Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Nazdar Páni, jezdím s 1,4TDi a s benzínem je to nesrovnatelné, je pravda, že při rychlosti 150kM/h to ztrácí tah ale myslím si, že je to podobné i u 1,4MPi, to je moje osobní zkušenost, nikomu nic nevnucuji...

Jen nahlédnutím do oficiálních technických údajů zjistíš, že 1.4 59kW a 1.4 TDi 59kW jsou výkonově zcela srovnatelné, maximálku mají shodnou a na sprint je benzín dokonce lepší (13,1 vs. 14,0). Turboefekt totiž silně klame, ale realita je bohužel zcela jinde ...

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kilowaty jsou stejné, další hodnoty neznám,závody jsme nepořádali tak nemožu řict,zrychlení u TDi je opravdu znát a ani se to nemusi moc točit, benzín taky jede ale musí se vytočit až do 4-5ti tisíc otáček a to mě je proti srsti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jezdim 4 roky s 1,2. najezdim 15000 za rok, většinou samé popojíždění nebo do práce (5km po silnici a 15 po dálnici) a dlohodobá spotřeba je 6,8. Párkrát za rok jedu někam na Moravu, to je tak polovina po dálnici a to mívám spotřebu 6 litrů. Nechal jsem to čipnout, zmizela tak skoro úplně ta mezera po sešlápnutí plynu, motor začne mít sílu už tak od 2700 ot a při jízdě po dálnici kolem těch 130km/h (4000-4500 ot) je ten motor taky živější a jak tady někdo psal, že vadne , tak mě to jde krásně rovnoměrně až do 5500 ot, to je při předjíždění na 3 110km/h. Já bych se toho motoru nebál, na normální soukromé ježdění je v pohodě a šel bych do něj klidně znovu. Samozřejmě když někdo nalítá 40000 za rok, tak si koupí něco silnějšího. Jo a za 4 roky jenom dvakrát prasklá žárovka jinak naprosto bez závad, takže já si zatim nemůžu stěžovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen nahlédnutím do oficiálních technických údajů zjistíš, že 1.4 59kW a 1.4 TDi 59kW jsou výkonově zcela srovnatelné, maximálku mají shodnou a na sprint je benzín dokonce lepší (13,1 vs. 14,0). Turboefekt totiž silně klame, ale realita je bohužel zcela jinde ...

presne tak turbo efekt bol na prvy dojem ako to taha ale potom ked som sa zacal pozerat na to realne tak som zistil ze nic moc a manik sa chcel ukazat ze ako ide to TDI tak zacal zavodit s oplom vectra 1,8 benzin pozrel nanho pridal a bol v cudu :)

ano to je to ze nafta ide v nizssich otackach kdezto benzin tam nema silu. staci si pozret videa kde zo zaciatku nafta vyrazi ale skoro jej dojde dych a benzin ju dotiahne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak turbo efekt bol na prvy dojem ako to taha ale potom ked som sa zacal pozerat na to realne tak som zistil ze nic moc a manik sa chcel ukazat ze ako ide to TDI tak zacal zavodit s oplom vectra 1,8 benzin pozrel nanho pridal a bol v cudu :)

ano to je to ze nafta ide v nizssich otackach kdezto benzin tam nema silu. staci si pozret videa kde zo zaciatku nafta vyrazi ale skoro jej dojde dych a benzin ju dotiahne :)

ano je to tak když jsem poprvé sedl do nové octávky 1.9TDI 77KW byl jsem unešenej jak prudce zabere turbo ale po pár stovkách km jsem zjistil že je to opravdu pocitové a na sprint do 100km/h je dokonce pomalejší než moje 1.4 74KW. Turbo je příjemné krásně to vystřelí z křižovatky nebo se předjíždí auto ale taky jsem zjistil že když jsem plně využíval tak jsem po městě jel za 8.5 nafty..........(tím využíval nemyslím 120km/h po městě ale třeba starty z křižovatky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je vybráno... :-) ...1,4 to jistí. Motor je tichoučkej, jen mě překvapil docela hluk od kol - na drsnym asfaltu, ale za to motor nemůže. To spiš ty široky kola... Dík za názory. až ho budu mit a trochu víc to projedu, napíšu dojmy. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já su pro naftu, a jestli jit do 1,2 nebo 1,4 tak to asi vyjde nastejno, ale kvůli kultivovanému chodu tak asi do zastaralé 1,4MPi...

podla obrazku co mas usudzujem ze mas octaviu v nafte 1,9 TDI bud 66,81,74kW a ty tu hovoris o zastaralosti motora pozor neriesi sa tu 1,4 MPI cesty pociatok v skode 1000 ale 1,4 16V (MPI) s produkcie vw. a pokial pises ze je aj ten podla teba zastarali (netvrdim ze novinka) tak k tvojmu TDI sa ani neoplati vyjadrovat ako je ten zastarali lebo ta 1,4 16V je proti tomu mladoch zo 4 ventilovou technikou o ktorej mozes iba snivat :):p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehádám se, MPi je staré a mé bývalé 1,9 TDi taky není nejnovější, jestli se oplatí nafta nebo ne to je otázka ceny nafty, s 1,4 16V sem jel pouze párkrát, a nejede to zrovna nejhůř, teď jezdím s fab. kombi 1,4 TDi a nemožu si to vynachválit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci popudit příznivce HTP, není to špatný motor. Jezdil jsem s ním, vím co umí a co ne. Ale pokud bych řešil bazarovou Fabii, volil bych buď 1,4 16V nebo 1,4 MPI 50. Ta MPI je oproti HTP tišší, kultivovanější, jde lépe odspodu a mimo město má srovnatelnou spotřebu. Osobně ověřeno. Pokud je ve hře pouze 1,2 a 1,4 16v, pak každopádně 1,4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci popudit příznivce HTP, není to špatný motor. Jezdil jsem s ním, vím co umí a co ne. Ale pokud bych řešil bazarovou Fabii, volil bych buď 1,4 16V nebo 1,4 MPI 50. Ta MPI je oproti HTP tišší, kultivovanější, jde lépe odspodu a mimo město má srovnatelnou spotřebu. Osobně ověřeno. Pokud je ve hře pouze 1,2 a 1,4 16v, pak každopádně 1,4.

myslim ze on riesi nove auto a nie ojazdene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

střídám 1,4 50kw a 1,2htp oboje v combi prakticky denně a bez velkých dálek se přikláním k 1,2. po městě je to živější a na dálnicích nejsem žádný rychlík. do 130kmh se ale pohodlně jet s oběma auty. Obavy z koupě 1,2htp byly velké, pročetl jsem zde na fóru vše. dnes bych to neřešil a klidně koupil znovu. říká se že každý chválí to co mu stojí v garáži. já mám obě motorizace. kilometrama najezdím s 1.4 cca o 5000 km ročně víc. Jsem spokojený.

Poslední dobou jsem měl možnost vyzkoušet 1,4 40kw a zde je podle mě propastný rozdíl, je to línější auto. krátká verze, ale i tady je to na noze znát. bohužel zatím nemám ani v jednom autě pc takže spotřebu porovnávat nemohu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

střídám 1,4 50kw a 1,2htp oboje v combi prakticky denně a bez velkých dálek se přikláním k 1,2. po městě je to živější a na dálnicích nejsem žádný rychlík. do 130kmh se ale pohodlně jet s oběma auty. Obavy z koupě 1,2htp byly velké, pročetl jsem zde na fóru vše. dnes bych to neřešil a klidně koupil znovu. říká se že každý chválí to co mu stojí v garáži. já mám obě motorizace. kilometrama najezdím s 1.4 cca o 5000 km ročně víc. Jsem spokojený.

Poslední dobou jsem měl možnost vyzkoušet 1,4 40kw a zde je podle mě propastný rozdíl, je to línější auto. krátká verze, ale i tady je to na noze znát. bohužel zatím nemám ani v jednom autě pc takže spotřebu porovnávat nemohu

1.4 40kW není!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

střídám 1,4 50kw a 1,2htp oboje v combi prakticky denně a bez velkých dálek se přikláním k 1,2. po městě je to živější a na dálnicích nejsem žádný rychlík. do 130kmh se ale pohodlně jet s oběma auty. Obavy z koupě 1,2htp byly velké, pročetl jsem zde na fóru vše. dnes bych to neřešil a klidně koupil znovu. říká se že každý chválí to co mu stojí v garáži. já mám obě motorizace. kilometrama najezdím s 1.4 cca o 5000 km ročně víc. Jsem spokojený.

Poslední dobou jsem měl možnost vyzkoušet 1,4 40kw a zde je podle mě propastný rozdíl, je to línější auto. krátká verze, ale i tady je to na noze znát. bohužel zatím nemám ani v jednom autě pc takže spotřebu porovnávat nemohu

asi máš na mysli 1,4 MPi 44kW???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak už je doma. B) 1.4 59kW elegance červená... :palec2: zatím najeto jen cca. 70km spotřeba zatím 7.7l/100km, první jízda z Prahy domu 6.6l... zatím je najeto moc málo aby ta čísla bylo možné brát vážně, ale ta první jízda mě mile překvapila. Čekal jsem horší výsledek...

Jinak mě zatím trochu zklamala hlučnost na dálnici. Při rychlostech kolem 120km už ten motor docela hučel, ale je to jen subjektivní pocit. A vzhledem k tomu, že jsem "hlukový hnidopich" a vadí mi nekdy i docela malá hladina hluku, tak bych se nebral zas tak moc vážně. :rolleyes: Nebylo to nijak hrozný, jen jsem čekal víc... <_<;)

Až toho najezdim trochu víc, dam sem další další čísla.... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je doma. B) 1.4 59kW elegance červená... :palec2: zatím najeto jen cca. 70km spotřeba zatím 7.7l/100km, první jízda z Prahy domu 6.6l... zatím je najeto moc málo aby ta čísla bylo možné brát vážně, ale ta první jízda mě mile překvapila. Čekal jsem horší výsledek...

Jinak mě zatím trochu zklamala hlučnost na dálnici. Při rychlostech kolem 120km už ten motor docela hučel, ale je to jen subjektivní pocit. A vzhledem k tomu, že jsem "hlukový hnidopich" a vadí mi nekdy i docela malá hladina hluku, tak bych se nebral zas tak moc vážně. :rolleyes: Nebylo to nijak hrozný, jen jsem čekal víc... <_<;)

Až toho najezdim trochu víc, dam sem další další čísla.... -_-

aspon u 1,4 16V 55kW je ze pri otackach 3500-4000 ma ten motor sportovejsi zvuk niektory tvrdia ze huci mne nepripada ze huci v tomto rozmedzi ma najvacsiu silu a to odpoveda rychlosti 130-140 :)

ta spotreba ti pojde dole a myslim ze budes spokojny ked ho zabehnes tak aj hluk by mal klesnut, nech dobre poslucha a jazdi, hlavne bez poruch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak napsal houmr, hluk i spotřeba by měla klesnout ;)

někde jsem četl, už ale nevím kde, že verze 59kW je hlučnější než 55kW, jelikož nemá ten plastový kryt motoru. co je na tom pravdy, nevím

to Boban: tak hlavně ať slouží, určitě budeš spokojený :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...