Přejít na obsah

Letní pneu R17


NoiseR

Doporučené příspěvky

K tomu servisu se už ani raději ani vyjadřovat nebudu :D stačilo mi, když mi na kola kola za 22 tisíc (liťáky i gumy) narvali gumový ventilky 1000cm čouhající. Když jsem ta kola viděl, tak jsem se za jejich práci styděl. Prý, že to zákazníci chtějí....

Tehdy jsem to naházel do auta a rychle do jiného. Nehledě na to, že mi vyvážení nalepili přímo mezi paprsky, takže hnus humus. Neměl jsem sílu se hádat. V druhém pneuservisu jsem otevřel kufr a "který prase ty vole"..... Takže gumy dolů, ventilky do háje a teď už jsou kola sexy :D

Akorát mi říkal, že toho hučení se nezbavím, že musím koupit nový gumy :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě řečeno asi ano. Ale stalo se mi, že po srovnání geometrie jsem sjel pneu a hučení nebylo až tak výrazné. Nicméně stejně jsem pneu prodal a koupil nové.

 

Mimochodem opravdu byly ty ventilky 10m velké.... :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:  :_icon_smich2:

 

Málem bych zapomněl neptal jsi se kolik by doporučovali foukat ty pneu. Zajímal by mě další názor.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisák mi říkal na podzim, že měli školení ohledně ekonomické jízdy a doporučují foukat o 0,3 více, než je uvedeno na nádrži. U úzkých gum klidně o 0,5 protože tam nebývá problém s vyboulením nebo špatným sjetí. U širokých (205 ->) pak raději těch 0,3 max.

 

To jest ten názor.

Jinak ještě s těma gumama počkám, chvilku to sjedu a uvidím. Nechce se mi teď vyhazovat za nové gumy.

 

A co se ventylku týče, kokos to bylo víc jak 10m :D to šouralo o zem :D Ne sranda, byl fakt velkej a nechutnej, škoda, že jsem si to tehdy nevyfotil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K dezénom: ja dávam hlbší dezén dopredu z jednoduchého dôvodu, rovnomerné opotrebenie na všetkých pneumatikách.

Ak sa na to pozeráme z hľadiska ovládateľnosti, pokiaľ  zadok ustrelí, takúto situáciu dokáže zručný vodič celkom slušne skorigovať, dokonca niekedy na snehu pri prejazde ostrejšej zákruty, schválne ručnou brdou dávam kolesá do šmyku a plynom a volantom to ľahko skorigujem. Pokiaľ máme na predných kolách nemší dezén a predok nám "ustrelí" môžeme sa začať modliť, auto je takmer neovládateľné, nemá nás čo z toho šmyku vytiahnúť.

 

K pilke:  na II octavke, pokiaľ sú 17" pneumatiky tvrdšie napr. Bridgestone Potenza 050 smerové (myslím zmes pneu.) po cca 10 tis km je pilka  veľmi pravdepodobná a môžeme chodiť na geometriu aj každý týždeň, ak použijeme 15", alebo 16" pneu, pilka sa nám nespraví.

Odstrániť pilku z pneumatiky sa dá, ale treba na to kus zručností z toho dôvodu to radšej sem písať nebudem, aby si niekto neublížil.

Sám som pilku na pneumatikách mal už po 10 tis km, odstánil som ju a dojazdil som ich v maximálnej tichosti do 50tis km.

 

K tlaku: tlak v pneu dávam predpísaný. V zime + 0,2 podľa UP a pneumatiky výborne sedia, oporebenie je rovnomerné, udaj na viečku je zdôvodu dodržania optimálnych jazdných vlastností pneumatiky, nie komfortu,samozrejme je tam nejaká tolerancia, inak by pri nastúpení každého ďaľšieho pasažiera, musel vodič dofukovať pneumatiky :kol-48:, ale prefukovať o 0,6baru v 1, alebo 2 člennej posádke sa mi vidí prehnané.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj chlapi mám prosbu o vaše rady ohledně gum. Okolnosti mě teď donutili koupit nové gumy a jako fanoušek značky good year vás chci požádat jakou gumu by jste mi doporučili. Koukal jsem na eagle f1 asymmetric 2 fp 91Y. Pak na tu samou ale označení xl bez fp a pak ta samá s označením 91w. Vše rozměr 225/45/17. Jestli jsem dobře koukal tak označení FP znamená ochranu ráfku, ta guma je znich nejlevnější. Pak označení xl? Je to v nečem o dost lepší? Guma je pak o 150kč dražší. A guma co má index 91w je o 200kč dražší. A nebo by jste mi doporučili uplně jinný typ této značky( teda rád bych se vešel do ceny 2500kč za kus) a nebo ůplně jinný typ značky? Ale good year jsem měl už na předchozí octavce a měl jsem je i na zimácích. Teď je nemám protože jsem koupil auto na jinných gumách a rád bych se k této značce vrátil. Díky za rady a tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja myslím, že rýchlostný index "Y" je na vyššiu rýchlosť , ako "W", ide to podľa abecedy.

Cena nemusí byť automatický vyššia, keď má guma vyšší rýchlostný index, často to býva presne naopak.

Gumy s vyšším rýchlostným indexom sú mäkšie (kôli priľnavosti)a je pravdepodobné, že menej vydržia.

Dá sa očakávať, že zosilnená guma "XL" bude  hlučnejšia.

Hankook nie je prémiová značka.

 

Pozri celkom dobrý článok:  http://www.prezuj.sk/aku-pneumatiku-si-kupit/

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky ale šlo mi hlavně o to zdali by jste mi třeba takovou gumu doporučili a když tak jestli mi bude stačit( jezdím co se dravosti týká tak nějak normálně) tak prvně jmenovaná ( jen nevím o co jde ohledně té ochrany ráfku ) a nebo jestli so 150kč přihodit na gumě a mít už tu s označením XL a nebo ta 3 volby s indexem 91 w. Ale myslel jsem si že by ta první volba mohla stačit což je pak 2290kč za kus.

Editováno: , autor: Sheffield
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ochranu disku ber v každom prípade. Ochrana disku je to čo som zvýraznil šípkou,viď pravá guma,(chráni disk pred nárazom z boku, napr. obrubník).Ľavá guma je bez ochrany disku. Zosilnené pneu XL nepotrebuješ.

W, alebo Y? ,  Ber tú, ktorá má lepšie parametre(hlučnosť, spotreba, priľnavosť atp.) , je to na priloženom štítku, 

V tomto prípade    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 FP 225/45 91Y

post-12681-0-39041300-1428933140_thumb.j

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja myslím, že rýchlostný index "Y" je na vyššiu rýchlosť , ako "W", ide to podľa abecedy.

Cena nemusí byť automatický vyššia, keď má guma vyšší rýchlostný index, často to býva presne naopak.

Gumy s vyšším rýchlostným indexom sú mäkšie (kôli priľnavosti)a je pravdepodobné, že menej vydržia.

Dá sa očakávať, že zosilnená guma "XL" bude  hlučnejšia.

Hankook nie je prémiová značka.

 

Pozri celkom dobrý článok:  http://www.prezuj.sk/aku-pneumatiku-si-kupit/

 

Ano je pravda že Y je víc než W ,ale já měl na mysli to co je v TP a tam je myslím rychlostní index V proto jsem bral W jako vyšší. Nelenil jsem a koukl jsem do TP a musím přiznat že jsem se spletl a je tam na 17" kola rychlostní index W.

 

To že jsou gumy s vyšším rychlostním indexem měkčí je zavádějící tvrzení. Dle dostupných informací je trochu jiná ( poupravená ) konstrukce pneu.

 

To samé je o tvrzení, že zesílená guma je hlučnější. Tato pneumatika snese pouze jiné zatížení a má zesílené bočnice ( tudíž mohou být tvrdší ). Hluk je odvozen z větší části z designu vzorku pneu a trochu tomu asistuje směs pneu.

 

 

Jinak jak je zde již hodně krát zmíněno, veškeré odborné časopisy a odborníci odkazují na fakt, že ekonomický štítek je velice nepřesný a lidi by se tímto při výběru pneu řídit neměli ( je to jako když automobilky uvádějí hodnotu spotřeby vozidla ).  

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne v TP je W.

Zosilnená guma pri tom istom vzorku, to je snáď jasné nie? Snáď nebudeme porovnávať dva rôzne vzory.Netvrdím, že je hlučnejšia, aj keď to mám odskúšané, ale  "dá sa očakávať"  a to je veľký rozdiel.

Že je mäkšia nie je zavádzajúce tvrdenie, je to fakt, naviac má  zosilnenú konštrukciu, čo som sem neuvádzal, nakoľko je to pekne rozpísané v priloženom mojom odkaze, ktorý som sem vyššie vložil a pozvrdzuje nám to takmer každá recenzia týchto pneumatík.

 

Citujem:

"Športové pneumatiky

Hlavným kritériom pre športové pneumatiky je spoľahlivé držanie stopy za všetkých okolností – na suchu, na mokre, pri prudkom zrýchlení či prudkom brzdení a pod.. Ďalšími faktormi je stabilita pneumatiky pri vysokých rýchlostiach a stabilita v zákrutách pri vysokých rýchlostiach. Z toho vyplývajú určité vlastnosti pneumatiky, s ktorými mnohí pri kúpe športovej pneumatiky nerátajú:

Športové pneumatiky majú mäkšiu zmes ako štandardné, aby mali lepšiu priľnavosť na vozovke. Mäkká zmes však nevydrží veľa kilometrov. Všeobecne, ak štandardná pneumatika má životnosť napr. 40000km, tak  športová pneumatika vydrží cca 20000 až 30000km, alebo aj 10000km. Vo vysokej miere však kilometrová výdrž závisí od štýlu jazdy vodiča.

Športové pneumatiky majú väčšinou tvrdšiu bočnicu, ktorá menej tlmí nerovnosti vozovky(tlmiče a čapy trpia viac), ale na oplátku poskytuje vyššiu stabilitu a to hlavne v zákrutách.

Typický predstavitelia: Dunlop Sport Maxx , Goodyear Eagle F1 Assymetric2, Michelin Pilot Sport 3, Continantal Sport Contact 5"

 

Čo sa týka štítku na pneu, príp. spotreby vozidla, je to aspoň niečo približné, každopádne vieruhodnejšie ako jbp.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten odkaz jsem si samozřejmě prohlédl a je to velice obecné. Sportovní pneu jsou především dělané na rozdílné podmínky. Dle toho se pak volí pneu. Některé směsi jsou měkčí některé tvrdší a některé pneu mají měkčí střed a tvrdší okraje. Ono totiž hodně výrobců své pneumatiky vydává jako sportovní, protože se to lépe prodává, ale sportovního na tom moc není. Alespoň na okruhu by jsi si to v některých zatáčkách velice rozmyslel. Ale to už sem nepatří.

 

A co se týká té věrohodnosti ze své zkušenosti vím, že nejlepší je osobní zkušenost. :kol-47:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dúfam, že sa stále bavíme o bežnej prevádzke vozidla, nie IndyCar :kol-48:,

 

Otázka bola  W, aleboY,  XL, alebo bez XL, FP, alebo bez FP pri "takej istej" pneumatike

Takže porovnávame pneumatiku s rovnakým názvom,rovnakým výrobcom,čiže Goodyear,rovnakým rozmerom a rovnakým dezénom.

 

 

 

Všetky pneu sa nedajú vyskúšať a pokiaľ výrobca udáva u svojich dvoch "rovnakých" pneumatikách rozdielne hodnoty, keďže jedna je Y a druhá W, myslím si, že nie je dôvod tomu "neveriť".Samozrejme porovnávanie medzi výrobcami podľa štítku by som bral s rezervou, ale taká otázka nebola.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má zkušenost 3 firemní Avensisi jeden 30tis a zbylí dva kolem 40tis.km právě na těch Continentalech. Předtím byly Hankooky nájezd 43tis. Velkou roly totiž také hraje huštění. Každý tam lopne 2,1 a myslí si jak je to v pořádku a pak se divý když má gumu za 10tis km KO. 

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som jednu šikovnú brožúrku o pneumatikách a vadách,taktiež hustení, pokiaľ ju nájdem, hodím ju sem.

Čo sa týka hustenia, predpokladám, že prehusťuješ. Ja ich "prehusťujem" len keď idem naložený na dovolenku do HR 2x do roka, ale podľa tabulky na viečku nádrže a teraz pri výmene som si všimol, že stredný rad je viac opotrebyný, ako krajné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...