Přejít na obsah

Brzdový třmen přední


Vladan

Doporučené příspěvky

Zdravím, na předních brzdových třmenech je vyraženo FS - III. Ví někdo, co to znamená? Jen mě to zajímá, nikde jsem to nezjistil. Děkuji.

Je to typ brzdového třmenu. U octavií se standardně vyskytují dva druhy

předních brzd: FS III a FN-3, brzdy z RS vypadají ještě jinak.

(zdroj: H.R.Etzold, Škoda Octavia - Jak na to) :kol-97:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, na předních brzdových třmenech je vyraženo FS - III. Ví někdo, co to znamená? Jen mě to zajímá, nikde jsem to nezjistil. Děkuji.

Je to typ brzdového třmenu. U octavií se standardně vyskytují dva druhy

předních brzd: FS III a FN-3, brzdy z RS vypadají ještě jinak.

(zdroj: H.R.Etzold, Škoda Octavia - Jak na to) :kol-97:

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak včera jsem měnil brzdy na mé O1, nove kotouce a nove desticky na predni napravu, uz jsem zakoncoval druhou stranu, jeste pridelat brzd. trmen, ale najednou ouha.Jeden cep zasroubovany v poho, ale ten spodni porad utahuju a utahuju a stale nic, porad se protacel. Vydelal jsem ho, optycky zkontroloval, jestli neni ukrouceny a je v poho, proste nechce chytnout zavit.

Tak jsem to nechal zatim na jednom, drudy jsem tam nechal jen tak natoceny v dire a zatim drzi i po ujeti 100 km.

Vim, asi jsem sebevra, kdyz s tim jezdim, ale potrebuju jezdit.

Co s tim?

post-2966-1192393588_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jem to zkousel tam dostat a nejde to, nemuzu chytnout zavit.Povolit to slo, ale mam takove tuseni, ze to majitel predemnou musel jen nejak zalepit, protoze ta dira je pekne vyhlodane.Tak ted nevim jak to resit, jestli pujde udelat vetsi dira a novy zavit, ale co tam dat zase za sroub.Cely kus napravy se me nechce menit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těhlice se měnit nemusí,pokud to není nějak hnusný tak se dělá taková závitová vložka,která se po převrtání toho strženýho závitu zalisuje (zatlačí) do těhlice z vnitřní strany a pokud není poškozenej ten závit na vodícím čepu tak ho můžeš použít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen taková otázka: ty by jsi pak s takovou opravou jezdil??? Povím ti, že já teda ne. Takovou těhlici přehodím než se naobědváš a zapiješ to kafem... Tak nevím o co tady pořád jede. Nebo asi chcete riskovat pořádnou nehodu, že?

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já ti zas řeknu že bych s těhlicí opravenou pomocí "heliko" vložky klidně jezdil, jen tak mimo, je dokázaný že závit pomocí téhle vložky má potom vyšší pevnost než původní, alespoň tohle platí pro opravu v hliníku a v litině to bude taky.

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s takhle opravenou těhlicou jezdím a taky si myslím že je ta pevnost větší. Tu opravu mě udělali neplánovaně když byl vyrezlej ten závit při výměně ložisek a to v autorizovaným servisu.Nehledě na to že ta oprava vyjde levněli než kupovat novou těhlicu.

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panáčci, mě je celkem prdel, s čím vy budete jezdit. Já mám auto poskládaný se 150% pečlivostí. O brzdách a podvozku ani nemluvím!

Ale serou mě lidi typu jako jste vy. Chtěli by jste jen jezdit a nedát do auta ani pitomý pětikilo za těhlici, kterých je po vrakáčích stovky. To se raději budete srát s jakousi vložkou. A že na autě se vám to bude dobře dělat... příjenmou zábavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezká reakce, tebe jen sere že máme levnější a jednodušší řešení než máš ty co? Hihihi
"jakousi vložku" na tomhle je vidět že se ve strojírenství moc nevyznáš, když ani nevíš, že něco takovýho existuje.

A další věc, když budeš měnit těhlici, tak musíš udělat i geometrii, takže tvoje náklady na opravu jsou přinejmenším šílený...

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech ho ať se rozčiluje - stejně zbytečně,když už bych měnil těhlicu tak bych ju určitě nekupoval z vrakáču,kdo ví co s ní je a za rok ti tam třeba ten závit vyrezne znovu a budeš to dělat přes ten oběd s kafem znovu. Pokud chceš odvádět prácu na 150% tak bys měl kupovat nový věci a to by tě asi na pětikilo nevyšlo. No schválně kolik stojí origo v kšeftě nová těhlica?A neobviňuj nás prosím z toho že jen jezdíme a flákáme prácu na svým autě,dyť nás ani neznáš, na to abys to mohl tvrdit.

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo panove, pekny reakce.Vymenit tehlici nebo pouzit vlozku.Co si jen vybrat, ale u me vitezi ta vlozka, protoze je to pro me levnejsi reseni, na novou tehlici nemam, starou z vrakace by se mi moc nechtelo kupovat, protoze je pravda, ze stara je stara a taky nemusi vydrzet.Jinak jsem uvalil 500 Kč pred tydnem za geometrii a znovu tam nepojedu.Takze u me vitezi vlozka a pls info kde ji koupit a jak to vlastne vypada, popr. kolik stoji.Diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální by bylo najít někoho kdo má tuhle opravnou sadu, aby ti půjčil vrták, závitník a přípravek na natočení vložky. Funguje to tak že původní díru převrtáš a do ní vytočíš o něco větší závit pro tu vložku, kterou když tam natočíš tak ona vytvoří závit jako tam byl předtím, ta vložka vypadá jako taková pružina. Na nějaký povídačky Milana II nedej...

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj nástrojaři, (já jsem jen pitomý truhlář který zatím měnil těhle na 3 autech)

nějak vám uniklo, že na vaši vložku tam nějak modeláři na slévárně nenechali místo! V oku okolo závitu M9 je sotva 4 mm "masa". Tak mi potom dejte foto, jak se vám to podařilo pěkně v ose navrtat a nalisovat, když bude těhle namontovaná na autě.

 

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsi zapoměl, že do druhé těhlice musíš koupit i nové ložisko! Po vyražení náboje se ložisko znehodnotí. Samozřejmě, že tu geometrii musíš taky udělat, jinak to nejde. Jenže když to uděláš, tak zase od této strany budeš mít na dlouho klid.

Že se s tím tak jezdit nedá, to máš pravdu! Ber to tak, že se může s takto poškozeným dílem podvozku kdykoliv a cokoliv stát. Ikdyž je brzdič zaháknutý v těhlici, hrozí že by se mohl z těhlice vysmekneknout a kousnout se do disku. Následky nechci ani domýšlet. Proto jsem byl od začátku proto, aby jsi těhlici vyměnil za druhý kus - neříkám za nový. Je škoda, že zrovna potřebuješ levou, tu kterou zrovna nemám! o tom jsme se už bavili.
Nevěřím tomu, že závit v litině "vyrezne". Ten závit je neopatrným zásahem poškozený! Těch těhlic na brzdy 256 mm jsou všude tuny, takový těhle totiž nikdo nechce. Zajdi na vrak, poohlédni se po dobrém kusu a těhlici vyměň. Neber ohled na tisíci kotunovou investici. Vždyť to jsou normální provozní náklady. Uvědom si, že v tom autě jezdíš ty a tvoji blízcí. A taky si myslím, že zrovna podvozek není vhodný na nějaký experimenty. Jo kdyby se jednalo o výfukový potrubí a podobný pitominy, tak je to jasný... Nedej bože, kdyby jsi k vůli pár kačkám s autem někde seknul, stálo by tě to pak třeba 60tkč, možná i víc. Co je proti tomu 500,- za těhli, 500,- za ložisko, 350 za geo + nějaká hodina práce??

Editováno: , autor: plasmo
Citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oprava závitovou vložkou je absolutně čistá strojařská práce,pokud se to provede trošku profesionálně,tak je tam garantovaná větší pevnost než původní,používám a bez obav doporučuji.Já je používám a nikdy jsem neměl problém.Shodou okolností mám na své 1.8T takto opravenou těhlici-stržený závit na brzdiči už dva roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...