Jump to content

COC protokol


Nexus
 Share

Recommended Posts

Člověče, tak to si nejsem vůbec jistý, jestli ho Škoda vydá ještě jednou..podle mně ne, je to doklad, který se expeduje znovu s autem..stejně jako origo techničák, když jde auto na tuzemský trh..taky ho nevydají, když se náhodou ztratí..

vydají neboj... ptal jsem se na to ve škodovce, ale spíš jeslti s tim má někdo zkušenosti

Link to comment
Share on other sites

Člověče, tak to si nejsem vůbec jistý, jestli ho Škoda vydá ještě jednou..podle mně ne, je to doklad, který se expeduje znovu s autem..stejně jako origo techničák, když jde auto na tuzemský trh..taky ho nevydají, když se náhodou ztratí..

vydají neboj... ptal jsem se na to ve škodovce, ale spíš jeslti s tim má někdo zkušenosti

Tak to čumim..ještě jsem se s tím nesetkal.. Takže nema problema :palec2:

Link to comment
Share on other sites

Člověče, tak to si nejsem vůbec jistý, jestli ho Škoda vydá ještě jednou..podle mně ne, je to doklad, který se expeduje znovu s autem..stejně jako origo techničák, když jde auto na tuzemský trh..taky ho nevydají, když se náhodou ztratí..

vydají neboj... ptal jsem se na to ve škodovce, ale spíš jeslti s tim má někdo zkušenosti

Tak to čumim..ještě jsem se s tím nesetkal.. Takže nema problema :palec2:

na www.coc.sk ti to zprostředkujou, za 4500 ty brdo :D

Link to comment
Share on other sites

co to je, k čemu je to dobrý?

"COC list" je mezinárodně platný doklad, který výrobce vystavuje každému autu na export..obsahuje údaje o vozidle.. v zemi, kde se pak vozidlo prodá, se vozidlu teprve vystavuje národní technický průkaz (dneska už všude osvědčení o registraci vozidla). V případě, že se vozidlo vyveze individuelně někam dál (třeba i zpátky do Čech), tak jsou dva případy..

1. vozidlo už bylo v původním státě registrováno, potom má už vystavený TP (nebo osvědčení) a ty se pak předkládají při nové registraci v dalším státě..

2. vozidlo ještě registrováno nebylo (je např. ještě vystavené někde na prodejně), potom se jako doklad k registraci v dalším státě dokládá právě ten COC list. Na jeho základě paqk lze i v tom dalším státě přihlásit vozidlo jako nové, dosud nikde neregistrované (tedy včetně technické na 4 roky) a to i přesto, že původně šlo na jiný trh.

takže je to dost podstatný doklad..pokud vozidlo ještě jinde registrováno nebylo a COC list se ztratí, tak to vozidlo třeba tady schválit jako dovezené vůbec nejde

Link to comment
Share on other sites

co to je, k čemu je to dobrý?

"COC list" je mezinárodně platný doklad, který výrobce vystavuje každému autu na export..obsahuje údaje o vozidle.. v zemi, kde se pak vozidlo prodá, se vozidlu teprve vystavuje národní technický průkaz (dneska už všude osvědčení o registraci vozidla). V případě, že se vozidlo vyveze individuelně někam dál (třeba i zpátky do Čech), tak jsou dva případy..

1. vozidlo už bylo v původním státě registrováno, potom má už vystavený TP (nebo osvědčení) a ty se pak předkládají při nové registraci v dalším státě..

2. vozidlo ještě registrováno nebylo (je např. ještě vystavené někde na prodejně), potom se jako doklad k registraci v dalším státě dokládá právě ten COC list. Na jeho základě paqk lze i v tom dalším státě přihlásit vozidlo jako nové, dosud nikde neregistrované (tedy včetně technické na 4 roky) a to i přesto, že původně šlo na jiný trh.

takže je to dost podstatný doklad..pokud vozidlo ještě jinde registrováno nebylo a COC list se ztratí, tak to vozidlo třeba tady schválit jako dovezené vůbec nejde

něak tak,ale hlavne proto že na Slovensku je COC povinný pro registraci i auto co už bylo nekde registrovaný

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dobrý den,

obracím se na všechny zkušené s prosbou o radu. Můj případ : Zakoupil jsem novou škodovku v Německu, zaplatil jsem sjednanou cenu a dostal německý zelený techničkák (A4 - pouze jedna stránka) a k tomu COC list, v němčině EWG - Übereinstimmungsbescheinigung. Tento dokument mi však německým prodejcem byl vydán pouze v oskenované kopii. Doma na dopravním inspektorátu mi tento doklad nechtějí uznat a vyžadují originál (s vodoznakem). Německý prodejce se však dušuje, že z Mladé Boleslavi mu k vozu nic jiného nepřišlo. Číslo na zeleném německém techničáku se shoduje s číslem na kopii COC, což potvrzuje, že se jedná o tentýž vůz. Přesto mě na DI v Ostravě opakovaně odmítli a jsou ochotni se mnou jednat, teprve až doložím originální COC ze Škodovky ? Řeknete mi někdo, kdo pochybil a jak z toho ven ?

Link to comment
Share on other sites

Dobrý den,

obracím se na všechny zkušené s prosbou o radu. Můj případ : Zakoupil jsem novou škodovku v Německu, zaplatil jsem sjednanou cenu a dostal německý zelený techničkák (A4 - pouze jedna stránka) a k tomu COC list, v němčině EWG - Übereinstimmungsbescheinigung. Tento dokument mi však německým prodejcem byl vydán pouze v oskenované kopii. Doma na dopravním inspektorátu mi tento doklad nechtějí uznat a vyžadují originál (s vodoznakem). Německý prodejce se však dušuje, že z Mladé Boleslavi mu k vozu nic jiného nepřišlo. Číslo na zeleném německém techničáku se shoduje s číslem na kopii COC, což potvrzuje, že se jedná o tentýž vůz. Přesto mě na DI v Ostravě opakovaně odmítli a jsou ochotni se mnou jednat, teprve až doložím originální COC ze Škodovky ? Řeknete mi někdo, kdo pochybil a jak z toho ven ?

COC u nás není nutný, zvlášť pro dopravní inspektorát, pouze na STK by ho mohli vyžadovat... pokud vím

stačí pouze velký technický průkaz a malý technický průkaz

Link to comment
Share on other sites

COC u nás není nutný, zvlášť pro dopravní inspektorát, pouze na STK by ho mohli vyžadovat... pokud vím

stačí pouze velký technický průkaz a malý technický průkaz

Ale já jsem malý TP dosud nedostal a velký mám pouze v němčině. Na evidenci vozidel z dovozu po mě COC 100% chtějí - a to v originálu :help:

Link to comment
Share on other sites

Ale já jsem malý TP dosud nedostal a velký mám pouze v němčině. Na evidenci vozidel z dovozu po mě COC 100% chtějí - a to v originálu :help:

Tak to nevím.

Ale malý a velký TP musíš mit 100%. Pak zajedeš na STK, emise, kde vystaví Technické protokoly k danému vozu. Jedna se o přepis dat z COC do češtiny a do protokolů z STK. Ale data se dají nechat vyjet z databáze, kterou na STK mají.

Jakmile STK skončí, dostaneš orazítkované malý a velký TP, protokoly a ty dáš do okýnka v evidenci. To je celý. Nikdy jsem se s problémem nesetkal. Takže asi je to nějaká raritka.

COC se mužeš vyžádat ve Škodě, stojí cca 4 000 CZK.

U koho si to auto koupil? Škoda nebo bazar?

Link to comment
Share on other sites

Jak jsem již psal, koupil jsem nový vůz u oficiálního prodejce škodovky v Německu. Že bych musel na STK a na emise, to asi pravda nebude, u nových vozů to třeba není, jak mi řekli právě na DI. Spíš vidím otázku v tom, zda je Škodovka povinna poslat německému prodejci oroginál COC listu anebo ne. Ten dealer mi totiž od začátku tvrdí, že žádný jiný papír než tu kopii mu Škodovka neposlala.

Link to comment
Share on other sites

Jak jsem již psal, koupil jsem nový vůz u oficiálního prodejce škodovky v Německu. Že bych musel na STK a na emise, to asi pravda nebude, u nových vozů to třeba není, jak mi řekli právě na DI. Spíš vidím otázku v tom, zda je Škodovka povinna poslat německému prodejci oroginál COC listu anebo ne. Ten dealer mi totiž od začátku tvrdí, že žádný jiný papír než tu kopii mu Škodovka neposlala.

jo aha, já jsem si nevšiml toho, že je to nové. Dealer může zažádat o znovu vydání COC a pro zemi, kde byl vůz prodán jako nový, tato služba není zpoplatněna. Každopádně jestli je to nový vůz, tak nechápu v čem je problém, mělo by to být povinné pro něj.

Link to comment
Share on other sites

Odpověď jednoduchá..pokud trváš na tom, že je auto nové, pak musíš mít bezpodmínečně originál COC listu, který doložíš na registru vozidel a na základě toho ti vystaví český TP..v tomto případě se nic neschvaluje, jen se COC list "opíše" a použije se schválení dle něj.

V případě, že k vozidlu je vystaven v jiném státě TP a vozidlo je tak tam registrováno (je jedno, že jen kvůli vývozu na vývozní RZ), tady se posuzuje jako vozidlo "ojeté" a musí se schvalovat..tzn. musí na "dovozovou" technickou a na registru musíš předložit originál velkého i malého techničáku.. Předpokládám, že proto, žes neměl malý, tak ti podle mně dali na výběr druhou možnost..předložit originál COC listu, to potom TP neřešíš a máš TK na 4 roky atd. Takže v první řadě sis měl při koupi vyžádat veškeré doklady.

P.S. Vozidlo ojeté, jak o něm píšu, mám na mysli podle zákona 56/2001, ne podle zákona o DPH..Nexus určitě ví, proč :)

Link to comment
Share on other sites

Děkuji všem za užitečné informace.

Píšeš : měl sis při nákupu vyžádat veškeré doklady od automobilu. O to jsem se snažil, leč německý autorizovaný prodejce mi skálopevně tvrdil, že jemu Škodovka poslala jen tu kopii. V tom případě, kdybych trval na originálu COClistu, bych musel odjet s prázdnou. Myslíte si, že Škodovka je povinna zaslat německému prodejci COC list v originále ? Osobně si myslím, že mi jej určitě nezatajil, protože mu na nic není. Skoro to vypadá jako plánovaná obstrukce ze strany výrobce.

Link to comment
Share on other sites

Děkuji všem za užitečné informace.

Píšeš : měl sis při nákupu vyžádat veškeré doklady od automobilu. O to jsem se snažil, leč německý autorizovaný prodejce mi skálopevně tvrdil, že jemu Škodovka poslala jen tu kopii. V tom případě, kdybych trval na originálu COClistu, bych musel odjet s prázdnou. Myslíte si, že Škodovka je povinna zaslat německému prodejci COC list v originále ? Osobně si myslím, že mi jej určitě nezatajil, protože mu na nic není. Skoro to vypadá jako plánovaná obstrukce ze strany výrobce.

jj je povinnej, v německu COC má každé auto

Jiřík: Nexus neví :(

Link to comment
Share on other sites

Podle mně jdou všechna vozidla do zahraničí pouze s COC listem, protože samotný TP se vystavuje až na zastoupení výrobce v té konkrétní zemi.

Pro Nexuse :) Podle zák. 56 je auto ojeté, když je poprvé registrované, pak při následném dovozu se již musí schvalovat se vším všudy.. No a podle zák. o DPH je jako nový dopravní prostředek ten, co má najeto do 6000 km nebo do stáří 6 měsíců od 1. registrace

Link to comment
Share on other sites

Podle mně jdou všechna vozidla do zahraničí pouze s COC listem, protože samotný TP se vystavuje až na zastoupení výrobce v té konkrétní zemi.

Pro Nexuse :) Podle zák. 56 je auto ojeté, když je poprvé registrované, pak při následném dovozu se již musí schvalovat se vším všudy.. No a podle zák. o DPH je jako nový dopravní prostředek ten, co má najeto do 6000 km nebo do stáří 6 měsíců od 1. registrace

jo to vím :) díííík Jířo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...