Honza O. Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Zdravím, Mám takový dotaz dneska jsem si poprvé všiml zvýšených otáček na volnoběh po nastartování. Je to běžné když je venku zima (4°C) a motor není zahřátý ? (Otáčky 1000ot./min) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petan76 Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Nejspíš el. přídavné topeni=vyšší odběr a tím pádem si zvedne otáčky. Taky mi to dělá. Zkus ho vypnout a budeš mít 750 ot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza O. Posted December 28, 2018 Author Share Posted December 28, 2018 Přídavným topením myslíš nezávislé topení ? Jestli ano tak to v autě nemám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petan76 Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Nezávislé topení nemyslím. Podívej se do nastavení klimy, tam to najdeš. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza O. Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 Nastavení klimy jsem nenašel mám swing s černobílým displejem a konkrétně nastavení klimy jsem nenašel (manuální klimatizace). Všiml jsem si, že to dělá jen když je chladno pod 5°C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velda Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 (edited) Dieselu trvá déle, než se ohřeje na provozní teplotu (a tedy zvládne vyhřívat interiér vozu). Proto jsou ve vzduchotechnice topná tělíska, přes která se ohřívá vzduch proudící do kabiny. Vzhledem k tomu, že výroba tepla je náročnější na odběr, tak auto si přidá otáčky, aby neždímal akumulátor :-) Ničeho se neboj, dělá mi to též. Nezávislé topení je něco jiného zase :-) Edited December 29, 2018 by Velda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza O. Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 Díky za objasnění byl jsem trošku zmaten. O přídavných tělískách jsem neměl ani páru. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misocko Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 este sa ti objavia zvysene otacky v suvislosti s regenaraciou DPF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati-cb Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 (edited) Také řeším zvýšené volnoběžné otáčky u 1,6TDI, 85kW, 05/2020... Po zapnutí vyhřívání sedaček (stačí řidičova, zapíná se mi i volant) se zvednou volnoběžné otáčky na 1100 ot./min. Tomu rozumím, zvýšený odběr... Ale problém je, že ty otáčky takto zůstanou i po vypnutí vyhřívání sedačky, zůstanou takto až do vypnutí zapalování. Klidně desítky km... Mám odpojený konektor u záporného pólu baterie (takže baterie by měla být nabitá), ale tím to není - chová se to stejně i při zapojeném konektoru. Neřešil jste to už někdo? A na diagnostice se objevil chyba 1048835 Edited December 26, 2020 by mati-cb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojler Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Bez predchoziho sepnuti vyhrivani to zvysene otacky nema? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misocko Posted January 2, 2021 Share Posted January 2, 2021 Rozhodis system odpojenim konektoru na baterke (neboj , viem asi lepsie ako Ty co ten konektor robi) a cakas ze sa to bude spravat ako za mlada ? Predpokladam ze ti to pise nejaku zavadu ako vysoka spotreba energie alebo podobne , alebo si bol tak dobry ze si si to dal zrusit aj softom , ale niekde sa to proste prejavy. Zacal by som navstevovu servisu , nech mi zapoja konektor a mozno nakoduju baterku - system uz netusi v akom stave je aku .... Ak by to aj so zapojenim konektrom robilo problemy , az potom by som riesil co sa deje 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Ahojte, Mám jeden problém pri chladnejšom počasí pri naštartovaní mám zvysene voľnobežné otáčky čo je bežný jav pri každom vozidle kým sa cely systém nezahreje na optimálnu prevádzkovú teplotu. Moj problém je že tieto otáčky cca 1100 alebo 900 podľa vonkajšie teploty čím je chladnejšie tým sú výšsie mi ostanú aj po prejdení napr. 100km vôbec mi nefunguje regulácia otáčok vôbec neklesajú po zahriatí autá na optimálne čo je asi 800rpm. Regeneráciu DPF mi nerobí ! Akonáhle auto vypnem a znova nastartujem otáčky klesnú na voľnobežné tých cca 800. Nevie čo môže byt problém ? Ďakujem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Příště si dej pozor, kam co píšeš. Téma přesunuto do odpovídající sekce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Ahoj prepáč som tu nový dik za upozornenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beuticek Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Ahoj, nemáš zapnutý nějaký spotřebiče? Třeba vyhřívání sedaček a podobně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted October 19, 2023 Share Posted October 19, 2023 Ahoj, už aj keď je auto zohriate na optimálnu teplotu po tých 100 km skúšal som vypnúť všetky spotrebiče kúrenie svetla nič nepomohlo. Akonáhle vypnem auto nastartujem tak už sú otáčky optimálne. Potom som prezmenu skúšal zapnúť všetky spotrebiče klímu vyhrievanie sedačiek všetko na plno a otáčky sa prezmenu vôbec nezvýšia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Probíhá regenerace DPFka. Když vypneš zapalování, logicky ho přerušíš. Nudeš to dělat tak dlouho dokud e auto nenasere a nerozsvítí ti kontrolku dpf. Když to budeš ignorovat přidá kontrolku motoru a padne do nouzáku. Pak už jen statická regenerace přes diagnostiku. Příznaky regenerace: zvýšené otáčky i po delší jízdě, zvýšená spotřeba, běžící sahary... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Ahoj Lucky, nie regenerácia DPF neprebieha ! Keď prebieha regenerácia DPF sú otáčky presne 1000 a spustené ventilátory na chladenie + cítim to aj na aute, že je živšie nakoľko tam vstrekuje viac nafty. Regeneráciu vždy zodpovedne dokončím dávam si na to pozor nikdy neodstavim auto keď prebieha regenerácia ale dik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa3ck01 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 V 28. 12. 2018 na 15:43, Honza O. napsal: Zdravím, Mám takový dotaz dneska jsem si poprvé všiml zvýšených otáček na volnoběh po nastartování. Je to běžné když je venku zima (4°C) a motor není zahřátý ? (Otáčky 1000ot./min) Filter pevných častíc sa vypaľuje !!! robíš krátke trasy a keď regeneráciu nedokončíš opakovane, nakoniec sa ti bude spúšťať zakaždým !!! ............... ak môžeš, tak ho vytiahni na poriadnu cestu, záleží od vonkajšej teploty, terénu (kopcov).... a mnoho ďalších vecí, ale môj názor - minimálne 30 km...ideálne diaľnica !!!....daj si 4rku, drž 2500 otáčiek, choď sto....(takto sa píše v manuáli, na 5 či 6 pri 130 sa ti motor chladí, ty ho ale potrebuješ zohriať !!!..............pekne si dokonč regeneráciu tej blbej zelenej zátky na výfuku, ušetri 2 gramy CO2 a dotankuj si 5 litrov.....potom ti vypne sahara, otáčky spadnú na 800 a všetko bude v poriadku....na týždeň cca....potom opakuj od: daj si 4rku, drž 2500 tisíc otáčky, urob aspoň 30 km..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pa3ck01 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 V 20. 10. 2023 na 7:29, Sharko3 napsal: Ahoj Lucky, nie regenerácia DPF neprebieha ! Keď prebieha regenerácia DPF sú otáčky presne 1000 a spustené ventilátory na chladenie + cítim to aj na aute, že je živšie nakoľko tam vstrekuje viac nafty. Regeneráciu vždy zodpovedne dokončím dávam si na to pozor nikdy neodstavim auto keď prebieha regenerácia ale dik ako dokončíš regeneráciu ??? .... stúpneš mu po krku, alebo ho necháš bežať na dvore/parkovisku 5 minút ?....lebo nechať pobežať neznamená dokončiť regeneráciu....to už len do toho bulharského softwéru doplnili plugin, aby si uvedomil že teraz sa ti "zachraňovať planétu nechce". Neviem inak....stačí že beží vyhrievanie späťákov a to bulhari naprogramovali tak, že sa ti zapne sytič jak na tatre 815 biturbo....kým dofajčím cigaretu, tak mi ráno dielik zožere ! (preháňam, ale niekedy fakt mám taký pocit)......stalo sa aj mne že mi držalo vyššie otáčky "bezdôvodne".....ale nie čšato, nie pravidelne......vraj už Kazachstanci urobili patch na ten bulharský softwér....ja sa chystám prevŕtať, prepáliť.....že vraj nie je problém ani z Bulharskou Technickou kontrolou už......no boh vie....ale spotreba nižšia, výkon vyšší na 100 %....takže vyhodiť a to bez debát !!! .... v amerike na pumpách sa dá tankovať iba fullka....a pojem "spotreba na 100 kilometrov" nepoznajú...ti povie že 2 galony na hodinu...........takže nakašľať na hybridy, nakašľať na toyoty, nakašľať na filtre.....DIESEL...na ruskú naftu....TO JE VOZ !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Ahoj, regeneráciu dokončím vždy jazdou vozidla v otáčkach 2000/2500 ot/m v režime prevodovky S. Auto proste keď je chladne počasie a naštartuje sa ide ako keby na sitič podotýkam keď nevypaluje DPF!! vždy drží rovnaké zvysene otacky a je jedno či prejdem 5 alebo 100km vždy tie otáčky ostávajú rovné neklesnú ani pri vypnutí všetkých spotrebičov (kúrenie, svetla, výhre …) Ako keby systém nevedel regulovať voľnobežné otáčky. Ako náhle auto vypnem a znova nastartujem už sú otáčky voľnobežné cca 750. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub95 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Ahoj, řeším stejný problém už 2roky, je to přesně jak píšeš jako kdyby auto jelo na “sytič” ale ten už nevypnul, spotřebiče a regenerace na tohle vůbec vliv nemá. Projevuje se to pouze když je zima a auto si musí při prvním startu přidat. Měl jsem to ve třech servisech a nikdo nic. 1.6tdi 81kw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Ahoj, aku mas autobatériu pôvodnú alebo máš už vymenenu ? Bol si v autorizovanom servise ? Ďakujem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub95 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Mam ještě originální, letos ji musím vyměnit, nejdřív jsem začal u známého řekl že to bude problém s DPF tak jsme dali originál nové včetně všech sond + egr + nové vstriky + škrtici klapku a tím to nebylo, pak jsem dostal doporučení na sgs motorsport Třebotov, tam dali nějaký nejnovější originální software s tím že to bude vyřešené a nebylo. Ted to bylo v originálu tam řekli že by to možná mohla být řídící jednotka baterie, ale že to ještě nikdy neviděli takový problém. Kdyby si na něco přišel tak budu rád za info, nebaví mi furt zkoušet další a další díly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharko3 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Fuu tak to si dosť veľa veci pomenil Ja sa práve do niečoho takeho bojim pustiť meniť diely a bez výsledku. Ja som skúšal akurát aktualizovať SW riadiacej jednotky motora ale to nepomohlo. Tak preto píšem práve tu či už sa niekomu nepodarilo kto mal taký problém to vyriešiť. Aha tak batériou to potom nebude myslel som si keď mi menili autobatériu či ju náhodou nenakodovali zle preto sa ju alternátor snaží dobíjať a tým pádom sú otáčky zvýšené. Jasne ak by som na niečo prišiel tak hneď napíšem 😉 ešte mala rada keď prejdes autom napr. 20km a je zohriate na prevádzkovú teplotu zastavíš vypnes motor a znova nastartujes auto bude mat už otáčky optimálne nebudú zvysene (že by nejaký snímač teploty ? 😏) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.