Přejít na obsah

Výfuk, výfukové potrubí - hluk, drnčení


Matys06

Doporučené příspěvky

zdravim , na O1 55kW rok 99 , me pri akceleraci kolem 2tis otacek zadrnci neco na vyfuku asi v predni casti auta, je to jak nejakej plech nebo tak neco... nekdy to drnci i na volnobeh u teplyho auta ... co to muze byt ? zaroven se mi zda ze to trochu prdi nekde jako pod ridicem, nebyl by nekdo z Brna a okoli kdo by to umel spravit ?? diky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkontroloval bych zavěšení výfuku a upevnění krycích plechů kolem (nemaj se dotýkat). Pokud bude vše OK, pak by mohlo jít o vysypanej katalyzátor...Jestli to prdí, bude tam netěsnost nebo díra, to by spravilo "CÓčko" - kdejakej "domácí kutil" to vyspraví. Jak tak na to koukám, bede to na odbornou prohlídku. ;)

Editováno: , autor: Alibaba I
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá to přesně u 1.900 - 1950 ot./min. - jednoznačně vysypanej kat. ;)

Já má přesně ten samý problém.

Měnil jsem už kvůli tomu nový výfuk - BOSAL -vyreklamoval jsem ho.

Osadil jsem TYLL. Chvili to bylo jakoby dobré, ale už je tam zase.

Rezonance se projevuje kolem 900 (dunění do kabiny), pak cca 2100 a pak cca 3000-3100.

Když se výfuk ohřeje, tak je to výrazně lepší.

Moje problémy jsou popsány v tématu " Rezonance na výfuku - O1 1,6/55 "

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...mp;#entry652721

Taky si myslím, že by to mohl dělat katalyzátor, že by mohl být vysypaný.

Ale když do něj bouchám, nebo sem s ním zkoušel klepat, tak uvnitř nic uvolněné není.

Jak se dá poznat, že je kat vysypaný, když se uvnitř nic neklepe?

Může být vložka vysypaná a spečená?

Díval jsem se na kat dovnitř zezadu od výfuku, vložka byla čistá, světle šedá, tak jak má být.

Z druhé strany to pohledem samozřejmě nejde.

Jak přesně a jednoznačně poznám, že je vysypaný katalyzátor?

Technik z HAVEXu mi dnes říkal, že do těchto Octávek se ještě používaly katalyzátory se železním jádrem (né s keramickým). Oni dokonce na letišti dělali pokusy, kdy jezdili s motorem, kterému vypadne zapalování na jednom nebo i dvou válcích a palivo jde do výfuku, ale nikdy se jim kat nepodařilo zničit nebo propálit. Říkal že tyto katalyzátory vydržely hodně.

Dnes jsem byl na Vagu, nechal jsem si měřit lambda sondu a další věci, technik říkal, že je vše OK.

Jinak je jisté, že do výfuku jdou vyšší vibrace, a proto výfuk rezonuje.

Vše, co vás napadne mám ale OK - svody (parohy), vlnovec, zatěsnění, nikde se to nedotýká, silengloky na výfuku, uchycení motoru, kultivovaný chod. Tím to není.

Opravdu mi to připadá, že je motor špatně tlumen vlivem nižšího odporu katalyzátoru a nebo je TYLL špatně odladěn a zatlumen. Tomu ale trochu nevěřím.

Ještě mám možnost vyzkoušet originál výfuk od 1,6/74, ale nevím, jestli to bude pasovat a jestli bude stejné tlumení motoru. Víte to někdo?

Zatím pouze vím, že má nakonci dolu 2 koncovky, né jednu.

Uvítám jakékoliv vaše rady, jsem už z toho docela zoufalý.

K tomu ještě navazuje dotaz, kde sehnat levně kvalitní katalyzátor, případně celou sestavu i s trubkama, vlnovcem a přirubou.

Nemohl by jste někdo poradit?

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ci je to spravny postreh, ale dost dolezita vec na vyfukovej sustave je jej spravna montaz. Na trubke za katalizatorom je svorka a ta musi licovat s konkretnou ryskou na potrubi. Mne to tam v servise po vymene pruznej casti zle nahodili a auto pri urcitych otackach dunelo alebo strpal vyfuk. Po uvolneni svorky a nastaveni na spravnu rysku dunenie a strpanie prestalo. Na nastavenie spravneho zavesenia sustavy sluzi aj stredny obojstranny zaves. Ten servis kde mi ten pruzny medzikus menili nie je sice origos SKODA, ale aj tak ma prekvapilo, ze ked som majstrom vysvetlil co urobili zle hladeli na mna ako na zjavenie-pritom sa tento postup vyrovnania vyf.sustavy popisuje aj v obycajnej OCTAVIOVEJ knizke "JAK NA TO".

Takze pri duneni vyfuku odporucam skontrolovat vyrovnanie vyfuku v zavesoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mám možnost vyzkoušet originál výfuk od 1,6/74, ale nevím, jestli to bude pasovat a jestli bude stejné tlumení motoru. Víte to někdo?

Zatím pouze vím, že má nakonci dolu koncovky, né jednu.

Uvítám jakékoliv vaše rady, jsem už z toho docela zoufalý.

Mám stejný problém, a přesně tohle jsem vyzkoušel měl jsem doma zadní tlumič ze 74 s dvěma trubkama, pasuje tam uplně normálně průměr potrubí je stejný, musím říct že zlepšení proti konci z 55 bylo alespoň u mě výrazný, mě to rezonovalo od 2500 do 3000 no děs při jízdě do kopce, kdy se tyhle otáčky nejvíc využívají, nahodil jsem teda 74kovej a hluk se sklidnil a posunul na 2800-3000 to už mi tolik nevadilo, ale předevčírem, jsem koncový díl potřeboval trochu zvednout, bouchal mi o nápravu a je to zase v řiti sice je výš a nebouchá, ale zase to začalo řvát, takže vlastně nevím jestli je to výfukem nebo uložením, už jsem z toho na nervy, projdu všechny plechy a mrknu teda tady na ty rysky jak se popisuje výše to mě překvapilo, nevěděl jsem o tom možná bude lepší když to srovnám, a pak uvidím ty rysky jsou jako na kraji potrubí???A mají bejt naproti sobě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten vyfuk je uz docela katastrofa... auto ma 200tkm + a asi je vse puvodni... dela to presne jak tu nekdo psal 1900-2000tis otacek pri teplem aute. kdyz pridavam plyn tak to vzdycky zarezonuje , do kabiny ani ne, ale zvenku to je celkem rachot....

poterbuju vedet pokud ten kat je vysypanej , tak novej nehodlam kupovat, kdyz se kat odstrani a misto toho se navari trubka-jde to tak udelat _? co lambda atd...

delali ste to nekdo?? technickou neresim....

ale nebudu delat zavery, pristi tyden to prohlidnem poradne zespod , treba je to jen nejakej ten dekl plechovej nebo tak neco...

jinak celkove s hlukem atd. problem nemam, akorad to jak to drnci... na volnobeh to nedela

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný problém, a přesně tohle jsem vyzkoušel měl jsem doma zadní tlumič ze 74 s dvěma trubkama, pasuje tam uplně normálně průměr potrubí je stejný, musím říct že zlepšení proti konci z 55 bylo alespoň u mě výrazný, mě to rezonovalo od 2500 do 3000 no děs při jízdě do kopce, kdy se tyhle otáčky nejvíc využívají, nahodil jsem teda 74kovej a hluk se sklidnil a posunul na 2800-3000 to už mi tolik nevadilo, ale předevčírem, jsem koncový díl potřeboval trochu zvednout, bouchal mi o nápravu a je to zase v řiti sice je výš a nebouchá, ale zase to začalo řvát, takže vlastně nevím jestli je to výfukem nebo uložením, už jsem z toho na nervy, projdu všechny plechy a mrknu teda tady na ty rysky jak se popisuje výše to mě překvapilo, nevěděl jsem o tom možná bude lepší když to srovnám, a pak uvidím ty rysky jsou jako na kraji potrubí???A mají bejt naproti sobě?

[/quote

post-28368-1233486822_thumb.jpg

POZOR!!! motory 1.9 vznetove a 1.8 zazihove nastavit na rysku A

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tenzvuk je u me jinej.... tezko to popsat, ale neminim to resit... ale zas moc odlisnej taky ne, mozna vic tichej ?

tak kat to neni nakonec, je to stredni dil, respektive tlumic a plech u katu, sem zvedavej co se stane po vymene, doufam ze to bude dobry a neobjevi se zadnej dalsi pazvuk :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tenzvuk je u me jinej.... tezko to popsat, ale neminim to resit... ale zas moc odlisnej taky ne, mozna vic tichej ?

tak kat to neni nakonec, je to stredni dil, respektive tlumic a plech u katu, sem zvedavej co se stane po vymene, doufam ze to bude dobry a neobjevi se zadnej dalsi pazvuk :feve:

Tak tomu nerozumím. Ty jsi tady psal, že se ti v katalyzátoru něco klepe nebo rachtá a teď píšeš, že to kat není. Tak klepe se ti tam něco nebo ne? pokud jo, tak určitě není v pořádku.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drnčivé rezonování v určitých otáčkách u mé OCT 1.8 20V, také byl postupně v podezření katalyzátor, či nějaký plech, úchyt..., ale teď je to prý nakonec prasklý nějaký výfukový vlnovec u motoru. Ono i co automechanik to různý názor, tak uvidím...

Jde o to, co bude skutečně nutné vyměnit a za kolik. Celkovou inovaci auta dělat nehodlám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

od včera pozoruji ten samý problém na své OC1 (55kW,1.6). Při akceleraci na dvojku, trojku a brzdění motorem se mi kolem 2200 ot. (přesně) objevuje z pod motoru takové drnčení - kolega, který to dnes říkal, že je to katalyzátor - co myslíte Vy ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Já ten problém pořád vyřešený nemám.

Výfukem to rozhodně není, ty už jsem tam měl 3 typy, a pořád se to objevuje.

Teď tam mám origo komplet od 1,6/74kW, který má větší rezonátor a 2 trubky vzadu.

Katalyzátor jsem měl vyndaný (vyříznutý) a je zcela v pořádku. Takže tam to není

Takže už jedině vlnovec. Ale už jsem to prohlížel, i v servisu to projeli a výsledek je, že je zcela v pořádku, prasklý není.

Silenbloky motoru jsou taky OK.

Ale teď se to snad posune dále.

Ve středu jsem byl na STK a emisích, vše OK, emise super.

Ve čtvrtek jsem to dal do servisu, výměna rozvodů a kladky na motoru.

A taky jsem si dal vyměnit čepy na spodních ramenech.

Proč o tom píšu.

Prostě jsem to pak byl projet po dálnici, vracel jsem se domů a asi 1km od domu mě jeden blbec vyjel z parkoviště, díval se úplně na druhou stranu, místo do pravého najel do mého, tedy levého pruhu a sestřelil mě (já už byl mimo silnici a stejně to do mě narval). Dokud do mě nenarazil, tak o mě nevěděl blbec. Pak vylezl z auta, koktal a byl mimo. Nezabili by jste ho?

Úplně zbytečné problémy kvůli blbečkovi, zleva poškozené auto, škoda asi za 50000. Naštěstí pojízdné

Tak jsem to v pátek dovezl do servisu a opět jsem se bavil s technikem i o té rezonanci výfuku.

Předvedl jsem mu to.

Technik říkal že to vlnovec není, to by byl jiný zvuk. Že to je určitě katalyzátor nebo plech na katu nebo něco jiného.

A že se na to při opravě podívají.

Já vím sice svoje, ale jsem zvědavý, co najdou.

Nikdy jsem se s těmito problémy s výfukem u žádného jiného auta nesetkal.

Oktávka je dobrý auto, ale tyto problémy jsou dost nepříjemné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,ted tady čtu tohle téma a vzhledem k tomu, že se mi výfuk začal také drnčet, třeba můj poznatek někomu pomůže. Mám 1,6 74kw a nedávno když jsem to měl zvednuté. jsem si všiml, že prostřední díl výfuku je KO. V té době žádné drnčení, rezonování. Koupil jsem v Kelly nový(nejlevnější možný) koupil jsem k tomu i tu svorku.Nechal jsem to vymněnit,svorka byla jiná, takže místo ní jsme to navařili na straně ke katu. V katu mi lehce chrastí,ale před výmněnou nic..Ted mi to jakoby rezonule,nebo drnčí okolo 2000ot. Já osobně to řešit nehodlám, bohatě stačí vyřešit situaci zesílením rádia a je klid :)

Víc by mě zajímalo, jestli někdo neví, jestli až kat odejde, dá se prostě vyhodit a nahradit trubkou a pokud ano, jaký vliv to má na spotřebu? A pokud jo, jak se to odrazí na LPG,které má také spojitost s lambda sondou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vím, tak se dají sehnat místo katu jen trubky.... na spotřebu to má vliv jen ze začátku - než se nastaví lambda sonda do nějaké univerzální polohy - spotřeba je do té doby cca o 0,1 L/100km vyšší. Jediný problém pak můžeš mít na emisích.

supr díky, emise snad ani řešit nebudu, protože mám tolik důvodů abych ofiko neprošel technickou, že bych to ani nepokoušel :D:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Ahoj mam prosbu jestli jste se nesetkali s profukovaní výfuku na oktavce. Je to slyšet při nastartovaní a pak při rozjezdech kolem 2000ot/min fouka to a je to podobný zvuk jako od turba ale ne tak písklavý. Byl jsme s tim v servisu koukal na to a rikal ze tam zadna dira neni objímy vyfuku taky vypaleny nebyly, jen řikal že by to mohl delat katalizator byl slyšet a nebo zadni díl vyfuku že utržený v nem tlumič ale to se mi nezda že by to způsobovalo to foukaní. Nevite čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mam prosbu jestli jste se nesetkali s profukovaní výfuku na oktavce. Je to slyšet při nastartovaní a pak při rozjezdech kolem 2000ot/min fouka to a je to podobný zvuk jako od turba ale ne tak písklavý. Byl jsme s tim v servisu koukal na to a rikal ze tam zadna dira neni objímy vyfuku taky vypaleny nebyly, jen řikal že by to mohl delat katalizator byl slyšet a nebo zadni díl vyfuku že utržený v nem tlumič ale to se mi nezda že by to způsobovalo to foukaní. Nevite čím by to mohlo být?

Prasklej vlnovec :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...