Publikováno Červenec 25, 20241 r Ahojte, potrebujem poradiť. Pred cca 4tis. km / mesiacom a pol (konkrétne v nájazde 59,5tis. km) som nechal vymeniť olej + filter v DSG (mám DQ381, S3FL 140kW TDI 4x4 MY2020). Pred výmenou mi bolo sľubované, že to bude radiť lepšie a hladšie, že také sú vraj skúsenosti ostatných. No opak vyzerá byť pravdou. Už po výmene som pozoroval, že cukanie a škubanie je začínať cítiť akosi viac než obvykle, no nechcel som sa po výmene hneď unáhliť, hovorím si že DSG sa asi ešte adaptuje, tak som tomu nechal ešte ten +/- mesiac. A cukanie a škubanie je práve teraz viac a viac zreteľné, a všímam si to, že niečo nie je v poriadku. Prejavuje sa to hlavne na 1-2-3-4, a začalo cukať aj v R, čo mi predtým nerobievalo. Pri tom cukaní je počuť taký jemný kovový zvuk, nedokážem to popísať, najviac sa to podobá na akési (za)cvaknutie, ktoré neprebehne hladko. Hľadal som, veľmi podobné prejavy ako ja niekto zmieňoval na Passat forách, ale čo som našiel ďalej - viď. odkaz dolu. Kolega zmieňuje, že sa mu to začalo diať po výmene oleja. U mňa to isté len oproti nemu rozdiel, že chyby senzorov resp. akékoľvek chyby v jednotke DSG tam zatiaľ vyslovene nemám. Software mám verziu 2405. Otázka čo s tým - bojím sa, že je to časovaná bomba a rozoserie sa to úplne. Auto zatiaľ jazdí na všetky kvalty, ďalej otázka, či bola "spúšťačom" výmena oleja a mám to reklamovať kde som to menil (neautorizák), alebo je to vada z výroby a skusiť Škodu / AS - predĺženú záruku mám tuším do leta 2025. Fakt neviem. Volal som aj do jedného pražského servisu prevodoviek a pýtal som sa na ceny výmeny čidiel resp. celej mechatroniky DQ381 - no, vyšších pár desiatok tisíc Kč. Čo myslíte? Upraveno Červenec 25, 20241 r od MirekJ Merané jiné hodnoty
Červenec 25, 20241 r Ahoj, skúsil by som vymazať adaptačné hodnoty a urobiť základné nastavenie cez diagnostiku a chvíľu pojazdiť, či sa to nezlepší, prípadne treba preveriť, aký olej bol použitý pri výmene, nakoľko do DQ381 ide olej s inou špecifikáciou než napr. olej do DQ250, tak či sa v servise niekto nepomýlil... (skúsenosť môjho známeho).
Červenec 25, 20241 r Autor Tak som bol s tým radšej na diagnostike v servise ktorý sa dlhodobo venuje len prevodovkám, pred chvíľou som sa vrátil. Takže - sú tlaky prevodovky a tlaky spojok. Ja som ráno zmeral tlaky prevodoviek, ale nemeral som tlaky spojok - a tie sú dôležité. A servis meral práve tlaky spojok 1 a 2 a tie sú našťastie OK, takže mechatronika je v poriadku. Kontrolovali olej, ten je tiež v poriadku. Ponúkli mi urobiť znova adaptáciu a či nechcem pridať wolframové aditíva - súhlasil som. Sú toho názoru, že je to čisté a nič viac pre tú prevodovku nemôžem v tejto chvíľi urobiť. Takže mám po adaptácii a budem situáciu sledovať, keď tak napíšem. Upraveno Červenec 25, 20241 r od MirekJ
Červenec 27, 20241 r Určite žiadne aditíva do DQ381. Originál olej G055529A2. Ak ho tam dali skontrolovať hladinu - doplniť 1liter, zohriať prevodovku na potrebnú teplotu, nechať vytiect olej podľa pokynov. Ak máš najnovší SW tak treba reset prevodovky, komplet adaptácie, spojky, spraviť adaptáciu jazdou. Vadna mechatronika spôsobuje iné problémy, napr. radi 2,4,6 a 1,3,5,7 nejdú. Ak nebol problém pred výmenou malo byt to pomôcť. Za mňa bude problém v tom, ze tam dali ktovieaký olej, ak ti radia dávať do DSG aditíva ani tam uz nechod. Do DSG jedine originál olej, žiadne aditíva, žiadny preplach. DSG je manuálna prevodovka s dvoma spojkami spinanymi elektronikou, nie je to hydromenic.
Červenec 27, 20241 r Perfektně napsané.Nechápu,jak každý chce u mokré DSG proplach,přitom VW to přímo zakazuje-asi ví proč,že. Takže jak je napsáno výše-výměna oleje dle DP,pouze originál olej,žádný Febi a podobně co se dnes prodává.
Březen 25Bře 25 MirekJ tak ako ti jede ta prevodovka keď ti spravili reset prevodovky, komplet adaptácie, spojky . Máš to už pohode ? Mam ten istý problém po výmene oleja. Daj vedieť dik
Březen 25Bře 25 V 25. 7. 2024 na 14:41, MirekJ napsal: Tak som bol s tým radšej na diagnostike v servise ktorý sa dlhodobo venuje len prevodovkám, pred chvíľou som sa vrátil. Takže - sú tlaky prevodovky a tlaky spojok. Ja som ráno zmeral tlaky prevodoviek, ale nemeral som tlaky spojok - a tie sú dôležité. A servis meral práve tlaky spojok 1 a 2 a tie sú našťastie OK, takže mechatronika je v poriadku. Kontrolovali olej, ten je tiež v poriadku. Ponúkli mi urobiť znova adaptáciu a či nechcem pridať wolframové aditíva - súhlasil som. Sú toho názoru, že je to čisté a nič viac pre tú prevodovku nemôžem v tejto chvíľi urobiť. Takže mám po adaptácii a budem situáciu sledovať, keď tak napíšem. MirekJ tak ako ti jede ta prevodovka keď ti spravili reset prevodovky, komplet adaptácie, spojky . Máš to už pohode ? Mam ten istý problém po výmene oleja. Daj vedieť dik
Březen 26Bře 26 Autor Ahoj, po zmienených aditívach a znovu-adaptácii, ubehol cca 3/4 rok, a DSG necuká, radí hladko, ani to nepostrehnem. Za mňa to bolo najskôr adaptáciou, ktorá asi nebola úplne dobre poriešená po tej výmene, a to kvôli časovému stresu (na aute sa v tú dobu robilo viac vecí). Takže momentálne som spoko.
Březen 27Bře 27 Super ďakujem za odpoveď, budem komunikovať s mojím mechanikom aby spravil adaptáciu 😉
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.