Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Zajímalo by mne více o rozdílech mezi motory 1.8TSI v OII před FL a po FL.

Jezdil jsem 14 dnů v červenci 2008 s 1.8TSI před FL, pak půl roku s 1.6MPI a od února 2009 jezdím s 1.8TSI po FL (vše OII). Subjektivně jsem byl lehce zklamán z posledního uvedeného, na který jsem se po malé ochutnávce v červenci docela těšil. Hned se mi zdálo, že je něco jinak a zde v diskusi se mé podezření zvyšuje.

Subjektivně mi přijde, že druhá generace 1.8TSI oproti generaci první:

- je hlučnější v nízkých otáčkách, skoro jako kdyby někde z dálky duněl malý nafťák (s nadsázkou)

- hůř jede v nejnižších otáčkách (1000-1500): s první jsem určitě neměl problém jet na 1500ot dlouhodobě a s druhou mám stejně plynulý pocit až od 1750ot (stejná trasa)

Není to ale dramatický rozdíl a možná že jsem si první generaci ve své paměti vylepšil :-), takže můžu být vedle. Rozdíl může být i z pneumatik. Navíc jsem z 1.6MPI zmlsaný z odhlučnění - kapota byla polepená nějakým filcem, což u 1.8TSI chybí, je tam jen plech.

Spotřebu nemohu posoudit, nevím, kolik to bylo tehdy. Nyní 3300km, průměr od začátku 8.3l/100 km včetně rychlé dálnice a každý den po Praze do práce. Zatím to klesá, nevím, kdy si to sedne. Per jednotlivá jízda není problém zajet mezi 7-8. Když nepředjíždím, tak na trase Praha 1-Mělník (via Byškovice) lze 6,5.

Mirek

Súhlasím, Mirek má v niečom pravdu. Minulé leto som skúšal OII predfacelift, šiel fakt neskutočne skvelo, momentálne ako keby tá moja bola nejaká lenivšia, ale hodnotiť týždňové auto a motor pri najazdených 200 km ešte fakt nemá cenu, ale nejaká pravda na tom bude. Tiež sa snažím motor častejšie trápiť pri nízkych otáčkach (od cca tých 1200) aby mi nelenivel, ale takisto ho občas vytočím do 3500-4000 tis otáčok, zatiaľ viac nie, ale pri nízkych otáčkach sa mu nejako nechce. Pri štarte sa mi zdá tiež trocha hlučný, ale po minúte už beží celkom ticho, toto som si pri predfacelifte nejak nezaevidoval, ale subjektívne mám pocit, že motor je o niečo menej pružný, no uvidím. Na druhej strane som skúšal facelift s DSGčkom, ale tam sa mi motor zdal lepší ako predfacelift, no bol zabehnutý a bolo to DSGčko, takže sa to nejak objektívne porovnávať nedá. V každom prípade je ale skvelý :) Zatiaľ spotreba okolo 8,5 - 9,0 l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka v manuálu uvádí, že jednička by se měla použít pouze na rozjezd auta (zhruba na vzdálenost 4 m). Docela by mě zajímalo, co se děje, když se na jedničku ujede vzdálenost větší? Přece jen u nízkých rychlostí, kdy při jízdě na dvojku jsou otáčky motoru blízké otáčkám na volnoběh (nebo hypoteticky dokonce pod otáčkami na volnoběh) se použití jedničky zdá být přirozené.

Myslíte, že při jízdně na jedničku na delší vzdálenost (v řádu desítek a stovek metrů) může třeba docházet k nedostatečnému mazání motoru? Nebo se dá očekávat problém ještě jinde?

Omlouvám se za out of topic, ale neporadil by mi někdo s problémem nefunkčního zadního stěrače?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ono taky záleží na tom, jaký máš motor... u některých je dvojka dole tak silná, že se na ni v podstatě i rozjedeš... jinde je třeba hodi za 1 ... jinak jet na jedničku v řádech stovek metrů je asi taky hlavně o spotřebě... ;) tzn. vysoká spotřeba, hodně škodlivin v ovzduší apod . :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně spotřeby, mám pocit, že jde dolů s velkým počtem najetých kilometrů. Ze začátku jsem byl ze spotřeby nešťastný, jezdil jsem asi o 1l víc, než ostatní a na minimální (dejme tomu papírové) hodnoty jsem se nemohl dostat. Ne že by mě štval ten jeden litr rozdíl, ale měl jsem obavy, aby byl motor v pohodě. Zhruba až po 15 tis. se spotřeba dostala na standardní úroveň a teď mám najeto 20 tis. a pořád klesá (neuvěřitelné). Rád střídám styl jízdy, když si chci užít, tak za 10 l/100km, ale když jedu na pohodu, není problém 6,5 až 7 l/100km dosáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To uz se tady probiralo... krasny motor :p ale papa podle stylu jizdy. Klidne 6 az 10 l dle stylu jizdy. Ale ted k necemu jinemu.

Po nastartovani za studna si motor drzi otacky kolem 1100... jak tak sedim citim jak sem tam malinkato trhne jako nepravidely chod.Takove trhnuti a je malinkato citit i v sedacce. Zacal jsem to sledovat a je to vzdy za studena. Jak se malinkato ohreje a spadnou otacky na klasicky volnobeh je vsechno OK. Pozorujete to stejne nebo mam neco s motorem? Resilo se to tady ... psal o tom Karlos3, ale jemu to delala vaha vzduchu a tu mam v poradku. Mel jsem na ni 3,1 a ted na garancce mam 3,5 (asi g/cm3). Dle technika v norme. Pred tim jsem to nejak nepozoroval, protoze po nastartovani jsem hned vyjel.Jak jste na tom vy??? ;) ;) :) :) :p :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si toho všiml, i když jsem to nesledoval nijak důsledně. Měl jsem za to, že se jedná o rezonanci, která se může projevit při některých rozsazích automatické regulace volnoběhu. Ale když tak nad tím uvažuji, rozumný důvod k této domněnce nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No klima s tim asi nema nic spolecneho. Mne to dela bez klimy... Ono rezonance to asi taky nebude... Podle mne je to jen bud nejake cidlo KO nebo je to charakteristicka vlastnost regulace na volnobeh (za studena) za tepla mi to nikdy jeste neudelalo. Mam ted 2 tydny dovcu tak asi pujdu prudit do servisu a dam vedet co a jak. Zatim cus a pekne svatky. kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvýšené otáčky po nastartování jsou proto aby se ohřál katalizátor na provozní teplotu. Při nižších teplotách je tadle funkce deaktivována. Je to kvuli emisim.

Co se tyce rozdilu pred a po FL je to složité. Hlavní co uvidíš jsou dva spínače na tlak oleje. Pod olejovym filtrem. To je spojené solejovym cerpadlem s redukovanym tlakem.

Mas tam taky jinou palivovou hadici. Po FL maji celou gumovou. Pred byla kus kovova.

pak jsou změny co vidět nejsou ty je asi zbytečné popisovat.

Jeste jsem zapomne na vyfuk. Po Fl má dvě lambdy, předtím byla jen jedna.

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To znamena, vic veci oproti stare TSI a tim padem se muze vic veci pokazit.... :p :p :p :p Ja su tak rad ze mam starou TSI....

Po FL hlavně plní EU5. Což v Německu znamená úlevy na daních. Musí se počítat s tím, že se zpřísňujícími se předpisy budou motory čím dál více složité.

Jak benzíny tak nafty. Ty jsou natom ještě hůř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pylový filtr je tam jeden a ten je pod kastlíkem spolujezdce... lehni si do auta abych koukal zespodu na kastlík a uvidíš tam takovou pěnovou destičku... jsou tam dva plastový šroubky, ty povolíš rukou, vysuneš tu pěnovou destičku a už vidíš na filtr... ten vysuneš... je v takovým plastovým držáku... (vysuneš to celé), vyměníš filtr a zase to celé zasuneš atd. ;) já jsem na auta levej, ale ten pylovej filtr jsem si měnil sám, tak to zváldneš i ty! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...