Malta Vloženo 31. Březen 2011 Sdílet Vloženo 31. Březen 2011 obecně to dáno není, když budeš mít potřebu, klidně si ji čisti co 10 000 km, jinak to většinou dělá každý v případě problému s volnoběhem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexandrap Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 (editace) co sa tyka prisposobenia skrtiacej klapky po cisteni/demontazi - z dielenskej prirucky : Prizpùsobení rídicí jednotky motoru jednotce ovládání škrticí klapky -J338- Prizpùsobením se rídicí jednotka motoru adaptuje pri zapnutém zapalování a stojícím motoru na rùzné polohy škrticí klapky. Tyto polohy jsou ukládány do pameti rídicí jednotky motoru. Zpìtná vazba o poloze škrticí klapky se provádí pomocí obou snímaèù úhlu pro pohon škrticí klapky. Pokud se jednotka ovládání škrticí klapky -J338- nebo rídicí jednotka motoru demontuje, montuje nebo prípad- ne vymenuje, nebo preruší-Ii se napájení !!! od rídicí jednotky motoru, je treba vždy provést prizpùsobení. Adaptace (prizpùsobení) se provádí: 1.)zahájením uvedení do základního nastavení, (funkce 04), zobrazovaná skupina 060 pri zapnutém zapa- lování. 2.)automaticky, jestliže je zapalování zapnuto nejméne 6 s, aniž by byl nastartován motor nebo sešlápnut pedál akcelerace, a rídicí jednotka motoru rozpozná "potrebu adaptace". (Zde se ovšem nedá poznat, zda byla adaptace provedena úspešnì ci nikoliv.) Potrebu adaptace rozpozná rídicí jednotka motoru tehdy, jest- liže hodnoty napìtí od snímacù úhlu, uložené v pamì- ti, nesouhlasí v rámci urèité tolerance s hodnotami, které jsou právì namìreny. OU Upozornìní! Behem automatického prizpùsobení nesmí dojít k nastar- tování motoru. znamena to, ze aj po vymene baterie treba urobit automaticke prisposobenie? Edit:postup cistenia http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202 reset prisposobenia: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Editováno: 21. Květen 2011, autor: alexandrap 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 4. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2011 (editace) co sa tyka prisposobenia skrtiacej klapky po cisteni/demontazi - z dielenskej prirucky : Prizpùsobení rídicí jednotky motoru jednotce ovládání škrticí klapky -J338- Prizpùsobením se rídicí jednotka motoru adaptuje pri zapnutém zapalování a stojícím motoru na rùzné polohy škrticí klapky. Tyto polohy jsou ukládány do pameti rídicí jednotky motoru. Zpìtná vazba o poloze škrticí klapky se provádí pomocí obou snímaèù úhlu pro pohon škrticí klapky. Pokud se jednotka ovládání škrticí klapky -J338- nebo rídicí jednotka motoru demontuje, montuje nebo prípad- ne vymenuje, nebo preruší-Ii se napájení !!! od rídicí jednotky motoru, je treba vždy provést prizpùsobení. Adaptace (prizpùsobení) se provádí: 1.)zahájením uvedení do základního nastavení, (funkce 04), zobrazovaná skupina 060 pri zapnutém zapa- lování. 2.)automaticky, jestliže je zapalování zapnuto nejméne 6 s, aniž by byl nastartován motor nebo sešlápnut pedál akcelerace, a rídicí jednotka motoru rozpozná "potrebu adaptace". (Zde se ovšem nedá poznat, zda byla adaptace provedena úspešnì ci nikoliv.) Potrebu adaptace rozpozná rídicí jednotka motoru tehdy, jest- liže hodnoty napìtí od snímacù úhlu, uložené v pamì- ti, nesouhlasí v rámci urèité tolerance s hodnotami, které jsou právì namìreny. OU Upozornìní! Behem automatického prizpùsobení nesmí dojít k nastar- tování motoru. znamena to, ze aj po vymene baterie treba urobit automaticke prisposobenie? Edit:postup cistenia http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202 reset prisposobenia: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Tak jsem se pustil do čištění škrtící klapky, protože ve 190 tis. km byla totálně zasviněná, kolísaly otáčky, při přidání plynu auto cuklo, bylo to nepříjemný. Odpojil jsem kostřící kabel baterie , odpoji klapku, a začal čistit technickým lihem a štětečky, zespod totál humus. Vyčištěnou vysušenou l jsem ji vrátil zpět, samozřejmě se při nastartování rozsvítiloa kontrolka EPC a kontrolka motoru. Na Vagu chyba 17961 - Signal snim. nadm. vyšky/tlak v sacím potrubí. Vědel jsem , že musím nastavit základní nastavení škrtící klapky, takže jsem postupoval dle dle DP k mému motoru Fabia 1,4 16V , VYmazal načtenou chybu , vypnul všechny spotřebiče ve vozidle, udělal zákl. nastavení - blok motoru č. 060-, ale po ukončení nastavení jsem nenechal max. 30 min. dle DP vypnuté zapalování, proto se mi nastavení neuložilo,rto jsem opakoval něklolikrát, pak jsem to dotáhl do konce i s tím 30minutovým intervalem vypnutého zapalování , což byla příčina , proč se nastavení neuložilo!!! Nyní motor na vooběh nekolísá, ani při jízdě při sešlápnutí plynu necukne. Bomba Přikládám foto špinavý klapky, sání pod klapkou. Čistil jsem to štetcem namáčeným v tech. lihu, klapku jsem do ničeho neponořoval. Pro mne veliká zkušenost, protože nemám klasický vag , ale ten příruční, se kterým se učím, protože nemá návod, ale funguje dle údajů uvedených v návodu DP. Foto č. 1-3 špinavý spodní díl sání pod klapkou s plechovým těsněním. Foto č. 4 klapka před vyčištěním přívod Foto č. 5 klapka před vyčištěním odvod Foto č. 6 klapka po vyčištění přívod Foto č. 7 klapka po vyčištění odvod Editováno: 4. Listopad 2011, autor: Casy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tbob1 Vloženo 11. leden 2012 Sdílet Vloženo 11. leden 2012 Ahoj. Před měsícem mi auto spadlo do nouzoveho režimu. Kabel napsal pohon škrtící klapky 2, tak sme ji vyměnil. Po měsící fungování mi to včera zase spadlo do nouzoveho režimu a kabel napsal zase to same. Nevím si už rady :-/ Myslíte že mám vyreklamovat měsíc starou klapku? Dík za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 (editace) chlapi, aku farbu mal vas "sajrajt" v klapke ? predpokladal som, ze by to malo od oleja, co sa tam odvadza, takze hnede a mazlave. ale bolo to cierne, ako keby sadze. je to dobre? co ste tam mali vy - cistici ? Hnědé a mazlavé můžé být ledaco, horší když se do toho najede... Ale srandu bokem,.. Abych se přiblížil tématu, mám 1.6 jezdím s ní něco přes rok, předemnou ji měl tchán cca 5 let, klapku jsme nečistily ani jednou a auto šlape podle mě tak jak má,táhne když šlápnu tak jede a že šlapu... Neřeknu jestli je to dobře nebo špatně na to tu jsou jiní odborníci, 5.3.2012 Jo mimochodem už sem taky sundal klapku..Bordel byl černej, ani ne tak mazlavej, zlehka mastny...černý.. Editováno: 5. Březen 2012, autor: Toom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek7 Vloženo 5. Březen 2012 Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 Ahoj, tak se taky přidám. Začalo to v polovině prosince, kolísaly otáčky, napojil na VAG a bylo jasno. Klapku jsem demontoval, vyčistil, stejně tak trubku k EGR ventilu i ventil. Smazal chyby a vše nastavil. Protože nejsem žádný automechanik, radost byla velká , bylo po problému. Co se mi dneska nestalo, nastartuju a po chvilce kolísání otáček a chcípnutí motoru. Sundal jsem kryt a klapka lehce špinavá. Mám motor 1.4 16V 74kW, od vyčištění a nastavení uplynuly necelé 3 měsíce, najeto pouhých 1680 km. Zajímalo by mě co způsobuje znečištění klapky tak rychle, čím by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CyberPhobic Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 (editace) Dobrý den pánové. Chystám se o víkendu vyčistit škrtící klapku na Felicii 1.3MPI a mám dotaz. Dneska jsem sundal ten plastový kryt na motoru který je připevněn pouze 3 šrouby a nadzvedl ho. Překvapilo mne že mezi tímto krytem a škrtící klapkou jsem nenašel žádné těsnění, můj dotaz tedy zní: Jak je utěsněna škrtící klapka s krytem motoru (taková černá krabice). Je utěsněná pomocíé O-kroužku nebo je opravdu kryt jen položený na škrtící klapce a utažený pouze třemi šrouby k motoru? Děkuji všem za odpověď která přijde před víkendem. EDIT: Zapoměl jsem dodat že mám ve voze namontováno LPG. Editováno: 14. Březen 2012, autor: CyberPhobic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jizera-CZ Vloženo 29. Duben 2012 Sdílet Vloženo 29. Duben 2012 Ahoj, dnes jsem úspěšně vyndal a vyčistil škrtící klapku na Fábce 1.4 16v 55kw. Dal jsem i nové těsnění a před nastartováním to napojil na VAG. ŘJ motoru-základní nastavení-kanál 060-start. V prvních dvou políčkách mě to ukazovalo kolem 11% a pak se to ustálilo na 8% a napsalo to ADP OK. Motor jsem poté nastartoval a otáčky vyběhly na cca 1300 a pomalu padaly dolů. párkrát jsem prošlápl plyn a už to bylo lepší. Pro jistotu jsem základní nastavení provedl po vypnutí motoru ještě jednou. Znovu se to v prvních dvou políčkách ustálilo a to ze 4% na 8% a napsalo ADP OK. Udělal jsem tedy vše správně a ta hodnota 8% je přijatelná? Jinak kabel je KKL a verze VAGu 304. Díky za odpověď. J-CZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 30. Duben 2012 Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 pokud ti to napsalo adaptabilitu OK, tak bych to neřešil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jizera-CZ Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Dobře, ok, já jsem si jen nebyl jistý těmi hodnotami páč jsem někde četl něco o 0%, tak mě to asi zmátlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Toom Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 (editace) Ahoj, dnes jsem úspěšně vyndal a vyčistil škrtící klapku na Fábce 1.4 16v 55kw. Dal jsem i nové těsnění a před nastartováním to napojil na VAG. ŘJ motoru-základní nastavení-kanál 060-start. V prvních dvou políčkách mě to ukazovalo kolem 11% a pak se to ustálilo na 8% a napsalo to ADP OK. Motor jsem poté nastartoval a otáčky vyběhly na cca 1300 a pomalu padaly dolů. párkrát jsem prošlápl plyn a už to bylo lepší. Pro jistotu jsem základní nastavení provedl po vypnutí motoru ještě jednou. Znovu se to v prvních dvou políčkách ustálilo a to ze 4% na 8% a napsalo ADP OK. Udělal jsem tedy vše správně a ta hodnota 8% je přijatelná? Jinak kabel je KKL a verze VAGu 304. Díky za odpověď. J-CZ Nevíte jestli těch uváděných ..x% neznačí náhodou úhel?? Po čištění klapky jsem ještě pro jistotu nechal známeho udělat základní nastavení a říkal něco o 7 - 9° otevření nebo tak něco, možná sem špatně slyšel, ale vím, že říkal o odchylce která byla minimální oproti tomu co tam má být, tak se jen ptám.(Nebo to s tímhle něják souvisí při ustáleném volnoběhu nebo tak podobně?). Editováno: 2. Květen 2012, autor: Toom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jizera-CZ Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 Pokud vím, tak klapka není nikdy úplně dovřená a vždy tam je malá mezírka na obouch stranách. Tedy u té mojí. Předpokládám, že těch 8% a 8% značí úhel, nebo poměr naklopení té klapky v obou polohách od roviny (tedy úplného zavření). Ale asi více poradí ti zkušenější, já to nastavení dělal poprvé a moc o tom nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek7 Vloženo 2. Květen 2012 Sdílet Vloženo 2. Květen 2012 já jí taky nedávno čistil, protože kolísaly otáčky, byla dost za....á, po nastavení přes VAG mám taky 8%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slavka Vloženo 27. Červen 2012 Sdílet Vloženo 27. Červen 2012 To nastavení se dělá za studeného nebo teplého motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdeno20 Vloženo 23. Září 2012 Sdílet Vloženo 23. Září 2012 zdravim ,chcel by som sa opytat ci kablom vag kkl mozem nastavit skrtiacu klapku,ked som to skusal tak po kliknuti 04-zakladne nastavenia mi ukazalo ze potrebujem original kabel hex.to iste mi ukazuje aj ked dam automaticky test pri klime Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Září 2012 Sdílet Vloženo 24. Září 2012 a co máš za MR auta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdeno20 Vloženo 24. Září 2012 Sdílet Vloženo 24. Září 2012 (editace) co myslis MR?co to je? inak mam 1.4 mti rv:2000, 50kw,vag 406.1,ovladace CDM20824,system win 7 64 bit .neni to tym ze to skusam na win7?nebolo by lepsie keby som dal xp mode? Editováno: 24. Září 2012, autor: zdeno20 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Září 2012 Sdílet Vloženo 24. Září 2012 tak na RV 2000 by to mělo chodit. Ale asi bych raději stáhl verzi 304CZ a nevím jak to bude chodit na W7 (vím že tu bylo téma o tom a na těch sedmičkách to myslím nechodilo). Na XP a na Vistách ta 304 chodí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Září 2012 Sdílet Vloženo 24. Září 2012 co myslis MR?co to je? MR = modelový rok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdeno20 Vloženo 24. Září 2012 Sdílet Vloženo 24. Září 2012 (editace) mam fabiu iba mesiac aj diagnostiku, podla inzeratu by mala na win 7 fungovat aj skrtiacu klapku ale mam pocit ze budem musiet dat asi xp mode aby to fungovalo.Na win 7 idu iba zakladne funkcie-vyhladat chyby a zmazat . Editováno: 24. Září 2012, autor: zdeno20 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdeno20 Vloženo 26. Září 2012 Sdílet Vloženo 26. Září 2012 tak som dal xp mode nainstaloval 304cz a funguje perfektne ,na tych win 7 sa to neoplati skusat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 26. Září 2012 Sdílet Vloženo 26. Září 2012 no vidíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 24. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2012 Poradí někdo, jak vyklepnout tu osu, na které drží to velké ozubené kolo uvnitř klapky? Vím, že z druhé strany je asi 3mm otvor na tyčinku, kterou by to mělo jít vyklepnout. Ale já do toho bušil a nic. Chci se totiž dostat na motorek škrtící klapky. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miggy Vloženo 19. Únor 2013 Sdílet Vloženo 19. Únor 2013 Ahojte páni Už to mám za sebou aj ja = škrtiaca klapka vyčistená. Pôvodne som ju čisti dva krát a vždy bez rozobratia som ju iba prestrekol sprejom, pričom kolega mi pridával plyn. No nič sa nezlepšilo a tak som ju dal vonku, nič som neodpájal, plynový pedál som zaťažil, aby bola otvorená a vatovými tyčinkami namočenými v acetóne som ju očistil. Potom som zavretú klapku ešte prestrekol sprejom na čistenie a bolo. Samozrejmosťou je nastavenie vo VAG, ale aj tak neviem dosiahnuť menšie číslo ako 8,6%. No a výsledok: vidí sa mi, že auto už tak nezdochýňa, keď sú nízke otáčky a hlavne sa s ním dá pekne pohnúť bez zbytočného pridávania plynu na 2000rpm (čo bolo predtým potrebné). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 19. Únor 2013 Sdílet Vloženo 19. Únor 2013 Taky mě to čeká ale počkám až bude lepší počasí :D u nás zase chumelííí :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.