Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdarec lidi,

mám octu 1,9TDi 81kw r 12/98 - model 99, při výměně brzdových destiček jsem vymontoval staré destičky a snažil se namontovat nové, jenže jsem narazil na problém , kdy nešlo zasunout brzdový pístek z pět do třemu, na jedné straně šlo hůž ale podařilo se , ale na druhé straně to bylo téměř nemožné. Takže jsem to horko těžko po dlohem bojí zakplepak (zatalčil) na požadované místo. ale pak po namontovaní a ovzdušnění to skoro nic nebrzdilo, nechal jsem to tak 600-800km až si destičky sednou, jenže po každé jízdě se to pěkně záhřívalo, druhá strana byla ok, jen ta problematická byla hodně vařící - i dokonce plechové kolo bylo fakt horké, takže vím že mi dřou destičky o koutouč, kolo se točí hodně ztuha, a tím pádem se to zahřívá, dá se to nějak opravit, rozebrat ten brzdový třem - váleček , nebo jaký je postup při zatlačoání pístku do třemu? Nebo dá se rozhýbat ten pístek aby se vracel tak jak má? To těsnění co je kolem pístku je ok, a i pod ním pístek vypadá jak nový, směrem ven pístek nemá problém, ale zpátky se nechce zasunovat, nějaká rada na opravu - než to vzdám a půjdu si koupit jeden ten třmen, dík za každou radu.

Ten pístek má samoseřizování ruční brzdy tak že při zatlačování se s ním musí pootáčet

Čau, ten třmen nesmíš tlačit dovnitř násilím, ale musíš ho zašroubovávat. Teď přesně nevím jestli doleva nebo doprava. Není to jak u fáva, kde si vzal siky a váleček zamáčkl. Čus

Oprava, nemyslel jsem třmen , ale váleček.

Neználek napsal:
Ten pístek má samoseřizování ruční brzdy tak že při zatlačování se s ním musí pootáčet

Přesně tak! Váleček zadní brzdy se musí pootáčet a teprve potom jde zasunout hlouběji do brzdiče!! Pak se nediv, že ti to brzdí samo. Poradil bych ti jedno: než do něčeho začneš štárat, tak si nejdřív o tom něco přečti.

Jestli jsi si tím tlučením zničil samostav (viz červené šipky na foto) ruční brzdy, tak sis vydělal...

 

Upraveno od Milan II

pokud ho zatlačils bez točení tak je po něm

pokud ho zatlačils bez točení tak je po něm

Já si myslím, že je ponich. Ale no problemo, já mu prodám druhý...

  • Autor

To je to co jsem potřeboval vědět, je fakt, že když jsem pístek tlačil dovnitř pomocí svěrky, tak pístek zajížděl jen tehdy, když se kousek pootočil (točil se ve směru hod. ručiček), měl jsem jen tušení, že se otáčí a že to tak asi bude, fakt jsem to nevěděl. Tak kouknu na to, v jakém je to zuboženém stavu a snad to bude ok, popřípadě rozeberu vyčistím nebo nějaký koupim, ale i tak je to divné, že se nechce vracet, když ho tou pačkou na ručku pumpuju tak vylejzá v pohodě, ale aby se pak trošku vrátil zpět do třemu aby nebrzíl pořád, to né, je to divné. Ale díky všem.

Zdarec lidi,

mám octu 1,9TDi 81kw r 12/98 - model 99, při výměně brzdových destiček jsem vymontoval staré destičky a snažil se namontovat nové, jenže jsem narazil na problém , kdy nešlo zasunout brzdový pístek z pět do třemu, na jedné straně šlo hůž ale podařilo se , ale na druhé straně to bylo téměř nemožné. Takže jsem to horko těžko po dlohem bojí zakplepak (zatalčil) na požadované místo. ale pak po namontovaní a ovzdušnění to skoro nic nebrzdilo, nechal jsem to tak 600-800km až si destičky sednou, jenže po každé jízdě se to pěkně záhřívalo, druhá strana byla ok, jen ta problematická byla hodně vařící - i dokonce plechové kolo bylo fakt horké, takže vím že mi dřou destičky o koutouč, kolo se točí hodně ztuha, a tím pádem se to zahřívá, dá se to nějak opravit, rozebrat ten brzdový třem - váleček , nebo jaký je postup při zatlačoání pístku do třemu? Nebo dá se rozhýbat ten pístek aby se vracel tak jak má? To těsnění co je kolem pístku je ok, a i pod ním pístek vypadá jak nový, směrem ven pístek nemá problém, ale zpátky se nechce zasunovat, nějaká rada na opravu - než to vzdám a půjdu si koupit jeden ten třmen, dík za každou radu.

na to existuje nějakej cajk, kterým se to dá rozhejbat, pokud to není totál. Je to nějakej bazmek určený jen k tomu. Když to ale vyměníš, tak neuděláš chybu. Jinak se připrav na to, že si můžeš koupit asi nový destičky, protože ta, kterou máš furt v akci bude dost možná už skoro na plech. Mám s tím osobní zkušenost, ale já to rovnou nechal vyměnit celý třmen.

To je to co jsem potřeboval vědět, je fakt, že když jsem pístek tlačil dovnitř pomocí svěrky, tak pístek zajížděl jen tehdy, když se kousek pootočil (točil se ve směru hod. ručiček), měl jsem jen tušení, že se otáčí a že to tak asi bude, fakt jsem to nevěděl. Tak kouknu na to, v jakém je to zuboženém stavu a snad to bude ok, popřípadě rozeberu vyčistím nebo nějaký koupim, ale i tak je to divné, že se nechce vracet, když ho tou pačkou na ručku pumpuju tak vylejzá v pohodě, ale aby se pak trošku vrátil zpět do třemu aby nebrzíl pořád, to né, je to divné. Ale díky všem.

Ano při zasouvání pootáčet ve směru hodinových ručiček. Zřejmě jsi to totálně poškodil. Jsou to brzdy , tak o tom nepřemýšlej a, když ti Milan II nabízín jeté, předpokládám za dobrou cenu tak to vyměň. Jenom až budeš předělávat celý třemen tak se snaž aby ti neutekla všechna brzdovka a nechytilo to vzduch v nádobce. Pokud máš ABS měl bys problém s odvzdušněním.

Já ty brzdiče budu prodávat, ale problém je v tom že ne hned!!! Napřed si musím poshánět všechno potřebné k přestavbě na RS 256 mm. Zadní RS zelené brzdiče budu mít koncem týdne. To však zdaleka není všechno, co mi bude chybět. Nejvíce mi chybí many!

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

Na vodící čepy brzdiče je spešl mazací tuk Silicon Gerase. Určitě se dá někde zvlášť koupit. Já ho mám z opravné sady.

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

Na vodící čepy brzdiče je spešl mazací tuk Silicon Gerase. Určitě se dá někde zvlášť koupit. Já ho mám z opravné sady.

Děkuji... -_- zítra se po něm podívám....

Čím promazáváte plovoucí uložení brzdiče ? Nebo jak to napsat sakra...

Vepředu mi ubývá kotouč napravo vnějškem víc, asi to je zatuhlé.

Jak budu dávat nové kotouče, tak by to chtělo asi promáznout.

myslím že je to už od nových kotoučů tak udělané že vnější strana kotouče je menší a vnitřní větší a je to proto že na vnitřní straně je prase a to ti více tlačí než protilehlá strana,tak proto ti více ubývá vnitřek a venek méně.vím,při pohledu je to blbý pocit ale mám to taky na ATE a mám na nich najeto slabě přes 3tis.km.jinak používám hliníko-měděnou vazelínu k tomuto určenoui na podmáznutí kotouče aby pod dosedací plochou nerezli.

  • 2 týdny později...

Pánové a čím to,že moje zadní kotouče když auto stojí venku delší dobu,tak při rozjedu občas zapískaj.Je to snad tím že kotouče trochu nareznou a než se očistí ?Ale já ujedu tak 50 km a stejně se ještě ozvou.Není na to nějakej přípravek.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.