Přejít na obsah

škubání motoru 1.6 MPI 74/75 kW


kalousek

Doporučené příspěvky

Jsem majitelem Škody Octavia 1,6i - 75 KW, 2001, 190000 Km a mám problém, že mi poškubává motor. Zajímavé na to je, že to dělá jenom když držím jednu rychlost třeba když jedu 60 nebo 90. Když se rozjíždím, přidávám anebo jedu bez plynu s rychlostí tak mi to nedělá. Mněl jsem to v servisu napojili to na PC a neukázalo jim to žádnou chybu právě naopak mi řekli, že mam suprové hodnoty. Jediná věc co mi poradili, že mám špatnej benzín. Na základě toho jsem vytáhnul z nádrže palivo a natankoval na Shell. Ale bohužel ani to nepomohlo. Prosím o radu v čem by mohl být problém. Dík.

Editováno: , autor: kalousek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem majitelem Škody Octavia 1,6i - 75 KW, 2001, 190000 Km a mám problém, že mi poškubává motor. Zajímavé na to je, že to dělá jenom když držím jednu rychlost třeba když jedu 60 nebo 90. Když se rozjíždím, přidávám anebo jedu bez plynu s rychlostí tak mi to nedělá. Mněl jsem to v servisu napojili to na PC a neukázalo jim to žádnou chybu právě naopak mi řekli, že mam suprové hodnoty. Jediná věc co mi poradili, že mám špatnej benzín. Na základě toho jsem vytáhnul z nádrže palivo a natankoval na Shell. Ale bohužel ani to nepomohlo. Prosím o radu v čem by mohl být problém. Dík.

Když si neví rady, řeknou, že je to benzínem. To znám, může, ale nemusí to být příčina.

Měl jsem podobný problém, mj. pomohla výměna palivového filtru u nádrže, což bych vzhledem k tvým km udělal co nejdříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Kolegové,

mám Octavia 1.6, r. v. 2000, najeto 120 000 km. V pátek jsem byl na výměně rozvodů + servisní prohlídce (cena 11 500). Od té doby (po najetí cca 30 bezproblémových km) mi auto (zejména v nižších otáčkách) výrazně cuká a škube (nejen při nižších rychlostech, ale např. i při zařazené čtyřce v šedesáti- či sedmdesáti- km/h). Výkon je evidentně nižší ("netáhne to") a spotřeba lehce vyšší. Může to mít souvislost s výměnou? Nebo kde byste viděli problém? Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem to projel a zpozoroval, že na volnoběh to mám OK. Také při vyšších otáčkách (kolem 3000+) problémy mizí. Při nižších pak auto 4 vteřiny netáhne a škube, 4 vteřiny jede normál a pak se proces do nekonečna opakuje.

Ještě jsem zapomněl dodat, že po servisu jsem zajel k Tesco pumpě a nabral plnou. Pak to 30 km jelo OK (kvalitní dosavadní benzín byl OK, po 30 km tam však začal téct i nekvalitní tescový - lehčí - benzín?! - ryzí domněnka) a od té doby jsou problémy. Nemůže to souviset s benzínem? Nemam zkusit dolejt Natural 98, aby se Tesco 95 zředil s něčím kvalitnějším?

To by mě zajímalo, která že to pumpa dostala od ČOI pokutu. Sama ČOI to nehezky tají...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekvalitním benzínem to může být, mám s tím své zkušenosti, tankoval jsem do RS u Jetky N98 a divil jsem se, jak to, že to auto má výpadky v akceleraci, po kontrole celého vozu mi bylo doporučeno vyjet nádrž a natankovat u jiné pumpy, zkusil jsem OMV i Shell a tento problémek zmizel ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, tak mám další zkušenost s tím škubáním - nebo vrčivým zvukem v určitých otáčkách. Byl jsem na diagnostice zkontrolovat předvstřik a dávku palivu při startu. Předvstřik byl v pořádku, dávku startovacího paliva zvedly. Zvuk ovšem přetrvává, tak jsme diskutovali proč a mají tři verze. Buď ten co dělal rozvody nějak pootočil vačkou, tím by mohla být i vyšší spotřeba, nebo to dělá rozkmitání nejakého vyvažovacího plechu na spojce, to ale nevysvětluji spotřebu paliva a do třetice čerpadlo. No a babo raď. Nechcelo se jim doničeho, prý ať jezdím. Ke všemu mám od min. ut. pod motorem skvrnku oleje.

Čekám na vaše rady a názory. Přeji všem pěkný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som na tej mojej octavke 1.6 74KW konecne došiel na to preco mi to sklblo vzdy pri rozbiehani za studena..

Auto som kupil malo naj 85000km tesne po vymene rozvodov..Auto slapalo OK ale za studena to 1-2krat pri rozbiehani cuklo.

Vymenil som filtre,sviecky ,cistil klapku,robil zakladne nastavenie klapky. No vzdy mi Vag ukazal Halluv snimač ale iba sporadicka

porucha,Raz po napichnuti Halluv snimač nezmyselny signal...Isiel som odpojit konektor Halluvho snimača,ci niesu zaoxidovane kontakty.

Ato som ho chytil a lahucko vytiahol bez akeho kolvek odcvakavania. Takze ho tam v sevise iba nasunuli ,ale nenatlacili až na konektory.

Tak som nasadil dotlacil az poistka zacvakla a mem pokoj po dlhej dobe...Ani Vag nic nehlasi. Vzdy som si myslel,ze auto bez Halluvho

snimača nepojde,tak som tej sporadickej chybe nevenoval pozornost..Ale potom som sa tu dozvedel ,ze auto ide ,ale v nudzovom režime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Muze tam byt vic problemu, prvne bych to dal na diagnostiku, jestli nic nezjisti, tak bych resil zamenou dilu.

Mel jsem stejny problem se skubanim, prvne jsem vymenil, svicky, pak kabely, vzduchovy filtr a nakonec jsem to dal na diagnostiku a byla zjistena vadna lambda sonda, po vymene vse zase OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 1.6 74kW dost casto praska odvetrani kliky a pak si to prisava,ale pokud to ma ranec najeto tak svicky, kabely, vzduchovej a palivovaj fitr. Nebo nekdo behem rozvodu kdyz kontroloval setrvak blbe utah snimac. Add 1.9TDI kdyz nekdo delal rozvody tak se mu mohla pootocit vacka, ja byt tebou tak si je necham zkontrolovat od nekoho kdo to umi udelat a ne od nejakeho experta co si kolikrat jen udela rysky a ono se to za pul roku potka. Lepsi je to nechat zkontrolovat nez pak menit motor :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Měl jsem podobný problém a bylo to způsobeno vadnou elektrikou od výrobce,která mi potom kompletně odpálila katalyzatory.Nejprve to vypadalo na Lamda sondy,ale nakonec jsem musel nechat vyměnit celou kabeláž motoru + všechny 3 katayzátory. Doporučuji nejezdit a nechat důkladně zkontrolovat v servisu. Vadná elektrika ovlivňovala dávkovaní paliva (cukání),které potom hořelo až v katalyzátorech. Cena opravy u mého auta (najeto 50tis.km) stála cca 82 000Kč.

Editováno: , autor: Los Pedros
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Pri asi 100km rychlosti když jen lechce držím plyn tak auto škube,nevim co s tím mam skoda octavia 1,6 75kw prosim poradte

Těch závad může být více. Škrtící klapkou začínaje, váhou vzduchu, vysokonapěťové kabely, lambda atd. Začal bych tou váhou vzduchu, vyčistit a pak nastavit na VAGu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Asi bych kouk na svíčky, pokud tam jsou déle, vyměnit! Pak asi kabely ke svíčkám, občas probíjí na ty stínící plechy. Dají se opatrně sundat (jsou jen pertlované) a jezdit na zkoušku bez nich. Tady bych začal...Jo, ještě koukni na vysokonapěťový zapalovací modul. Už jsem ho viděl zespoda prasklý a probíjel..Zkus, jestli by ti ho někdo z kamošů nepůjčil na zkoušku, je na třech šroubech. Z 1,8l je stejný :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...