otáčky. Ako náhle auto vypnem a znova nastartujem už sú otáčky voľnobežné cca 750. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řeším stejný problém už 2roky, je to přesně jak píšeš jako kdyby auto jelo na “sytič” ale ten už nevypnul, spotřebiče a regenerace na tohle vůbec vliv nemá. Projevuje se to pouze když je zima a auto si musí při prvním startu přidat.  Měl jsem to ve třech servisech a nikdo nic. 1.6tdi 81kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ještě originální, letos ji musím vyměnit, nejdřív jsem začal u známého řekl že to bude problém s DPF tak jsme dali originál nové včetně všech sond + egr + nové vstriky + škrtici klapku  a tím to nebylo, pak jsem dostal doporučení na sgs motorsport Třebotov, tam dali nějaký nejnovější originální  software s tím že to bude vyřešené a nebylo. Ted to bylo v originálu tam řekli že by to možná mohla být řídící jednotka baterie, ale že to ještě nikdy neviděli takový problém. Kdyby si na něco přišel tak budu rád za info, nebaví mi furt zkoušet další a další díly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fuu tak to si dosť veľa veci pomenil :( Ja sa práve do niečoho takeho bojim pustiť meniť diely a bez výsledku. Ja som skúšal akurát aktualizovať SW riadiacej jednotky motora ale to nepomohlo. Tak preto píšem práve tu či už sa niekomu nepodarilo kto mal taký problém to vyriešiť. Aha tak batériou to potom nebude myslel som si keď mi menili autobatériu či ju náhodou nenakodovali zle preto sa ju alternátor snaží dobíjať a tým pádom sú otáčky zvýšené. Jasne ak by som na niečo prišiel tak hneď napíšem 😉 ešte mala rada keď prejdes autom  napr. 20km a je zohriate na prevádzkovú teplotu zastavíš vypnes motor a znova nastartujes auto bude mat už otáčky optimálne nebudú zvysene :) (že by nejaký snímač teploty ? 😏)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...