Publikováno Červenec 3Čvc 3 Zdravím, během cesty do práce mi vyskočila hláška "Závada: chladící systém". V servisu jsme hned po otevření kapoty viděli veliký únik chladící kapaliny z EL obvodu pod baňkou. Baňka nicméně vypadala netknutě. Je na ní plomba a i autorizovaný servis prý na tento problém musí kontaktovat výrobce a řešit to s ním. Komunikace vázne, auto stojí. Setkal se s tím už někdo? Napadají mě 2 varianty - 1) selhala baňka, nebo víčko, což by bylo celkem jednoduché opravit. 2) Něco v chladícím systému to přetlakovalo a toho se dosti bojím. Za 18tis km mi končí záruka a začínám mít bojáka z takovýchto problémů 😞 Už vidím, jak něco takového řeším po záruce na druhé straně Evropy. Neautorizované servisy od něčeho takového dají hned ruce pryč.
Červenec 3Čvc 3 Divím se, že to servis neví. Je to častá a již známá závada (ma jiz TPI). Vodní okruh této banky je propojen, respektive vede pres vymenik klimatizace ( v motorovem protoru na leve strane, pokud stojis pred autem). Ten je tak tenky, ze uvnitr prohniva, takze tlak, respektive chladivo klimy se castecne dostane do vodniho okruhu pro baterii a z teto banky je tlakem vyházena voda ven. Kdyz odsaji klimu, poznaji, ze je tam mene chladiva. Prace, vysati klima, vymena vymeniku, vymena kapaliny pro chlazeni baterie, ozvdusneni pres ODIS, tlakova zkouska, nova plomba a hotovo. Delal jsem jiz nescetnekrat. Upraveno Červenec 3Čvc 3 od jirkash
Červenec 4Čvc 4 Autor Díky za info! Tzn, že s tímto můžu počítat každé 4 roky? Zní to jako chyba designu 😞 Výměna výměníku klimy nebude úplně levná záležitost...
Červenec 4Čvc 4 Ten novy inovovany dil jiz by mel byt ok a ani to neni nic draheho, ta cena toho vadneho dilu.
Červenec 9Čvc 9 Autor Tak uběhl týden a autorizovaný servis s tím stále nehnul. Nyní prý na instrukci výrobce pouze doplní okruh klimatizace chladivem. Úžasné... Nevíte prosím někdo číslo toho špatného dílu a číslo toho inovovaného? "Popř. nějakou identifikaci TPI?
Červenec 14Čvc 14 Autor Tak po 2 týdnech vyměněn díl, co psal Jirkash. Po ujetí cca 100km se problém bohužel opakoval. Kapalina el pohonu pryč, nicméně tentokrát to nevyteklo přes baňku. Únik nebyl vůbec vidět a to sem zastavil hned po zahlášení problému. Ozývalo se divoké bublání a lítání kapaliny v trubkách 😒 Vypadá to na jednorázový únik, ne na pomalé mizení.
Červenec 14Čvc 14 Hledej dil 5Q0820031 resp. inovovany 5Q0820031A https://www.lllparts.co.uk/product/5q0820031/heat-exchanger-5q0820031
Červenec 15Čvc 15 Autor No i kdyby tam dali ten starý design, tak by to muselo nějakou dobu fungovat. Díl ze schématu s číslem 37 opravdu vyměnili. Bohužel je ale příčina asi v něčem jiném... Teď mám na mobilitu náhradní vůz. To mi ale po 5 dnech skončí v den odjezdu na dovolenou 😬 Nevím, jak to budu řešit, pokud to nestihnou opravit... Nebo to stihnout a to auto mě někde nechá. Už to dost ztrácí mou důvěru a to ho mám 2 měsíce 🤨
Červenec 18Čvc 18 Autor Tak mi po 5 dnech vrátili superba s tím, že prý minule špatně natlakovali chladící okruh a prý tam byla vzduchová bublina, která to celé odstavila. No nevim. Najel sem s tim cca 50km a už sem 3x utíral kapku chladící kapaliny, co vytekla přepadem baňky. Kapaliny je přes max. Na to sem se ptal i minule proč a prý to tak normálně plní. To samé mam i na okruhu pro 1.4 benzin. Tam to ale nezdrhá. Zítra vyrážim 350km na dovolenou s malejma dětma a mam z toho docela strach. Nenapadá vás někoho, co to může ještě tlakovat? Přijde mi divný, že to z toho pomalinku uniká a je to pořád hladinou na přepadové hraně. Mam podezření, že se to děje při dobíjení rekuperací, ale je to jen domněnka.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.