Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Tenhle problem je skutecne neprijemnej a na konstruktery to nehazi dobre svetlo.

Jen me malinko zarazi ten pocet km, je skutecne oproti jinym pripadum dost nizkej, a kombinace se spatnym vstrikovanim do prvniho valce.

Mam otazku - kde jsi bezne tankoval? Ona totiz kvalita paliva vyznamne ovlivnuje nachylnost na tento problem.

Nebudu tu rozepisovat, co je presnou pricinou tehle poruchy (lidi z fora vedi), ale ve strucnosti a s vynechanim objektivnich pricin v motoru je to styl jizdy (podtaceni), ale take kvalita paliva.

Ze ti odesel vstrikovaci ventil a zaroven jsi dospel k podpalenemu ventilu po 25 tkm svadi myslet na dlouhodobe tankovani nekvalitniho paliva...

... a nebo jsi mel sakra smulu.

nuz tankoval som na Slovanft-kach benzinkach. vraj su najkvalitnejsie, teda jedny z najkvalitnejsich... ale este pred cestou do chorvatska som dotankoval zo shell-ky... a ta uz mala niekolko pruserov s benzinom 50:50... ta druha 50 bola voda :-D tak neviem. kazdopadne je to chore a tak ako som tu aj cital je nezmysel podla mna s tym podtacanim samotnym /nevravim ze to nema vplyv/ pretoze som x motorov zazil v robote a ziaden neodisiel s podpalenym ventilom do servisu... a to ich bolo hodne a boli teda dost podtacane... teda fakt by potom trebalo manual na jazdenie s HTP motormi kde by uvadzali rozmedzie radenia rychlosti osobitne rovinka, dole kopec a hore kopec... hehe... tam kde je kvalita tam motor musi vydrzat aj keby za nim sedela blondina :-D neverim ze take nieco by sa stalo BMW, Mercedesu a pod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bože, ještěže to nemám. Já u silnějšího 16V řadím dost často klidně kolem 2200-2500, takže další rychlost spadne pod 2000... Když nepotřebuju zrovna více zrychlovat, tak přes 3000 se prakticky nedostanu :)

no ty kokso, tak takymto stylom nejazdim ani na 2.2 naftakovi, chudak motor. nechapem preco si ludia kupuju 16V motory a potom s tym chodia okolo 2000ot/min. to si kup nejaku ameriku co ma 4 litre a 6 valcov, potom mozes chodit aj bez plynu - spotreba bude rovnaka :p

PS sorry ze som taky hnusny, ale toto je uz na mna fakt moc :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

domino: Já prostě nevidím důvod, když se s plynem pohybuju do cca čtvrtky (spíš ani to ne, jen ho šolíchám) udržovat motor na čtyřku třeba v 1600 a jet takhle po rovině a udržovat rychlost, proč by se měl motor ničit, když žádné "divné" zvuky nevydává ;) Jasně začne se trápit, pokud mu v těchto otáčkách přišlápneš, ale jinak?

Jinak je zajímavý, ale u naší fábky (74kW) se točení přes 3000 příznivě na spotřebě neprojeví, právě naopak. Když chci jet na spotřebu, tak nejvýš 2500 a co nejdřív řadit pětku, v nějakých 65km/h to točí na pětku rovné 2000 :) U té slabší (55kW) to možná nejde, protože má 3, 4 a 5 delší a potřebuje zřejmě vyšší otáčky než se přeřadí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stodvacitky byly sroty, favority,felicie a i nove octavy a fabie jsou sunt , prectete si tohle forum, u zadne jine automobilky nenajdete tolik zavad jako u skodovky , katastrofalni auto , nechapu ty maxi prodeje , kazde auto jine znacky co jsem mel vydrzelo jako krava , tohle je porad v prdeli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no je to rek bych k tematu ,,mam ventily po 20 000km zapecene,, , je to to same jako kdyz prijedes do autorizovaneho servisu skoda a mechanik ti rekne : 100 000 , 1.6 benzin ? tak to je jasne driky ventilu u tohodle auta je to bezna zavada :t to si snad ze me dela skoda prdel ne a jeste se tim ani netaji :t a tech zavad na skodovce zpusobene automobilkou jsou kvanta , staci precist forum

neni to rypani jen postesknuti nad dalsi mega botou skoda auto , nebo ti tohle prijde normalni aby se mu pripekly ventily na skoro novem aute ?

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

creck: normální to není a taky nemůžu uvěřit, že v dnešní době, kdy se dělá spousta náročných testů, než se něco vypustí do světa, je možné, že po najetých 30tkm je motor nefunkční a zralej na opravu za desetitisíce :aggressive:

btw: u naší fabie máme najeto 26tkm a neumim si představit, že by se podělal motor tak závažným způsobem, vždyť to je akorát zajetý motor, který by teď měl podávat úplně nejlepší výkony.

Ale na obranu musim napsat, že škodovek je jako sra.ek a tudíž se ví prakticky o všech závadách a i ty co se až tak často nevyskytují, tak díky počtu škodovek jsou známé ;) Proto na jiných fórech se toho tolik nedočteš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ty kokso, tak takymto stylom nejazdim ani na 2.2 naftakovi, chudak motor. nechapem preco si ludia kupuju 16V motory a potom s tym chodia okolo 2000ot/min. to si kup nejaku ameriku co ma 4 litre a 6 valcov, potom mozes chodit aj bez plynu - spotreba bude rovnaka :p

PS sorry ze som taky hnusny, ale toto je uz na mna fakt moc :feve:

jezdím úplně stejně a nevidím na tom nic špatného. Hlavní výhoudou je, že motor v takovémto režimu není prakticky slyšet. Jesli motor dostává zabrat nevím a je mi to celkem jedno. Jak tady někdo psal, spotřeba jde hodně dolu a dálkový trasy pak jezdím pod pět litrů, takže za uspořené peníze si pak mohu koupit nové auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musim vzít zpět svoje vyhrady k servisu.Opravu zvladly v předem dohodnutym termínu.Auto je snad už v pořádku davala se nova hlava,škodovka se k tomu postavila čelem a i když jsem měl chvíli po zaruce,uznaly 100% nahradu jak materialu tak práce.Ale pořád sem se od nich nedozvěděl důvod proč hlava odešla.Jen doufam ,že se namontoval nějaky už modifikovaný tip a už se se stejným problémem nesetkam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

takže motor už mám opravený, podľa mechanika nebol podpálený ventil, bol vraj len zanesený, takže nezakvitol :-D, nepýtal som sa ho čo mi presne menil bo som už nemal chuť po toľkých nepríjemnostiach s mojím autom, ale stálo ma to okolo 11.000.-. Každopádne teraz ide úplne v pohode. Hlavu nemenil určite... No teraz budem len čakať koľko to vydrží. Len stále rozmýšľam čím sa ten ventil tak mohol zaniesť... žeby to bolo tým benzínom? Keď hej tak potom zbohom Shell tankovaniu, bo len raz som tam natankoval a už bol problém... tak ako ho malo už viacero ľudí ktorý tankovali pol litra voda a pol nafta alebo benzín... hehe a potom že to je značka ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale 11.000,- mě přijde sakra hodně, zanesený ventil, jak to teda opravili? rozborka, vyčistit, sborka? ventil novej? mimochodem cena ventilu je dost velká, oproti jiným, ale za 11.000?

Já osobně si myslím, že ventily se zasírají právě při režimu používání, kdy se nahoru řadí příliš brzo, myslím, že tam pak dochází k horšímu a nedokonalému spalování, které vyrábí právě ten bordel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale 11.000,- mě přijde sakra hodně, zanesený ventil, jak to teda opravili? rozborka, vyčistit, sborka? ventil novej? mimochodem cena ventilu je dost velká, oproti jiným, ale za 11.000?

Já osobně si myslím, že ventily se zasírají právě při režimu používání, kdy se nahoru řadí příliš brzo, myslím, že tam pak dochází k horšímu a nedokonalému spalování, které vyrábí právě ten bordel.

nuž to vieš dneska sa platí aj psychická príprava mechanikov na opravu... :-D verím tomu že len za robotu vrátane diagnostiky som platil okolo 7.000.-, a čo sa týka skorého radenia rýchlostí... nikdy som auto nedusil... nemôže to byť nedokonalým spaľovaním nekvalitného benzínu? a taktiež prečo potom sa zaniesol len jeden ventil? myslím že ventil menil za nový a možno ešte čosi k tomu bo mi spomínal že objenával náhradné diely... viac neviem a ani už nechcem... stačí že to šľape... veď nakoniec ked sa mi uvolnia nejake prašule tak bude iné auto a basta... škodovky mám už dosť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja som si myslel, ze fabia 1.2 htp 40kw, vydrzi dost dlho, ale po 11 500km mi v aute zacal zaznievat velmi cudny zvuk, bolo to klepanie, v servise to vymenili zadarmo ( tycka stabilizatora), tak som bol spokojny, po 18 500 km mi odysla druha tycka stabilizatora na druhej naprave, aj to mi vymenili zadarmo. Potom az do 40 000km som nemal problem (okrem ziarovky na dialkovych), ale po 44 000 km mi zasvietila zlta kontrolka ( plyny vo vyfukovom potruby ). Myslel som si ze bol motor dlho vystaveny slnecnemu ziareniu, tak som pockal 5 min na mieste a kontrolka vypla. Ale ked som na druhy den nastartoval rano, a kontrolka svietila, nevedel som co to je ( trochu som si myslel, ze mam velmi prehrdzaveny vyfuk, a preto to zle spaluje), tak som sa skusil pohnut, ale zvuk a tah motora nasvedcoval tomu, ze nie je cosi vporiadku, znelo to ako keby jeden valec vynechaval.Auto v nizkych otacka nemalo tah, a tak som z tym dosiel do servisu.Kde mi diagnostikovali, v 1 valci tlak 8, a v ostatnych 12,13 (optim tlak je 13-14-15).Musi sa menit hlava, aj tesnenia ventilov.A povedali ze na 99% to spravia zadarmo.( ze vraj by ma to stalo okolo 45 000sk)Tak som tam nechal auto a o tyzden to urobili.Nechceli mi v servise povedat co je to ca chyba, preco sa to kazi, a ze vraj robia 1.fabiu, co musia menit hlavu, to bola samozrejme loz, ved na internete je toho strasne vela.Ja osobne si myslim, ze hlava odisla preto, lebo ten motor by sa mal nechat zohriat na 90 stupnov, az potom ho vytacat.Ale asi par krat som sa strasne ponahlal ( asi okolo 43 000km rano, ked bol motor studeny som ho vytocil tesne pred cervene policko, pred tym som to nikdy nerobil... ), a ked je motor studeny, tak ist tak ako to da sa neoplati.Motor vobec nepodtacam, jazdim okolo 2500 az 3500 normalne, a pri predbiehani do 4400.A ked chcem usetrit palivo, tak od tych 2500 do 3000.Motor by vydrzal vpohode aj 100 000km, keby som ho par krat za studena nevytocil...A po vymene hlavy ide ako hodinky, vydrzi dlho mozno aj do 150 000, ale ked sa bude pravidelne menit olej, a bude sa motor nepodtacat ( to je jazdenie okolo 1900- 2400), A jazdit z plynom na podlahe iba ked je motor zahriaty, a otackomer netoci menej ako 2400 otacok, tak bude vsetko v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

.... zdravus. Nečetl jsem odpovědi ale jen první příspěvek a stalo se mi to samé - výhoda byla že jsem to dal do autoriz. servisu kde jsem měl kamaráda a tak mi to všechno povysvětlil : příčin je možná víc ale bejvá to bud stylem jízdy nebo špatnym benzínem a pak je tu možnost konstrukční vady. Pokud se to někomu stane a auto je po záruce je tu ta možnost (jako u mě) že pokud máte pravidelně vyplnovanou servisní knihu tak se s váma škodovka podělí jak o praci tak o díly.

Neni to u všech klientů stejné ale je to příjemné takže místo opravdu zde zminovaných 35.000,- jsem platil 11.000,-

A to se vyplatí.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Měl sem stejný problém... Ale při podstatně více najetých kilometrech. Ale byla to částečně má chyba. Nejezdil sem moc plynule a asi 30 tis. km sem nevyměnil olej. Jinak při 8O tis. km to začlo zlobit (chcípat, spatně jelo) a při 83 tis. km to přestalo skoro jet. Na válcí tlaky kolem 2 baru... Ve škodovce mi řekli, že orava 4O 000,- ... Na to sem se jim vykašlal, a zkusil to opravil u známého v dílně sám. Motor je strašně jednoduchej a sundat hlavu není velká práce. Nakonec mě oprava vyšla na 2000,- ... kolem 1 000,- stály ventivy, a 1OOO,- těsnění... Samozřejmě sem vyměnil i svičky a chadící kapalinu a olej. Ale slyšel sem, že tyhle obyčejné 1.2 hodně zlobit už při 3O tis. km .... Je to asi hodně o stylu jízdy. Podle mě hodně trpí tento motor když ho hodně točíte a podobně. Hlavně pravidelně jezdit na servisky nebo to hodně kontrolovat a měnit olej :-) Je to hodně náchylné. Čus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vířením v motoru dochází v určitém okamžiku nasáváním výfukových plynů z výfukového potrubí a ten sebou může přinášet mikroskopické částečky z kalalyzátoru.A ty se dostanou do prostoru vodítek a mají za příčinu,že se ventil přestane otáček v ose.Dojde k zadrhnutí ventilu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...