Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

No tak ono ve většině případů jde ta částka na MB, nicméně i tak se ale dotyčný nějakými procenty podílí....co jsem tak vyčetl. V záruce je to pak samozřejmě komplet na MB.

Další věc, že zdaleka ne ve všech případech to je na nový motor....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No stavěj se k tomu celkem zásadně. Pokud bys nedej bože uplatňoval třeba záruku na prorezivění karoserie (stalo se mi u jedničkového superba po pěti letech), razítka jsou první, na co oni koukají. Čili vozidlo musí být i nadále servisováno v aut. servisech, ačkoliv jsem už slyšel názory, že to tak být nemusí a že to škodovka musí uznat. Já razítka a servis měl, takže mi záruku uznali a díl vyměnili a nalakovali zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím souhlasit. Jde sice "jen" o razítka,ale mi to pomohlo při reklamaci pátých dveří u feliny, a to pět(!!!) dní před koncem záruky.Takže u nárokování podílení se fabriky na totálních průserech je bez debat a to nepočítám záruku mobility- asistenci při poruchách. Tam rozdíl v cenách s garážovým střelcem neberu jako důvod "ke změně". A z vlastní zkušenosti vím že když se mi jeden takový vrtal v elektrice na Renaultu šel stylem pokus-omyl. Naštěstí se "trefil" na poprvé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čili vozidlo musí být i nadále servisováno v aut. servisech, ačkoliv jsem už slyšel názory, že to tak být nemusí a že to škodovka musí uznat...

Tohle jsem taky zaslech, bohužel nevím co je na tom pravdy. Snad je to prý nějaký "eurozákon" (při dodržení doporučeného servisu, postupů a techniky), třeba tu někdo ví víc.

BTW Čistě laicky, např. s tím rezivěním dveří vlastně nemá nic společného kde měníš olej atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obráceně, olej u nich se štemplem za garančku, větší trable taky-kvůli klidu pro nárokování po fabrice hlavně u stěžejních agregátů. Prkotiny typu brzdové desky, výfuk a spol jinde. Hlavně trvat na nedolévání kapaliny do ostřikovačů. Litr sračky za 150 nechci. Za to mám 5x tolik...To jsem praktikoval u feliny, kde to bylo u prkotin svépomocí a na štempl jsem jezdil do značkového.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obráceně, olej u nich se štemplem za garančku...Hlavně trvat na nedolévání kapaliny do ostřikovačů. Litr sračky za 150 nechci. Za to mám 5x tolik...

S kapalinou se mi to taky kdysi stalo. Stavěl jsem někde v neznámém servisu, rozsvítila se mi kontrolka oleje (u nového TDI). Ochotně se toho ujali, olej dolili a že taky doplnili ostřikovače. Tehdy tuším za 90Kč, navíc v létě, byl to podle smradu glacydet a já měl v kufru za stejnou cenu 90Kč koncentrát letní kapaliny "vítěz všech testů atd." na (po naředění) 25l kapaliny.

Přinést svůj olej jsem nezkoušel, ale cena tam je taky násobkem ceny obvyklé... a tam už bude rozdíl v tisícovkách, to samé např. zimní gumy atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW Čistě laicky, např. s tím rezivěním dveří vlastně nemá nic společného kde měníš olej atd.

Obráceně, olej u nich se štemplem za garančku.

Nakonec jsem to zapoměl napsat v minulém příspěvku, ale myslel jsem to tak, že v případě sporu těžko můžou říct, že rezivějící dveře neuznají kvůli tomu, že se olej neměnil u nich. A teoreticky i v případě motorových částí, při dodržení předepsaného servisu, který by zas údajně v rámci EU nemusel být nutně jen u autorizáku. Z mé strany je to ale čistě jen teoretizování JPP...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Clint- teď jsem namátkou jukl do faktury a tam mám olej Castrol za 368 bez DPH. 800Kč jsem dával za speciálku do 2,8TDI dodávky.To asi někoho potáhli za peněženku.

to Virtual- tam jde právě o to, že dostaneš "origo" péči a tou se pojistíš pro záruku mobility v případě poruchy právě při dodržení značkové péče.Pochybuju že ti ten ke kterému budeš jezdit na levnější údržbu vyřídí i nezáruční např totální rozsypání motoru, převodovky(kulanci od fabriky) nebo i tu karosářskou reklamaci. A jak víme čas jsou peníze a lítat a řešit můžeš i u značkáče(KonG- Roomajz TSI), ale určitě větší šance.A jak jsem říkal-psal, mi jako OSVČ vyhovuje zapůjčení auta i v případě garančky, tj i klasická výměna oleje. Jasně, jak to bude po záruce uvidíme.Možná nadbíhají, ale prodejce tvrdí že není potíž nikdy, když si auto domluvím předem a logicky ve většině případů jak se střídáme na servisu tak se střídají uživatelé náhradního auta a při záručce jsem měl dva dny náhradní fabku. Jak to bylo s fakturací nákladů auta mne nezajímá.A jak jsem uvedl, díky razítkům jsem vyřídil výměnu pátých dveří na feldě pět dní před koncem šestiletky na kastli.A razítka fakt byla první na řadě. A to byla felina dáááávno po klsické záruce, leasingu a povinnosti jezdit na servis do značkáče.Jediný garážák kterému věřím je spolužák ze základky,ale je daleko a i tak říkal že záruky je výhodnější přes značkový razítkama z garanček a ostatní opravy řeší oni.

A k tomu druhému, záruce mobility.

Použil bych ji s klidem u všeho co se s autem stane,dokonce je uplatnitelná i při porušení drátů od kuny,ale oni zaplatí odtah do nejbližšího servisu a to mi vzhledem události o víkendu a bydlišti 100 km daleko bylo k ničemu. Jinak musím říct že se "snažili" a to v dobrém.A to bych asi s nějakým garážovým střelcem nevyřešil. Jsou sice vyjímky ale na to bych NIKDY nespoléhal. Musíš být někomu vděčný v případě střelce a tak značkáče to mají součástí podmínek dodržení služby a tak ať to funguje. Stejně jako asistence pojišťoven....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor, abychom si rozuměli, co by mělo údajně fungovat je, že pokud mám výrobcem např. předepsanou výměnu oleje v 15000km, neměla by být taková výměna oleje jinde než v autorizovaném servisu důvodem ztráty záruky. Nic víc. Uplatňovat záruku někde u garážníka by mě teda ani nenapadlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a to je to co se debatuje dokola nejen tady. Já chci "ušetřit", proto jezdím jinde,ale reklamaci řeším u značkového. Nevím s čím to porovnat,ale taky ani nebudu.Já mám totiž s garážáky nechutné zkušenosti kde si za opravu říkal co den to jinou částku a pak jsem zaplatil takovou paletu že dosmrtné sponzorování značkáče to nevrátí.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych taky chtěl něco říct o značkových servisech a zřejmě jejich vztahům se škodovkou. Jezdím do zn.servisu už desetiletí (Michl Kuřim) , koupil jsem tam už móóóc aut a když jsem (píšu jinde) řešil problém s kontrolkou tlaku v pneumatikách na měsíc staré "erese" za třičtvrtě mega(bohužel mých vlastních), tak jsem myslel, že z přístupu škodovky "vyteču". Ten problém není asi vždy v lidech ze servisu, protože dost pochybuju, že by si tam Michl vydržoval nějaká "netáhla"-škodovka je prostě mastodont, se kterým nic nepohne. Mně se to tady nechce rozebírat-myslím si, že řada garážovek dokáže spoustu věcí vyřešit, ale problém je v tom, že oni ten support mají ještě horší, pak jsou znechuceni a nakonec se to celé zvrhne jako u řady "živnostníků", kteří prostě nechápou, že živnostník nerovná se manager nadnárodního koncernu. Neříkám, že to tak je u všech, ale buďto mám smůlu nebo si neumím vybrat, ale já dopadl s každým instalatérem "pyskem na tvář"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak mam vymeneny ten napinak rozvodoveho retezu za novejsi typ a prvni zmena co jsem zaznamenal je,ze pri studenym startu se auto tak hrozne nezatrese v okamziku,kdyz chytne motor.A zda se mi,ze motor nepatrne lip tahne,ale na druhou stranu spotreba jak kdyby sla taky trosku nahoru.

Pri vymene auto bylo v servisu 2 dny, prvni den mi volali,ze musi obejdnat naky tesneni,pac to puvodni uz je v nepouzitelnym stavu,pak jsem zjistil ze jsem v aute nechal dalkovy ovladani od garaze,tak jsem odpoledne dosel do servisu a ze potrebuji si vzit neco v aute.Auto zvednuty na heveru,sundany pravy predni kolo,odkrytovany motor z prave strany,tak jsem se sel k nemu ze se jako podivam,Myslel jsem, ze padnu,v tom motoru vic plastu jak zeleza!!!Videl jsem naky plastovy kluzaky toho retezu,matarial a barva asi tak neco podobnyho jako koliky na pradlo, je tam jeste hromada plastu na vymezeni asi drahy retezu,nikde neni ani mm3 volneho mista,retez vypadal jak ten co mam na michaccce,nikde nic robustniho, festovniho.....no rikam si toto ma vydrzet 200 tis,nevim nevim.

Doma jsem zjistil,ze se pri oprave ztratily asi 0,25l oleje v motoru,tolik je asi rozdil mezi 1/2 a 3/4 merky,tak jsem sel koupit 1l Castrol Edge 5w-30 LL,olej dolil,se zbytkem jsem vymenil olej v sekacce na travu jako dozivotni napln a cekam co dalsi tydny prinesou :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ten řetízek je jak od kozy do chlívku nebo na tříkolce pro děcka do 5ti let.Na ten plast nehudruj, ten je všude, myšleno značek aut, na kluzácích a paradoxně to šmělcování vydrží víc jak cokoli jiného. Na škole i v praxi jsem měl obavy o životnost koložetízku na žigulu(a to byl dvojřaďák) a jaksi jezdil. Když se podělalo pasivní lízátko tak to dělalo čurbes,ale nehoplo to do totální havárky. Tady stáčí malé zaváhání a o neštěstí je postaráno. Jak praví klasik- je to celé pokr.ené. Snad se poučili, banda. Mají štěstí že jako nové nic než VW nekoupím...................

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Tak se mi podařila zajímavá věc. Brno - Zlín přes Buchlovické vrchy za 5,5 [l]/100 [km]. Běžná jízda ve dvou lidech na 15", něco v kufru. Plná akcelerace při výjezdech z obcí, předjíždění několika aut za sebou, "plachtění" před začátkem obcí (úspora paliva i brzd)... Nemusí člověk jezdit jako důchodce a dá se i se zábavou jet rozumně. Rozumný styl jízdy považuji za nejrozumnější ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chci se vás zeptat na následující jev. Studené starty v pohodě. Teplé starty, tzn. když má motor ještě provozní teplotu */-, tak po nastartování je slyšet, i když velice jemné, krátké klapání, které ustane po chvíli. Ani ne klepání, ale fakt klapání. Co to může být, nebo je to běžné? Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...