Přejít na obsah

Škrtící klapka


pmultimix

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

co sa tyka prisposobenia skrtiacej klapky po cisteni/demontazi - z dielenskej prirucky :

Prizpùsobení rídicí jednotky motoru jednotce ovládání škrticí klapky -J338-

Prizpùsobením se rídicí jednotka motoru adaptuje pri

zapnutém zapalování a stojícím motoru na rùzné polohy

škrticí klapky. Tyto polohy jsou ukládány do pameti rídicí

jednotky motoru. Zpìtná vazba o poloze škrticí klapky se

provádí pomocí obou snímaèù úhlu pro pohon škrticí

klapky.

Pokud se jednotka ovládání škrticí klapky -J338- nebo

rídicí jednotka motoru demontuje, montuje nebo prípad-

ne vymenuje, nebo preruší-Ii se napájení !!! od rídicí jednotky motoru, je treba vždy provést prizpùsobení.

Adaptace (prizpùsobení) se provádí:

1.)zahájením uvedení do základního nastavení, (funkce

04), zobrazovaná skupina 060 pri zapnutém zapa-

lování.

2.)automaticky, jestliže je zapalování zapnuto nejméne

6 s, aniž by byl nastartován motor nebo sešlápnut

pedál akcelerace, a rídicí jednotka motoru rozpozná

"potrebu adaptace". (Zde se ovšem nedá poznat, zda

byla adaptace provedena úspešnì ci nikoliv.) Potrebu

adaptace rozpozná rídicí jednotka motoru tehdy, jest-

liže hodnoty napìtí od snímacù úhlu, uložené v pamì-

ti, nesouhlasí v rámci urèité tolerance s hodnotami,

které jsou právì namìreny.

OU Upozornìní!

Behem automatického prizpùsobení nesmí dojít k nastar-

tování motoru.

znamena to, ze aj po vymene baterie treba urobit automaticke prisposobenie?

Edit:postup cistenia

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202

reset prisposobenia:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

co sa tyka prisposobenia skrtiacej klapky po cisteni/demontazi - z dielenskej prirucky :

Prizpùsobení rídicí jednotky motoru jednotce ovládání škrticí klapky -J338-

Prizpùsobením se rídicí jednotka motoru adaptuje pri

zapnutém zapalování a stojícím motoru na rùzné polohy

škrticí klapky. Tyto polohy jsou ukládány do pameti rídicí

jednotky motoru. Zpìtná vazba o poloze škrticí klapky se

provádí pomocí obou snímaèù úhlu pro pohon škrticí

klapky.

Pokud se jednotka ovládání škrticí klapky -J338- nebo

rídicí jednotka motoru demontuje, montuje nebo prípad-

ne vymenuje, nebo preruší-Ii se napájení !!! od rídicí jednotky motoru, je treba vždy provést prizpùsobení.

Adaptace (prizpùsobení) se provádí:

1.)zahájením uvedení do základního nastavení, (funkce

04), zobrazovaná skupina 060 pri zapnutém zapa-

lování.

2.)automaticky, jestliže je zapalování zapnuto nejméne

6 s, aniž by byl nastartován motor nebo sešlápnut

pedál akcelerace, a rídicí jednotka motoru rozpozná

"potrebu adaptace". (Zde se ovšem nedá poznat, zda

byla adaptace provedena úspešnì ci nikoliv.) Potrebu

adaptace rozpozná rídicí jednotka motoru tehdy, jest-

liže hodnoty napìtí od snímacù úhlu, uložené v pamì-

ti, nesouhlasí v rámci urèité tolerance s hodnotami,

které jsou právì namìreny.

OU Upozornìní!

Behem automatického prizpùsobení nesmí dojít k nastar-

tování motoru.

znamena to, ze aj po vymene baterie treba urobit automaticke prisposobenie?

Edit:postup cistenia

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202

reset prisposobenia:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

Tak jsem se pustil do čištění škrtící klapky, protože ve 190 tis. km byla totálně zasviněná, kolísaly otáčky, při přidání plynu auto cuklo, bylo to nepříjemný. Odpojil jsem kostřící kabel baterie , odpoji klapku, a začal čistit technickým lihem a štětečky, zespod totál humus. Vyčištěnou vysušenou l jsem ji vrátil zpět, samozřejmě se při nastartování rozsvítiloa kontrolka EPC a kontrolka motoru. Na Vagu chyba 17961 - Signal snim. nadm. vyšky/tlak v sacím potrubí. Vědel jsem , že musím nastavit základní nastavení škrtící klapky, takže jsem postupoval dle dle DP k mému motoru Fabia 1,4 16V , VYmazal načtenou chybu , vypnul všechny spotřebiče ve vozidle, udělal zákl. nastavení - blok motoru č. 060-, ale po ukončení nastavení jsem nenechal max. 30 min. dle DP vypnuté zapalování, proto se mi nastavení neuložilo,rto jsem opakoval něklolikrát, pak jsem to dotáhl do konce i s tím 30minutovým intervalem vypnutého zapalování , což byla příčina , proč se nastavení neuložilo!!! :feve: Nyní motor na vooběh nekolísá, ani při jízdě při sešlápnutí plynu necukne. Bomba :palec2: Přikládám foto špinavý klapky, sání pod klapkou. Čistil jsem to štetcem namáčeným v tech. lihu, klapku jsem do ničeho neponořoval. Pro mne veliká zkušenost, protože nemám klasický vag , ale ten příruční, se kterým se učím, protože nemá návod, ale funguje dle údajů uvedených v návodu DP. :palec2:

Foto č. 1-3 špinavý spodní díl sání pod klapkou s plechovým těsněním.

Foto č. 4 klapka před vyčištěním přívod

Foto č. 5 klapka před vyčištěním odvod

Foto č. 6 klapka po vyčištění přívod

Foto č. 7 klapka po vyčištění odvod

post-21191-0-46900800-1320435983_thumb.j

post-21191-0-39026600-1320436006_thumb.j

post-21191-0-37768500-1320436020_thumb.j

post-21191-0-94123000-1320436048_thumb.j

post-21191-0-34021900-1320436062_thumb.j

post-21191-0-88660200-1320436078_thumb.j

post-21191-0-89247700-1320436104_thumb.j

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj. Před měsícem mi auto spadlo do nouzoveho režimu. Kabel napsal pohon škrtící klapky 2, tak sme ji vyměnil. Po měsící fungování mi to včera zase spadlo do nouzoveho režimu a kabel napsal zase to same. Nevím si už rady :-/ Myslíte že mám vyreklamovat měsíc starou klapku? Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

chlapi, aku farbu mal vas "sajrajt" v klapke ?

predpokladal som, ze by to malo od oleja, co sa tam odvadza,

takze hnede a mazlave.

ale bolo to cierne, ako keby sadze.

je to dobre?

co ste tam mali vy - cistici ?

:feve:

Hnědé a mazlavé můžé být ledaco, horší když se do toho najede... :kol-128:

Ale srandu bokem,..

Abych se přiblížil tématu, mám 1.6 jezdím s ní něco přes rok, předemnou ji měl tchán cca 5 let, klapku jsme nečistily ani jednou a auto šlape podle mě tak jak má,táhne když šlápnu tak jede a že šlapu...

Neřeknu jestli je to dobře nebo špatně na to tu jsou jiní odborníci, :kol-27:

5.3.2012

Jo mimochodem už sem taky sundal klapku..Bordel byl černej, ani ne tak mazlavej, zlehka mastny...černý.. :ph34r:

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak se taky přidám. Začalo to v polovině prosince, kolísaly otáčky, napojil na VAG a bylo jasno. Klapku jsem demontoval, vyčistil, stejně tak trubku k EGR ventilu i ventil. Smazal chyby a vše nastavil. Protože nejsem žádný automechanik, radost byla velká :D, bylo po problému.

Co se mi dneska nestalo, nastartuju a po chvilce kolísání otáček a chcípnutí motoru.

Sundal jsem kryt a klapka lehce špinavá. Mám motor 1.4 16V 74kW, od vyčištění a nastavení uplynuly necelé 3 měsíce, najeto pouhých 1680 km. Zajímalo by mě co způsobuje znečištění klapky tak rychle, čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den pánové. Chystám se o víkendu vyčistit škrtící klapku na Felicii 1.3MPI a mám dotaz. Dneska jsem sundal ten plastový kryt na motoru který je připevněn pouze 3 šrouby a nadzvedl ho. Překvapilo mne že mezi tímto krytem a škrtící klapkou jsem nenašel žádné těsnění, můj dotaz tedy zní:

Jak je utěsněna škrtící klapka s krytem motoru (taková černá krabice). Je utěsněná pomocíé O-kroužku nebo je opravdu kryt jen položený na škrtící klapce a utažený pouze třemi šrouby k motoru?

Děkuji všem za odpověď která přijde před víkendem. :)

EDIT: Zapoměl jsem dodat že mám ve voze namontováno LPG.

Editováno: , autor: CyberPhobic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

dnes jsem úspěšně vyndal a vyčistil škrtící klapku na Fábce 1.4 16v 55kw. Dal jsem i nové těsnění a před nastartováním to napojil na VAG. ŘJ motoru-základní nastavení-kanál 060-start.

V prvních dvou políčkách mě to ukazovalo kolem 11% a pak se to ustálilo na 8% a napsalo to ADP OK. Motor jsem poté nastartoval a otáčky vyběhly na cca 1300 a pomalu padaly dolů. párkrát jsem prošlápl plyn a už to bylo lepší. Pro jistotu jsem základní nastavení provedl po vypnutí motoru ještě jednou. Znovu se to v prvních dvou políčkách ustálilo a to ze 4% na 8% a napsalo ADP OK.

Udělal jsem tedy vše správně a ta hodnota 8% je přijatelná?

Jinak kabel je KKL a verze VAGu 304.

Díky za odpověď. J-CZ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

dnes jsem úspěšně vyndal a vyčistil škrtící klapku na Fábce 1.4 16v 55kw. Dal jsem i nové těsnění a před nastartováním to napojil na VAG. ŘJ motoru-základní nastavení-kanál 060-start.

V prvních dvou políčkách mě to ukazovalo kolem 11% a pak se to ustálilo na 8% a napsalo to ADP OK. Motor jsem poté nastartoval a otáčky vyběhly na cca 1300 a pomalu padaly dolů. párkrát jsem prošlápl plyn a už to bylo lepší. Pro jistotu jsem základní nastavení provedl po vypnutí motoru ještě jednou. Znovu se to v prvních dvou políčkách ustálilo a to ze 4% na 8% a napsalo ADP OK.

Udělal jsem tedy vše správně a ta hodnota 8% je přijatelná?

Jinak kabel je KKL a verze VAGu 304.

Díky za odpověď. J-CZ :)

Nevíte jestli těch uváděných ..x% neznačí náhodou úhel??

Po čištění klapky jsem ještě pro jistotu nechal známeho udělat základní nastavení a říkal něco o 7 - 9° otevření nebo tak něco, možná sem špatně slyšel, ale vím, že říkal o odchylce která byla minimální oproti tomu co tam má být, tak se jen ptám.(Nebo to s tímhle něják souvisí při ustáleném volnoběhu nebo tak podobně?).

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím, tak klapka není nikdy úplně dovřená a vždy tam je malá mezírka na obouch stranách. Tedy u té mojí. Předpokládám, že těch 8% a 8% značí úhel, nebo poměr naklopení té klapky v obou polohách od roviny (tedy úplného zavření). Ale asi více poradí ti zkušenější, já to nastavení dělal poprvé a moc o tom nevím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Poradí někdo, jak vyklepnout tu osu, na které drží to velké ozubené kolo uvnitř klapky? Vím, že z druhé strany je asi 3mm otvor na tyčinku, kterou by to mělo jít vyklepnout. Ale já do toho bušil a nic. Chci se totiž dostat na motorek škrtící klapky. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojte páni

Už to mám za sebou aj ja = škrtiaca klapka vyčistená. Pôvodne som ju čisti dva krát a vždy bez rozobratia som ju iba prestrekol sprejom, pričom kolega mi pridával plyn. No nič sa nezlepšilo a tak som ju dal vonku, nič som neodpájal, plynový pedál som zaťažil, aby bola otvorená a vatovými tyčinkami namočenými v acetóne som ju očistil. Potom som zavretú klapku ešte prestrekol sprejom na čistenie a bolo. Samozrejmosťou je nastavenie vo VAG, ale aj tak neviem dosiahnuť menšie číslo ako 8,6%.

No a výsledok: vidí sa mi, že auto už tak nezdochýňa, keď sú nízke otáčky a hlavne sa s ním dá pekne pohnúť bez zbytočného pridávania plynu na 2000rpm (čo bolo predtým potrebné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...