Přejít na obsah

Výměna rozvoďáku u 2.0 MPi


mike_k

Doporučené příspěvky

Chlapi jak tady čtu o tom rozvoďáku tak musím říct, že ten můj hodně přesluhuje. mam nalítáno 117 litrů a v autorizovaným servisu mi řekli, že je do 120 čas, že se mění na tom mím autě ve 120 tisících. Ale zase můj táta má najeto cca150 tisíc, je to služební auto, servisováno v autorizovaném servisu bez ohledu na cenu. A co vím tak rozvoďák neměnili na 100%. Ale už jsem říkal, že bych ho měl asi vyměnit :unsure:

Rozvodak ma o neco cetsi vydrz, nez ty kladky, kde se oblozeni rozpadne a dela to neplechu. Je to tak vyrobeno a nic s tim nenadelame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody s řemenem obvykle přežívají celé auto, proto u správně navrženého benzínového motoru s klidným chodem a malými pasivními odpory není ani stanoven servisní interval. U té 1,4 jde evidentně o nějakou vadnou sérii kladek, což je od škodovky sviňárna, že na to prdí. Ano riziko poruchy je tím mírně zvýšené, ale měnit kvůli tomu předčasně celé rozvody není zcela adekvátní. Celá chyba může být i v konstrukci té kladky, nebo jejím poddimenzování, to pak riziko nesníží ani výměna. Je to jako s žárovkou H7, můžeš měnit jak chceš a stejně nevíš dne ani hodiny...

Osobně aspoň jednou ročně shodím vzducháč a pak ten horní plastový kryt řemenu - jde to udělat prakticky bez jakéhokoliv nástroje, zatím byl vždy jak nový (mám ovšem najeto jen 50tkm). Taky to chce poslouchat motor a nebrat na lehkou váhu změny jeho zvuku.

Rozvodak ten ma o neco vetsi vydr, nez ty kladky, ale kdyz to prece budu menit, tak i kompletne s rozvodakem, to ¨je jako, kdyby jsem chtel menit pistni krouzky a necham tam tesneni, ktere tam bylo puvodne, nebo tam dam neoriginal dily, je to kazdyho vec.

Editováno: , autor: Mikosar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Editováno: , autor: Lugo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Tady foto, jak vypada vodici kladka.

Editováno: , autor: Mikosar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stěmi rozvody výměna 90.tis. a pak po 30 - 60.tis. mají to skoro všechny servisi co vím takle od kolegu automechaniků a ty žárovky praskají kvůli podpětí a přepětí je to hold vše elektronika,měl jsem 120l,favorita a feldu a tam sem je měnil jen zdůvodu že měli už nižší svitivost mam těd roomstra tak jsem zvědav kdy praskne první.to je teď u všech škodovek fábií,octavie,superba a roomstra.Většinou stačí koupit naše narvy vydží stejně jako ty cizí naše jsou levnější,a stím praskáním to je i u cizích mam v praci iveco a tam praskaj jako prd tak někdy 2 do měsíce.

Nemáte pravdu, H7 neodcházejí kvůli přepětí natož podpětí, vlákna praskají prostě kvůli chybné konstrukci žárovky - ta je totiž celkově poddimenzovaná, zejména oproti osvědčeným H4, které jste měl ve zmiňované 120l, favoritu nebo feldě. Omezení provozních přepětí pomocí do série s žárovkou zapojeného varistoru problém řeší pouze částečně.

Narva je německá firma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Tady foto, jak vypada vodici kladka.

Z fotek co tady dával Bemo mám pocit, že neodchází ta klapka, co jsi označil. Mám pocit, že je to ta druhá, napínací viz obrázek.

post-8-1166426169.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pava - opět zásah, stačí se podívat na obrázek na předchozí stránce. Taky jsem si všimnul, ale podle mě nemá cenu oponovat někomu, kdo je přesvědčený, že investováním tisíců korun do údržby zajistí svému autu nesmrtelnost. Ona ani výměna těch řemenů není zcela bez rizika a není to ani náhodou banální úkon. Kolega si koupil starší mazdu 323 a v nadšení ze špičkového zahraničního vozu zamířil do mazda servisu na výměnu toho řemenu. Nechci zatěžovat detaily, ale skončilo to generálkou motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Tady foto, jak vypada vodici kladka.

Z fotek co tady dával Bemo mám pocit, že neodchází ta klapka, co jsi označil. Mám pocit, že je to ta druhá, napínací viz obrázek.

Jo, ta kladka co jsi znacil taky odchazi ale take odchazi i ta vodici a napinaci maleho remene, kdyz si to uz menis tak je lepsi, prece tam dat rovnou novej remen i s kladkama, je to logicky, clovek by byl sam proti sobe, kdyby to komplet nevymenil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Nejmene vydrzi ta vodici kladka, je z takoveho "nevydrz" materialu, potom to chrasti lozisko v te kladce, ptz na to kladku je moc otacek, nevim proc je to tak vyrobene, octavie to uz maji trochu jiny a vydrzi to vic i ten rozvodak je sirsi nez u fabky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Tady foto, jak vypada vodici kladka.

Z fotek co tady dával Bemo mám pocit, že neodchází ta klapka, co jsi označil. Mám pocit, že je to ta druhá, napínací viz obrázek.

Jo, ta kladka co jsi znacil taky odchazi ale take odchazi i ta vodici a napinaci maleho remene, kdyz si to uz menis tak je lepsi, prece tam dat rovnou novej remen i s kladkama, je to logicky, clovek by byl sam proti sobe, kdyby to komplet nevymenil.

To souhlasím, když měnit tak všechno, ale dotaz byl, která kladka nejvíce odchází a kterou kontrolovat a to je právě ta co jsem označil já.

Carlo: napsal jsi přesně moji myšlenku, až dojde na moje rozvody, budu moc přemýšlet, komu výměnu svěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz k té kontrole rozvodu....taky na mě koukám stylem jak popisoval Carlo..ale je nějaká možnost kouknout na to jak vypadají kladky? Nebo to vyžaduje už moc velkou demontáž ?

Na kladky se muzes podivat i bez velke demontaze, oddelas kryt, ale pokud je chces vydelat, tak to uz je velka demontaz :huh:

Nj oddělám kryt..ale jaký?Když oddělám airbox a ten horní černý plastový nalevo tak vidím dva řemeny ale napínaci kladky ne... :(

Tady foto, jak vypada vodici kladka.

Z fotek co tady dával Bemo mám pocit, že neodchází ta klapka, co jsi označil. Mám pocit, že je to ta druhá, napínací viz obrázek.

Jo, ta kladka co jsi znacil taky odchazi ale take odchazi i ta vodici a napinaci maleho remene, kdyz si to uz menis tak je lepsi, prece tam dat rovnou novej remen i s kladkama, je to logicky, clovek by byl sam proti sobe, kdyby to komplet nevymenil.

To souhlasím, když měnit tak všechno, ale dotaz byl, která kladka nejvíce odchází a kterou kontrolovat a to je právě ta co jsem označil já.

Carlo: napsal jsi přesně moji myšlenku, až dojde na moje rozvody, budu moc přemýšlet, komu výměnu svěřím.

Nejmene ti vydzi ta vodici, zasne v ni chrastit lozisko a je to v pr..., tu co jsi ozneci taky nevydrzi, ale i ta u toho kratkeho remene

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Dneska jsem se pri pravidelne kontrole v autorizovanem servisu ptal, kdy se na 2.0 MPi meni rozvody a dostalo se mi zajimave odpovedi, ktere se mi moc nechce verit. Pry se to meni nejdrive po 120tis., ale hlavne podle zvuku. Copak u remenu je neco poznat po zvuku? Nebo snad ma 2.0Mpi retez a ja o tom nevim? A taky me bylo receno, ze pokud jezdim pravidelne na prohlidky po 15ti tisicich do autorizovaneho servisu a je to v servisni knizce, tak pri prasknuti remenu hradi opravu Skodovka. Myslite, ze toto muze byt pravda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...