Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Zdarek MPI-ckrai. Odisla mi lambda pred katalizatorom(kyslikova). Mam najazdene 103tis. km. Je to normalne , ze takto skoro odisla ? Nova origo stoji 224€ , neorigo 213€. Komu z vas uz odisla ? Neda sa niejak repasovat ? Skusali ste ju nahradit univerzalnou lambda sondou od BOSCHu. Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že tenhle příspěvek dáváš na všechny fora a na všechny vlákna, kam můžeš... :smich:

Smiř se konečně s tím, že prostě ty prachy to stát bude, nebo kup něco z vrakáče, co ti zase za pár km odejde....A už jsem ti psal, kolem 100tis km je to naprosto normální!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi je jasne, ze to bude nieco stat. Co ta to drazdi ? Pisem to tam kam chcem. Si asi jediny, co tu menil tuto sondu a este k tomu na O1, tak mi nepis, ze to je normalne. Mozno sa tu niekto najde, co nahradil origo sondu tou univerzalnou , ktora stoji o 130,-EUR menej - zato som sa na to pytal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

Vcera som zazil nepochopitelnu situaciu na STK v BA-Panonska cesta(SLOVDEKRA) :

Po zaplateni a prevzati vozidla technikom , mi asi po 10 min technik oznamil, ze nedokaze namerat emisie na tomto motore a ze aby som isiel niekde inde, ze ich zariadenia AVL to nevedia a ine nemaju. Ostal som uplne zaskoceny , ze co sa deje. Nikdy by ma nenapadlo, ze STK s takym menom a kreditom, ako ma Slovdekra nevie namerat tento technologicky asi najstarsi benzinovy motor a k tomu este od Skodovky. Tak som poprosil technika aby to skusil na inom zariadeni. Povedal mi , ze to nema zmysel a ze mi to nespravi, no a aby som siel na inu STK, kde nemaju AVL ale BOSCH merace. Isiel som teda inde. Samozrejme mi to technik pripojil na AVL merac . po 10min testov mi oznamil , ze vsetko je OK, a nechape, co to v tej Petrzalke povedali.

Na druhy den som volal s veducim STK, ze co to malo znamenat, a on mi to potvrdil, ze 2/3 1.6 MPI nedokazu na ich zariadeniach namerat(je tam vraj problem s meranim otacok) .

Stalo sa niekomu nieco podobne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky bych se spíš přikláněl k 2.0 103kW, ale Kuba.Mastik nenapsal jak bude auto používat, jestli jezdí víc dálnice(delší jízdy) nebo město(kratší jízdy a okresky). Kdyby to druhý, tak benzín by byl asi vhodnější volba, už kvůli tomu DPF v naftě. Ale jinak je 2.0TDI dobrej motor, měl jsem možnost se svést v chipnuté verzy (cca 130kW) a jezdil výborně a za 6l/100km. A kdyby někdy začal zlobit DPF, tak je možnost ho nechat vykuchat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, jsem majitelem nové ocťule 2 tour, vyrobena listopad 2011, 1,6 MPI (75kw/102 hp/eu5), zatím motor zajíždím, moje první cesta vedla na registr kvůli vydání SPZ, trip cca 300 km, kombinace město, okresky, serpentýny a stoupání a klesání, projev motoru solidní, je znát ta elektronická úprava eletroniky motoru kvůli eu5, subjetivně mě připadne motor, že lépe táhne i v nižších otáčkách a nechá si je líbit, výkonová křivka motoru je zjevně snížena a rozložena, což se projevuje slabším tahem při akceleraci při stejném RS a musí se podřazovat :kol-47: , jelikož je motor v záběhu je syrový snažil jsem se ho držet ve středních otáčkách a středně vyšších, jel pěkně svižně na pětku cca 110km/h a bral si 6,7 a ve městě 7,8, mile mě překvapily údaje pc které mě trvdilo že okamžitá spotřeba při rozjezdu je 32 což je podststně lepší než jiných aut od vw co jsem řídil, postupně ho začnu zatěžovat aby si zvykl na svižnou jízdu a nežral tolik, myslím si že to do budoucna nebude špatný motor který umí od všeho něco a pokud šofér zná jeho projev a limity je ok, hlavní prim je jeho jednoduchost dotaženost vývoje k dokonalosti ve své třídě a abesnce porodních bolestí, jaké měli třeba TFSI a hlavně proti těmto motorům s vysokotlakým vstřikem daleko nižší servisní náklady :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém si myslím je v tom,že u tohoto motora ( aspoň u 74KW verzie)sa nedajú podržať zvýšené otáčky na čas,ktorý technik potrebuje na zmeranie emisií...riešilo sa to tak,že sa trebárs motor zaťažil zapnutím klímy

No nemůže to být tím, že je to relativně nový motor? Tenhle motor v úpravě 1,6 MPI 75kw EU5 je necelý rok ve výrobě, za předpoklau, že první 4 roky má STK v rámci nového vozu a na STK třeba ještě nemají software na daný typ motoru na měření emisí a nemají hodnoty pro měřící jednotku spalin,?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím

Jsem majitelem nove Octávky 1,6 BSE. Na jaký benzín jezdíte 95 nebo 98 ? Ségra má Qashqai 1,6 a tvrdí , že 98 líp jede a míň žere .

Prodejce mi tvrdil , že se 98 v Octávce nevyplatí , ale ať to zkusím tak se ptám Vás . Dík

Editováno: , autor: hanesek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak já nevim, příde mi, že mi to nak moc chlastá.Ráno jezdim trasu zhruba 6 km do města převážně z kopce tam vyhodim naželku pak 3 km po městě a pak 11 km po rychlostní silnici.Pak cesta zpátky mimo město převážně do kopečka.Teďka jsem najel na nádrž 583 km a už pípá rezerva (dojezd 60 km).Mám tam teda nepůvodní motor s velmi malým počtem najetých km (r.v 10/2010) Původní motor při stejnem jizdnim tempu sice šileně chlastal olej ale jezdil relativně úsporněji.No uvidíme jak tomu bude na letních kolech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci vyrazit s OII 1,6 na lyže cca 450Km . Než pojedu tak budu mít najeto asi 600 KM . Protože pojedu nejvíc dálnici tak se ptám jestli mám jet s OII když má tak málo najeto nebo radši Fábkou . Jel bych tak 110-120 ale v tahu tak 2-2,5 h . Je to dobré pro záběh ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam taky tuto motorizaci a jak zde uvadite, i ja pozoruji mirne cukani motoru pri volnobehu (650ot).. uz jsem zkousel vymenit spoustu veci a vysledek porad stejny (tesneni sani -spodni-horni, cele dolni i horni sani, listu vstriku, vstriky, svicky+kabely, cidla teplot chlad. kapaliny,lambda 1).. hlavnim duvodem ale byly chyby, ktere mi to hazi jak pred, tak i ted.. Ovsem mam tam i LPG - chyby to nahazi i na benzin. Akorat klapka mi hazi uz 18% misto nejakych 8% ADP-OK

1.6 MPi, BGU, 2006, 188 000,

------------

16556 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis bohaty

P0172 - 007 - zkrat na kostru - Sporadická - Kontrolka závad ZAP

info o závadi:

Rychlost: 74.4 km/h

Lambda Faktor: 0.969

Napití: 0.180 V

Lambda: -14.5 %

Rychlost: 54.3 km/h

Lambda Faktor: 0.953

Napití: 0.860 V

Lambda: -14.1 %

16804 - rada valcu 1: katalyzator: mala ucinnost

P0420 - 006 - zkrat na plus - Sporadická

info o závadi:

Otáeky: 2976 /min

Hex hodnota: 0x0067

Rychlost: 94.5 km/h

Teplota: 568.0*C

Otáeky: 3584 /min

Hex hodnota: 0x007A

Rychlost: 112.6 km/h

Teplota: 648.0*C

18528 - regulace lambda za katalyzatorem; rada valcu 1: prilis chudy

P2096 - 007 - zkrat na kostru - Sporadická

info o závadi:

Otáeky: 2208 /min

Váha vzduchu: 201.7 mg/str

Hex hodnota: 0x007E

Hex hodnota: 0x009E

Otáeky: 3808 /min

Váha vzduchu: 147.2 mg/str

Hex hodnota: 0x008F

Hex hodnota: 0x0087

18627 - rada valcu 1 - sonda 1: signal prilis nizky

P2195 - 006 - zkrat na plus - Sporadická

info o závadi:

Otáeky: 2272 /min

bez jednotek: 0.99

Napití: 1.120 V

Napití: 0.980 V

Otáeky: 3520 /min

bez jednotek: 0.99

Napití: 1.240 V

Napití: 0.980 V

Readiness: 0000 0000

---------------------------------

K temto chybam to hazi jeste jednu - neco jako smes prilis bohata na valci 2 a 3.. ;dokaze to nekdo desifrovat, cim by to eventualne mohlo byt? Potrebuji radu od nekoho zkusenejsiho, nebot tech ostatnich uz bylo dost :D Dekuji

Editováno: , autor: b.a.n.a.n
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k těm závadám budu citovat program VIS:

16556 - Kontrola vedení paliva, kontrola lambda sondy a lambda regulace před katalyzatorem. Kontrola regulatoru tlaku paliva, kontrola tlaku v palivovem systemu. Číst měřené hodnoty skupina 030.

16804 - Vytvořit readinasskod, kontrola těsnosti výfuk.soustavy, změřit emise

18528 a 18627 neumím dohledat - standardní seznam je nezná.

Nicméně, jsem si myslel, že označení motoru BGU je do 09/2005. Osobně mam 11/2006 a mam BSE.

BGU má myslím váhu vzduchu a EGR ventil a tím je ještě spojena jiná škrtící klapka s přívodem od EGR, kterou bych vyndal a vyčistil.

Nicméně bych zkontroloval také pojistky u motoru, funkčnost sekundarního systemu a benzinové vstřiky (zkusit prohodit na jine valce).

Mírné cukání při volnoběhu bych řekl, že je normální.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam MR2006 ale podle SQS ze skodovky to sjelo z linky (KB8) 12.12 2005.. a s tim oznacenim motoru si jisty nejsem ale EGR to ma ovsem bez elektroniky (bez konektoru, zapojeni do el.) O cerpadlu sekundarniho vzduchu vim, ze se spousti za chladneho motoru cca 30s-2min.. Readiness kod mi nejde vytvorit ani na po 5ty. Klapku sundavat komplet nebudu, protoze na chlazeni vodou jsou ty vyku*veny pasky, ktery se hodne blbe sundavaj, ale prostrikat ji muzu, ikdyz se zda byti celkem cista. Spis bych rekl, ze uz je provozem vic opotrebovana.. Pojistky u motoru - kouknu na ne ale spis se ptam proc? kdyby nejaka vylitla, tak bych to snad poznal, nebo se pletu? ono clovek nikdy nevi :D A se vstrikama dej pokoj :D 4x jsem letos sundaval celou listu, navic jsou novy, s tesnenim... To cukani - motor bezi chvilku krasne, pak jakoby vynechal zapal a zas tak 5s klid..je to nepravidelne pravidelny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkat EGR bez eletroniky? hmmm...takže ti vede trubka od EGR do škrticí klapky?

Máš vahu vzduchu?

Klapku a vstřiky nech tedy být. Pojistky - jsem měl vylítlou právě tu na sekundarní systém a nic jsem nepoznal, že nemaká.

Co ty skupiny? Jen pro info, kdyby náhodou neměl někdo příručku.

Prakticky by to chtělo projet všechny ty skupiny na motoru.v zakladnim nastaveni, tím by se měl vytvořit i Readiness kod

Po aktivaci skupiny v zakladním nastaveni držíš pedál brzdy + přidáš plyn na podlahu (pozor motor nesmí skočit do maximálních otáček. V režimu zákl.nastavení při plném plynu vyskoči max na polovinu 3000ot)

Skupina 030-043 jsou proměřeny lambdy a regulace

skupina 030 - zahřátý motor na volnoběh (před kat-za kat-xxx-xxx | hodnoty 111 - 110 - xxx - xxx)

skupina 032 - zahřátý motor (volnoběh-částečná_zátěž-xxx-xxx | hodnoty -14až14% - -10až10% - xxx - xxx)

skupinu 034 a take 036

To vynechání mi dělá taky, motor lítá 605-640-670 V měřených hodnotách skupina 014 až 016 mi vynechá vždy jeden válec. Co jsem někde slyšel, je to normální, je to kvůli emisím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha aha aha.. takze preci jen to muze delat ta pojistka :( jj je to presne tak, zadna elektronika od EGR. K nemu je pouze pripojeno cerpadlo vzduchu od filtru... Auto je na plyn, tak je mozne, ze jsou na nem nejake upravy vramci te prestavby..Jen informacne, delali to nekde v Sumperku - system Landirenzo. Tady pobliz MB Landi nikdo nedela, takze jsem jednou musel az ke kolinu k nejakejm garaznikum, ktery z toho zrovna nebyli chytry :) Ta skupiny projedu podle navodu, ale s tema otackama jen na 3000, nevim... vim ze jsem se v zakladnim nastaveni dostal vyse.. Navic mi Vag obcas hodi hlasku (v zakladnim nastaveni), ze data jsou prilis pomala (prenos), tak ti nevim...Vag pouzivam IHR304 a kabel mam orig KKL.. Obcas mam moznost HEXu... cely auto se mi zda nejaky divny, uz jen treba to, ze to melo nakodovane stresni okno, pritom zadne nemam.. Jinak spotreba na 5000km/6.7l...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...