Jehla23 Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 Mám možnost si ho půjčit, to si zajistím. Jo ty myslíš tam ještě hodit dva šrouby co se dávají na kolo. Zajistím všechny kola ať mám klid. Zítra to pojedu zkusit, omrknu i vůli na ložisku. Díky a zatím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 Pod ty šrouby na kola dej nějakou podložku, jsou jinak moc dlouhé. Pak napiš jak to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 Mně dělaly vibrace, lépe řečeno hluk nerovnoměrného brzdění, orezlá místa na kotouči. Už byly dost opotřebované a staré, takže na obvodu, na válcové ploše byla silná vrstva koroze. Ta místy zasahovala až na čelní třecí plochu a jak drhla o kraj destičky, tak to způsobovalo vibrace. Někdy, po delším stání po dešti, vyreznou "obtisky" destiček na třecí ploše. Než se to obrousí brzděním, tak to taky vydává "jiné" zvuky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 Šel bych nejdřív po ložisku-vůle,pak brzdiče-vodítka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 jak mohou být orezlá místa zdrojem vibrací? Tak která příjdou do styku s třecími plochami se zbrousí na kov. Trochu se mi nechce věřit, že rez na okraji, která "drhla" o destičky by způsobila vibrace. Pokud by tomu tak bylo, tak by ten kraj tu rez "ostrouhal". Spíš bych dával za vinu stáří kotoučů a jejímu přirozenému zvlnění v závislosti na neustálé teplotní roztažnosti po dobu dlouhodobého užívání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 28. Únor 2014 Sdílet Vloženo 28. Únor 2014 Protože když jsem to orezlý kraj obrousil, tak to přestalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 1. Březen 2014 Sdílet Vloženo 1. Březen 2014 Snažím se tady tak trochu celou dobu jemně naznačovat, že defacto zvlnění kotoučů je nesmysl a špatně vyslovený problém. Kdyby se tak ty kotouče vlnily, dělalo by to na spoustě aut a ne jenom na O1. Zajímalo by mě, kolik lidí před tím, že ty kotouče vyměnily, proměřily házivost, popřípadě se na ně zkusilo podívat, jak jsou připevněny na kvalitním soustruhu na trnu - jen samotný kotouč. Divili byste se, ale vesměs ty kotouče byly vždy OK, žádná házivost, ale v prodejně vám to prostě vezmou jako reklamaci (to je zatím dobré) protože to zatím neřeší. Přípis od výrobců kotoučů a Škody, který tady už několikrát koloval je podle mě naprostý alibismus (dělat GO celé nápravnice při každé výměně a problému s kotouči), navíc stejně to začalo někomu dělat po výměně znovu, pokud se pletu, ať mě tady opraví. Celý problém je podle mě v opravdu "chytrém" řešení samotnéhho brzdiče FS III, který je na celé těhlici připevněn "takovými dvěmi šroubečky" až bych se z toho s prominutím p....l, přičemž ta přítlačná brz..deska bude vždy dosedat při nové montáži nakřivo na nový kotouč a já prakticky když to řeknu jako blázen " můžu jet s takto nově namontovanými kotouči a deskami klidně 3000Km bez jediného zabrždění (když uvážíme, že třmen je sednutý napevno po pár našlapání) a stejně tam pak při brždění ty vibrace mít budu" Proč??? Odpovím si sám - protože při každém otočení se prostě kotouč ve dvou místech mírně dotkne brzdové desky, která se po času vybrousí a kotouč v tom místě ztenčí a pak sou tady ty naše slavné, nikdy nevyřešené "zvlněné kotouče" a "inteligentní" řešení brzdiče FS III. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 (editace) Tak jsem to zkouknul. Bylo videt, ze kdyz se pravy kotouc tocil vypadalo to jakoby mel ,,osmu,, jak zname z jizdniho kola a ten levy, tak u nej bylo slyset jak se vzdy v jednom miste ten kotouc osoupaval, jak jsi psal a ta ,,osma,, nebyla skoro videt. Jeste pred sundanim kola jsem omrknul zda neni vule v lozisku, pletu si to a ta se zjisti pri horizontalnim pohybu kola, ze? Jinak mi zacalo hucet, tak je to nejspise jasne. Loziska tedy jako prvni a ktere doporucujete? FAG? To je zaroven original myslim Edit: Budu davat stavajici kotouce na reklamaci, jaka by mohla byt sance na uspesnost? Editováno: 3. Březen 2014, autor: Jehla23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 3. Březen 2014 Sdílet Vloženo 3. Březen 2014 Kotouče ti vezmou, když se s něma domluvíš a řekneš, že si před tím němil aji ložiska, ale podruhé už se budou asi bránit. Nebylo by na škodu před montáží nových kotoučů zkusit proměřit náboje oba dva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Auto mam 3 roky, predtim problem nebyl a loziska se kdyz ho meli rodice nemenili. Krome tedy jednoho, ktere jsem daval po bouracce, ale v te dobe jsem studoval takze je tam nejake za 600, je to zhruba 2 roky a neco malo, vibrace se objevily asi pred rokem, takze jsem brzdil minimalne, vyzkousel 2 sady kotoucu a nic. Nejdrive vymenim loziska, najeto mam 176000 takze nejspise neni potreba merit, ale zkusim to pro jistotu. A pote kotouce. Mam takovy asi hloupy dotaz, kdyz vymenim pouze loziska, tak je sance, ze vibrace prestanou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Nato nejde odpovědět takto od stolzu. Podle mě vibrace po výměně pouze ložisek nepřestanou, když ti hážou kotouče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Az se k tomu dostanu, tak pak napisi jak jsem dopadl. Zbytek napravy by mel byt ok, mel jsem to nahore a osahali jsme to s mechanikem. Udelam vymenu lozisek soucasne s kotouci aby se mi novy loziska kvuli kotoucum nerozes*ali. Diky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehla23 Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Az se k tomu dostanu, tak pak napisi jak jsem dopadl. Zbytek napravy by mel byt ok, mel jsem to nahore a osahali jsme to s mechanikem. Udelam vymenu lozisek soucasne s kotouci aby se mi novy loziska kvuli kotoucum nerozes*ali. Diky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Topolíno Vloženo 24. Srpen 2014 Autor Sdílet Vloženo 24. Srpen 2014 Snažím se tady tak trochu celou dobu jemně naznačovat, že defacto zvlnění kotoučů je nesmysl a špatně vyslovený problém. Kdyby se tak ty kotouče vlnily, dělalo by to na spoustě aut a ne jenom na O1. Zajímalo by mě, kolik lidí před tím, že ty kotouče vyměnily, proměřily házivost, popřípadě se na ně zkusilo podívat, jak jsou připevněny na kvalitním soustruhu na trnu - jen samotný kotouč. Divili byste se, ale vesměs ty kotouče byly vždy OK, žádná házivost, ale v prodejně vám to prostě vezmou jako reklamaci (to je zatím dobré) protože to zatím neřeší. Přípis od výrobců kotoučů a Škody, který tady už několikrát koloval je podle mě naprostý alibismus (dělat GO celé nápravnice při každé výměně a problému s kotouči), navíc stejně to začalo někomu dělat po výměně znovu, pokud se pletu, ať mě tady opraví. Celý problém je podle mě v opravdu "chytrém" řešení samotnéhho brzdiče FS III, který je na celé těhlici připevněn "takovými dvěmi šroubečky" až bych se z toho s prominutím p....l, přičemž ta přítlačná brz..deska bude vždy dosedat při nové montáži nakřivo na nový kotouč a já prakticky když to řeknu jako blázen " můžu jet s takto nově namontovanými kotouči a deskami klidně 3000Km bez jediného zabrždění (když uvážíme, že třmen je sednutý napevno po pár našlapání) a stejně tam pak při brždění ty vibrace mít budu" Proč??? Odpovím si sám - protože při každém otočení se prostě kotouč ve dvou místech mírně dotkne brzdové desky, která se po času vybrousí a kotouč v tom místě ztenčí a pak sou tady ty naše slavné, nikdy nevyřešené "zvlněné kotouče" a "inteligentní" řešení brzdiče FS III. Ahoj všem, také se kloním k názoru, že je problém v konstrukci brzdy FS-III nebo se jedná o poddimenzování brzdové soustavy. Koho trápí vibrace od kotoučů, máte vzadu bubnové brzdy? Topolíno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gigy58 Vloženo 25. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2014 Ahoj, mám fabii 1.9tdi 74kw (96kw)1) Kotouče- auto jsem dostal když mělo 150.000 s původními kotouči ve 156.000 jsem je dojel na žebrování, takže se daly nové (FERODO), asi 10.000km by klid ale pak to postupně začalo po 35.000 už se stím nedalo jezdit auto při prudkém brždění ve vysokých rychlostech běhalo od krajnice ke krajnici, hrůza. Takže jsem dal nové kotouče opět Ferodo (včetně destiček) a po 6000 km opět začíná mírné chvění při našlápnutí pedálu, ale šáhnu si na srdíčko a řekněme, že nejezdím uplně pomalu a zřejmě předpokládám, že brzdy nestačí na můj styl jízdy a váhu vozu. Jinak na původních kotoučích najela maminka 150.000 bez jedinýho problému.2) Už 4 měsíce se potýkám s chvěním volantu, nejprve jsem to přisuzoval novým 16" diskům s pneu, takže po asi desáté návštěvě pneuservisu, kdy mi našli dva disky uplně rovné a dvě gumy co absolutně nehází, tak volant stejně klepal, takže jsem tam už v uplném vzteku vrátil 14" s dobře vyváženýmy předními pneu a stále klepe, klepání se zvyšuje s rychlostí a je víceméně konstantní, občas se utlumí dočasně.dělal jsem - tlumiče přední před 40.000km (originál) + uložení- stabilizační tyčky - uložení stabilizátoru - kotouče+desky - řízení (repasované) - kulové čepy - jeden vnitřní homokinetický kloub (měl malinkou vůli, takže spíše už z beznaděje) - házivost náboje mechanik měřil a je tam asi 0,003 takže good - vystřídal jsem 3 sady kol takže kola vylučuji Už jsem beznadějný, nejáký TIP ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 26. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2014 Nechapem ta ked si uz raz pouzil ferodo druhy krat by som neriskoval .Na tvojom mieste by som kupil poriadne kotuce TRW a budes spokojny ja mam na nich pomaly 100000km a bez problemov . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 26. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2014 nejáký TIP ?? Skoro všechno na nápravnici vyměněné a stejně pořád dokola předpokládám, že když nasadíš novou sadu kotoučů, tak problém na chvíli ustane a po čase opět znovu = problém je v "kotoučích" a ničem jiném. Nedávno jsem někde montoval Bremba lakované, tuším byly více nauhličené, zatím to drží, ale nechci tady dělat reklamu, to rozhodně ne. Další možnost větší brzdy dopředu, když máš stejně 16 kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2014 jj, chce to vyměnit kotouče a začít se trochu ohleduplněji chovat k brzdám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin71 Vloženo 3. Září 2015 Sdílet Vloženo 3. Září 2015 Tak trochu obnovím téma : měl jsem tu čest tohle řešit 2x na mém autě . Při prvním setkáním s vibracemi = 1. kontrola servis vše je v pořádku možná kotouče ???????? 2. kontrola v pneuservisu zjištěna vůle na tyčce řízení po výměně vše v v naprostém pořádku Při druhém setkání s vibracemi = 1. kontrola servis = výměna kotoučů+destičky Zimerman (staré kotouče 80 tis.km) po 2 tis.km opět vibrace 2. kontrola servis -proměření házivosti kotoučů =vše ok,kontrola vůle náprava =vše OK vibruje stále 3. kontrola jiný servis = kontrola celé nápravy =vše OK stále vibruje doporučení servisu výměna kotoučů jsou špatné nic jiného to nemůě být 4. Po důkladném popřemýšleníjsem tedy vyloučil kotouče a po vzoru při první zkušenosti jsem koupi novou i druhou tyčku řízení a nechal vyměnit i zadní silenbloky na ramenech ( z octávie) a světe div se opět vše v naprostém pořádku :D Výsledek je asi takový že tato náprava je dost choulostivá na základní možné vůle a proto bych se soustředil na věci které jsem z vlastní zkušenosti vyměnil Snad to někomu pomůže a nedožene ho to k prodeji jinak dobrého auta ( jako mě, opravdu mělo na mále a prodal bych ho ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jandax Vloženo 29. Únor 2016 Sdílet Vloženo 29. Únor 2016 Řeším obdobný problém s neustálým vibrováním kotoučů na F1 TDI. To auto žere kotouče skoro víc jak naftu. I po výměně nábojů kol, repasi třmenů a instalaci nových originálních kotoučů + destiček je po cca nájezdu 6000km problém zpět. Tentokrát už mi to fakt nedalo a rozhodl jsem se obstarat si úchylkoměr a proměřit házivost kotoučů přímo na autě. Sundal jsem kola a pod šrouby jsem dal matky m16 kvůli přitažení kotouče k náboji. Nasadil a seřídil indikátor a pootáčel kotoučem. Výsledek měření me z obou stran překvapil, oba dva kotouče z obou stran jsou jak noví, naměřil jsem házivost max 0,045mm. Jen pro info, noví kotouč by měl mít házivost do 0,030mm a maximální přípustná hodnota je někde okolo 0,150mm. Takže kotouče prostě zkroucený nejsou. Tak kde se tedy potom bere ono chvění brzd? Po přečtení vloženého odkazu začínám chápat onu problematiku ,,házení kotoučů,, podle všeho to vypadá že brzdy vibrují tomu kdo zkrátka málo a z lehla brzdí. Kotouče jsem po měření vyčistil smirkem spolu s destičkami a udělal test brzdění. Několikrát za sebou sem prudce brzdil z 160km/h na 60km/h a ejhle, ono to vibrování začíná mizet. Těžko říct přesně ale vypadá to že se zkrátka opravdu jedná o nerovnoměrně nanesený film z destiček. Uvidím zda postupem casu to vibrování zcela zmizí. Odkaz: http://www.mjauto.cz/vibrace-brzdovych-kotoucu-2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Únor 2016 Sdílet Vloženo 29. Únor 2016 (editace) Tomu říkám konstruktivní přístup, ne jen kecy jako u piva. Vyslovuji pochvalu před nastoupenou jednotkou. ;-) Editováno: 29. Únor 2016, autor: McMatej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 29. Únor 2016 Sdílet Vloženo 29. Únor 2016 Ano tohle je zajímavý názor a zkušenost. Ale plně nesouhlasím. Aspon stím,že pokud budu pomalu a z citem brzdit,tak mi po čase začnou vibrovat kotouče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JaroslavZ Vloženo 29. Únor 2016 Sdílet Vloženo 29. Únor 2016 Při agresivnějším brždění každému přestanou vibrace, protože se deska více přitlačí na kotouč, při klasickém brždění si myslím, že to bude vibrovat pořád, podívej se, jestli jsou desky sjeté rovnoměřně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jandax Vloženo 5. Březen 2016 Sdílet Vloženo 5. Březen 2016 Něco na tom skutečně bude, od té doby co jsem se v tom vrtal brzdím razantněji a najel jsem něco okolo 300km, a světe div se to virování je téměř pryč. Neříkám že je to zcela v pořádku ale nyní jsou při lehčím brzdění cítit jen slabé vibrace. Dokonce jsem zkoušel i co to vydrží, rozjel jsem to na 200km/h a brzdil prudce až na cca 50km/h. S těma brzdama to absolutně nic neudělalo, tak že zkroutit kotouče v běžným provozu je podle mě nemožný. Problém musí vážně být v nerovnoměrně nanesenén filmu na kotoučích. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jandax Vloženo 5. Březen 2016 Sdílet Vloženo 5. Březen 2016 A když tak zapátrám do minulosti, pamatuju si jak sme jako kluci čistili ráfky na jízdních kolech protože nám to při brzdění cukalo, byl na brzdný ploše takovej ten sajrajt z paken. Vsadil bych se že je to v bledě modrým to samí co nyní řešíme na autech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.