Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Zajímalo by mne více o rozdílech mezi motory 1.8TSI v OII před FL a po FL.

Jezdil jsem 14 dnů v červenci 2008 s 1.8TSI před FL, pak půl roku s 1.6MPI a od února 2009 jezdím s 1.8TSI po FL (vše OII). Subjektivně jsem byl lehce zklamán z posledního uvedeného, na který jsem se po malé ochutnávce v červenci docela těšil. Hned se mi zdálo, že je něco jinak a zde v diskusi se mé podezření zvyšuje.

Subjektivně mi přijde, že druhá generace 1.8TSI oproti generaci první:

- je hlučnější v nízkých otáčkách, skoro jako kdyby někde z dálky duněl malý nafťák (s nadsázkou)

- hůř jede v nejnižších otáčkách (1000-1500): s první jsem určitě neměl problém jet na 1500ot dlouhodobě a s druhou mám stejně plynulý pocit až od 1750ot (stejná trasa)

Není to ale dramatický rozdíl a možná že jsem si první generaci ve své paměti vylepšil :-), takže můžu být vedle. Rozdíl může být i z pneumatik. Navíc jsem z 1.6MPI zmlsaný z odhlučnění - kapota byla polepená nějakým filcem, což u 1.8TSI chybí, je tam jen plech.

Spotřebu nemohu posoudit, nevím, kolik to bylo tehdy. Nyní 3300km, průměr od začátku 8.3l/100 km včetně rychlé dálnice a každý den po Praze do práce. Zatím to klesá, nevím, kdy si to sedne. Per jednotlivá jízda není problém zajet mezi 7-8. Když nepředjíždím, tak na trase Praha 1-Mělník (via Byškovice) lze 6,5.

Mirek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Matuska: Hlavne bych s timto motorem nejzdil pod 1500 otacek ... je to benzin neni to diesel!

Ta hlucnost se opravdu tim filcem, ktery lze prikoupit snizi a jeste je pod to dobre dat takovou nehorlavou vypln...je to pak opravdu znat a hlavne co jsem zjistil bordel ktery strika na kapotu ze spoda at uz pres chladic nebo pres jakekoliv skvirky, zachytne tento filc a uz nestyka nebo se neodrazi na motor => nezasira se tolik motor :)

A tento motor po FL ma plneni vyssi normy a je udelan jinak do spotreby, takze to muze mit i ten vliv jak ty pises na 1750 otacek, ja osobne s timto motorem radsi pracuji nad 2000, ale pokud se ma dlouhodobe udrzovat konstantni rychlost tak je tech 1500 znacka ideal a i z techto otacek pak krasne motor vyleti neni to zadny lenoch :) ... ja mam tedy predFL :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to bude jako v případě TDI,tak je to 100% přísnějším emis.limitem...ten motor bude více přiškrcen........Když vemu např.rozdíl mezi první OII 1.9TDI ze 2004,tak to je opravdu rozdíl mezi těma posledníma co mám ze 2008...ty hůř tahaj a jsou hlučnejší.....Nejdřív jsem si myslel že jsem moc velkej puntičkář,ale co řeklo to samé nezávisle na sobě asi 5-6 lidí,tak jsem se mi to jen potrvrdilo.....Známej co dělal na Jarově to řekl taky,že lidi co vyměnily po leasingu OII TDI ze 2004 za to samé ve 2007,2008,tak to tam byli hned reklamovat (horší výkon a vyšší hlučnost)...tyto položky měli denně na zakázkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpovědi.

Nízké otáčky pod 2000 samozřejmě nejsou pro tento motor oblast, kde exceluje :-)

Jen se při těch extra dlouhých kvaltech do nich člověk často dostane (uznávám, že občas i leností nebo nepozorností). A plynulý rozjezd (nejde mi o raketový start, jen pohodový rozjezd) z 1500 je přesně to, co jsem měl na mysli a co teď moc nejde (buď se musí na malou chvilku přeřadit nebo spolu s motorem přetrpět cukání). Takže o trochu nižší komfort jízdy.

Totéž platí pro popojíždění v kolonách v rychlosti 10-20 km/h: na jedničku se auto divoce rozjíždí (což nechci, chci jen udržet rychlost) a ve stejné rychlosti se na dvojku motor lehce dusí někde u 1200 ot/min. U první generace se mi to zdálo plynulejší, asi se trochu změnil průběh toč. momentu.

Ale na závěr: sice skuhrám, nicméně jde o malé pihy na kráse :-) Spokojený s motorem samozřejmě jsem, svezení je opravdu radost, zrychlení je parádní.

Naftu jsem nechtěl kvůli hluku a malému rozsahu otáček a věděl jsem, co za to zaplatím, včetně lehkého snížení komfortu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím si, že to je chybou mezi sedaškou a pedály... prostě jestli ti auto cuká při rozjezdu... tak je to tebou! :) navíc na jedničku se přeci nepopojíždí... na jedničku se jenom rozjíždíme a říká se, že bychom měli na jedničku ujet maximálně na délku svého auta... tzn. 5 m a řadit za 2 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad vorlazj: To pravidlo o délce vozu je právě ono. V koloně, která jede max. 10-20 km/h, už bych rád řadil dvojku, ale nejde to, protože otáčky pak spadnou hluboko pod 1500 a motor nejede. U první generace 1.8 TSI jsem tento problém nepozoroval, jel bez protestů i tak.

Řešením je skutečně jet déle na jedničku a pečlivější práce s pedály při ní, protože je hodně silná. No a tohle u první generace nebylo třeba :-( a myslel jsem, že mi tento motor bude i právě proto líp sedět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak psal Vorel... Max delka auta a nikdy jinak.... Mam za sebou na kouly 20 voziku jako vlaceka muzu na jednicku klidne jet i 200 m... :kol-79: :kol-79: :smich: Vorliku budu od 13.4 ve Spindlu jak je to k tobe daleko?? Udelal by jsem si vylet...

Editováno: , autor: p2p
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Matuska, nabuduce si kup 1.8TSI s DSG a budes mat po vacsine svojich problemov. Ak to nejde nohami a rukami, tak to spravi za teba DSG :) Nic z tvojich problemov pri DSG proste nepoznam. Otacky sice idu casto pod 2000 ot (dokonca aj pod 1500), ale nemam pocit, zeby ten motor netahal, alebo cukal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamos z prace uvazuje o koupe nejakeho vozitka a jelikoz ma renault thalia, tak si chtel skusit jak jezdi o tridu lepsi auto. Pujcil jsem mu to a pri rozjezdu mu to 2x chciplo... Rikam dej vic plynu a bude to v poho... Daval vic plynu a slo to. Myslim ze rozjezdy a popojizdeni v kolone je jenom v noze a poctu najetych km... Pri prechodu z dieselu na O II 1,8 mi to taky chvilku trvalo, nez jsem si zvykl, (rozjezdy a popojizdeni v kolone). Na 99 pro je to v nohou a ve zvyku... To jedno procento muze byt klidne i nejaka blbost na spojce nebo setrvaku... Ale u noveho auta asi tezko... zejo...

:kol-74: Ted tochu Off Topic. Nejaka k...a mi po strese protahla nejaky koberec a mam poskrabanou strechu. Kdyz jsem to zjistil myslel jsem ze mne jebne... Valil jsem do servisu a ty mne poslali na rozlesteni. Nastesti se to podarilo rozlestit a neni to videt, ale mam strechu jako po pruchodu myckou. Same kolecka.... Ale furt lepsi nez skrabance...Konec Off Topic... :kol-74:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no faktem je, že já teda na jedničku nejezdím... já hned dávám za dva... :) na jedničku můžeš tak max popojíždět v kololně... ale to už je tu popsáno! jinak 1.8 DSG v klidu točí 1400 ot... při padesáti na 6. st... to je docela psycho... ale je to tak nastavený, tak to tak asi má být.. .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono na jednicku s timhle motorem je taky celkem o hubu, trosku mi ujede noha a auto leti jako svina dopredu, ale doporucuji s timto motorem v klidu si tu jednicku vychutnat na plny kotel...to je totiz odpich lol lol :aggressive:

Ale je pravda ze na tu jedna by se melo opravdu minimalne, ale s timto motorem popojizdet v kolone, je take dost o nervy, protoze pokud neni tento motor v noze tak to skace, chcipne a nebo vyleti jak raketa :smich: :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otazka: cemu vadi jizda delsi dobu na prvni rychlostni stupen, dejme tomou rychlosti 5 - 10 km/h? Ja tak jezdim treba u nas v mistech kde jsou vymlacene silnice po zime a nebo kdyz jedu na horskou chatu po nezpevnene lesni ceste. Vzdy to jsou useky tak kolem 200 - 400 m a jediny spatny vliv co jsem vypozoroval pri jizde na jednicku je ve vysoke spotrebe :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale kdyz si vemes,ze je to 160 PS benzin,tak kombinova spotreba kolem 7,5 litru je fakt malo! Ale zalezi na tom, kde budes jezdit a kolik najedes rocne km...treba by ti stacila ta 1.4 ;)

Já jsem ohromně zvědavej na tu spotřebu, v 17. týdnu mi přijde 1,8 TSI s DSG, tak uvidím jak budu vzpomínat na "starou dobrou" 1.9 TDi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hej, ale PT je pilot a rad "lieta" rychlo aj s autom :) Ja mam ten isty motor s DSG, jazdim kapanek kludnejsie a da sa jazdit s velmi slusnou spotrebou (takmer papierovou). V meste sa ale pod 8l asi nedostanes. Mimo mesta v pohode pod 7 litrov.

Ked si si uz tento motor vybral, tak si ho treba vychutnat...stoji to za to. DSG ti to samozrejme este viac sprijemni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To hej, ale PT je pilot a rad "lieta" rychlo aj s autom :) Ja mam ten isty motor s DSG, jazdim kapanek kludnejsie a da sa jazdit s velmi slusnou spotrebou (takmer papierovou). V meste sa ale pod 8l asi nedostanes. Mimo mesta v pohode pod 7 litrov.

Ked si si uz tento motor vybral, tak si ho treba vychutnat...stoji to za to. DSG ti to samozrejme este viac sprijemni...

Na tu kombinaci se sedmistupňovou DSG se právě těším nejvíc, myslím že to bude mít vliv i na spotřebu, i když počítám s tím, že fyzikální zákony jsou neúprosný a za využití výkonu motoru se prostě zaplatit musí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...