Přejít na obsah

Octavia RS 2017, údržba motoru + ostatní věci, které mě trápí - prosím rady/názory


PájaSP

Doporučené příspěvky

Ahoj, koupil jsem si Ovci, je to takový můj splněný sen, jede krásně, ale k věcem které mě trápí. Do provozu šla 08/2017 jezdila na olej longlife 3 za rok cca 20 - 25 tis ( s tím pokračovat nebudu, navíc čekám nájezd tak 5000/rok, servis do teď Škoda. Má motor 180 kw s aktuálním nájezdem 113 000 a manuální převodovkou. Nechal jsem udělat základní servis, výměnu oleje a všech filtrů, olej diferenciálu, svíčky. To je zatím vše.

Z venku má nějakou kosmetiku, ale vypadá moc pěkně, spodek už tak super není po více jak 7 letech (viz foto toho nejhoršího). Nechal jsem jí před koupí prověřit na Cebii a ve Škodovce, hodnoty laku původní, žádná bouračka, technik mě upozornil jen na jeden horší zadní tlumič a autobaterii.

 

Ale k dotazům:

-Ve Škdodovce mi řekli, že oficiální termín na rozvodový řetěz není - motor DLBA, ale vyčetl jsem na netu, že je to 120 000, nebo 5 let a to už splňuji. Cena ve Škodovce 35 000. Opravdu se to má dělat? Čekal jsem, že řetěz vydrží déle.....

- Co se týče spodku, zub času a neošetřování se podepsalo :( na zdviži jsem to měl i můj mechanik, mobil s bleskem to vytáhne , má ještě cenu nechat stříkat dutiny a spodek, nebo je lepší to nechat a až to bude KO, vyměnit díl (pokud to půjde). Mám strach, že mi to nastříkají za nějaký ranec, ale rez bude pod tím vesele pokračovat.

 

Tlumiče, brzdy, interiér krásný.

 

Za každé doporučení, nebo rady budu vděčný.

 

Auto už bude jezdit v zimě minimálně, leda tak za sucha a pěkného počasí, jinak je v garáži a chci si ho užít spíše sezóně a do zahraničí. Mám služebák...... Baterka na nabíječče a správně nafouknutá kola.

auto.jpg

spodek.jpg

spodek 2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tomhle autě a motoru možná něco vím :) LL už rozhodně není takový strašák - daleko víc by mi vadilo, že auto jezdilo studené a špatně se s ním (zejm. s motorem) zacházelo. Přecházet na pevný interval je dnes anachronismus, ostatně u OIII FL (od KTxy) a OIV už to ani nelze, oleje už jen VW504.00/508.00. Ostatní značky dtto. Je to v tom jisté ignorantství napsat "norma plně nahrazuje..." - přitom může jít o olej normy, která platila v roce 2000. Motor vyrobený v roce 2000 olej 0W-20 zabije, i když "norma zahrnuje...".

Olej ve VAQ prý každé 3 roky bez ohledu na nájezd; dobré vyměnit olej v převodovce - oba original, nutno dohledat OEM.

Autobaterie je spotřebka, 7 let je u origo na limitu. Moje ještě drží, ale celkem šetřím s proudem.

I mimo autorizák si můžeš nechat měrkou změřit protažení řetězu a zvážit výměnu. Na 100% (komplet díly) i s vodní pumpou. V opravných sadách vůbec nejsou některá kola a i kluzné části, většinou to praskne, nejen, že někam spadne, ale ten řetěz není veden, jak má být. Totéž ty hydraulické napínáky. Nejdražší je tam práce, nač to dělat 2x.

 

Nastříkání vosku určitě korozi nezastaví. Já to neudělal, zespoda to takové snad nemám, jasně, nová černá to není. Za podstatné bych považoval antikorozní ohcranu karoserie, nikoliv výměnných dílů, i když nákladných.

Brzdy už jsou tam minimálně druhé, 4 DCC tlumiče stojí 20000.

 

Co bych možná zvážil, nechat auto dobře umýt zespoda - větišnou to umí blízký dopravní podnik, někdy i bez známosti. A překontrolovat. Jo a budou se muset udělat gumová  pouzdra, silentbloky,... a že jich tam je.

 

Editováno: , autor: bouchy01
  • Líbí se mi 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...