Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Ten prodejce to řekl, že pro motor to bude lepší, že mu bude víc chutnat v 98, lepší jezdit. Ne, že by to bylo potřeba. Tak možná mu budu dávat 98 aspoň na střídačku zkusím rozdíl. Problém při zajídění s tím snad nebude, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten prodejce to řekl, že pro motor to bude lepší, že mu bude víc chutnat v 98, lepší jezdit. Ne, že by to bylo potřeba. Tak možná mu budu dávat 98 aspoň na střídačku zkusím rozdíl. Problém při zajídění s tím snad nebude, ne?

Zpočátku jsem to taky kombinoval jedna nádrž N95,druhá N98 a žádné změny při použití jsem nepociťoval...ani výkonově a ani spotřebou,proto už jsem se na to vykašlal a jezděj mi všechny 1.8TSI jak v OII tak i v SII na N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jeste jednu vec. Bladiku dneska se mi po aute probehla kocka, po tvych zkusenostech (poskarbana kapota), jsem na ni jenom tupe koukal :kol-78: a nechal ji v klidu projit. S...u jednu, misto aby na parkovisti chytali myši co mi zerou hadicku se promenaduji po autach. Mrchy jedny... :kol-59:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si tak trosku protestovat...benzin ktery ma vyssi oktanove cislo ma i lepsi spalovani, ano u tohoto motoru diky preplnovani neni treba vyssich oktanovych cisel, ale rozhodne je lepsi do nej lit 98. Nerikam ze to zveda vykon ci neco podobneho.

Před časem jsem se o tuto volbu (95 - 98) velmi zajímal a výsledek od lidí, kteří se vyznají.

Požadavek na oktanové číslo je dán kompresním poměrem daného motoru.

Velmi zjednodušeně řečeno 98 vydrží větší tlak bez detonačního hoření, ale pozor v motorech které jsou konstruovány na 95

a mají teda menší kompresní poměr 98 hoří o něco pomaleji. ( v extrému hrozí podpálení ventilů - vyšší teplota spalin - tepelná zátěž turba a jiné).

Takže do 1.8 TSI patří kvalitní 95 - tankuji pouze POWER 95.

Benzinem 98 tomuto motoru nepomůžete ba naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jiricek: Sorry ale vetsi hovadinu jsem uz dlouho neslysel, ze muze vetsi oktanove cislo motoru ublizit :prc: :prc: :prc:

Oktanove cislo ti udava akorat odolnost paliva proti samozapalu, ale jakmile prijde jiskra tak ti shori mnohem rychleji a mnohem kvalitneji nez 95-ka!!!

A jeste mimochodem vsechny auta alepson teda Skodovky maji od roku 1996 tzv. snimac klepani, pomoci ktereho dokaze ridici jednotka rozeznat na co to auto jede a tim i upravit smes...tim se take u nekterych motoru muze docilit mensi spotreba.

Najezdil jsem s felinou 1.6 250tkm a zasadne na 98-ku a nikdy zadnej problem ani zadne detonacni spalovani a to ten motor kdyz byl delanej tak zadne 98-ky ani neexistovali!!!

To p2p: 95 jsem tam nalil jen jednou a to z nouze, vykonove absolutne nic nepoznas, co se tyce spotreby asi jsem nejel nikdy tak dlouho na N95-ku aby se to projevilo.

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oktanové číslo je jedna ze základních charakteristik paliv do spalovacích motorů, vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalu (projevuje se jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci spalovacího motoru. Je součástí označení paliva, uvádí se např. na stojanech benzínových pump apod.

Oktanové číslo paliva vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (přesněji 2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo (čistý n-heptan má definicí určeno oktanové číslo 0, čistý izo-oktan má určeno oktanové číslo 100). Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100, což vyjadřuje fakt, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.

Například oktanové číslo 95 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 95 % oktanu a 5 % heptanu.

Na vznik klepání má vliv u daného paliva také tvar spalovacího prostoru, způsob zapalování (počet a umístění zap.svíček)

Oct číslo vs. výhřevnost:

s výhřevností (kalorickou hodnotou) nemá žádnou přímou souvislost. Vzhledem k tomu, že se oktanové číslo benzínu zvyšuje přísadami, o tom spíš pochybuju. Ethanol například má oktanové číslo 107, ale výrazně nižší výhřevnost než benzín.

Antidetonátory: čistý benzín má velmi nízké oktanové číslo. Pro to se do něj přidávají přísady, které jej zvyšují.

Například: tetraetylolova (olovnatý)

pentakarbonit železa (bezolovnatý)

monometilanilin (bezolovnatý)

a jiné.

Jak se zjišťuje oktanové číslo: ve zkušebním motoru se spaluje izooktan z antidetonátory a ve druhém motoru heptan s antidetonátory a ty se do paliva přidávají, až dosáhne stejného chvění jako první motor.

Co je detonační spalování (klepání)

Je to lavinovité nastartování štěpných reakcí , které pak udávají detonačnímu spalování ohromné rychlosti kolem 3000m/s . Běžná rychlost spalování je kolem 30m/s.

Zkoušky prokázaly, že motory s větším vrtáním a velkým spalovacím prostorem jsou i při stejném kompresním poměru náchylnější na detonace.

Sklon ke klepání se sníží: vyššími otáčkami, menším zatížením, škrcením nasávaného vzduchu, zmenšením komprese při daném oktanovém čísle paliva (má vliv i dekarbonizace spal.prostoru ,silnější těsnění pod hlavou), použitím paliva s vyšším oktanovým číslem, změnou poměru vzduch-benzín v nasávané směsi, větší vlhkostí nasávaného vzduchu(přisávání vodních par), menším základním předstihem (správné seřízení dle výrobce motoru), lepším chlazením (chladnější nasávaný vzduch, použití ethanolu s vysokým odparným teplem,odstranění úsad v bloku motoru,sodíkem chlazené ventily,chlazení oleje ), konstrukčními zásahy do motoru(úprava spal.prostoru,antidetonační štěrbina ,vířením směsi v upraveném pístu )

Zmenšením komprese o 1 klesá oktanový požadavek o 10-15 jednotek ,ovšem v závislosti na konstrukci. S nadmořskou výškou klesá okt.požadavek o cca 8 jednotek.

Tot 2 min na googlu :p:kol-85::smich:

Editováno: , autor: p2p
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam asi 2 mesice novou O II a jeste jsem nemyl motor. Bojim se, at se neco neposere . Pred tim jsem mel O I 1,9 TDI a pravidelne jsem si cistil motor 1x mesicne na vapce. Mam je totiz rad cisty. Svoji novou O II se ale bojim umyt, protoze jsem nekde cetl, ze elektronika motoru (konkretne zapalovaci moduly) na O I 1,8 se po kontaktu s vodou znici a oprava je docela draha (4x 4800 kc). Chci se teda zeptat myjete sve milacky (motor) konkretne 1,8 TSI??? :p

Dik za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám auto už třetí rok a ještě jsem motor neumýval, je pořád stejně čistej jako když byl novej. Pouze vždy když umývam auto, tak ho otřu vlhkou hadrou + hadičky, spodní plechový kryt motoru, plastový kryt motoru a kapotu zevnitř a je to, občas ještě to projedu vysavačem abych dostal zvlášť teď v letě z chladiče mrtvolky všemožného hmyzu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj tyto popisky z googlu jsem take nasel a nejlepe je to popsane asi ve wikipedii :)

Ja bych to nemyl, felicii jsem taky v zivote nemyl a nebyla nijak moc spinava, spodni kryt motoru ma OII celkem dostatecny, takze pokud si tam sam nevylejes flasku oleje tak se to nema cim zaspinit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jiricek: Sorry ale vetsi hovadinu jsem uz dlouho neslysel, ze muze vetsi oktanove cislo motoru ublizit :prc: :prc: :prc:

Oktanove cislo ti udava akorat odolnost paliva proti samozapalu, ale jakmile prijde jiskra tak ti shori mnohem rychleji a mnohem kvalitneji nez 95-ka!!!

A jeste mimochodem vsechny auta alepson teda Skodovky maji od roku 1996 tzv. snimac klepani, pomoci ktereho dokaze ridici jednotka rozeznat na co to auto jede a tim i upravit smes...tim se take u nekterych motoru muze docilit mensi spotreba.

Najezdil jsem s felinou 1.6 250tkm a zasadne na 98-ku a nikdy zadnej problem ani zadne detonacni spalovani a to ten motor kdyz byl delanej tak zadne 98-ky ani neexistovali!!!

To p2p: 95 jsem tam nalil jen jednou a to z nouze, vykonove absolutne nic nepoznas, co se tyce spotreby asi jsem nejel nikdy tak dlouho na N95-ku aby se to projevilo.

Mrkni na to - jinak autorovi se omlouvám, že jsem použil jeho příspěvek z jiného fóra

Pánové, se zájmem jsem si přečetl vaše dotazy a případné odpovědi. K tomu, abychom však pochopili, proč se benzín vyrábí v několika Oktanových kvalitách, je třeba vědět něco více.

1) teplotní bod vzplanutí

2) teplotní bod vznícení

3) teplota hoření

Ti z vás, co mají jakés takés vědomosti z chemie vědí, že OČ je poměr izooktanu ve směsi s n-heptanem, kdy izooktan má OČ "100" a n-heptan má OČ "0".

Tohle je však teorie dobrá pro chemiky při zkoušce a nic neříká o tom, proč do svého auta musím tankovat tohle palivo a támhleten zase jiné. K tomu se ale ještě vrátím.

Bod vzplanutí je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi s oxidační látkou (21% obj. kyslíku ve vzduchu) za pomoci zdroje (jiskra, plamen), vzplanou (většinou krátkodobě nebo i trvale). Této vlastnosti se využívá u zážehových motorů. Hoření navíc probíhá od zdroje zapálení k okrajům hořlavé směsi - tedy šíří se všemi směry - je pozvolné.

Bod vznícení je teplota, kdy páry hořlavé látky ve směsi se vzduchem se vznítí (dojde k hoření) od zdroje sálavého tepla či jen vlivem tepla jako takového (tedy bez přímého zdroje jako je jiskra atp.) To je zase princip, který se využívá u motorů vznětových. Nicméně je to i nežádoucí vlastnost benzínového paliva s nízkým OČ v motorech s vysokým kompresním poměrem. Navíc tohle vznícení v motoru neprobíhá od jednoho místa směrem k okrajům hořlavé směsi, ale téměř současně v celém objemu - laicky se to dá srovnat s výbuchem-proto je nebezpečné pro benzinové motory. V Dieselovém motoru to probíchá jinak-tam je jen horký stlačený vzduch a do něj se palivo vstřikuje.

Takže teď ono laické vysvětlení, co to je OČ: je to vlastně vyjádření hodnoty vlastnosti použitého paliva, které udává stlačitelnost jeho par ve směsi se vzduchem, aniž by došlo k jeho samovznícení, které je známo jako klepání motoru a má destrukční vliv na kliku, kluzné pánve a nakonec i na těsnění pod hlavou.

Obecně platí, že kolikrát plynou směs stlačím, tolikrát se zahřeje. Je-li motor horký, tak vstupující plyny v DÚ pístu se ohřívají od pístu a stěn válce. Mají-li např. teplotu 50C, tak po kompresi 1:10 jsou horké 500C, což je o cca 50C více, než je teplota samovznícení např. obyčejného technického Bi s OČ někde okolo 75 oktanů. V motoru jsou ale ty teploty mnohem vyšší a kompresní poměry také.

Uvádí-li výrobce motoru, že do jeho výrobku se má dávat palivo s OČ 95, tak jednoznačně dávat toto palivo a né jiné. Pokud dáte s nižším OČ, pak si koledujete o destrukci v důsledku klepání (samovněcování stlačované hořlavé směsi ještě před okamžikem jiskry na svíčce).

Teď to vypadá tak, že teoreticky byste mohli dávat i palivo s větším OČ, ale to je také chyba lávky.

Otázka tedy je, proč nedávat? Vyšší kompresní poměry vznikly, aby motor měl větší výkon! Při vyšší kompresi je rychlejší hoření a tudíž rychlejší ráz a síla na kliku - větší točivý moment v širším rozsahu otáček. Vzhledem ke složení víceoktanového paliva, je však třeba vždy a za každých podmínek zajistit, aby byl dodržen odpovídající kompresní poměr. Jinak hoření tohoto paliva neprobíhá tak, jak je požadováno. Hoří prostě pomaleji - to je cena za vyšší oktanovou vlastnost.

Pokud tedy svému miláčkovi nadávkujete vysokooktanové palivo a není na to konstruován tak prvořadý efekt je pro vás celkem příznivý - motor se zklidní a jde měkčeji a tiše. Každopádně však vzhledem k pomalejšímu hoření dochází k tomu, že hoření probíhá ještě ve výfukovém potrubí - výsledný efekt jsou vždy po čase podpálené výfukové ventily a jejich sedla.

O tom, že palivo s velkým OČ má i vyšší teplotu hoření než paliva s nižším OČ ani nemluvě!

Samozřejmě, že jsou "odborníci", kteří tohle dovedou obejít - přenastaví zapalovací systém o několik milisekund dříve - tedy, že k jiskře na svíčce dojde o několik milimetrů pístu před HÚ dříve- čímž dochází k většímu prohoření směsi (jinak tohle se dělá i při použití nízkooktanového paliva (aby nedošlo k samovnícení-onomu klepání)). Jaký to má však vliv na kliku, ojnici a ložiska, kdy se celý mechanismus nachází v HÚ a musí překonávat rozpínající se hořící směs, tak o tom ať se rozhovoří automechanik či motorář.

Pokud jste si všimli, tak jsou výrobci motorů(aut) kteří odcházejí od vysooktanových paliv do jejich motorů a výkon zajišťují jinak - např. instalací dvou svíček na jeden válec. Směs hoří rychleji (z několika stran) a je tak zajištěn dostatečný výkon jak u nižších obsahů, tak u nejpoužívanějšího paliva BA95.

Já si koupil auto proto, abych mohl jezdit z bodu "A" do bodu "B" a vozit rodinu na výlety a aby nemělo vysokou spotřebu jak paliva, tak i oleje. Abych nemusel do provozu dávat víc peněz, než kolik musím. Jen tak se mi pak vyplatí auto provozovat. Nechci závodit a před každou delší cestou generálkovat motor, protože mu nemohu věřit.

Doufám jen, že mne opravdoví odborníci na tomto serveru neukřižují za odchylky v chemické terminologii, protože mou snahou bylo v jednoduchosti (obecně) vysvětlit tento problém obyčejným motoristům (nechemikům) tak, aby jej pochopili.

Chemik, THP - Česká rafinérská a.s. Litvínov.[/b]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jiricek: Kdyz si prectes muj prispevek znova, tak mozna pochopis co jsem napsal... motor ma snimace kterymi dokaze upravit chod motoru ale rozhodne neupravuje tak aby doslo k zapaleni jeste pred ci pri HU...pan ktery to psal o motorech asi moc nevi a uz vubec ne o modernich motorech, to co psal mi tak sedi na favorita ci 120-ku...dale vyrobce uvadi minimalni povolene palivo coz je v pripade 1.8TSi BA95, ovsem doporucuje pouzivat BA98 ... preberte si to kazdy jak chcete, ale znova pisu ze jsem s felinou najel 250tkm na BA98 a motor byl v naprostem poradku...nejake placani clovicka, ktery si potrebuje zduvodnit nakup levnejsiho benzinu me ani trosku nevzrusuje!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To muzu rict i za Bladika. Ja mam v technicaku BA 95. Na strankach SKODA MB u motoru TSI 118 kW je BA 95 a v zavorkach (91). Tj. moznost pouzivani paliva BA 95 a nouzi na dojeti 91. Osobne si myslim, ze vyssi oktanove cislo motoru neublizi a uz vubec ho neznici. Jestli tady nekdo slysel jak klepe motor pri detonacnym horeni pochopi. :p :p :p :p :p

Jak jsem psal pred tim vyssi oktanove cislo neznamena vyssi teplotu horeni a o to tu jde ne....

http://www.skoda-auto.com/importer/webcont...;modelyear=2008

Editováno: , autor: p2p
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...