Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 55 kW


lada

Doporučené příspěvky

Chlapi máte pravdu a jdu do toho. Řemeny jsou fakt staré a mohly by kdykoliv prasknout- zejména ten malý. Je ale zajímavé, co vydržely ty kladky i když realita se ale uvidí až to bude rozebrané. Pokud budu mít fotky tak je sem vložím. Díky za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Provedl výměnu za sadu Contitech. Nakonec jsem zjistil, že na tom byl hůře větší řemen, protože má prasklinky na vrchu a zuby jsou více opotřebované, Co se týká kladek, tak větší vůli měla ta nejmenší celokovová vodicí kladka, která musela být dost hlučná. Napínací kladky byly téměř bez vůle a ten plast byl ještě celkem zachovalý. Čerpadlo mělo plastovou vrtuli a trochu jiného tvaru než moje nové, tak doufám že bude ok. Asi by to ještě něco najelo, ale kolik si vůbec netroufám odhadnout, tak jsem rád, že to mám za sebou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zjistil jsem, že motor má po výměně čerpadla větší chlazení na volný chod. Dříve když jsem zastavil, tak tak teplota stoupala stále vzhůru a nyní stoupne tak o 2 stupně a pak zase klesne. Přičítám to jinému tvaru lopatek vodního čerpadla, které je nyní výkonnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nějakém malém rozpětí podle mě má kolísat. Mám u motoru nízké volnoběžné otáčky a když jsem někdy na jaře začal měřit teplotu tak jsem zjistil, že když např. přijedu na parkoviště a nechám nastartovaný motor, tak teplota šla stále nahoru - měřil jsem do 93C a pak jsem vypnul motor. Překvapilo mě to. Nyní ale to dokáže celkem rychle vrátit k 80. Samozřejmě již nejsou taková horka, možná v létě to neuchladí, ale tenkrát když jsem to zkoušel tak myslím bylo podobně. Ten tvar lopatek je opravdu dost odlišný proti originálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na lopatkách podle mě nezáleží. Teplota by měla být +/- stále stejná a právě tuto teplotní stálost zajišťuje termostat + ventilátor na chladiči. Pokud se ti stojící auto přehřívá (přehřívalo), tak také může (mohl) být problém v nefunkčním ventilátoru, resp. termospínači. U jedoucího auta se to uchladí náporem vzduchu. Akorát furt přemýšlím, jak se ve fabii pozná, že teplota vody je 93 stupňů, případně, že teplota se zvedla o 2 stupně. Já z toho budíku poznám akorát horký a studený:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten teploměr v autě je opravdu jen informační, tyto hodnoty jsem vysledoval z Torque pro, funguje sice pouze občas, ale když se zadaří, tak snad ukazuje přesně. Ty původní lopatky - plastové- vypadaly jako do rychlostní turbíny, tyto mi více připomínali lžíci od bagra. Rozdíl v čerpání vody tam asi nějaký bude, na druhé straně bude více namáhán rozvoďák a tím se sníží jeho životnost. Ale jsem rád, že se mi na volný chod nepřehřívá motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli tam nějaký bude, tak pravděpodobně neznatelný. Okem se výkon lopatek posoudit nedá - je na to velmi složitý matematický výpočet - musí se zohlednit proudění na lopatce. To, co tobě může připadat jako efektivnější záběr, může být i přesně naopak. Čistě teoreticky by se výkonnější čerpadlo projevilo na snížení výkonu, potažmo nárůstu spotřeby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsem výše napsal, by nemělo platit neboť se jedná o nahraditelné díly a ty by měly být totožné. Ty díly jsou ale od pohledu odlišné a když vezmeme v úvahu, že otáčky jsou stejné tak dostaneme jiný chladící výkon daný tvarem lopatek. Zatím jsem provedl dvě měření, ono to vydrží málokdy být připojené delší čas, tak nechci zde šířit mylné informace. Samozřejmě úbytek výkonu na motoru zde bude, ale řekl bych, že projev bude zanedbatelný a přitom se výkon chlazení navýší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiná anatomie lopatek ještě neznamená jiný výkon. Navíc chladící výkon s rychlostí proudění přímo nesouvisí. Smyslem je dostat vodu do chladiče, ochladit a vrátit zpět. Čím je proudění pomalejší, tím se vrací studenější voda, nadruhou stranu voda se i více ohřeje. Při rychlejším proudění je zase rozdíl v teplotách menší a není využit potenciál chladiče....zkrátka nula od nuly pojde. Rozdíl by se možná porojevil, kdyby jsi otáčky čerpadla snížil o polovinu, prostě pod nějakou kritickou mez. V každém případě, kdyby bylo něco s čerpadlem, tak se to úplně stejně (ne-li více) projeví i na jedoucím autě. Pokud se přehřívá jen stojící auto (které na volnoběh produkuje méně odpadního tepla než v zátěži), tak je to v důsledku výpadku náporového chlazení. Respektive, že termostat a hlavně ventilátor si s tímto výpadkem nedokáží poradit. Často za to může sporadicky fungující ventilátor, případně termospínač. Bez obojího se dá úplně v pohodě jezdit, ale nedá se bez toho stát, zejména pokud je teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann nic proti,ale zrovna ten začátek mě silně překvapil od tebe. Jako že jiná anatomie lopatek neznamená jiný výkon. Jo nemusí,ale taky vážně hodně hodně může!!! Dále stím prouděním: Jo pokud je pomalé,stačí se víc ochladit v chladiči,ale taky než se ochladí,tak se drží v motoru dlouho horká voda. Prostě čerpadlo má velký vliv na chlazení. Hodně hodně dávno jsem dělal Š 100. prostě se majiteli přehřívala. Bylo to čerpadlem. Lopatky byli uhnité. Tohle téma je hodně diskutabilní. Nemíním se dohadovat,ani to víc řešit. Prostě mám jiný názor a zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...