Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Už 2x jsem měl problém nastartovat, vždy v takto mrazivějším počasí. Prvně asi před 14 dny. Zapnu zapalování, normálně nastartuju, ale po cca 2 vteřinách motor chcípnul a na palubovce se ukázaly všechny možné závady (tlak v pneu, ECS...). Po vypnutí  a zapnutí zapalování již auto normálně nastartovalo a vše v pořádku.

Podruhé dnes, to již po zapnutí zapalování se ukázala závada ESC a startér se ani nespustil. Asi 3x jsem musel zapalování vypnout/zapnout a pak šlo nastartovat.

Fabia III, 2019 (facelift), 1.0 TSI 81 kW. Akumulátor je sice původní, ale dle mě v pořádku, mám odpojený kablík pro inteligentní nabíjení a občas ho dobiju externí nabíječkou (zrovna nyní v sobotu). Samotný startér točí normálně a motor chytne ihned. Setkal jste se s tím někdo?

Díky.

Upraveno od ferokulda

  • Autor

Tak jsem našel úplně stejný problém u Rapida a že to způsobuje pojistková skříň v motorovém prostoru (jsou tam zalitá nějaká relátka a ty jsou zřejmě vadná). Otázka zní, je pojistková skříň u Rapida a Fabie stejná? Tedy nelze vyměnit jen relátka, ale musí se měnit celá pojistková skříň?

Brácha měl u trojkové Fábie naprosto stejný problém a měnili mu dle jeho slov reléový blok či nosník pojistek za 3591,47 Kč s DPH. Měl nějaký slevy. O výměně samotného relátka servis nechtěl ani slyšet, prý se to mění celé.

  • Autor

Našel jsem v ETCE obrázek té pojistkové skříně. Nevím tedy, zda je vada v držáku pojistek, nebo v nějakém relátku (předpokládám spíše v relátku), ale dle obrázku by relátka měli jít měnit samostatně.

Pojistková skříň.jpg

To máš obrázek dvojkový fabie...

@ferokulda Hlavní tři relé co ovládají spínaný okruh jsou připájené na plošňáku co je schovaný uvnitř pojistkové skříňky, teoreticky by měl jít přepájet, jednodušší ale asi bude tu skříňku celou vyměnit. (kdyby byl zájem doma jednu celou použitou skříňku mám, kupoval jsem kvuli špatné diagnostice jiného problému :D )

 

na druhé foto díl co má v etce číslo 21, pod černým plastem je scovaný plošňák z první fotky

 

IMG_20230810_180251.thumb.jpg.bd20fa8bb9894e373d64d79204dcd5d1.jpg IMG_20230810_183039.thumb.jpg.7c2abbc42970cf4d74e2b1f4721ae254.jpg

 

@lucky.jack ne vždycky jsou v etce správné obrázky ke konkrétním modelům...

Upraveno od ExecutedDonut

  • Autor

ExecutedDonut: Díky ti. Ten plošnej spoj se prodává samostatně, nebo je součástí toho držáku pojistek? Neznáš jeho katalogový kód? Asi si to už rozebíral, předpokládám tedy, že to nebude těžké vyměnit ten plošňák (předpokládám, že bude nutné odpojit baterku).

Upraveno od ferokulda

Plošnej spoj je samostatně neprodejnej takže ani nemá žádné číslo.  Jak jsem psal je součástí pojistkového bloku v obrázku z etky díl 21.

 

Rozebrání je docela piplačka je potřeba použít dost hrubé síly abys ze skříňky vytáhl ten pojistkový box, kromě baterky je potřeba z boxu odšroubovat přívodní kabely a samozřejmě vytáhnout všechny pojistky. Těžko se to vysvětluje, jednodušší je to když to má člověk před očima.

  • Autor

ExecutedDonut: Aha, na Škoda dílech celej ten blok asi nemají (nebo jsem ho nenašel), takže budu muset zajít do autorizáku, snad mi ho tam podle VINka objednají.

Ty jsi měl také ten stejný problém, žes to rozebíral?

Měl jsem jiný problém ale myslel jsem si, že to je právě tímto, tak jsem koupil náhradní skříňkou z bouraného auta, no nakonec jsem ji nepotřeboval.

  • Autor

Tak jsem byl v autorizáku, zda tam dohledají ten pojistový box s tím plošným spojem a bohužel nenašli. Obrázek tam měli v ETCE stejný, co jsem sem vložil já. Lze objednat ten pojistkový držák (číslo 21 na obrázku, kód 6C0 941 824), ale plošný spoj není součástí. Tak teď babo raď 🙁.

áno , odkaz zo škoda dily je spravny diel , bez vypichovakov to nevymenis ... 

hlavne tu nikde nevidim nejaku diagnostiku , toto je take strielanie od pasu ... tato vecicka robi konkretnu chybu v diagnostike 

Zkusil bych to opravit, potom až kupovat nové. Osobně moc nevěřím na ty relátka, ale dají se koupit. Přepájel bych ty spoje a zmáčknul ty nože. Budou tam někde studené spoje.

  • Autor

Díl už jsem objednal, ten plošný spoj už v tom pravděpodobně bude. Diagnostiku zkusím, ale na 99 % to bude tím plošným spojem, i na tom zahraničním fóru o tom píší. Opravovat to nebudu, i když jsem s páječkou kamarád, nechci to případně rozebírat znovu, kdyby oprava nebyla úspěšná. Co jsem zatím pochopil, tak to zlobí u roku výroby kolem 2019 (což mám i já), tak snad ten nový díl bude mladšího datumu výroby. Dám vědět, až to vyměním.

nikdy som uz po sebe nemenil druhy krat , opravovat budes tazko , nerozoberes to rozumne

  • Autor

suri.: Ty už si tento problém řešil? Co nelze rozebrat rozumně?

ano sem tam som to riesil , ale nie casto , mozno 20x 

 

potrebujes vypichovaky a trosku umu , nie je to kus za kus kedze su tam napinovane poistky a ano mal som to aj rozobrate , mozes skusit tiez nad tym stravit cas , potom hladat na nete relatko , preletovat ho , napinovat a dufat ze to pojde 

 

ja mam radsej ine veci a za tych par eur to kupim nove a mam pokoj ,  vymenene sme este nemenili nikdy druhy krat ... 

ale ako som pisal tato zavada ma aj konkretnu chybu v diagnostike a toto tu je vestenie z gule ... inak sa to da velakrat overit ked to nestartuje aj pobuchanim po tej skrinke 

  • Autor

Suri: Tak jsem provedl diagnostiku a nějaké chyby tam byly, pokud nějaké z nich poznáváš? Díky.

Log.txt

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Zdravím.

Abych to zde uzavřel, jsem po opravě (snad 🙂). Vyměnil jsem jen ten plošný spoj s relátky za nový, protože mi kabely z držáku nešli vypinovat. I když na to mám vypichováky, nešlo mi to a nechtěl jsem to nějak zničit, tak jsem z nového držáku vyndal plošný spoj a vyměnil za starý. Funkčnost zjistím až v zimě v mínusových teplotách.

Pročítal jsem si toto vlákno a odkaz na Rapida, kde jsou další odkazy atd. Ve všech diskuzích to jsou F3 / Rapidy vyrobené v roce 2019. Patrně nějaká vadná série toho plošného spoje. Někde úspěšně měnili taky jen ten plošňák. A jak psal suri, že znovu to nikdy neměnil, tak jde též o jistou indicii jen nějaké vadné série těchto dílů. @ferokulda Takže snad budeš mít od této nepříjemnosti klid 🙂.

tom01> mám se na co těšit, F3 kupovaná 01/2020 a Rapid 03/2019 

Tak ono u většiny aut se to projevilo relativně brzo a věřím, že zas nebyly ty pojistkovky vadné úplně všechny. Třeba máš štěstí. Já musím zaklepat, u mě naštěstí nic (mám 08/2018).

  • Autor

U mě se to prvně projevilo minulou zimu a je to rok výroby 2019. Ale blbnulo to až tak při -10 °C a níž, jinak ne.

Upraveno od ferokulda

rapid to podla mna nema len fabia 3 

 

pocasie na to nema vplyv podla mna , menievalo sa to pocas celeho roka, stacilo poklepat a nastartovalo to skoro vzdy ... menil som to aj na 2021 MR takze bohvie 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.