Přejít na obsah

Studené starty 1.6 74 kW


falach

Doporučené příspěvky

Tak jsem se konečně dostal k ETKCE a hned je jasné proč se nemůžeme domluvit. Rozdíl je ve dvou verzích 1.8 92kw, taky mi to mohlo dojít dřív. Stará AGN má klapku totožnou s AEH i AKL a to 06A 133 064 J, ale od MR98 má jinou klapku 06A 133 064 M, ještě že tu ETKU máme :D

No tak to jsem rád že jsme se dobrali k závěru... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapky mají jiné označení. Tvrdíš, že 1.8 a 1.6 jsou stejné motory?

Ano, atmosférická 1,8 má jako největší změnu jinej zdvih a teda hlavu, když má o pár ventilů navrch, jinak je základ stejnej... a označení je stejný, asi vím co jsem si dal do auta ne? A jestli mi chceš tvrdit že to tak není, tak se klidně zítra půjdu podívat...

Ty motory jsou stejny asi tak v tom, ze zerou benzin ;) A ze nektery verze maj stejnou klapku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapky mají jiné označení. Tvrdíš, že 1.8 a 1.6 jsou stejné motory?

Ano, atmosférická 1,8 má jako největší změnu jinej zdvih a teda hlavu, když má o pár ventilů navrch, jinak je základ stejnej... a označení je stejný, asi vím co jsem si dal do auta ne? A jestli mi chceš tvrdit že to tak není, tak se klidně zítra půjdu podívat...

Ty motory jsou stejny asi tak v tom, ze zerou benzin ;) A ze nektery verze maj stejnou klapku...

Tos ty motory asi ani neviděl ne? Maj stejnou klapku, váhy a spodek motoru...a nevim co ještě...

Editováno: , autor: stihacka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové mám taky jeden problém a nechci zakládat novou diskuzi. Myslím, že se to hodí sem.

Mám 1,6 55kW a vše funguje jak má dokud je nádrž alespoň z části zaplněná. Jak mám rezervu, tak u studeného motoru dlouho točím než motor nastartuje - jako by padal benzín. A po rozjezdu když mu nedám trochu více plynu, má auto tendenci se kuckat jako Š-120, která má špatně seřízený předstih. Ale jak píšu. toto je u nádrže na rezervě. Naplním nádrž a opět studený motor chytá ihned bez sešlápnutí plynového pedálu a na první otočení....Co to může být ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno

Klapka nová landa sonda nová a porád nic a nakonec

těsnění na sacím potrubí, bylo spečené a mělo to falešné sání.Tak to opravili a udělali kontrolu rovinosti toho plastového sání a dále svíčky jsem tam měl na felicii tak taky vyměnili a udělali těsnost chladící kapaliny.No celkem to stálo 4.086Kč. Nemohli na to přijít dělali to 2 dny.Ale na autorizovaný servis cena slušná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno

Klapka nová landa sonda nová a porád nic a nakonec

těsnění na sacím potrubí, bylo spečené a mělo to falešné sání.Tak to opravili a udělali kontrolu rovinosti toho plastového sání a dále svíčky jsem tam měl na felicii tak taky vyměnili a udělali těsnost chladící kapaliny.No celkem to stálo 4.086Kč. Nemohli na to přijít dělali to 2 dny.Ale na autorizovaný servis cena slušná.

a prosim ta nevies oznacenie toho tesnenia nejake cislo podla ktoreho by som to mohol kupit DAKUJEM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Zdravím prosím o pomoc. Mám oct 1,6 74kw motor AKL. Po nastartování za studena vyletí otáčky na 2500 poté pomalu spadnou na

cca 1000 a poté motor zhasne. Tato závada trvá do zahřáti. Po zahřátí jsou otáčky až na drobné pohupování (v rozmezí cca 500) v pořádku, ale motor se jakoby zakuckává. Byl jsem u x mechaniků a 4x na diagnostice a změna žádná. Vyměnil jsem klapku samozřejme originál dále svíčky, čidlo teploty, lambdu, hadici od sání ke klapce a závada přetrvává. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím prosím o pomoc. Mám oct 1,6 74kw motor AKL. Po nastartování za studena vyletí otáčky na 2500 poté pomalu spadnou na

cca 1000 a poté motor zhasne. Tato závada trvá do zahřáti. Po zahřátí jsou otáčky až na drobné pohupování (v rozmezí cca 500) v pořádku, ale motor se jakoby zakuckává. Byl jsem u x mechaniků a 4x na diagnostice a změna žádná. Vyměnil jsem klapku samozřejme originál dále svíčky, čidlo teploty, lambdu, hadici od sání ke klapce a závada přetrvává. :help:

Zkus jen tak na zkoušku odpojit váhu vzduhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím všechny majitele a příznivce OI. Chtěl jsem požádat o pomoc při řešení následujícího problému: Vlastním OI 1.6 74 kW. Pokud auto stojí delší dobu (min. přes noc), druhý den nastartuju tak na potřetí. Vždycky naskočí a hned chcípne. Pokud se motor udrží v chodu, je nepravidelný a má snahu se zastavit. Jakmile prošlápnu plyn je už pak všechno OK. Během jízdy můžu zastavit třeba na tři hod. a to jsou starty i chod motoru bez problémů. Navíc se při povolení pedálu plynu projevuje "kopání" do pedálu, a to kdykoliv. Děkuji všem za případné rady a pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kopani plynu je v poradku - elektronika reguluje privod vzduchu skrtici klapkou, coz se tobe na mechanickem pedalu projevi prave takto.

ZKus se VAGEm podivat do merenych hodnot, jestli jsou vsechny v poradku, pripadne nastavit klapku.

Nic dalsiho me zatim nenapada....

edit: nemusis citovat svoj prispevok...

Editováno: , autor: olisoft
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj, už bádám dlouho nad nemocí mé oktávky.

Octa je r.v. 12/2000, 158tis. najeto, LPG namontováno ze začátku a je na něm najeto cca 140tis.

Mám problém se studenými starty. Nasednu do auta, otočím klíčkem, ukáží se mi LEDky a pak nastartuju. napoprvé, bez delšího točení. Po rozjezdu dopředu z garáže se motor zatřepe, začne cukat jako v autoškole a pak chcípne, někdy se mi jej podaří udržet. Druhý start nastartuje po delší době točení - asi 3 sec. a pak už jede normálně.. Akcelerace v pořádku asi, semtam trochu cukne v tahu..

Výpis z diagnostiky ukazuje:

9 závad nalezeno.

00668 - palubni napeti - svorka 30

36-00 - preruseni

01249 - vstrikovaci ventil 1 (N30)

29-00 - zkrat na kostru

01251 - vstrikovaci ventil valec 3 (N32)

29-00 - zkrat na kostru

01252 - vstrikovaci ventil valec 4 (N33)

29-00 - zkrat na kostru

01250 - vstrikovaci ventil valec 2 (N31)

29-00 - zkrat na kostru

00525 - lambda-sonda (G39)

07-00 - signal prilis maly

00525 - lambda-sonda (G39)

27-00 - neverohodny signal

00533 - regulace behu naprazdno

19-10 - nizsi odhad - Sporadická

00537 - lambda-regulace

18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadická

Readiness: N/A

Ty zkraty na válce můžeme hned vyloučit - je to kvůli montáži LPG.

můžete mi naznačit co mám ted dělat? Vyměněno tento týden:

- Nové zapalovací kabely Tesla

- Nové svíčky NGK origo

- Vyčištěno sání + přetěsnění kroužků na sání

- Nové teplotní čidlo

- Vyčištění škrtící klapky a nastaveno Vagem

- Vyčištěna váha vzduchu

- Výměna vzduchového filtru

- Nová hadice sání - mezi klapkou a váhou vzduchu

- Nové těsnění mezi škrtící klapkou a sáním

- Lambda strará jeden rok, montovaná v Škoda

Kluci mi poradili jezdit bez LPG, pojistky jsem odpojil a teď auto neví, že je v něm LPG-

Vypojil jsem to dnes, najeto cca 250km a poznatky - za jízdy i když stojím, drží volnoběh cca 1000-1100.

Vypojil jsem váhu vzduchu, motor se zatřepal a držel chvíli na těch 800 jak má, pak jsem do toho sednul a jel jsem cca 2 km, po vyřazení opět drželo 1100, napojil jsem váhu, motor se otřepal a zase držel na 800 jak má ale jen chíli, za jízdy opět držel oněch 1100.

Bez váhy vzduchu je to o trochu línější. Také tuto cestu, kterou jsem absolvoval, jezdím na plyn obvykle za 6,5- 6,7a dnes jsem se nemohl dostat pod 7,9, tj o litr víc.

Hlavně mě štvou ty starty... Nastartuju v pohodě, a jakmile trochu šlápnu na plyn a pouščím pomalinku spojku auto cuká až většinou chcípne. Jen semtam se mi ho podrží udržet po tom cukání, vymáčknu spojku, šlápnu trochu na plyn a pak je v pohodě..

Mohli byste mi napsat jakýkoliv postřeh? už si nevím rady, měl jsem auto ve škodovce a ta řekla, že je lambda v pohodě a at vypojím na 3 dny LPG a jezdím jen na benzín, jestli se to nespraví. Bohužel první den o litr větší spotřeba a 1100 ot na volnoběh, kde u plynu mám normální volnoběh, jako by se to auto zbláznilo na BA.

Koupil jsem Shell a dal do něj aditivum na vyčištění motoru, no moc tomu ale nevěřím. Jinak v provozu je auto celkem dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes ráno jsem vyjížděl z garáže a zkusil jsem odpojit váhu vzduchu. Autu kolísaly otáčky +/-100 ot. a při výjezdu (záběru) se začlo zase celé třepat a cukat. Podařilo se mě auto udržet s velkou námahou, pak jsem zapojil váhu a další rozjezd je v pořádku.. Ten první rozjezd je vždy kritickej, další už je v pořádku.

netušíte kde je zakopanej pes??

Protože teoreticky lambda není první cca minutku v provozu (resp. ř.j. z ní nebere info) protože se vyhřívá, tak co to může být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nazdar, s našou Octaviou, motor AKL, LPG STAG300, mám poslednú dobu podobný problém, po studenom štarte sa s tým nedá normálne rozbehnúť, keď pridám plyn tak sa to zadusí a niekedy úplne zdochne, ale len prvých pár sekúnd, potom sa to uloží a už to šlape, tento problém mám asi tak posledný rok, volnobeh drží dobre, ale niekedy od jari stúpla spotreba o vyše litra, a teraz na jeseň sa postupne pridal ešte jeden problém a to že pri jazde s minimálnym plynom sa motor začne správať ako keby som s pedálom mykal, šklbe, a je to rovnaké pri jazde na LPG aj BA. V lete som menil čidlo polohy klukovky, bolo za tepla prerušené a teplý motor sa dal len ťažko naštartovať, našla to aj diagnostika, tak to som vyriešil rýchlo, ale so spotrebou, dusením sa studeného motora a jazdou na min.plyn to nemalo vplyv. Na diagnostike sa mi občas vyhodia tieto chyby:

00668 - Supply Voltage Terminal 30 36-10 - Open Circuit - Intermittent

táto sa objavuje aj v riadiacej jednotke LPG, ale keď som to premeriaval tak vždy bolo napätie v poriadku, meral som to aj osciloskopom či nieje napätie zarušené ale aj to bolo v pohode,

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-10 - Upper Limit - Intermittent

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent

Lambda vyzerá na VAGu aj na osciloskope tiež v pohode, kmitá, napätia v poriadku...

Neviem stále na to prísť, pripadá mi to ako nejaký problém s ukostrením alebo niečo v elektrike, len nemám dosť času aby som preliezol na aute všetky elektrické spoje, a vymieňať veci bez istoty že je niečo vadné tiež nechcem.

Neriešili ste niekto náhodou podobný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přesně tohle teď řeším u dvoulitru AZJ. Studený start po celonočním stání a rozjezd do kopce je v první chvíli docela průser. Plyn na podlaze a stejně se to dusí a nechce se rozjet. Jakmile nechám půlminutu auto stát po nastartování na volnoběh, tak je to v pohodě. A začalo to taky poškubávat při jízdě na minimální plyn. Plus to za studena škube v otáčkách 1500 - 2000. Na VAGU nic nemám, kromě toho, že mám v pytli druhou lambda sondu za katalyzátorem. Ale ta už je v trapu minimálně rok a půl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Ahoj, prosím o pomoc,  mám na mojí benzínové O1 74kW s motorem AKL cca180000km. Auto jezdí perfektně, ale...v posledních době mám problém se prvním startováním.

Při startování se motor kucká jen na 2-3 válce, protáčím ho cca 3x 6 vteřin a napotřetí chytne. Jakmile chytne, volnoběh běží vyrovnaně, žádná škubání motoru či ztráta výkonu při jízdě, ani větší spotřeba paliva. Změnu chování při podle venkovní teploty jsem zatím nezaznamenal, dělá to stejně v +12C jako v teplotách okolo 0. Vyměnil jsem svíčky, pročistil váhu vzduchu a senzor teploty vzduchu, vyčistil a znovunastavil klapku a  je to stejné. Ovládání klapky je mechanické, V paměti závad není nic L.

Už opravdu nevím, co by to mohlo být,  protože auto jezdí opravdu pěkně  jde jen o první „ranní“ start. Pokud motor po jen  pár sekundách po nastartování vypnu, naskočí na další pokus okamžitě. Tedy teplotní čidlo chladící kapaliny to asi taky nebude… (?) Mohu dělat popojížďky celý den a vždy pak chytne vzorně.

Předem děkuji za zkušenosti, už nevím co dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...