Březen 23, 200916 r Souhlasím, že dynamika se zatížením klesne.. taky mě upřímně překvapilo, že jsem se s třemi spolupasažérkami (ale holky do 60 kg ) a naloženým kufrem vůbec přes těch 200 dostal, ale dostal. Nesouhlasím, že se maximálka odvíjí od krouťáku.. přečti si o tom nějakej odbornej článek.. stejně tak maximální zrychlení se odvíjí od maxima výkonu, ne krouťáku.. ten je výhoda při zrychlování řekl bych na jakýkoliv rychlostní stupeň (menší potřeba podřazovat při nutnosti většího zrychlení). Uznávám, že turbo efekt je příjemná záležitost, ale je to úměrný reálu? 102 Nm rozdíl a o kolik je 1.9 TDi rychlejší ve zrychlení? O 0.5s .. poznáš to?
Březen 23, 200916 r ViktorMPi: početl jsem a cituji: Pokud na start sprintu nastoupí dvě auta s turbodieselovým a vysokootáčovým benzínovým motorem, které budou mít shodný maximální výkon a hmotnost, turbodiesel vždy vyhraje. Turbodiesel zde těží z výhody ploché křivky výkonu, kdy mezi 3-4 tisíci otáčkami má prakticky konstantní výkon roven svému maximu. Řidiči tak stačí držet motor mezi 3-4 tisíci otáčkami a auto zrychluje jak nejvíc dovede. Naproti tomu vysokootáčkový benzín má oblast špičky výkonu velmi úzkou, řekněme čtvrtinovou oproti turbodieselu. I když se řidič snaží držet otáčky kolem maxima výkonu, většinu času pracuje motor s nižším výkonem než maximálním, proto vozidlo zrychluje méně. - zdroj zde počti: http://www.honda-club.cz/view.php?id=292 Nalož svoje MPi 4řma lidma a a zkus do kopce závodit se stejně naloženým TDi - přeji příjemnou inhalaci sazí Je to debata o ničem: můj názor jsem prezentoval, MPi vpoho motor, jen se to auto nesmí naložit - je potom prostě a skrátka líný
Březen 23, 200916 r kibi: no vždyť ano, ale píše se tam o VÝKONU a tys do toho pletl krouťák. Máš pravdu.. naložený TDI má před naloženým MPI výhodu, ale v běžným provozu si ty motory navzájem nemaj šanci ujet Dál už k tomu asi taky nemám co říct, takže to ukončíme .
Březen 24, 200916 r ViktorMPi: souhlas (do toho s krouťákem jsem se zamotal - myslel jsem celkově koncpci dieselu, uznávám chybu) ...PS: a už se před babama nepředváděj že ti to lítá přez 200tě (vtip)
Březen 24, 200916 r já jezdil s 1.6 MPI 4 roky Viktore a přiznám se, že maximálku jsem nezkoušel... mám se rád a myslím, že 200 km/h je na O I. až až... jinak.... logicky... plně naložený auto s 1.6 MPI na maximální rychlost dosáhne při jakých otáčkách motoru??? vycházím z toho, že u prázdného auto ta bude krapet jiné.... co?
Březen 24, 200916 r Myslíš, že je rozdíl v otáčkách motoru mezi naloženým a nenaloženým autě? Tím si teda nejsem jistý, takže nechci kecat. Při tachometrových 205 km/h to dělá cca 6200 ot./min. Řekl bych, že na tu maximálku má vliv mnoho věcí.. povrch, vítr atd. .. já ji zkoušel asi 3x, když to dálniční provoz v Německu dovoloval.. někdy se to opravdu nechce moc hnout ze 190, jednou jsem jel ve třech prázdnej kufr a sotva jsem se pomalu dostal na 200, posledně ve čtyřech plnej kufr řekl bych po rovince možná i s lehkým klesáním, neříkám, že ne, ale žádný kopce dolů a šlo to na těch 210, tak se v tom člověk vyznej. Není to žádnej podstatnej údaj, ale občas je potřeba autíčko trochu víc protáhnout . Ještě to musím vyzkoušet s tím chipem, jestli s tím něco udělal.. jestli se to zvedlo ještě o + 5km/h jak udává úpravce, tak se tu se mnou už nebudete bavit
Březen 24, 200916 r no na rozhýbání těžší věci je potřeba víc síly... což je logické... takže při plně naloženém voze dosáhneš při maximálním výkonu motoru například při těch 6200 ot. nikoliv Vmax 205 jak píšeš, ale třeba jen 190
Březen 24, 200916 r caw ja mam tiez 1.6 75kw,je to vyborny motor a vobec mi nerobi to co tebe. Suhlasim .... je to cool motor , mam ho uz v druhom aute a ziaden problem.
Březen 24, 200916 r Vorlajz... kua... vždyť převdovka má pevné převody ne... kola ti při 6200 otáčkách motoru a při stejném stupni pojedou stejně rychle jak s plnym, tak prázným autem. Síla je v Nm... tedy pro váhu je kruciální kroutící moment... to, co auto brzdí nejvíce při vyšších rychlostech je odpor vzduchu a deformace pneumatik... takže teoreticky naložené auto, při dohuštěných gumách pojede stejně rychle, jenom se na tu rychlost bude dostávat trochu dýl. trochu té fyziky
Březen 24, 200916 r vidíš... to mě nedošlo... šel jsem na to "od lesa" a stačilo nad tím pořádně zapřemýšlet díky
Březen 24, 200916 r Jinak k tomu co jede líp prázdný/naložený bych řekl jen to, že jak 1.9 TDI, 1.6 MPI i 1.6 FSI pojede vpodstatě stejně. Mám praktické zkušenosti s FSI a TDI a i v naložených verzích si ty auta nijak neujedou, ve vyšších rychlostech má dokonce FSI trošku navrch, ale není to žádný dramatický rozdíl. Prostě furt řešíme něco co je vyřešené. Maximálka auta je zavislá od výkonu a né od kroutícího momentu. Takže auto s vyšším výkonem a menším Nm pojede v maximu více, ale na tu rychlost se bude dostávat pomaleji jak auto s menším výkonem, ale větším krouťákem. A k rozdílu mezi jednašestkama MPI a FSI dochází až od cca. 3500 - 4000 ot/min do 3500 jedou vpodstatě stejně, potom začne mít FSI trochu výhodu...
Duben 3, 200916 r HELP... Kluciii, Od filtru do motoru vede jedna tlusta a jedna tenka hadice, o tu mi jde. Na filtru je prosim prichycena cim ?? Ona ta svine, odpadla. Auto jede v pohode, akorat zrejme salo vzduch bez filtrace. Poznal jsem to ze neco klepe v motoru a ejhle ona ta hadicka... Taaaakze prosim o foto 1.6 Mpi 75 kW OKI II at vidim origo jak to ma bejt. Popripade prosim o kod dilu ktery mi upadl ci chybi (predpoklad je nejaka spona) Zatim to rusky omotam izolackou, ale preci jen, mam rad veci v OKey. Kluciii diky moc za Vasi namahu a snahu to vyfotit a poradit.. Nebo to mam poslat nekam jinam ??? Upraveno Duben 3, 200916 r od KRYSIMLADE
Duben 3, 200916 r HELP... Kluciii, Od filtru do motoru vede jedna tlusta a jedna tenka hadice, o tu mi jde. Na filtru je prosim prichycena cim ?? Ona ta svine, odpadla. Auto jede v pohode, akorat zrejme salo vzduch bez filtrace. Poznal jsem to ze neco klepe v motoru a ejhle ona ta hadicka... Taaaakze prosim o foto 1.6 Mpi 75 kW OKI II at vidim origo jak to ma bejt. Popripade prosim o kod dilu ktery mi upadl ci chybi (predpoklad je nejaka spona) Zatim to rusky omotam izolackou, ale preci jen, mam rad veci v OKey. Kluciii diky moc za Vasi namahu a snahu to vyfotit a poradit.. Nebo to mam poslat nekam jinam ???
Duben 6, 200916 r No, pokud se šeredně nepletu, tak tlustá hadice vede do sání, a tenká vede od motoru a jedná se o nasávání teplého vzduchu... u většiny motorů se jedná o hadičku vedoucí od tepelného štítu výfukových svodů ke krabici, kde je filtr...
Duben 6, 200916 r Tak sem se mrknul, a z krabice z filtrem jde tenší "husí krk" do čerpadla/vývěvy teplého vzduchu umístěného pod pravým dolním (při pohledu člověka stojícího u předního nárazníku) okrajem krytu motoru, jedná se o cca 20 cm husí krk... se svorkama
Duben 7, 200916 r zvladnem to aj ja?treba neake special kluce?,na felicii som si menil sam.,teraz mam oct.2 1.6 mpi dik.
Duben 12, 200916 r Zdravim panove, mam doptaz mam O2 1.6 mpi najeto 115 000 km chci si vymenit rozvody je nutne menit i vodni pumpu ? co je dobre pri tom jeste vsechno vymenit? jaky je vas nazor ? dekuji za odpovedi. s pozdravem fanousek skoda Upraveno Duben 12, 200916 r od dakule
Duben 14, 200916 r Vodni pumpu vzdy u TDi, u benzinu nevim no, jistota je jistota, ale ze by to bylo vylozene nutny pri kazdejch rozvodech Pri 115kkm bych ji osobne nemenil
Duben 14, 200916 r Předesílám, že můj cíl není rozpoutat flame ani nechci nikoho urazit. Píšu jen moje osobní pocity a dojmy. Dnes jsem se svezl s FL OII sedanem s motorem 1.6MPI (nevím jestli ve FL je přesně tento motor, ale v techničáku bylo 75kW) Musím říct, že můj dojem a dojem 4 dalších lidí co s tím motorem jeli je, že je to totální lemra. Ze začátku jsem měl pocit jako bych měl pod plynovým pedálem shrnutý kobereček. Nečekal jsem o toho motoru zazraky, ale ve výsledku jsem byl hodně rozčarovaný. Možná to byl nějaký nepovedený kus, protože 100 koní přece musí být poznat. Nechápu to, protože si myslím, že tak špatný motor to být nemůže.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.