Přejít na obsah

Osvětlení SPZ


Jirkasss V//RS

Doporučené příspěvky

...jo jo asi tak nějak. Taky mám teda všude diody, ale jde o to, že dioda prostě nemá schválení pro provoz na veřejných komunikacích.

Ano,je to přesně takhle.

Vlastně Tě ani nemusí zajímat co má jakou barvu.Zajímat Tě musí pouze homologace.Když seženeš modré diody homologované a označené podle předpisu EHK č.48 klidně si je tam můžeš dát a nikdo nemůže říct ani popel.Ale takové asi neseženeš.

vyhláška 341/2002 Sb.

Editováno: , autor: mikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK - je to tak! :(:angry: Podle předpisu EHK č. 48:

bod 5.15

Barvy světel vyzařovaných světlomety nebo svítilnami jsou:

svítilna zadní registrační tabulky: bílá

další detaily viz bod 6.8. Svítilna zadní registrační tabulky

Celý předpis je na adrese:

Předpis č. 48 Evropské hospodářské komise Spojených národů (EHK/OSN) — Jednotná ustanovení

pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci

...jo jo asi tak nějak. Taky mám teda všude diody, ale jde o to, že dioda prostě nemá schválení pro provoz na veřejných komunikacích.

Ano,je to přesně takhle.

Vlastně Tě ani nemusí zajímat co má jakou barvu.Zajímat Tě musí pouze homologace.Když seženeš modré diody homologované a označené podle předpisu EHK č.48 klidně si je tam můžeš dát a nikdo nemůže říct ani popel.Ale takové asi neseženeš.

vyhláška 341/2002 Sb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zničeho nic mi přestalo svítit osvětlení spz, tak jsem nejdřív vyměnil žárovky, byly ko, ale stále nic nesvítilo, tak jsem šel po pojistkách, ty byly zas ok ;) . Tak jsem šel od zadu po kabeláži a zjistil jsem že u C sloupku na svorkovnici je dovedený samostatný červeno černý drátek a zapojený do konektoru, ale mimo to je tam také origo dotáhlý šedý drát, který tam má opravdu byt, ale je zaizolovaný. Do toho extra dotáhlého elektrika nejde, ale do toho origoš jde. Tak jsem šel po tom extra dotáhlém, který vedl až někam k pojistkovce a tam byl z někama upadlý. ale z kama nevím. Ten origoš šedý vedl skutečně až do pojistkovky na pojistku. Nakonec jsem ten šedý drátek u C sloupku napojil do svorkovnice a osvětlení spz už je ok.

No ale hlavou mi pořád vrtá proč to ve fabrice takto zapojili? Že to je z výroby mám 100% jistotu, protože se mi v tom nikdo nikdy v servisu nehrabal.Setkali jste se s tím už někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

pojistkou (36ka 5A)/žárovkama to nebude a nebo není?

jinak si vem buď voltmetr nebo obyč 12v žárovku z auta, k ní přidělej 2 dráty můžeš vyzkoušet, jestli se ti tato kontrolní žárovka rozsvítí (v případě použití voltmetru ukáže 12V) při zapnutých parkovačkách jednak v konektoru žárovky, jednak na konektoru v 5. dveřích a když ani tam ne, tak v C sloupku vlevo je růžová 5ti pólová svorkovnice, tak na kontaktu 3 proti kostře.

obrysovky, vypínače svítí normál?

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadní obrysové světla, mlhovky fungují i zpátečka. Moc děkuji za poradu. Včera jsem sundal tapecirunk a prostříkal jsem konektory contaktolem. Zkusím tvuj návod a napíšu. Jinak jsem zkoušel zaměnit pojistku a měřil jsem napětí, Bohužel nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A sloupek máš u předního okna, B je mezi dveřima a C je ten vzadu (jednoduše řečeno "plech" mezi zadním bočním sklem a kufrovým sklem). levá->řidičova strana. právě tudy vedou vodiče nahoru do gumové průchodky mezi kastlou a kufrovýma dveřma.

pokud chceš vyloučit kostru, tak opět žárovka nebo voltmetr, jeden drát/hrot strčíš do konektoru podsvícení, kde má být 12V (šedo-modrý drát) a druhý drát/hrot dáš někam na dobrou kostru v autě, případně na kterýkoliv hnědý drát třeba na konektoru zadních světel (přímo na nich).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Spíš něco vyhnilého v kabeláži. Sežeň si člověka znalého elektrické problematiky, velice často jen stačí očistit kontakty mezi paticí ve svítilně a samotnými žárovkami. Jinak je samozřejmě nejideálnější takovou chybu vyhledávat měřením napětí na určitých bodech instalace - zní to jednoduše, ale jako každá principiálně jednoduchá věc je to značně komplikovaný problém a s laickým přístupem se nedá obstát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...