Přejít na obsah

Poskodene disky / nove disky?


Doporučené příspěvky

Caute, dal som prezuvat gumy, a naznacili mi, ze disky ze su uz nic moc, ze by to chcelo nove. Tak som pozeral po novych diskoch aj tu, a videl som, ze Marek-P89 ma tam nove disky ale tie vyvazovacie zavazia tam ma tiez.. Som si myslel, ze ked ich tam mam zo 10, tak ze to je uz moc, ze max byva jedno dve.. 

Disky mam kadejako osuchane od obrubnikov, uz som take kupil, ale auto ide krasne, nic nevibruje, stopu drzi pri akejkolvek rychlosti. 

Tak som z toho zmateny, ze ci to mam nejak riesit a dat disky opravit a pouzivat ich napr. so zimnymi gumami, popripade vobec, alebo mam naozaj kupit nove disky?

Da sa nejak zistit, ze ci su disky vyslovene zle? Ako, chodim v kuse na chatu po otrasnej ceste s milion dierami, ale to snad by nemalo mat vplyv, nechodim tadial viac nez 20km/h.

Popripade ci dat disky opravit, videl som, ze aj take firmy su tu vsade.. 

 

IMG_7211.jpg

IMG_7212.jpg

Editováno: , autor: Martin Ninaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave to som nepochopil, ze co konkretne ten mechanik myslel, ze ci tam naozaj s nimi nieco je, alebo len sa snazil aby som si kupil u nich nove disky :D Neviem ako sa daju poznat pokazene disky, moje su len osuchane, naburane nejak na obrubnik alebo co niesu.. Ale ak su tie zavazia ok, tak to nebudem riesit.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě jsou disky taky v pohodě, jen těch zaváží je tam fakt hodně, to je snad víc než na svařovaných plechových co mám dvacet let. 

Ale uvědomil jsem si rozdíl ve velikosti a tak nelze se zde dotazovanými koly, jenž jsou podstatně větší, srovnávat.

Tedy jen pro zajímavost zimní 185/60 R14: 10, 5, 20 a 20.

Editováno: , autor: psurn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vyskusaj nechat skontrolovat v inom pneu servise 🤷 mne sa tiez na prvy pohlad nezadlo, ze mam disk krivy. Ale neriesil som to, nechal vyrovnat a ide sa dalej. Zato 1 zimny elektron som ohol tak, ze to bolo viditelne na prvy pohlad. Po vyrovnani a vyvazeni to zatial funguje dobre. Pocet a hmotnost zavazia som nepocital

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

No, asi to neham skontrolovat v servise, kde opravuju disky.. 

Toto mal Marek-p68 zase na novych diskoch. 

 

Screenshot 2025-04-13 at 17.13.31.jpg

 

Ja si tiez pamatam na plechacoch 1-2 olovene zavazia, ale toto by sa asi nedavalo na standardne hlinikove disky :D 

Editováno: , autor: Martin Ninaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenomže olověný závažíčka ( teď už zakázaný ) byli těžší.  Takže tady máš lajnu a je tam třeba 25 gramů a tam si měl jedno a mělo 50.

 

Pokud je jich tam moc, tak se mohl sejít šev disku a šev pneumatiky. Na pneu je vyznačený nejtěžší místo stejně jako u disku. A pokud je mechoš flakač tak dá 2 nejtěžší místa k sobě a naproti kilo závaží. Místo aby si s tím pohrál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak se dá radiální, nebo stranová házivost prosím dovážit závažím?? Nijak. Takže bych nechal sundat pneumatiky a nechal na vyvažovačce s pomocí hodinek nechat zkontrolovat šišatost a stranovou házivost. U kola z lehké slinity je rovnání sázka do loterie, 50% na netu říká, že to nejde, druhých 50% o tom točí i videa. To je tam to jediné, co v penuservisu mohli mínit tím, že "kolo je opotřebené", nebo chtěli kšeft od vyplašeného neznalce.

Množství závaží mě naprosto nepřekvapuje, 5g z olova bylo menších, než ty železené, tím míň z nízkého profilu a nalepovací. Za další je třeba počítat i s TPMS modulem, je-li jím vozidlo vybaveno. Taky jsem četl zkazky o tom, jak se dá kolo vyvážit bez závaží pootáčením po kole.... no když na to někdo má ty hodiny času, asi proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu,proč chce sundávat pneumatiky a kontrolovat něco hodinkami.Hodit na vyvažovačku a každý okem pozná,jestli hází nebo né.

Rovnat disky normálně a v klidu jsou,děláme to běžně.Olověné závaží ještě běžně existuje.Slovo opotřebené disky jsem v životě neslyšel.Bože to jsou někdy nesmysly co na sítích jsou napsány

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

   S vyvažováním kol jsem si užil svoje ( právě na těch kolech, které tu mám na fotce ). Úplně nové disky + úplně nové pneu a milion závažíček hned od začátku a od 110 km/h silné vibrace. Vyvažovaly to 3 různé pneuservisy. Reklamoval jsem jak disky, tak pneu a nakonec se ukázal zdroj problému ve středících kroužcích, které byly "křivé".

   Ale k tématu - díky tomu jsem se dozvěděl, že můžete nechat zkontrolovat jak samotné disky ( geometrická nepřesnost / vyvážení ) tak samotné pneumatiky ( vyvážení ). Oboje má dané tolerance, které musí splnit. Může se někdy stát, že se sejde disk a pneumatika na hraně těchto tolerancí ( samostatně vyhovuje, reklamaci neuznají ) a pak je to náročné vyvážit jako celek. Což byl i můj případ. Pak záleží na kvalitě a ochotě pneuservisu, jak moc si s tím chtějí pohrát.

   Některé pneuservisy mají mašinu na kontrolu samotných disků. Když bys chtěl mít klid, můžeš si takový najít a nechat otestovat. Mimo rovnosti a vyvážení ale můžou být prostě jen odrbané hrany, proto ti servis doporučil nové disky. Max ještě špatné dosedací plochy šroubů, že by jim nějak vadily, ale to už je hodně velké rýpání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...