Přejít na obsah

Má někdo aspoň část docků od canu?


Doporučené příspěvky

Zdarec,

rád bych se zeptal, jestli tu má někdo docs od canu na fabii 3 před faceliftem. Zvažoval jsem si napojit vrata (mám reverse engineerlý dálkový ovládání) na startér, ale už nějakou chvíli tu mám píchlej logickej analyzátor a nic moc výsledek (hlavně, protože mi to tu ten can dekodér v tom softwaru nebere, docela by mě zajímalo proč, protože ty raw data vypadají jako can a frekvenci mám doufám dobře (250kHz, což vychází z těch raw dat) už se mi povedlo pořešit ten dekodér, freq byla 500kHz, blbě jsem si zapamatoval co tenhle program bere jako freq (a idk, ono mi to předtím nefungovalo ani když jsem to zkoušel, ale teď to najednou jde), jen to teda docela spamuje 17F00010, takže těžko se v tom vyznat). Případně bych se taky rád optal kde by byla nejlepší možnost se napíchnout a schovat tu elektroniku, můžu to udělat docela malý, ale tak plánoval jsem to dát do kaslíku u spolujezdce, bohužel jsem zjistil, že fabie má narzodíl od dost jinejch aut can zásuvku pod volantem místo kaslíku. Nezlobil bych se ani kdyby to bylo v místě kam jde případně dát gps, ale tu si kdyžtak seberu z mobilu (spíš jde o to, aby to mohlo velmi vzácně fungovat i bez něj, kdyby se výhledově dala nějaká funkce na gps) Nechci hlavně nic vrtat, protože mechanickej engineering je můj nepřítel, ideálně ani nic co nejde do 2 minut odpojit a schovat (netuším třeba jestli se mi s tím chce jezdit na technickou a tak, protože by to bylo docela na dost vysvětlování, že to je read only).

 

Děkuju za rady

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem to přečíst třikrát, protože mě motání okolo canu taky zajíma ale ani napotřetí nejsem o moc chytřejší z tohoco co jsi tu napsal.

 

kessy jednotka je u fabie u spolujezdce přístupná po sundání bočního krytu palubky. Jednotka je připojená na CAN comfort na který je taky napojena BCM, automatikcká klimatizace nebo infotaiment. Plast pod klimatizací se dá jednoduše sundat použitím trochy síly a je tam docela dost místa na schování jakéhokoliv udělátka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Pardon, ono jsem včera vstával ve 2, takže jsem pak večer už byl trošičku unavenější, a ještě jsem to pak 10x updatoval se změnama, takže to je trošku slepenec, pokusím se to přeformulovat.

 

Kažodpádně, díky za tu druhou část odpovědi, ta docela řeší mou druhou část otázky, takže přepíšu jen tu 1.

 

Jde o to, že jsem zvažoval si sešmoulit udělátko na automatický otevírání vrat, abych nemusel pokaždý hledat ovladač (ale asi v budoucnosti vymyslím i další využití udělátka). Vrata fungují klasicky po A1D modulaci 900MHz rf páma, takže to vůbec není problém. Problém spíš spočívá v tom, že jsem zjistil, že je poměrně komplikovaný reverse engineernout ten can. Chtěl bych se proto optat, jestli tu někdo nemá aspoň část dokomuntace od canu, protože jsem ji nikde nenašel. Zatím mi teda stačí znát packet pro start motoru (u kterýho ale nejsem přesvědčen, že bude na komfortu, ale tak zapnutí zapalování by asi taky stačilo) a zamknutí (a pro úplnost třeba i odemknutí). Plán je totiž takovej, že start motoru v domě mi vrata otevře, zamknutí v domě mi je zavře, a otevírání při příjezdech a odjezdech bych si asi pořešil přes gps.

 

A ještě teda, když už jsi zmínil kessy, tak jen trochu vybočení z tématu. V jakejch konfiguracích se to prodává? Existuje i kessy jen se start tlačítkem ale s normálníma klikama bez čidel? Mě to právě trošku překvapilo, když jsem zjistil, že to na mým autě tak je, protože to je trošku nezvyklý z toho co jsem googlil. Jinak mělo by to kdyžtak být zapojený jako klasický plnohodnotný kessy jen bez připojení klik do tý řídící jednotky?

 

(Zbytek (a zároveň nejzmatenější část) toho postu pak už byl jen popis mého progressu, kterej aktuálně je takovej, že jsem si do zásuvky pod volantem píchl na 3. pin zprava nahoře logickej analyzátor proti 3. pinu zprava dole, a nějak decodoval ty packety a dal si to do csv z čehož se teď snažím něco vyčíst, ale je to strašně zaspamovaný packetem s id 0x17F00010, kterej ani pořádně nevím od čeho je (protože tam je prakticky ždy), jen teda, když nad tím tak přemýšlím, není tohle náhodou spíš motor can?)

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

A ještě teda, když už jsi zmínil kessy, tak jen trochu vybočení z tématu. V jakejch konfiguracích se to prodává? Existuje i kessy jen se start tlačítkem ale s normálníma klikama bez čidel? Mě to právě trošku překvapilo, když jsem zjistil, že to na mým autě tak je, protože to je trošku nezvyklý z toho co jsem googlil. Jinak mělo by to kdyžtak být zapojený jako klasický plnohodnotný kessy jen bez připojení klik do tý řídící jednotky?

Fabia mohla mít EasyStart, tedy bezklíčové startování ale odemykání na DO. Jednotka Kessy před spolujezdcem je stejná, chybí jen kliky se senzory a anténa u kufru:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)
před 14 hodinami, ExecutedDonut napsal:

kessy jednotka je u fabie u spolujezdce přístupná po sundání bočního krytu palubky. Jednotka je připojená na CAN comfort na který je taky napojena BCM, automatikcká klimatizace nebo infotaiment. Plast pod klimatizací se dá jednoduše sundat použitím trochy síly a je tam docela dost místa na schování jakéhokoliv udělátka.

Kdyžtak jsem se teda podíval pod tu klimatizaci a jsou tam mraky místa, uplně v pohodě. Jen teda, jak jsi to teda navrhoval, jakože táhnout kabel od dveří spolujezdce ke klimatizaci, nebo to je někde blíž? (se trochu omlouvám za blbý otázky, ale nepovedlo se mi sehnat dílenskou příručku, takže si nejsem úplně 100% jistej co kde je)

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, doc. Chocholoušek said:

Jde o to, že jsem zvažoval si sešmoulit udělátko na automatický otevírání vrat, abych nemusel pokaždý hledat ovladač (ale asi v budoucnosti vymyslím i další využití udělátka).

 

A co takhle si udělat ovladač z auta? Faceliftová fabia mohla být vybavená SOS tlačítkem, to samozřejmě funkčně dodělat nelze ale tlařítka by se mohlidát napojit na to tvoje udělátko,  když je člověk šikovný tak by šly ty tlačítka i přegravírovat na vlastní piktogramy. Tlačítky si taky ušetříš hromadu bolestí při vývoji zda je auto dostatečně daleko pro zavírání atd. Přecejenom GPS hned po zapnutí dokáže být dost divoká...

image.thumb.png.fd34d5c9bde7116946fb372407d70efa.png

 

Ve stropnici by na udělátko mohlo být dost místa a přes čelní sklo by mohlo mít i signál z auta ven.

 

4 hours ago, doc. Chocholoušek said:

Problém spíš spočívá v tom, že jsem zjistil, že je poměrně komplikovaný everse engineernout ten can. Chtěl bych se proto optat, jestli tu někdo nemá aspoň část dokomuntace od canu, protože jsem ji nikde nenašel

Takovýhle věci si automobilka střeží, takže to na internetu nejspíš nenajdeš. Jednou jsem narazil na dbc od pětkového golfu a pak od Superbu ještě na pq platformě ale to si teď nemůžu vzpomenout kde bylo.

 

K tomu kessy jak psal Martab předfaceliftová fabia je vybavená jednotkou 5Q0 která v  závislosti na parametrizaci podporuje pouze tlačítko (kessy easy) nebo přední dvě kliky (kessy entry)

 

A diagnostická zásuvka má myslím přímé spojení s can pohonu, to se dá ověřit ve schématech dílenské příručky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 minutes ago, doc. Chocholoušek said:

Kdyžtak jsem se teda podíval pod tu klimatizaci a jsou tam mraky místa, uplně v pohodě. Jen teda, jak jsi to teda navrhoval, jakože táhnout kabel od dveří spolujezdce ke klimatizaci, nebo to je někde blíž?

Tak klimatizace je připojená taky na can Comfort takže se lze případně napíchnout.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ExecutedDonut napsal:

Tak klimatizace je připojená taky na can Comfort takže se lze případně napíchnout.

 

 

Říkal jsem si, jen tam jsou teda dva docela velký konektory (z kterejch se mi jeden ani nepovedlo vůbec vyndat), takže moc netuším kde z toho hledat ten can, kdyžtak si to asi hodím proti zemi na osciloskop kdyby nebyla dokumentace (snad ho nemají izolovanej, abych musel měřit oba konce proti sobě, ale zrovna tady myslím, že fakt ne)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)
před 2 hodinami, ExecutedDonut napsal:

A co takhle si udělat ovladač z auta? Faceliftová fabia mohla být vybavená SOS tlačítkem, to samozřejmě funkčně dodělat nelze ale tlařítka by se mohlidát napojit na to tvoje udělátko,  když je člověk šikovný tak by šly ty tlačítka i přegravírovat na vlastní piktogramy. Tlačítky si taky ušetříš hromadu bolestí při vývoji zda je auto dostatečně daleko pro zavírání atd. Přecejenom GPS hned po zapnutí dokáže být dost divoká...

Tak já nemám facelift (takže bez tlačítek) a tu vzdálenost bych asi spíš řešil zprovozněním čidel na vratech. A ono hlavně myšlenka byla tu gps dát hlavně na otevírání, protože tam už to auto docela dlouho jelo takže by ten signál mohl být lepší + mnohem menší šance, že to něco sejme, když se to otevře kdy nemá (a kdyžtak zase čidla), zavírání ještě zvažuju jak udělat, tam to byl spíš 1. nápad. Navíc, hádám, že ty tlačítka stejně budou přes can, takže pokud nechci rozdělávat půlku auta, abych se dostal do střechy a natáhl z ní kabel, tak si moc nepomůžu. (ale netuším, jen spekulace, nevlastním facelift) pardon, nedočetl jsem myšlenku to nechat ve stropě, jen teda nevím jestli se to tam vejde, ale jo, asi jo, ale tak nic to nemění na faktu, že nemám fl.

 

před 2 hodinami, ExecutedDonut napsal:

Takovýhle věci si automobilka střeží, takže to na internetu nejspíš nenajdeš. Jednou jsem narazil na dbc od pětkového golfu a pak od Superbu ještě na pq platformě ale to si teď nemůžu vzpomenout kde bylo.

 

K tomu kessy jak psal Martab předfaceliftová fabia je vybavená jednotkou 5Q0 která v  závislosti na parametrizaci podporuje pouze tlačítko (kessy easy) nebo přední dvě kliky (kessy entry)

 

A diagnostická zásuvka má myslím přímé spojení s can pohonu, to se dá ověřit ve schématech dílenské příručky

Takže předfacelift kessy neumí ani kufr? Jsem ani nevěděl teda. Ale zajímalo by mě teda docela co v tý debug zásuvce je, protože to podle frekvence vypadá spíš na motor, ale podle random schématu, co jsem našel, to jde do nějakýho rozdělovače (z toho co jsem tam vyčetl). Jen teda bohužel nemám dílenskou příručku, takže to tu tak trochu sestavuju z random leaklejch schémat, no.

 

Ale asi to teda zkusím napojit do toho správnýho canu a uvidíme. Ten motorovej minimálně nevypadal, že je šifrovanej, takže to dost možná nějak půjde vybádat. Ono hlavně ty vrata jsou taky částečně takovej pilotní projekt, protože jsem docela zvažoval, že bych pak ve fázi 2 třeba dodělal něco jako kessy, ale na mobil. Osobně mě totiž strašně štve nošení klíčků, protože už tak mám velkej svazek (a jsem zvyklej jinak všude chodit ideálně jen s mobilem), a navíc myslím, že to dokážu udělat dostatečně zabezpečený, aby to nebyl problém. (narozdíl od klíčů třeba můžu použít právě tu šifrovanou gps z toho mobilu, aby šlo zamezit extendování signálu na 400m a tak, navíc zvažuju tam dát třeba ještě potvrzení přes notifikaci nebo tak něco, případně to dát přes nfc jako mají myslím bavoráky, hlavně to pak ale taky je custom řešení, což je jeden z nejlepších způsobů prevence útoků (pokud tam nejsou díry), protože zloděj aut radši ukradne něco, kde to už umí krást, než tu 3 dny bádat jak to extendnout maximálně o 30 až 50m) Jen by pak už udělátko nebylo read only, což je trošku škoda, no, ale tak snad ok pořád.

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)
před 2 hodinami, Martab napsal:

Dílenská příručka na FIII je k dispozici zde:

 

Tak tam je myslím link na uložto, ne? Což už uplně fungovat nebude. A právě to byla jediná věc, kterou jsem našel Aaaaa, už vidím, omlouvám se, jsem to zkusil prolistovat trochu dál

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Býval, ale už nějakou dobu (do prosince 23?) je to opravené ne MEGA a ta funguje.

EDIT:

  

před 21 minutami, doc. Chocholoušek napsal:

Takže předfacelift kessy neumí ani kufr?

Mela EasyStart (pouze startování tlačítkem, zbytek na DO) a nebo "plné" Kessy (startování tlačítkem, senzory a anténa v klice řidiče a spolujezdce, anténa pod zadním nárazníkem a otevírání kufru).

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

37 minutes ago, doc. Chocholoušek said:

pardon, nedočetl jsem myšlenku to nechat ve stropě, jen teda nevím jestli se to tam vejde, ale jo, asi jo, ale tak nic to nemění na faktu, že nemám fl.

Bylo myšleno že díly z faceliftu mohou a v tomhle případě budou pasovat i do před faceliftu a tlačítka by pak šlo použít pro vlastní účely.

 

39 minutes ago, doc. Chocholoušek said:

Ten motorovej minimálně nevypadal, že je šifrovanej, takže to dost možná nějak půjde vybádat.

Šifrování na canu má koncern až posledních pár let. Trojkové generace škodovek s jistotou nemají žádný can šifrovaný. Pokud nejde teda o imobilizer centrál nebo něco takového do toho úplně nevidím 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, ExecutedDonut napsal:

Bylo myšleno že díly z faceliftu mohou a v tomhle případě budou pasovat i do před faceliftu a tlačítka by pak šlo použít pro vlastní účely.

Aha, jasný, tak zase takhle kreativně jsem neuvažoval xD

 

před 13 minutami, ExecutedDonut napsal:

Šifrování na canu má koncern až posledních pár let. Trojkové generace škodovek s jistotou nemají žádný can šifrovaný. Pokud nejde teda o imobilizer centrál nebo něco takového do toho úplně nevidím 

Tak řekl bych, že can bude šifrovanej celej, nebo vůbec, protože jinak by šlo šifrovat maximálně data u toho imobilizéru (aby v tom nebyl naprostej bordel) a tím si pak moc nepomůžeš. Ale zkusím jen tak ze srandy přeměřit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě myslel jsem obsah ne can jako takový to snad ani není možné tím jak je can protokol celkově postavený...

 

místo šifrování má koncern jiné protiopatření pakety musí chodit v dané periodě, pokud chodí častěji (někdo se pokouší injectnout) tak se to pozná, některé pakety obsahují CRC součet a jiné mají vsobě increment to má například obyčejný tempomat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)
před 2 hodinami, ExecutedDonut napsal:

Samozřejmě myslel jsem obsah ne can jako takový to snad ani není možné tím jak je can protokol celkově postavený...

Tak ono kdyby se chtělo, možná by to šlo, ale zase trošku na úkor výkonu, ale na komfortu by to ničemu nevadilo, ale jo, už by to byla trochu úprava toho protokolu, ale zase ne zásadní, samotnej obsah je zase trochu zbytečnej na šifrování bez saltu (i když teda zase záleží co z toho chci dostat, no), protože ty id toho už poví dost sami o sobě, pokud bych teda chtěl šifrovat jen data, tak salt by pomohl, ale pořád je lepší to vzít celý imho

 

před 2 hodinami, ExecutedDonut napsal:

místo šifrování má koncern jiné protiopatření pakety musí chodit v dané periodě, pokud chodí častěji (někdo se pokouší injectnout) tak se to pozná, některé pakety obsahují CRC součet a jiné mají vsobě increment to má například obyčejný tempomat.

Tak třeba crc by měl mít myslím na canu každej packet, ale jako ten increment by už asi trochu problém byl, ale na read-only udělátko naštěstí ne. Injectování je pochopitelně uplně jinej level, no. (pořád to jde obejít, ale už tam jsou pak kompromisy, no, třeba u toho zámku by se ten původní musel dát na separátní can do udělátka, protože jinak by ten inject fungoval, ale ignorovalo by to pak ten legit zámek)

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Zajímavý, tak ono to působí jako šifra se saltem už v tý trojce (jsem se konečně dokopal k tomu odpojit tu klimatizaci a dát to konečně na ten správnej can). Jen teda idk proč, ale starting tlačítko ten salt nemá, ale klíček jo. Dálkáče jsou takový trochu specifický, protože tam jsou 1. 2 byty uplně random a dál to je ok, možná pseudorandom prefix.

 

Edit, tak to taky vypadá na šifru, protože i blinkry mají ten konec stejnej a liší se jen tím prefixem

Editováno: , autor: doc. Chocholoušek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se omlouvám za zmatky, jsem to už vzdal a sešrouboval ale ještě jednou se mrknul na ty data a u těch klíčků možná už vím jak to rozluštit, protože to nakonec nevypadá jako šifra, blinky a dálkový světla ale teda stále vůbec netuším, ale ty naštěstí k ničemu nepotřebuju. (i když torchu paradox, že je snažší číst klíče na odemykání než blinkry)

 

Každopádně, pokud se to povede, jak je kdyžtak nejlepší možnost to napíchnout, jdou například někde sehnat oba konce konektoru na prodlužku s odbočkou, nebo se bude muset sahat do existujících konektorů a kabelů? (zatím jsem to napíchl odpojením klimatizace, ale tak rád bych to měl jenom odbočený)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 4. 2024 na 13:09, ExecutedDonut napsal:

A co takhle si udělat ovladač z auta? Faceliftová fabia mohla být vybavená SOS tlačítkem, to samozřejmě funkčně dodělat nelze ale tlařítka by se mohlidát napojit na to tvoje udělátko,  když je člověk šikovný tak by šly ty tlačítka i přegravírovat na vlastní piktogramy. Tlačítky si taky ušetříš hromadu bolestí při vývoji zda je auto dostatečně daleko pro zavírání atd. Přecejenom GPS hned po zapnutí dokáže být dost divoká...

Omlouvám se teda za zmatky, ale ono jsem nakonec narazil na menší problém (kterej jsem teda už tušil, ale ignoroval), takže to musím směřovat k tomuto řešení (ten can se mi docela povedlo pořešit, ale pak jsem ještě dneska v noci rozebral centrálu od vrat a došel k závěru, že tam už bude mnohem větší problém si někde napíchnout stav těch vrat, takže nemám jak zjistit jestli je otevírám, nebo zavírám, tudíž to moc nejde automatizovat).

 

Jen se mi teda nikde nepovedlo najít číslo tý krytky s dírou na sos tlačítka. Netušil bys kde ho sehnat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6V0 035 624 EBU

 

https://www.drive2.ru/l/516211639343646048/

http://www.elcats.ru/skoda/Parts.aspx?Mdl=2a3a9227-d781-4ced-848e-107ced3dbf6e&SubId=2010017D

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6v0035624ebu-tlacidlo-sos-skoda-42799.html

 

Screenshot_20240430_063204_Opera.thumb.jpg.46d449ea721d842752bcf36f43fbaf05.jpg

 

podsvietenie tlacidiel E276 - T6aa kostra, T6aa/1 plus. podla schemy priame prepojenie s RJ nudzoveho volania J949 v palubnej doske

 

6V0 868 565 - schranka na okuliare s pripravou pre SOS a alarm, cierna 9B9, perlovo-siva Y20

6V0 867 071 C - predny kryt pre schranku, vratane SOS a alarmu, cierna 9B9, perlovo-siva Y20

6V0 867 071 B - predny kryt pre schranku, vratane SOS, bez alarmu, cierna 9B9, perlovo-siva Y20

6V0 867 071 A - predny kryt pre schranku, vratane alarmu, bez SOS, cierna 9B9, perlovo-siva Y20

6V0 867 071 - predny kryt pre schranku, bez SOS, bez alarmu, cierna 9B9, perlovo-siva Y20

6V0 035 624 EBU - SOS tlacidlo

 

Inac ak mas Swing a vyssie, mal by si mal minimalne 1 poziciu volnu vedla tlacidla SS

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...